Puppy erbij 2018

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:39

Zo leuk! Voor welk geslacht gingen jullie weer?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:57

mvdende schreef:
Ik vind het een verstandig besluit, maar als ik je goed begrijp bedoel je wel te zeggen dat een hond een in een losloopgebied niet op andere honden af mag rennen?

Ik zie dat heel anders, een losloopgebied mogen ze los lopen. Heb je een hond die niet tegen andere honden kan, moet je daar niet gaan lopen. Of op tijden dat het er zo rustig is, dat de kans op "problemen" klein is.

Mijn pup rent nl nogal graag op andere honden af. Hij heeft dan een bananenplantage in z'n oren. Wil graag spelen. Is een hond daar niet van gediend, lopen we snel door.

In principe loop ik nooit in losloop gebied. Echter mocht ik daar wel doorheen moeten dan wil ik geen vreemde honden tussen mijn honden. Dus ik vind ook in losloop gebied moet je hond onder controle staan. Hier is losloop gebied een open veld tussen 2 stukken bos in. Wil ik grote boswandeling maken dan moet ik het dus 2x over steken omdat er geen andere optie is.

Uiteraard wacht ik tot pad eventueel vrij is maar ook ik heb rechten om met mijn niet sociale hond een lang eind te kunnen wandelen.

Een hond of pup waar je van te voren al weet dat je hem niet onder controle hebt die hoort niet los. Tuurlijk het zijn honden en die doen wel eens hun eigen ding maar als jij al weet hem niet onder controle te hebben dan kan hij naar mijn inzien enkel los op omheind gebied en anders enkel aangelijnd.

Overigens mijn niet sociale hond heeft bij oversteken losloop gebied sowieso muilkorf om en is kort aangelijnd. Dit om eventueel onverwachtse situaties zonder schade door te komen. Hij is namelijk naast hond ook mens agressief dus niet handig als men een hond moet ophalen bij mij.

Echter ook dit in 2 jaar niet mee gemaakt door goed opletten en situaties gelukkig op tijd goed inschatten en 0 risico nemen.

Tenslotte blijft mijn hond mijn verantwoordelijkheid en die neem ik. Zou ik dat niet kunnen of niet willen dan had ik hem al niet meer gehad ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:58

Afbeelding

Kleine man Kymo lijkt net zo groot zo als Kenzo zijn oren haha

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:01

Roycemack gefeliciteerd met je toekomstige pup :D

KarmaChansey zijn toch best mooie plaatjes. Pracht honden.

Haha dierenfan :’) die koppies ook

Doe mijn best mee te lezen en te reageren haha.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:44

In een losloop gebied kan je ervan uitgaan dat je een keer een hond tegenkomt die niet luistert. Helaas heeft elke hond weleens zo´n bui. Ik had jaren geleden ook een hond die het liefst elke andere hond wilde opvreten, die gaat natuurlijk niet mee naar een losloopgebied hoor.. Vind dat je daar niet moet gaan lopen met een hond die niet sociaal is.. En doe je dat wel, muilkorf om en sowieso aan de lijn blijven natuurlijk.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:53

Ah wat een hoop leuke foto's weer hier! En die Kymo, zo naast Kenzo zie je pas echt goed zijn formaat, als hij alleen op de foto staat lijkt hij echt groter!
Met Marley loop ik zo veel mogelijk juist in losloop gebied, wij hebben er hier ook redelijk wat van. Waar aanlijn plicht is houd ik hem wel aan de lijn. Ik moet zeggen dat het ook een enkele keer wel gebeurt dat hij ineens op een andere hond af rent, meestal zie ik het op tijd en roep hem terug maar het komt ook voor dat ik of te laat ben of dat hij niet luistert. Maar grotendeels gaat het heel goed met luisteren, ook als ik wacht roep, blijft hij staan en gaat daarna zitten wachten tot ik bij hem ben. En als we tegemoet komende honden passeren, kan hij leuk de hond begroeten en de eigenaar, maar daarna loopt hij netjes weer mee, ook als hij los is. Ik hoop dat hij zo sociaal gaat blijven en hij later ook zo goed los zal kunnen, we werken daar wel aan in ieder geval!
Maar even weer wat foto's spammen, hij wordt echt al groot hoor!
Afbeelding
Ik, vies? nee toch....
Afbeelding
Hier lijkt ie al zo echt een grote hond!
Afbeelding
En hier nog zo puppy :D
Afbeelding
En hier weer zo groot...

Afgelopen week heeft hij per ongeluk een nacht los in huis geslapen, mijn man was vergeten het deurtje van de ren dicht te doen. Dus ik kwam rond 6 uur naar beneden, helemaal donker nog, zie ik een wit ding onder aan de trap liggen.... Marley dus. Gelukkig niets stuk gemaakt, ik denk ook dat hij best vaker los zou kunnen maar omdat hij nog volop aan het wisselen is, probeer ik dat nog liever even niet.

Hij is trouwens al weer bijna uit zijn tuig aan het groeien, de bandjes tussen het borst pad en de rug pad staan nu op zijn ruimst. Dat wordt denk ik binnen een maand wel een nieuwe gaan zoeken!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:05

Knapperd <3

Ik ben nogal goed in honden spotten door die vorige hond dus, meestal zie en hoor ik wel wat eraan komt, voordat Olly het ziet. En dan roep ik hem terug en lijn ik hem aan. Maar hij is zo mega snel, dat ik het soms iets te laat zie. Maar goed, hier in het bos laat iedereen zijn honden wel los en kom je meestal dezelfde tegen. Als ik zie dat de honden loslopen van de ander, laat ik Olly ook gewoon lopen. Alleen 1 van mijn andere honden lijn ik aan bij elke andere hond die ik tegenom, zij is nogal bitchy en wil niet dat Olly met andere honden speelt ;p

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 22:16

Jaaaaa daar is mn fluffy weeer <3

Ik vind ook wel dat je er rekening mee moet houden dat je honden tegen kan komen in een losloopgebied die niet gelijk terug komen. Maar vind het nog steeds bizar dat mensen daar hun hond maar gewoon lekker laten doen waar dat ze zin in hebben en geen idee hebben wat ze doen en waar ze zijn.
Het is geen normaal hondengedrag dat ze op iedere hond afstormen en zeker als een hond aangeeft dat ze t niks vinden dat de ander lekker blijft plakken en niet luistert. Of dat baasje de hond dan niet komt halen..

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:30

Dit is het resultaat van een Mechelse herder die altijd los liep in losloopgebieden... want hij deed toch niets;) Gewoon lekker relaxt op een strandje langs het water lopen..

Spoiler:
Beviel hem niet dat mijn hond in de buurt liep en greep haar en begon te schudden. Dacht ben mijn hond kwijt, aangezien het een hele tijd duurde voordat we ze loskregen en mijn hond begon al te stikken. Zelf ook nog in mijn vingers gebeten door mijn eigen hond, omdat ik haar stil probeerde te houden en zij was keihard in paniek aan het gillen..met mijn andere hand probeerde ik de keel van de herder dicht te knijpen
.Schouder: Afbeelding
Nek:
Afbeelding
Hier zie je de voorste wond nadat het dicht was.. die op de schouder zie je hier niet echt, maar die kon ik na een paar dagen weer open maken, doordat er een mega lading vocht inzat.
Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:43

Ahhhhh ik vind Marley echt GE-WEL-DIG. Zo poepig!
Hele mooie dieren hebben we hier in topic zien. Echt leuk!

Hebben jullie als nieuwe pupeigenaren, toen de pup mee naar huis mocht, gelijk een DA bezoekje gedaan? Ook een soort alghele check?

Wij gaan voor een reutje. Liefst een zwart-bruine. Nu lijken ze allemaal nog op marmotjes dus kan niet wachten tot ze kunnen gaan lopen en gek doen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:52

Honden kunnen natuurlijk altijd ruzie krijgen. Dexter viel vandaag ook even uit naar een jonge Aussie. Hij was constant al wat aan het grommen en op afstand houden maar beestje liet hem niet met rust. Dus even een flinke snauw en toen zijn we weggegaan want wil geen gedoe. Maar zo ineens omslaan is wel heftig.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:57

Ja dit was geen ruzie hoor, die van mij deed niks en liep daar gewoon op dr dooie gemakkie.. Maar blijkbaar te dichtbij voor die hond en hup...daar ging ze.. Gelukkig is het een hele stoere dame en heeft ze er verder niets aan overgehouden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 23:09

Wij zijn een paar dagen later gegaan ivm enting.
Maar nu zou ik titeren en tegelijk daarmee gaan.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 23:14

Aanvallen is dan inderdaad zeker niet goed. Wegsnauwen vind ik in wel geval dan (oké zijn vast uitzonderingen) prima. Die van mij mogen altijd aangeven wanneer ze geen zin hebben in een andere hond. Maar een terechte aanval is eigenlijk altijd wel te voorkomen. Dit klinkt niet terecht.

De drie keer dat Dundy is gebeten (incl hechtingen) waren ook gevalletje wtf er was niks aan de hand waarom val je aan.

RM, wij haalden Dexter op zaterdag op en zijn maandag naar de DA geweest ivm negen weken enting.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 23:59

Wij zijn gewoon na een week voor de 9 weken enting even naar de DA gegaan, ze waren er immers met 7 weken of zo ook al geweest. Alles stond ook keurig in het paspoortje dus ik zag geen aanleiding om eerder te gaan.

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 00:20

Even een vraag hoe jullie er over denken, ik loop standaard lekker een ronde met diana alleen word ik er zo gek van dat veel mensen met hond hun hond zo graag hun hond willen laten kennis maken met mijn pup. Daar word ze lekker sociaal van zeggen ze dan vaak. Op dat moment sta ik vaak echt even met mijn mond vol tanden.

Persoonlijk hoeft dat voor mij allemaal niet, ik kies specifiek uit met welke honden ze kennis mag maken en met wie niet.. hoe pakken jullie dat aan?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 00:23

Inderdaad, gewoon wachten tot de volgende da bezoekje.

Was inderdaad wel een vuile wond :( mag ik vragen waarom je je hond stil wou laten zijn ondertussen?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 01:01

xLaraaj schreef:
Inderdaad, gewoon wachten tot de volgende da bezoekje.

Was inderdaad wel een vuile wond :( mag ik vragen waarom je je hond stil wou laten zijn ondertussen?

Toen die hond haar vast had, probeerde zij in paniek ook in de kop van die hond te bijten. Wat dr ook even lukte, maar probeerde dat te voorkomen, zodat die hond niet nog harder zou bijten. Het is tenslotte maar een hondje van 7kg tegen zo´n groot beest.. dat wint ze niet. Dus probeerde haar met 1 hand tegen te houden en rustig te maken.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 01:14

Aahzo dacht iets van : zodat ze niet zou janken ofz dus vroeg het mij af :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 02:04

Ik ga nooit binnen een paar dagen nadat de pup hier is naar de dierenarts. Eerst wennen en ontstressen voor enting er in mag. Wat de leeftijd ook is want stress en enting geven kan niet samen.

Enkel Kymo de eerste ochtend al om 9 uur bij de dierenarts aanwezig. Ik had week proeftijd dus had niet nodig geweest maar hechtte mij enorm vlot aan hem. Ik wist van een hartafwijking en wou zsm weten hoe of wat exact en dit door mijn eigen arts horen.
Uitslag was vrijwel helemaal oke dus enorm opgelucht. Echter door hart afwijking was hij langer bij de fokker gebleven en hij moest eigenlijk ook de dag er op zijn laatste enting al krijgen. Dat toen gelijk gedaan ivm hij al 5 dagen later mee naar mijn werk moest.
Normaal had ik daar nooit voor gekozen

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:52

Hier ga ik altijd de zelfde dag of de dag erna even langs de praktijk. Stukje onderzoeksplicht dat hij op moment van aankoop daadwerkelijk gezond is! Voor de enting kom ik dan een week of soms twee weken later terug.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:28

XxDiandraxX schreef:
Hier ga ik altijd de zelfde dag of de dag erna even langs de praktijk. Stukje onderzoeksplicht dat hij op moment van aankoop daadwerkelijk gezond is! Voor de enting kom ik dan een week of soms twee weken later terug.

Normaal kies ik heel bewust voor een bepaalde combinatie of bepaalde fokker en heb ik de extra zekerheid qua onderzoek door een dierenarts absoluut niet nodig.
Echter nu zou ik eind 2019 een pup nemen. Ik kreeg paar weken geleden de advertentie van Kymo door. Nam 1 uur later contact met die man op en was derde. Onverwachts 2.5 dag later had ik een onbestemde kruising pup van rassen waar ik niet op gekomen was in huis haha.
Zeker gezien zijn medisch verleden en onze 5 andere honden en mee naar mijn werk (dierenpension) dus nu wel vrijwel gelijk naar de dierenarts geweest en ook gelijk panacur mee gepakt enz.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 17:02

<3 <3 Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:16

WoW!!!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:27

Ziet er een beest uit kim!