[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:30

voordeel dat het vol is ,dan kun je beter zien of het lekt.
en het hout van het kastje ook even goed nalopen
maar als de prijs je aanstaat gewoon gaan kijken?

nate

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:07

Wil je de achterwand er ook inhouden? Zo niet, even vragen of deze vastgelijmd zit, dan is het ff een klusje om die eruit te krijgen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:47

Ja. Deze vond ik wel mooi
Even kijken hoe die in het echt eruit ziet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:03

Mijn nieuwe aquarium ingericht, foto is van twee weken terug;
Afbeelding

Eergisteren de nieuwe bewoners opgehaald, 10 Petruichthys sp. 'Rosy' :D
Afbeelding

Ze hebben enorm veel schijt aan de Tanichthys albanubes die de bak al bewonen, dus dat is fijn :D

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:07

Vandaag draait mijn aquarium ook eindelijk!
Nu even kijken hoe de plantjes etc het gaan doen :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alleen nog veel bubbeltjes :o

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:10

Leuk! Weet je al welke visjes je gaat nemen?

Mijn water waarden zijn echt volledig weer stabiel na de nitriet piek! Ga morgen weer visjes toevoegen. :D
Momenteel heb ik 5 corydoras panda, volgende worden 5 otocinclus. Dan wil ik nog een schooltje rasbora galaxy en uiteindelijk nog 2 honinggoerami.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:32

mooie bakjes hoor!

hier in 1 bak wat last van baardalg, verder gaat alles goed :j

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:29

J0anieke schreef:
Leuk! Weet je al welke visjes je gaat nemen?

Mijn water waarden zijn echt volledig weer stabiel na de nitriet piek! Ga morgen weer visjes toevoegen. :D
Momenteel heb ik 5 corydoras panda, volgende worden 5 otocinclus. Dan wil ik nog een schooltje rasbora galaxy en uiteindelijk nog 2 honinggoerami.

Ik heb nog een paar guppen staan en dan moet ik nog even kijken wat ik er bij kan doen :D niet zo heel speciaal dus

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:20

Wij hebben met onze tweede bak bewust gekozen voor een binnenfilter. De eerste bak (tig jaar geleden) is op het buitenfilter leeggelopen de kamer in. ..Eén grote ravage, Vissen opgevangen in een minibakje en weg gegeven aan familie, laminaat naar de maan en weken in de rotzooi gezeten vanwege de verzekering. Aquarium verkocht en besloten om nooit meer een aquarium te nemen. Tot drie-vier jaar geleden. In eerste instantie om babykoi in op te kwaken. Het aquarium tweedehands overgenomen met zoveel gezonde planten, dat we het azonde vonden om nhier koi in te doen en toch voor tropisch zijn gegaan. Mét binnenfilter!! Inderdaad optisch niet zo mooi, maar wanneer er wat met het filter gebeurt, blijft het water iig in de bak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:38

ChristaMoor schreef:
Wij hebben met onze tweede bak bewust gekozen voor een binnenfilter. De eerste bak (tig jaar geleden) is op het buitenfilter leeggelopen de kamer in. ..Eén grote ravage, Vissen opgevangen in een minibakje en weg gegeven aan familie, laminaat naar de maan en weken in de rotzooi gezeten vanwege de verzekering. Aquarium verkocht en besloten om nooit meer een aquarium te nemen. Tot drie-vier jaar geleden. In eerste instantie om babykoi in op te kwaken. Het aquarium tweedehands overgenomen met zoveel gezonde planten, dat we het azonde vonden om nhier koi in te doen en toch voor tropisch zijn gegaan. Mét binnenfilter!! Inderdaad optisch niet zo mooi, maar wanneer er wat met het filter gebeurt, blijft het water iig in de bak.

Precies de reden dat hier ook met binnenfilters gewerkt wordt. Had op de meterbak een JBL staan, die ging lek en dat ontdekte ik toen er net een paar liter uit was gelekt (van de ruim 175..) :=

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:45

Iemand vroeg welke plantjes ik op de voorgrond heb staan....
dat is de Micranthemum monte carlo. Zou ook zonder extra CO2 toevoeging kunnen ,maar hij bevalt me niet zo goed. Verliest toch snel blad en is erg kwetsbaar. Ga hem denk ik toch met de tijd vervangen (hij zit er nu 3 maanden in)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:28

Dat was ik :j
Ik heb m gehad, maar was van slechte kwaliteit. Bijna alle planten uit die winkel zijn dood. Heb m nu weer gehaald bij andere winkel en die zijn veel mooier. Heb er van die voedingscapsules onder gedrukt en geef wekelijks plantenvoeding en dagelijks vloeibare CO2. Heb hele mooie bedjes gezien, dus ik duim dat deze t wel gaan doen... :D

De doorstroming van t filter was ineens met een week al erg verminderd. Ben bang voor pieken als ik die elke week moet schoonmaken... Ben daarom nu beetje aan t experimenteren met m'n filtermedium. Had een te klein filter bij t aquarium meegekregen, daar ga ik t medium van uithalen en vervangen met poreuze noodles en wat filterwol. Kan ik het nieuwe medium even laten indraaien in het kleine filter (en ondertussen mijn huidige gewoon ook laten draaien) en daarna in t grotere filter proppen met wat extra noodles en wol...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:22

Filter kan je het beste vullen met goed bio materiaal en als eerste stap wat filterwatten voor het zweefvuil. De watten kan je probleemloos verschonen als ze vol zitten. Verder heb je in een gezonde bak niets nodig tenzij je waterwaarden voor bepaalde vissoorten wil beïnvloeden.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:55

Ja precies! Zo wil ik het ook gaan doen. :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:43

J0anieke schreef:
Ja precies! Zo wil ik het ook gaan doen. :D

Kan niet meer bewerken... :o
van onder naar boven: bioplus coarse van jbl, sintomec van jbl en filter wol van superfish.
In het kleine filter. Als deze een tijdje draait (denk over een week?) ga ik t medium in de grote doen en kan deze kleine er weer uit.
Afbeelding

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:23

Afbeelding
Mijn aquarium staat :D. Net het hout er in gedaan, binnenkort maar opzoek naar plantjes.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:26

ben benieuwd!
heb jij er van die schleich paardjes naast staan? :D

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:28

Jup, staan hier iets van 200 schleich en breyer paardjes. O.a dus op de kast ernaast :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:34

haha, mooi toch.
en straks visjes in de bak :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 02:57

Zo, hele avond tot nu bezig geweest met m'n nieuwe filter... Had alsnog een externe aangeschaft, een eheim 250, de 2213.
Wat een gedoe om die slangen allemaal in orde te krijgen... Plus de deksel bij moeten schuren (wel met een apparaatje), gezien de openingen veel te klein waren voor de slangen.. :')
Toen ik m eindelijk had lopen, kwam ik er eigenlijk net iets te laat achter dat hij enorm lekte... Meteen kraantjes dicht, pomp naar de badkamer... Heb ik m gewoon te vol gedaan en zat er wol tussen de deksel en de bak. Domdom... Nu ja, hij draait nu een uur zonder problemen en ik heb de boel ook weer droog... :')
Nu in laten draaien... De grote interne pomp waar ik de bak mee heb ingedraaid hangt er nog in, de kleine heb ik er uitgehaald.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 21:48

Stil hier! :o

Mijn visbestand is inmiddels compleet en ik heb m'n hele bak veranderd... Was steeds niet blij met de inrichting.. Hoe die nu is eindelijk wel! Nu alleen geduld tot de plantjes mooi gaan uitgroeien.
Afbeelding

Ik heb 5 corydoras panda, 7 rasbora galaxy en 4 otocinclus vittatus (waren er 5, maar eentje ging niet van de algentabletjes eten... Er is er nog 1 die het nog niet door heeft, dus ben bang dat die het uiteindelijk ook niet red... Ga ze uiteindelijk wel weer uitbreiden naar 5, maar wil die kleine eerst even aankijken.)

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 09:16

Hier stond van acht alles uit qua pomp en verwarming zit je net rond je nietriet piek...
Soms.
Nu eerst maar proberen stroom te krijgen en de boel weer een flinke water wissel geven

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 09:27

Oh gadsie, hoop dat het goed komt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 09:31

balen wend!
maar met waterwissel moet dat wel in orde komen toch?
joanieke, misschien stukje courgette ofzo proberen voor je otocinclus, misschien eet het dat wel?

hier verder alles wel prima behalve dus wat baardalg in een bak.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:55

Vandaag eitjes gevonden van de maanvissen. Een hoop geknok in de bak. We hebben het blad afgesneden en in een kweekbakje gedaan zodat de vissen ze niet kunnen opeten. Of het wat gaat worden? Geen idee, Maar dezelfde waterwaarden, temperatuur zodat ze wat dat betreft een kans hebben.

Alleen nu, hoe lang duurt het voordat je wat ziet, wanneer zijn het visjes en als dat allemaal lukt, wat voor een voer moeten ze dan?