gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:00

Jeetje, schrikken zeg!

MoppieFilou

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:43

Ja, dat kan ik geloven!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:50

Jeetje, dat is schrikken Coconut. Gelukkig was je er op tijd bij. Sterkte voor je nijn. :(:)

Fijn dat je buitenverblijf op begint te schieten, Rebecca. Het ziet er in ieder geval lekker groot uit.

Ik ben weer terug van vakantie, toch wel weer fijn om m'n beestenbende te zien. :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:54

Bedankt voor jullie lieve reacties!!!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:18

Ik zag net dat de kleine zakken Science Selective (2kg) bij de Welkoop in de aanbieding zijn: 2 voor €14,00. Eigenlijk was ik van plan over te stappen op Hope Farms Supertrio, maar misschien probeer ik nu eerst Science Selective, daar lees ik zulke goede verhalen over.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:30

Dat valt mee idd! :j

Ik kom morgen weer thuis en ik kijk er al naar uit de pluizenbolletjes weer te zien!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:44

Dat is niet duur!

Wat voeren jullie de beestjes?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:55

Ik voer het "basisvoer" van de dierenwinkel, maar heb me er tijdens mijn vakantie eens in verdiept en ben aan het twijfelen tussen Science Selective of Hope Farms Supertrio om over te stappen. Nu het in de aanbieding is, ga ik denk ik eerst maar kijken of Science Selective me bevalt. Daar lees je zulke goede verhalen over.

Vanaf morgen ga ik weer aan de slag met mijn nieuwe konijnenhok en -ren. Dit is de plattegrond zoals het eruit komt te zien:

Afbeelding

De groene delen zijn uiteraard gras, het grijze moet tegels voorstellen. Het bruine deel wordt de permanente ren die 's nachts dichtgaat in verband met roofdieren, het grijze deel hebben ze overdag extra. En het hok met het kruisje erin wordt een soort hooischuur, hun nachthok. :)
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 23-07-17 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:57

Ik voer ze welkoop eigen merk biks... de zak met blauwe streep.. daar zit net wat meer vitamines etc in dan de rode streep verpakking..

Ik werk bij de welkoop, en niet alleen daarom maar ik vind het echt wel goed voer. Ze zien er erg goed uit bij mij altijd. Mooi glanzend etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:00

Coconut :(:) gelukkig op tijd , Kerst had een gapend gat op zijn bips . Die heeft het niet mogen overwinnen

Ik voer hope farms,ze zitten nu in de plofrui :=

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:03

Mijn konijnen vinden het huismerk van de Dobey ook heerlijk, maar toen ik naar de samenstelling keek en deze ging vergelijken met bijvoorbeeld Science Selective en Hope Farms schrok ik best wel. Dan betaal ik liever iets meer voor kwalitatief beter voer.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:05

Ik voer ook Science Selective.

Tip; op internet vaak veel goedkoper, zoals 20 kg voor 57 euro. 4 kilo voor 14 euro is dus 20 kilo voor 70 euro ;)

Ach, wat zielig |( Vreselijk die stomme ***vliegen!!! Ik controleer Nijn dr pootjes nu elke dag, aangezien ze open waren. Zien er prima uit nu, maar vanmorgen dus ontdekt dat er maden bij haar achterwerk zaten.

Heb gelijk geschreeuwd naar mijn vriend dat hij moest komen. Thuis al de ergste maden verwijderd. Ik heb de dierenarts gebeld en we konden gelijk terecht! Nijn gauw in de bench en op naar de dierenarts.

Daar is ze helemaal nagekeken en zijn de maden eruit gehaald met een pincet. Ze heeft een injectie gehad tegen madenziekte en een injectie met antibiotica. Daarna nog helemaal kaalgeschoren van onder, zodat we haar makkelijk kunnen behandelen.

We hebben haar thuis goed gewassen met lauwwarm water. Gelukkig hebben we een bad, wel handig :D ze stond alles prima toe. Toen goed ingesprayd en daarna ingesmeerd met wondzalf. Dit moet nu twee keer op een dag gebeuren en ze moet vrijdag weer terug voor nog een antibiotica injectie.

Huid is nu roze, niet knalrood meer, behalve haar geslachtsdeel. Die is opgezwollen en rood. Moeten 5 dagen wondzalf smeren. Ben benieuwd. Madam eet niet veel brokjes nu, maar heeft veel zin in witlof en groente :) Ze krijgt nu dan ook een VIP behandeling, waar haar vriendje van mee geniet ;)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:08

Klopt het ook dat je van Science Selective in vergelijking minder voert?

Fijn dat haar huid nu weer roze is, hopelijk gaat het steeds een beetje beter met haar.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:10

Klopt. Science Selective voer je ongeveer 20 gram per kilo lichaamsgewicht :)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:22

Van Science zitten ze hier ook sneller vol idd. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:28

Bedankt allebei! Ik ga dan denk ik toch maar van de actie gebruik maken en Science Selective eens proberen. :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:34

Ik voer het basisvoer vd Delhaize :o . Maar Lilly eet dan ook wel alles op wat erin zit. De biks vindt ze zelfs heerlijk :D . Lou daarentegen... Maar vind het dan zielig dat Lilly dat "saaie" voer moet eten terwijl zij wel alles eet van het andere.

Edit: Wat een ren Eunomia!! :wow: Ik ben jaloers :P .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:35

Ik voer sowieso maar 20 gram per kilo konijn. Ik voer havens en dan de groene zak! Gemengd met wat zonnebloempitjes omdat 1 konijn slecht verhaard altijd. Dat deed hij ook op selective helaas. Hadden hier toen 13 konijnen en dan is onbeperkt ss niet te doen hoor... echt heel duur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:37

Ss is ook mega duur , ik haalde het altijd in bulk uit Engeland vroegah . 100 a 120 euro voor het hele jaar

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:55

Mijn konijnen krijgen alleen biks, geen gemengd voer. Ik moet zeggen dat mijn ram echt hartstikke gek is op z'n biks, daar valt hij meteen op aan. Mijn voedster houdt meer van haar groenvoer. :P

Ik had de ren liever nog groter gewild, maar dat vond mijn vader nogal overdreven en ik heb toch echt zijn hulp nodig. Wie weet ooit... :P

Ik vind Science Selective ook wel erg duur, maar met twee konijnen is het op zich nog te doen. Als ik geen of weinig verandering merk ga ik toch ook Hope Farms proberen, toch weer een stuk goedkoper. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:56

Zooplus.nl heeft ook geregeld aanbiedingen en bezorgd thuis. Aangezien wij geen auto hebben (studenten) is het niet altijd handig om 30 hooi/hennep op de fiets mee te nemen :').

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:57

Denk er wel aan dat veel konijnen het voer van Hope Farms niet lusten.....
Proefzakje is dan wel handig :)!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:18

Ik ben gelukkig een student met een (kleine) auto, maar echt veel kan er ook niet in hoor. Ik vind het alleen zelf veel leuker om alles in de winkel te kopen dan online bestellen, maar dat is voor mijn portemonnee misschien wel minder. Wij hebben echt een prachtige dierenwinkel (4500m2 met dierenspul) in de buurt waar ik echt uren rond kan struinen. <3

Goed dat je het zegt, Coconut! Ga ik eerst proberen een proefzakje te scoren voordat ik meteen een grotere verpakking aanschaf. Eten de meeste konijnen wel Science Selective?

Hoeveel hooi eten jullie konijnen ongeveer per week/maand? Ik heb het idee dat mijn konijnen best weinig hooi eten en dat terwijl ze onbeperkt hooi aangeboden krijgen. Daarnaast krijgen ze 20 gram biks/kg konijn dus dat is ook niet extreem veel.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:21

Is afhankelijk van konijn tot konijn. Ik heb er 4 en 2 vliegen er op, 1 krijgt er zonnebloempitten bij voor haar vacht en eet die eerst op en later pas de Science brokken en nr.4 eet het niet als ik enkel dat geef, dus bij hem meng ik het met gemengd voer.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:09

Jeetje, sterkte! Gelukkig was je er op tijd bij!

Science selective is heel goedkoop bij topdierenshop :)
Ik voer Hope farms, zo'n 20 gram per konijn, van SS voerde ik nog geen 10 gram.
Moet zeggen dat ik al tig konijnen zonder problemen overgekregen heb op Hope farms :')

Hier gaan er 4 balen doorheen per maand, 4 x 25 kg gok ik? Op 10 konijnen. Met de vlamen doe ik 2 mnd met een baal van 20 kg.