Watvoor vorm/kleur hadden ze? Hele kleine 'mini' wormpjes (zo vind ik ze eruit zien) zijn luizen.. Dat zit wel eens in hooi helaas. Als het dat is dan moet je alles ontsmetten, ze insprayen en dat na 2 weken herhalen.
Het leken hele kleine zwarte beestjes met af en toe een nog kleinere variant die meer blank leek (maar die zag je echt amper, moest heel goed kijken met zaklamp erop gericht) brr..
Springen die dingen over op de cavia's dan? Dus dat ik dan in hun vacht kan zien of ze daar ook al zitten?
Kimmie
Geplaatst: 03-09-17 21:09
Mijn verblijf is nog steeds niet gevuld met cavia's, maar ik kan nu wel zeggen dat ik deze 2 schatjes 13 september mag komen halen Ze heten Mindy en Bindi, zijn in de cavia opvang in Dongen geboren.
Hier even apart gehad geen succes... Eentje die alles bij elkaar schreeuwt en Sammie die de trailies aan het slopen was. Dus alles aangepast en toen was het even brommen en klaar. Dus volgende plan is alle kooien schoonmaken, en de mannen wassen en dan weer opnieuw koppelen zeg maar. Misschien dat het werkt.
melody7
Geplaatst: 03-09-17 21:17
Zwart zegt me zo niks, maar ik zou ze zelf voor de zekerheid toch behandelen. Ze kunnen vanalles krijgen uit hooi, mijt geloof ik ook. Als ze luizen hebben dan kan ik dat inderdaad zien, die zie je kruipen
Jaa daar zijn ze!
Succes Mira! Kun je hun gedrag eens filmen? Als ze elkaar niet aanvliegen maar wat om elkaar heen brommen en eens happen dan zou ik ze laten zitten.
Mira283
Geplaatst: 03-09-17 21:18
Luizen zijn zo goor... Heb ze bij de cavia's als op mijn pony gehad. Haat kriebel beestjes....
Zal het eens filmen wat mij wel opvalt is dat als de kleintjes ruzie maken Sammie ze uit elkaar haalt. En dan even met de die begint even een 'ruzietje' heeft en het ook klaar is. En het is niet over het eten oid gewoon als ze weer eens gaan brommen
Laatst bijgewerkt door Mira283 op 03-09-17 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Dat wordt dus flink onder handen nemen morgen.. ik vond al wel dat de cavia's veel aan het krabben zijn, maar misschien lijkt dat zo. Maar inderdaad sowieso maar even behandelen... en dat hele pak hooi gaat de deur uit hoor, gedverderrie
Cocodox
Geplaatst: 03-09-17 21:21
Mira wat vervelend zeg dat het nog niet echt wil lukken zo!
melody7
Geplaatst: 03-09-17 21:24
Ja dat zou dan goed kunnen! Die van mij hebben het twee keer gehad en krabden toen ook heel veel. De logees ook. Dat was echt fijn, pas ik een keer op, hebben ze luizen
Als je ruimte hebt in de vriezer kun je het ook invriezen! Al vind ik het idee van beestjes in de vriezer ook niet heel aantrekkelijk Succes morgen!
Had laatst ook een zak hooi van de dierenwinkel hier. Echt belabberd......de caafs ook onder de luis. Bah! Hele zak gewoon weggegooid hoor.....jammer dan
Thanks melody. Wel vervelend dat dat zo kan gebeuren. Maarja zo is de natuur? Hopen dat een volgend pak hooi minder leeft. Beestjes in mn vriezer..... meh. Maar dan kan ik in ieder geval niet zeuren dat ik geen eiwitten op voorraad heb in de vriezer. haa flauw.
Oh Kimmie don't ask me, ik ben zo slecht met namen, die van ons hebben ook echt debiele namen
Wat voor soort naam zoek je? Er zijn genoeg namensites en er is zelfs een topic hier voor, wij kunnen wel vanalles roepen maar jij zult iets leuks moeten kiezen
Ik geef maar weinig echte namen. Óf ze komen hier met naam of ik geef een naam die klinkt zoals ze er uit zien. De 2 hierboven hadden hier waarschijnlijk Teddy en Bruintje gaan heten
Ik zat gister tussen de caafjes buiten als bescherming , ze moesten een stuk kaal vreten zat geen net boven. veel mussen om me heen , dook er opeens een sperwer naar beneden Gelukkig voor een mus en niet voor een cavia! Man wat schrok ik had die vogel nog net niet op schoot liggen. Morgen eerst een net halen