Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:26

Haha heel herkenbaar Kim. Ik heb een bandje aan de riem hangen met aaien eerst vragen maar dat wordt best vaak genegeerd, gelukkig is het wel minder nu Popo ouder wordt.
Mensen instructies geven lukt eigenlijk niet omdat het in 1 seconde gebeurd is. En de helft begint hem gewoon te belonen, daarom is het ook zo hardnekkig. :')

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:41

Knappe Ylvi! <3, grappig dat je herkend werd :').

Wat wordt Candy groot!

Geweldig, dat felle tuig, Kiwi. Absoluut niet mijn kleuren, als mijn honden ooit roze dragen dan heb ik koorts :') . Maar wel een gaaf ding, is die van 4dox? O:) .

Dat springen is hier héél erg geweest, toen hij rond de 6 maanden was moest ik altijd minimaal 1 meter afstand houden op straat en AJ strak naast hebben, anders sprong hij zonder pardon tegen voorbijgangers op.
De meeste van mijn vrienden zijn gek op hem, dus die werden altijd helemaal wild als ze hem zagen, waardoor hij als een gek ging staan springen. Inmiddels heb ik ze toch kunnen leren hem te negeren wanneer ze binnen komen, want hij werd groter en beukte ze zo ongeveer omver :'). Ik doe hem nu eerst 5 minuten in de bench wanneer er mensen binnenkomen, zodat hij kalmeert, daarna laat ik hem er aan de riem uit. Meestal is hij dan rustig en blijft hij laag, een enkele keer springt hij nog eens rustig op. Los buiten gaat het ook al een stuk beter, er is een tijd geweest dat ik hem altijd bij me moest roepen, want als hij iemand zag dan rende hij naar diegene toe en sprong hij direct op. Nu negeert hij mensen over het algemeen, tenzij ze zoals Kaus zei met piepende stemmetjes hem roepen, maar dan nog hangt het er vanaf wat hij aan het doen is of hij op ze af rent. Hij springt soms nog wel op als ik binnenkom, maar dat mag van mij en hij weet het verschil ook netjes tussen mensen waarbij we dat niet doen en mensen waarbij we dat wel doen :)* .

Ondertussen hadden we hier een beetje een voer crisis. Omdat AJ nog steeds erg veel poepte (5x per dag hopen) en te veel diarree bleef houden, was ik overgestapt naar Belcando. Daar kreeg hij nóg veel meer diarree van. Toen het besluit genomen hem 2 weken lang Raw4Dogs te geven (ik voer liever niet altijd vers vlees, maarja, als dat al de voer problemen oplost dan maar) en te kijken naar het verschil. Hij poept 1x per dag een klein beetje, zit duidelijk beter in z'n vel en ziet er ook gewoon beter uit. Hij is normaal altijd wat schraal, maar nu ziet hij er echt goed uit. Daarna een paar dagen Darf geprobeerd, omdat er een verkooppunt in de buurt zit die dat verkoopt. Helaas eet hij dat verre van van harte, dus dat wordt R4D in bulk bestellen en een extra vriezertje. Voor op vakantie/wedstrijd ga ik denk ik de Darf Vol brokken proberen.

Een paar dagen geleden had een openluchtzwembad in de buurt de laatste dag van het seizoen, deze dag hebben ze benoemd tot 'hondenzwembaddag'. Wij zijn dus met 3 honden naar het zwembad geweest, wat een lol! AJ heeft zelfs een stukje gezwommen en durft nu gewoon van een kleine hoogte water van 0,4m hoog in te springen en we hebben natuurlijk de hele tijd samen rondgebadderd :D *\o/* .

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 13:23

cinniz123 schreef:
kiwiwitje schreef:
Djessey springt ook snel tegen iemand aan. Maar ze is aangelijnd dus ik kan t voorkomen. Ze doet t alleen nog bij ons thuis bij gezinsleden en dat corrigeren we natuurlijk.

Ja t tuig is zo gaaaaf! Niet stoer maar schattig _O-

[ [url=m/xYUjbo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat voor tuig is het?of heb ik daar overheen gelezen?
Vind hem er wel lekker zacht uit zien!is ie er ook voor kleintjes?

Tuig is van MAG. In NL alleen verkrijgbaar bij The Doglounge. Tuigen worden in Tsjechie samengesteld en je kan ook op ''maat'' bestellen. Dus kleuren en maten geloof ik. Moet je haar even voor mailen!
als je deze link opent in chrome( of translate op je telefoon automatisch de webpagina's doet)
http://www.magweb.cz
Kun je hier ook kijken naar printjes etc.

Herkenbaar KimVicious. Hier ook. Ik probeer het springen af te leren maar thuis geven ze haar dan juist net even aandacht. Dus dan word ik altijd boos maar t kwartje lijkt nog niet te vallen.

Wat balen dat hij met voer zo ''lastig'' bleef Zozenn. Maar goed dat vlees nu de oplossing lijkt!

Hopelijk over een maandje nog leuk nieuws:

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:28

Ik vind het in ieder geval fijn dat de meeste mensen wel nog vragen of ze mogen aaien. Dan zeg ik ook gewoon ja in 't algemeen, omdat ik graag wil oefenen ook met Arya dat als ze aandacht krijgt, dat het daarna ook weer goed is en we verder kunnen lopen enz. En dat ze zo wel leert gewoon sociaal te zijn met iedereen die we tegenkomen. Op zich krijgen we elke dag wel veel aandacht aangezien ze echt nog een jonkie is, maar als mensen het netjes vragen of ze geaaid mag worden en ze staat daarvoor open, laat ik ze dat wel doen. De meeste mensen zijn ook gewoon heel netjes en rustig die ik tot nu toe tegenkwam, zelfs de kids dus daar ben ik wel blij mee. Als ik d'r mee naar school neem, valt het me ook erg mee tot nu toe met de aandacht. De meesten geven haar gewoon de ruimte om wat te snuffelen en dan gaat ze zich eigenlijk al snel liggen en wachten met me en hier en daar zijn dan mensen waar ze dan even een aai van krijgt en dan is het goed.

Hier ook druk bezig met vooral het bezoek en de mensen waar we naartoe gaan op te voeden ipv de pup aangezien ze het doodnormaal vinden dat ze meteen op mag springen enz. (ook als mensen aan tafel zitten en bij de bank enz.) Dan is het ook niet vreemd dat een hond dat als normaal gaat zien nee. Dan blijf je eigenlijk dweilen met de kraan open als je zelf dat gedrag juist niet wilt zien. Of ook lekker wild doen met de handen en de bek terwijl we het happen juist aan't afleren zijn en je gerust op een andere manier met een pup kunt spelen, echt waar :j :') . Echt geweldig dat soort dingen |o Leuk dat je wilt spelen met d'r en enthousiast bent, maar ik vind het echt jammer dat er geen rekening gehouden wordt met onze wensen mbt opvoeden (wat we wel kenbaar maken), zeker in deze periode. Ik kan erna weer een dag uittrekken om het weer binnen de perken te houden aangezien ze nog lang niet alles afgeleerd is. Maar goed, tot die tijd blijven ze me gewoon horen bitchen, zelf schuld :') Mijn hond, mijn regels.

Onze Rex sprong eigenlijk niet echt op, behalve bij m'n schoonmoeder maar die lokte het ook constant zelf uit en daar kon je tegen zeggen wat je wilde. Ugh. Scheelde dat m'n hond al ouder was en het bij de rest van de mensen die hier kwamen het niet deed, maar nu met de pup zit ik er echt dik op. We waren afgelopen zondag op een verjaardag van m'n schoonzus en de pup ging mee (zouden niet zoveel mensen komen en was goeie oefening voor haar). Ze gaat dan iedereen begroeten enz. gewoon even een aaitje halen en klaar en bij m'n schoonmoeder dan meteen opspringen tegen de stoel aan enz en druk doen en m'n schoonmoeder bevestigd dat gedrag dan ook heel erg meteen. Dus kon ik meteen weer roepen nee ze mag niet springen, af af af ermee (op een gegeven moment ben ik wel klaar met subtiel zijn :') ). En dan kijken sommige me echt aan van waar maak jij je druk om, doe normaal (terwijl hun eigen hond het ook niet mag, da's nog het mooiste. Maar mij raar aankijken dat de pup het niet mag van mij). Echt... respecteer gewoon onze wensen mbt opvoeding van de hond |o

Dat tuigje wat voorbij kwam is echt gaaf zeg <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:02

Bij Nysse had ik dat opspringen er zo uit maar bij Ylvi lukt het ook nog amper. Bezoek negeert haar op ons verzoek altijd en vaak ligt ze dan ook vast tot er rust is. Ze krijgt van mij idd altijd zacht knietje als ze tegen mij opspringt of ik draai om negeer haar en loop weg. Maar het maakt tot nu toe weinig indruk. Buiten hou ik haar aan de lijn bij mensen vandaan (al heb je van die figuren die zelf naar haar toe komen dan lekker handig) en lijn haar aan zodra ik joggers/fietsers etc tegenkom. Vindt het enorm vervelend als ze het in een losloopgebied tegen andere baasjes doet.
Begrijp ook wel dat het moeilijk dan voor haar is vooral als ze zakjes dragen met brokjes. Ik blijf ook hiermee hopen dat het kwartje ooit valt :+

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:54

Wat een geweldig tuig zeg kiwi *\o/*
Ohh Popo staat je goed het truttencoupe :=

Ohhjaa vervelend is dat mensen die ongevraagd gaan aaien. Gelukkig hier bijna geen last van.

Vandaag lekker een flink stuk gelopen met Candy even flink kunnen rennen en spelen met andere hondjes.

Blij ei <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 18:16

Thanks!

Knapperd!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 13:54

Vandaag een bezoekje gehad met de hondjes aan de fysio. En alle hondjes weer goedgekeurd. Djessey’s heupjes, knietjes en elleboogjes voelden ook super dus al een hele “geruststelling”.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:55

kiwiwitje schreef:
Vandaag een bezoekje gehad met de hondjes aan de fysio. En alle hondjes weer goedgekeurd. Djessey’s heupjes, knietjes en elleboogjes voelden ook super dus al een hele “geruststelling”.

Super fijn! Wij mogen aanstaande maandag daarvoor gaan. :j

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:18

Afbeelding

Zo trots op deze combinatie. Afgelopen weekend is ze gedekt. Nu wachten tot de echo en als alles goed gaat worden rond 8 november de pups geboren <3 <3 <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 14:24

fijn is dat he KimD? :D

Duimen Esplendido, als alles goed gaat verwacht mijn reu op dezelfde datum zijn eerste pups.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 16:32

Vandaag is de 1ste verjaardag van Troy!

Afbeelding
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 16:41

Gelukkige verjaardag ! *\o/*

Oooh puppiiiieeees <3 Die reu is ook wel cool he. Die is zo “bleker” ? :)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 16:57

xLaraaj schreef:
Gelukkige verjaardag ! *\o/*

Oooh puppiiiieeees <3 Die reu is ook wel cool he. Die is zo “bleker” ? :)

De reu is een livernose (b/b) mijn teefje is geen drager van het livergen, zij is B/B. Pups worden dus allemaal drager van het livergen (B/b) maar krijgen allemaal een zwarte neus.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 17:03

Gefeliciteerd Troy!

Oeh leuke combi esplendido!

Candy is ook zo knap he <3 pluisje !

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 17:20

Gefeliciteerd met het smalle sprietje! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 19:03

Hieperdepiep voor Troy!!

Spannend Evelien! Drukke boel straks. Gezellig voor je pupje.

De drie draken :+ :D

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 19:21

Gefeliciteerd met Troy!

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:01

Dankjewel voor de felicitatie's!

En gefeliciteerd Esplendido en Kiwi! Dat er gezonde pups geboren mogen worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:13

Oh ja sorry kiwi voor jou ook natuurlijk gefeliciteerd!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 21:14

Thanks!!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:16

MOoie foto’s weer!!

Duimen maar Evelien en Kim!!!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:46

Spannend kiwi ik ga duimen!

Esplendido voor jou ook een spannende tijd! Leuke combi hoor!

Suze lekker bekkies!

Galaika gefeliciteerd met troy!

Biggirl wat zit Candy mooi in dr vacht zeg! Echt Sl een hele dame zo!

Vandaag even gespeeld met Mila moest alleen opletten dat bella niet de brokjes weg snoepte!

Afbeelding
Afbeelding

En je moet maar een lekker plekje vinden

Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:06

Gefeliciteerd met de dekkingen! Hopen dat het allemaal geslaagd is.
En gefeliciteerd met Troy! Ook al een echte vent zo. :+ Hoe gaat het met hem?

Ik vind Mila ook geweldig zo onder de vogelkooi hahaha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 08:28

Haha wilde t net zeggen; die foto onder de vogelkooi _O-