Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:25

Die avondplas deden wij inderdaad ook wel gewoon nog. Maar wel dat stukje vertrouwen, veiligheid en voorspelbaarheid als focus ja; na het plassen wil je terug? Dan doen we dat. En omdat ze wist dat dat gewoon kon, dat ze wist dat ze erna gewoon thuis was weer, heeft ze ook prima altijd geplast om de hoek bv. Soms ook poepen, maar meestal koos ze daar niet voor in die erge jaren. Ondertussen doet ze dat wel weer. Het uitbreiden in het donker hebben we dan later gedaan, toen er alweer wat meer stabiliteit opgebouwd was op andere plekken ^overdag niks aan de hand overigens, hier was de angst echt gekoppeld aan donker en nog extra aan onze wijk ook. Nu is het zelfs zo ook dat als er knallen zijn, ze ook echt hersteld en bereikbaar blijft. Al moet het geen 1000 klapper/mat zijn wat kortbij af gaat, want dan is het denk ik wel echt klaar... En wij gaan oudjaarsavond zelf dan niet meer naar buiten voor een plas; dat doen we echt voor het donker wordt voor het laatst en dan de ochtend erop - dat overleeft ze wel voor een keer. Dat kan ook gewoon echt niet anders met hoe hard hier al vanaf dat het donker is werd afgestoken.

Wat fijn dat het zo goed is gegaan bij jullie ook nu Flux! Wat kun je je ellendig voelen als eigenaar he als ze zo'n angst hebben. Fijn om te lezen dat het zo goed is gegaan nu - dat wens je inderdaad alle dieren en eigenaren.

Little_Gift

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:31

Bepaalde bachbloesem mixen willen ook wel helpen voor vuurwerkangst of angst voor knallen en schieten.
Een bepaalde combinatie van 5 soorten, ik weet niet meer zeker welke maar alleszins star of bethlehem en rock rose...

Indien interesse, wil ik wel eens opzoeken wat er nog precies in gemengd zat.

Echter, dit is wel gepaard met intensieve training natuurlijk! De bachbloesems op zich gaan het niet verbeteren maar het helpt het dier open staan voor training ondanks blinde paniek.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:41

Wij zijn de jaarwisseling ook best oke doorgekomen. Overdag was het beduidend erger dan voorgaande jaren, de daadwerkelijke wisseling 'viel mee', dat was niet erger. Rond 00.40u werd het ineens een stuk stiller en rond 00.50u was het klaar. Gisteren ook niks meer gehoord, best bijzonder.

Guinness is dit jaar overleden, die hoefde de ellende niet meer mee te maken. Puk bleef daardoor de enige die compleet van de pis raakt maar steun kwam uit onverwachte hoek. <3

Afbeelding

Laten we hopen dat NL vooral grootspraak had en het volgend jaar stil blijft.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:32

Bedankt allen voor de beterschap wensen. Dat doet goed!
Little_Gift wat ontzettend gaaf vooruitzicht zeg! Veel plezier met de voorpret. Rottiekwijlers zijn zo geweldig!

Mijn terrier was doodsbang voor vuurwerk. Dubbel aangelijnd aan halsband en tuig durfde ik hem in z'n jongste jaren nog maar amper uit te laten en had ik hem meer in mijn armen dan lopend op straat. Echter opeens ging het willen weg vluchten over in ohhh vrouwtje hellup til me op ik ben bang! Daar altijd direct gehoor aan gegeven. Nu liet ik hem om 21 uur op oudejaarsavond plassen en niet eens het idee gehad om een riem mee te pakken. Hij reageert zelfs niet op die halve atoombommen en loopt heerlijk relaxt z'n ding te doen. Ik heb vroeger altijd zelf samengestelde bach bloesem gebruikt. Zelf samenstellen is ontzettend goedkoop en ook er makkelijk als je je er even in verdiept. Dan is het ook op alcohol basis wat gewoon beter werkt. Tegenwoordig nemen we van puur de nervo. Werkt ook erg fijn. Gabber krijgt zo dadelijk ipv de nervo de calm en de tranquil bouwen we ook al op. Ik wil hem de komende 2 a 3 maanden hiermee ondersteuning geven. We verwachten over 4 a 5 weken al weer bijna op z'n oude niveau te zitten qua beweging geven maar hij mag de eerste 10 weken nog niet los en niet spelen dus heb wel wat nodig om die scherpe randjes energie wat af te vlakken. Al hebben we hele berg hondenpuzzels dus op die manier gaat er ook energie kwijt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:59

Hier was het heerlijk relax. Ze gaven er bijna niks om. Allemaal zelfs tijdens flinke knallen buiten plassen dus dik tevreden

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:30

Odin is ook niet bang voor vuurwerk gelukkig. Hier heeft hij om 12 uur een snack gehad die hij in alle rust heeft opgegeten. Toen die op was vond meneer het tijd om naar buiten te gaan :') hij was heel volhardend in dat hij echt perse de tuin in wilde, dus nou oké dan.
Daar heeft hij vuurwerk gekeken, geplast en dacht hij dat dit een top moment was om even te spelen, dus dat hebben we gedaan _O-

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:08

Pfoe wat heftig met Gabber! Hopelijk herstelt hij goed en heeft hij hierna een heel lang en gezond leven :) Ik ken ook een hond waarbij een bot is doorgezaagd toen hij jong was, die was daar enorm mee geholpen en doet het nog steeds heel goed. Als je weet dat het er zit kan je het nog steeds wel zien.

Hier ook oud&nieuw goed doorgekomen. Obi is sinds zijn tweede keer oud&nieuw erg bang geworden omdat er vuurwerk werd gegooid toen hij in de fietskar zat -O- Dus ik ga preventief altijd naar een vakantiepark vanaf dat de vuurwerkverkoop start en dan hoor je verder weg wel knallen maar is het niet 3 dagen lang de hele tijd recht voor je deur. Hij is mega gericht op voedsel dus dat is ontzettend fijn en maak ik veel gebruik van. In deze tijd van het jaar wel een voordeel dat hij als typische reu het liefst overal zijn poot optilt dus een plasje is binnen no time gedaan 's avonds. Het is dit jaar echt enorm goed gegaan met het vuurwerk, ben echt heel trots op hem <3

We hebben heerlijk in het bos gewandeld rondom het vakantiepark met knallen in de verte die niks uitmaakten. In de avonden de hushmuffs gebruikt en die hielpen ook goed. Jabba is niet bang voor vuurwerk, die gaat nog rustig zitten poepen terwijl er verderop vuurwerk wordt afgestoken, maar hij is altijd wat blafferig naar geluiden van buiten. Dus lekker allebei de hushmuffs op gedaan en muziekje opgezet. Het ziet er niet uit en ze willen hem ook niet heel graag op, maar slapen er ontzettend goed mee. Obi wilde de 31e ook zelf wel graag zijn hushmuff op, blijkbaar had hij toen wel door dat het hem hielp.

Ik had kongs klaargemaakt voor middernacht zodat ze wat afleiding zouden hebben, maar was niet eens nodig geweest omdat ze het zo goed deden. Maargoed ze lagen klaar dus toch gegeven uiteraard, Jabba moest wel eerst een beetje wakker worden :')

Afbeelding

Overigens hebben ze ook gewoon een mand hoor, maar zo'n ijzeren rand van de tafel ligt blijkbaar veel lekkerder.
Afbeelding

Vandaag lekker in de sneeuw gespeeld, ze vonden het beide fantastisch en hebben zich helemaal uitgeleefd.

Afbeelding

Afbeelding