Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:55

Ylvi houdt ook van knuffelen <3
Afbeelding

Ik werd vandaag herkend in de Loonse EN drunense duinen door een meelezer van hier. Of nouja Ylvi dan haha :D

Afbeelding

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 15:00

Wat leuk als je dan ook nog eens herkend word!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:01

Schitterende foto’s Suze! En wat leuk dat jullie herkend werden.

Wij hadden dit weekend een evenement van de rasvereniging met op een van de dagen ook de jaarlijkse clubmatch. Puppy mocht twee dagen mee. Dat waren heel veel indrukken, veel mensen en veel honden ontmoet. Maar ze deed het super. De eerste dag vond ze het erg lastig om toe te geven aan haar vermoeidheid. De tweede dag ging ook dat al een stuk beter. Ze heeft in ieder geval heel veel gezien en gedaan. Zelfs een nachtje in een hotel geslapen en ze lag braaf naast mijn stoel te slapen tijdens het buffet.
Ik dacht dat ze vandaag thuis wel heel veel zou slapen, maar dat is eigenlijk niet anders dan normaal.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 16:12

Dat is een goede training geweest! :D

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:28

Zoe gefeliciteerd dat Aelynn geslaagd is !
En wat leuk babys in de maak

Suze_ wat cute <3

Diandra waaw wat knap ! Daar zou ik ook super trots op zijn. *\o/*

Klinkt als een leerzaam weekend esplendido!

Vanavond hebben Candy en ik examen voor de pupcursus ik knijp hem een beetje loop met me hand in het verband en afgelopen 3 weken geen les gehad ivm de warmte en ziekte van me zelf maar we gaan ons best doen !

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 16:29

Komt vast goed Biggirl! Sterkte met je hand!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:39

Succes met candy vanavond!

Esplendido, was een leerzaam weekend dus. Altijd fijn als je dat soort dingen kan doen met je pup, ze steken er zoveel van op.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:35

Thanks ! Op een paar kleine schoonheids foutjes mooi geslaagd ! Op naar de EG2

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 21:00

Toppie! Gefeliciteerd!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:01

Gefeliciteerd!!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 23:03

Gefeliciteerd!

Wij hebben een training achter de rug waar we ons letterlijk doorheen moesten bikkelen. Na drie kwart dus ook een wave, walk, touch gedaan, beloond en klaar.

Eigenlijk zouden we deze week nog morgen privé en 's avonds trainen en donderdag hetzelfde, maar dat gaan we niet doen.

Morgen de privé les met Dana & Harvey 15 minuten en dan is het klaar voor deze week. Even een weekje bijkomen en herstellen. :z

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 06:32

Goed bezig allemaal! Ylvi is zo schattig <3

Met Popo gaat het goed, hij heeft vorige week wel behoorlijk op zijn lazer gekregen van een border collie die niet wilde spelen maar meneer blijft het dan toch proberen. Resultaat een achtervolging met een hoop dramatisch gekrijs maar hij had niks dus gewoon netjes maar hard op de plek gezet denk ik. Een wijze les voor een puber :+
Hij heeft wel al langere tijd een wondje op z'n snuit waar nogal vervelende korsten op kwamen en door het haar kon ik het niet goed in de gaten houden / schoon houden. Dus besloten het maar te scheren. Maar ja dan zit er zo'n gat in de snoet dus dan maar even zijn hele gezicht. Popo heeft nu dus een truttencoupe :')
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:22

Ik vind het fantastisch! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 08:24

Hopelijk heelt t wondje nu beter. Sommige kunnen heel hardnekkig zijn.. :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 12:19

Hier vandaag 1 nieuw tuigje binnen gekregen:
Bedoeling is om deze te gebruiken bij het fietsen met Chicka en Djessey. Uiteraard is Djes daar nog wat jong voor. Maar ze groeit hier niet uit. (en anders ga ik huilen want dan word t echt een buffel.. _O- )

Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:45

Leuke kleuren! Lekker vrolijk!

Die tuigen staan ook nog het beste of die honden! :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 12:50

Ja heeeel vrolijk! Ik vind het zelfs schattig :')

Boellie past hem qua lengtes enzo ook. Maar ik verwacht dat ie voor hem echt te breed is. Dus hij zal aan een halsband gaan de enkele keren dat we met hem fietsen. Want hij vind fietsen toch niet leuk genoeg om meerdere keren in de week te doen. :+

En donderdag gaan we naar de fysio en dan t tuig even bespreken en uiteraard moeten de hondjes weer ''goedgekeurd'' worden om te fietsen. Dus ben benieuwd!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:01

Geweldig dat tuig! Ben fan van de kleurencombinatie <3
Ik ga nu bijna elke dag met Popo naar het bos en merk echt duidelijk verbetering in zijn interactie met vooral mensen en langzaam met honden, dus ik ben blij! Eerst was hij altijd extreem blij om mensen heen maar hij gedraagt zich nu heel netjes, loopt misschien even naar iemand toe maar schenkt er verder weinig aandacht aan. Hij komt ook steeds beter mee als hij bij andere honden is (hoewel bij erg leuke hondjes ik wel 100 meter verderop loop voordat hij besluit maar eens terug te komen haha).
De enige keren dat hij nu nog tegen mensen op springt is als hij super druk en opgewonden is, meestal als hij met andere honden aan het rennen is en dan langs de eigenaren van die honden komt. Dan weet hij onderhand van blijheid niet meer waar hij het zoeken moet en springt tegen ze op. :=
Maar ja ik kan die situatie niet echt nabootsen dus ik weet niet of ik dat er ooit uit krijg. Poedels zijn ook echte springers dus het "hoort erbij" maar hij is super slim dus dat moet best af te leren zijn.
We zijn ook best wel veel aan het oefenen buiten en hij verbetert met alle oefeningen heel goed. Hij begint ook ineens te apporteren! Heel erg schattig. Ik denk dat ik het nog even zo doorzet en dan misschien in oktober weer naar de hondenschool voor Gehoorzaamheid II.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:24

Simoonzel schreef:
Geweldig dat tuig! Ben fan van de kleurencombinatie <3
Ik ga nu bijna elke dag met Popo naar het bos en merk echt duidelijk verbetering in zijn interactie met vooral mensen en langzaam met honden, dus ik ben blij! Eerst was hij altijd extreem blij om mensen heen maar hij gedraagt zich nu heel netjes, loopt misschien even naar iemand toe maar schenkt er verder weinig aandacht aan. Hij komt ook steeds beter mee als hij bij andere honden is (hoewel bij erg leuke hondjes ik wel 100 meter verderop loop voordat hij besluit maar eens terug te komen haha).
De enige keren dat hij nu nog tegen mensen op springt is als hij super druk en opgewonden is, meestal als hij met andere honden aan het rennen is en dan langs de eigenaren van die honden komt. Dan weet hij onderhand van blijheid niet meer waar hij het zoeken moet en springt tegen ze op. :=
Maar ja ik kan die situatie niet echt nabootsen dus ik weet niet of ik dat er ooit uit krijg. Poedels zijn ook echte springers dus het "hoort erbij" maar hij is super slim dus dat moet best af te leren zijn.
We zijn ook best wel veel aan het oefenen buiten en hij verbetert met alle oefeningen heel goed. Hij begint ook ineens te apporteren! Heel erg schattig. Ik denk dat ik het nog even zo doorzet en dan misschien in oktober weer naar de hondenschool voor Gehoorzaamheid II.

Dat springen tegen vreemden is echt heel naar.

Ik heb er een gigantische bloedhekel aan als er een vreemde hond tegen me op staat te springen. Ik krijg snel blauwe plekken en na één sprong is het vaak al raak dat ik weer een behoorlijke blauwe plek erbij heb. Ik snap dan ook niet waarom het niet af te leren is. Gewoon aangeven dat de mensen een knietje (zachtjes!) Moeten geven, dan is het zo over.

Ja Skip springt ook tegen me op, maar hem kan ik ondertussen zo goed lezen dat ik het zie aankomen en met welke kracht hij gaat springen enz. Ik kan hem dan ontwijken of opvangen met mn armen. Skip heeft overigens ook al eens kennis gemaakt met mn knie (heel zachtjes) vond dit duidelijk niet prettig en springt tegenwoordig echt veel minder.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:35

Hier krijgen we het ook niet echt uit met Naya.
Nadeel is dat ook iedereen haar laat doen en zegt: ooh geeft niet hoor of met mij mag het wel en haar zelf super opgewonden maakt.
En neen niet in elke situatie kan je die persoon afsnauwen of ontwijken.
Wat ook niet voordelig werkt is dat ze mag springen bij mijn vriend terwijl ze spelen en ze een aussie is :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 10:56

Djessey springt ook snel tegen iemand aan. Maar ze is aangelijnd dus ik kan t voorkomen. Ze doet t alleen nog bij ons thuis bij gezinsleden en dat corrigeren we natuurlijk.

Ja t tuig is zo gaaaaf! Niet stoer maar schattig _O-

Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:01

kiwiwitje schreef:
Djessey springt ook snel tegen iemand aan. Maar ze is aangelijnd dus ik kan t voorkomen. Ze doet t alleen nog bij ons thuis bij gezinsleden en dat corrigeren we natuurlijk.

Ja t tuig is zo gaaaaf! Niet stoer maar schattig _O-

[ [url=m/xYUjbo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat voor tuig is het?of heb ik daar overheen gelezen?
Vind hem er wel lekker zacht uit zien!is ie er ook voor kleintjes?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:04

Dat tuig is wel heeeel gaaf! Stoer EN schattig!

Springen is hier ook nog wel een dingetje, vooral omdat mensen gewoon niet luisteren als ik aangeef dat het niet mag. Wanneer er juist met haar omgegaan word gedraagt ze zich ook prima.

Iemand hier ervaring met jasjes of tuigjes waar "niet aaien" op staat? Ik word er heeeelemaal gek van als ik ergens loop dat mensen gewoon niet van haar afblijven. Zelfs als ze heel de andere kant op kijkt lopen ze er zonder vragen naartoe en beginnen te aaien... Skye word inmiddels ook licht geïrriteerd erdoor terwijl ze altijd met veel plezier mee ging naar bijv tuincentrum.

Overigens pas alle mensen die haar zonder toestemming gingen aaien even terug geaaid. Vonden ze niet leuk. Boodschap kwam toen wel over :j maar dat wil ik niet blijven doen haha.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:18

Wij hadden een Julius K9 tuigje om. Maar voordat ik die had had ik een reflecterend vestje gekocht (kost een paar € bij elke dierenwinkel) en daar met permante marker niet aaien op geschreven. Beide werkte prima!

Hier ook voorheen een probleem met springen maar nu niet meer. Alleen als mensen echt heel blij tegen hem gaan gillen maar wat bezielt je dan ook :')

Edit: deze
https://petsplace.nl/adori-veiligheidsv ... Kq3vD_BwE#

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:21

Kimvicious schreef:
Dat tuig is wel heeeel gaaf! Stoer EN schattig!

Springen is hier ook nog wel een dingetje, vooral omdat mensen gewoon niet luisteren als ik aangeef dat het niet mag. Wanneer er juist met haar omgegaan word gedraagt ze zich ook prima.

Iemand hier ervaring met jasjes of tuigjes waar "niet aaien" op staat? Ik word er heeeelemaal gek van als ik ergens loop dat mensen gewoon niet van haar afblijven. Zelfs als ze heel de andere kant op kijkt lopen ze er zonder vragen naartoe en beginnen te aaien... Skye word inmiddels ook licht geïrriteerd erdoor terwijl ze altijd met veel plezier mee ging naar bijv tuincentrum.

Overigens pas alle mensen die haar zonder toestemming gingen aaien even terug geaaid. Vonden ze niet leuk. Boodschap kwam toen wel over :j maar dat wil ik niet blijven doen haha.

:') terug aaien ook haha geweldig!
Heb honden met jasjes maar nog nooit aan gedacht.
Moet zeggen dat t best meevalt hier maar krijg ook vaak te horen van mensen die me net kennen ‘ik dacht altijd dat jij heel arrogant was’ dus denk dat mijn kop ook meespeelt :+
En die teef van mij gaat altijd over de rooie als ze naar haar toe duiken,daar schrikken ze vaak toch wel van ondanks dat ze klein zijn.
Hier zit wel een school met brugpiepers en die roepen echt van alles en soms wordt ik er schijt ziek van dan roepen ze weer ‘ZOOOOO DIE ZIJN ECHT LELIJK!’ en soms kan ik mn bek niet houden om te zeggen dat ze vast nooit in de spiegel hebben gekeken.komt omdat ik er al 11 jaar loop en elk jaar zitten er nieuwelingen die even stoer moeten zijn.