Ik werd vandaag herkend in de Loonse EN drunense duinen door een meelezer van hier. Of nouja Ylvi dan haha

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Simoonzel schreef:Geweldig dat tuig! Ben fan van de kleurencombinatie![]()
Ik ga nu bijna elke dag met Popo naar het bos en merk echt duidelijk verbetering in zijn interactie met vooral mensen en langzaam met honden, dus ik ben blij! Eerst was hij altijd extreem blij om mensen heen maar hij gedraagt zich nu heel netjes, loopt misschien even naar iemand toe maar schenkt er verder weinig aandacht aan. Hij komt ook steeds beter mee als hij bij andere honden is (hoewel bij erg leuke hondjes ik wel 100 meter verderop loop voordat hij besluit maar eens terug te komen haha).
De enige keren dat hij nu nog tegen mensen op springt is als hij super druk en opgewonden is, meestal als hij met andere honden aan het rennen is en dan langs de eigenaren van die honden komt. Dan weet hij onderhand van blijheid niet meer waar hij het zoeken moet en springt tegen ze op.
Maar ja ik kan die situatie niet echt nabootsen dus ik weet niet of ik dat er ooit uit krijg. Poedels zijn ook echte springers dus het "hoort erbij" maar hij is super slim dus dat moet best af te leren zijn.
We zijn ook best wel veel aan het oefenen buiten en hij verbetert met alle oefeningen heel goed. Hij begint ook ineens te apporteren! Heel erg schattig. Ik denk dat ik het nog even zo doorzet en dan misschien in oktober weer naar de hondenschool voor Gehoorzaamheid II.
kiwiwitje schreef:Djessey springt ook snel tegen iemand aan. Maar ze is aangelijnd dus ik kan t voorkomen. Ze doet t alleen nog bij ons thuis bij gezinsleden en dat corrigeren we natuurlijk.
Ja t tuig is zo gaaaaf! Niet stoer maar schattig![]()
[ [url=m/xYUjbo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kimvicious schreef:Dat tuig is wel heeeel gaaf! Stoer EN schattig!
Springen is hier ook nog wel een dingetje, vooral omdat mensen gewoon niet luisteren als ik aangeef dat het niet mag. Wanneer er juist met haar omgegaan word gedraagt ze zich ook prima.
Iemand hier ervaring met jasjes of tuigjes waar "niet aaien" op staat? Ik word er heeeelemaal gek van als ik ergens loop dat mensen gewoon niet van haar afblijven. Zelfs als ze heel de andere kant op kijkt lopen ze er zonder vragen naartoe en beginnen te aaien... Skye word inmiddels ook licht geïrriteerd erdoor terwijl ze altijd met veel plezier mee ging naar bijv tuincentrum.
Overigens pas alle mensen die haar zonder toestemming gingen aaien even terug geaaid. Vonden ze niet leuk. Boodschap kwam toen wel overmaar dat wil ik niet blijven doen haha.