Mijne zijn echt brokjes vreters. Vul hem nu pas als het bakje leeg is en daar herinneren ze me dan ook zeker aan

Voorheen gaf ik zoveel dat ze het niet eens op kregen, kon dan na een paar dagen deel weggooien omdat het niet meer fris was.
Ik heb er 1tje die echt wel dikkig is ook, dus hoop met name voor haar dat het minderen in brokjes wat scheelt.
Daarnaast praktisch bekeken; in de natuur hebben ze ook geen beschikking tot brokjes.
Een paard wat niks doet geef je ook geen kilo's krachtvoer, dus een beetje is lekker voor ze maar in tegenstelling tot hooi zijn brokjes geen basisvoeding.
Nu sinds een week of 2 heb ik wat dingen verandert qua voeding.
Ik gaf namelijk elke dag spinazie en/of andijvie, tot ik dus die post in caviadokter groep las

En ik me maar afvragen waarom 1 cavia altijd wat wittig spul had bij ontlasting... denk dus blaasgruis? Nooit klachten/bloed/pijn opgemerkt overigens.
Nu in de gaten houden of het dan minder wordt.
Ik geef nu dagelijks witte kool en knolselderij, ze moesten er even aan wennen maar eten het inmiddels prima!
Daarnaast wortel, witlof, komkommer en verder afgewisseld met wat wij eten.
Probeer 2 porties groente per dag te doen, verder een hoop hooi. Heb nu alpenhooi, ruikt lekker en smaakt ze wel!
Eerst ging er soms wel een zak van 400gram spinazie doorheen op een dag, plus nog wortel, witlof en wat er bij avondeten geschikt was voor cavia's

Dus deze veranderingen zijn direct al merkbaar in de portemonnee