Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 18:07

agos onder narcose. Ja als ze dan toch bezig zijn..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 18:38

xLaraaj schreef:
Amai dierenfan zijn al die honden van jou ?

Ouh arme leslie :(:) veel succes met het druppelen , dat was een ware oorlog hier met naya :P

Ja en nee haha duidelijk he.

Ik ben alleen en een goede vriendin van mij ook. Wij wonen dichtbij elkaar. De korthaar herder en dat kleine ondeugd zijn volledig van mij. De husky's zijn van ons samen (bij ons gedumpt, heel verhaal, was houden of euthanasie ivm hun problemen) maar wonen bij haar en de andere 2 herders zijn van haar.
Ik woon in een flat, s nachts tenminste whaha. Overdag werk ik of ben ik in haar huis en s avonds ook. De roedel is in principe dus enkel s nachts niet samen. Tenzij ze nachtdiensten draait. Als we beiden werken en langer dan 5 uur niemand thuis is gaan de jongste 3 met mij mee werken. Is er langer dan 9 uur niemand (ik ben 12 uur van huis af 3 dagen) dan gaat de hele bende mee en ook bij onweersbuien.
Als ik vrij ben zoals vandaag heb ik de hele roedel en als zij vrij is breng ik vaak de mijne naar haar voor ik ga werken (6 uur s ochtends dan komt zij op haar vrije dag dus half 6 uit bed om ze op te vangen)

Zodoende kunnen wij al jarenlang de honden een geweldig leven geven ondanks beiden veel werken zijn ze vrij weinig alleen en sowieso krijgen ze veel beweging.

Voor ons werkt het fantastisch

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:05

Wel leuk dat je het zo kunt regelen! Zo is iedereen blij.

Nog een paar recente foto’s van naya. Ze is een klein beetje uit verhouding momenteel en denk dat er een hele bananenboom in haar oren zit :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:21

Mooie hond aan het worden!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 20:31

dierenfan schreef:
Mooie hond aan het worden!

Precies! Hele mooie hond

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:38

Dank jullie :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:07

Prachtig:D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:27

Mijn terroraussie <3 <3 <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:35

Haha ja. Door haar zal je nooit geen aussie nemen :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:37

Hihihihi. Inderdaad. Maar morgen zal de jonge dame een deuk in haar ego hebben als haar crocodile dundy niet werkt *\%/*

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:57

Zoe_97 schreef:
Hihihihi. Inderdaad. Maar morgen zal de jonge dame een deuk in haar ego hebben als haar crocodile dundy niet werkt *\%/*

Ik zie dat mijn spelling aanslaat _O- _O- Je spelt het namelijk met dubbel ee, Dundee dus. Maar dat wist ik niet en toen zat de naam + spelling er al zo in :')

Super leuke foto's Lara! Wij gaan binnenkort hopelijk ook een shoot doen. Heb een prachtige locatie alleen zit te twijfelen wat ik wil qua weer en seizoen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:22

Dank u ! Ik vind herst altijd het mooist. Ook mijn favo seizoen <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:05

Ook nog leuke foto’s van troy gezien. Wat een leuke pup is dat!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:57

AJ is net aangevallen door drie enorme honden, waarvan 1 een soort poolhond en 1 een mechel. Horen bij elkaar en liepen los. Ik had AJ aan de riem, dus die heb ik losgelaten zodat hij weg kon en toen zo hard geschreeuwd dat ik die honden liet schrikken. Eigenaar stond er maar wat -:(- _-:( .

Gelukkig met de schrik vrijgekomen, volgens mij ben ik erger geschrokken dan AJ := .

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 12:03

Zoiets is ook mega schrikken. Of ze er nu zonder “kleerscheuren” vanaf komen of niet.
Hopelijk beide snel weer van de schrik bekomen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:13

Mensen met een agressieve hond moeten hun verantwoordelijkheid eens leren nemen! Niet los en niet in een losloopgebied gaan wandelen!

Gelukkig is AJ niet gewond geraakt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:26

Als tip van Romy deze kinderbadjas gekocht en echt ideaal :)) Dundy is altijd zó vies na het lopen en schudt zich graag uit in onze crèmekleurige auto (niet onze keuze) dus dat vindt de bekleding niet zo leuk := Maar deze badjas pas echt perfect *\o/*

Daar waar nu dat elastiekje bovenop zit wil ik even een knoopje zetten en dan een lusje aan de andere kant en dan is ie helemaal perfect. Kost een tientje :D

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 18:27

slim gedaan!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:18

Ikea heeft heel veel voor honden, je moet alleen wat creatiever zijn.

Vervelend dat hij is aangevallen...

Tja en wat noem je aggresief? Mijn hond kan ik met iedere hond samen gooien, zolang ze maar dezelfde kant op lopen/in dezelfde groep lopen.... echter is ze in de wijk al zo vaak aangevallen dat ze daar het motto ‘ aanval is de beste verdediging ‘ heeft. Ik noem haar niet aggresief, wel is het een hond met een trauma in die situatie. Betekend het dat ze mag aanvallen? Nee, dan heb ik de volgende hond met een trauma op mijn geweten. Wel zou het erg fijn zijn als mensen beseffen dat krulstaarten er anders uitzien voor hun hond en ze die in de eerste maanden dus ook moeten laten zien aan hun jonge hond... of in hun achterhoofd houden dat hun hond de lichaamstaal niet kent van de krulstaart en dat ze hun hond ook even aanlijnen als de andere hond aan komt lopen.

Al zou aanlijnen in een stadscentrum hoe dan ook heel welkom zijn :=

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:26

jeetje wat vervelend voor AJ :( gelukkig heeft hij niks :j

handig die badjas!

Hier hebben we een systeem voor loslopende dieren aan te geven. Gebeurt het dus te vaak wordt je dier in beslag genomen. Dit geld ook voor katten, rot voor de eigenaar maar ik heb daar dus al een keer gebruik van gemaakt. Dat rotbeest dook op honden, kinderen en andere katten.

Zelfde met een hond, die loopt altijd los hier in de bebouwde kom, dat mag gewoon niet. Ze heeft nu een boete gehad van over de 1000 euro al. Nog een keer de fout in en de hond wordt herplaatst. Ik vind dit dus een prima systeem want het pakt alleen dieren/eigenaren aan die overalast geven, je hebt natuurlijk ook onzin meldingen echter kan de melder dus ook een boete krijgen voor meldingen die niet correct zijn :j

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:30

Dat klinkt als een geweldig systeem!

Ik moest een hele tijd eerst met satan of Jasper lopen met een paar extra riempjes bij me en dan alle loslopende honden meenemen/vastbinden aan de deur waar ze bij horen voordat ik met Olivia kon gaan lopen. Een gemiddelde dag waren er minimaal 10 loslopende honden die zichzelf mochten entertainen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:51

Ik ben zo blij met waar wij wonen _O- _O- Echt geen rothonden te vinden hier. Maar chihuahuas die eigenlijk altijd buiten lopen zonder baasje, ook op de weg en rennen ook wel achter onze honden aan maar das meer hun risico. Ook als ze eens voor onze auto zouden schieten is dat echt dikke pech maar moet je je hond maar bij je houden.

Laatst wel een incident gehad met een rottie mix die op Dexter dook en de typische rottweiler geluiden maakte. Dexter gilde van angst en die hond lekker boven hem staan grommen. Dus ik kijk naar baasje zo van 'Ja ga je even wat doen?' Baasje doet niks dus ik duw hond aan de kant/loop tegen hem aan. Baasje super laaiend :oo Schreeuwen en schelden en mij wegduwen toen ik zijn hond een knietje gaf toen hij weer voor Dexter ging. Toen zijn we maar weggegaan. Hond deed toch niks volgens baasje?

Oh ja, drie keer raden waar dit was... Leeuwarden *\o/*

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:40

Mijn agressieve hond loopt gewoon los. Waarom zou hij niet los mogen? Aangelijnd is hij net zo agressief.

Hij is over 1 week 2 jaar en heeft gelukkig al 0 incidenten op zijn naam. Ook een agressieve hond kan goed los lopen. Sterker nog, doordat hij ook los mag kan hij zijn energie ook goed kwijt en is de band tussen ons een stuk sterker waardoor hij met de maand op blijft knappen. Waar hij een jaar geleden nog bijna alle mensen aan vloog daar valt hij nu misschien nog 1x per maand uit. Waar hij vorig jaar volledig over rooue ging bij het zien van een vreemde hond daar pakt hij nu zijn lijn of bal en negeerd betreffende hond in 9 vd 10 gevallen.

Onnodig eigenlijk te zeggen dat hij enkel los loopt op zeer overzichtelijk terrein en bij enige kleine twijfel gemuilkorfd loopt. Agressie is geen ding om enig risico mee te nemen. Daarnaast is het gelukkig angst agressie dus in principe zoekt hij geen confrontatie als hij de situatie kan ontlopen.

Echter volledig te voorkomen dat er ooit wat gebeurt is er bijna niet. Je wil niet weten hoeveel mensen hun hond maar laten gaan daar waar ze niet eens los mogen waardoor ik mijn hond bijna moet wurgen om zo een incident te voorkomen (dus in situaties waar de mijne sowieso aangelijnd is om bepaalde reden).
Vaak nog nog erbij "laat uw hond maar corrigeren hoor de mijne vraagt er om en druipt daarna wel af"

Onlangs nog iemand "de mijne is zo aan het puberen ze vliegt op iedere hond af ondanks dat ze vaak aangevallen wordt"

Vraag mij soms af waar het verstand zit bij de gemiddelde hondenbezitter

5 vd 6 van de roedel zijn sociaal naar alles. Echter het is een roedel en ze werken ook als roedel. Inmiddels ga ik niet meer met alles tegelijk het bos in. Veel te veel mensen zien tegenwoordig gen gevaar meer en hebben 0 verstand van honden. "oh ik dacht daar lopen veel honden dus de mijne kan daar wel mee spelen"

Gezien voorkomen beter is dan genezen loop ik tegenwoordig buitenaf

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:57

Naya is moe. Mijn terroraussie kan lief zijn <3

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 22:07

Karma dat systeem wil ik hier ook!

Ahh heeft terroraussie goed haar best gedaan?