Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Morgen krijgt ze nog een spuitje penicilline, en we moeten de dierenarts vanmiddag even bellen om te zeggen hoe het gaat. Ze is de nacht gelukkig heel goed doorgekomen!
Ik heb hem even in een linkje gezet, het is niet mega bloederig maar lekker ziet het er naturlijk niet uit. 
Super dat ze zo goed aan het eten is! melody7 schreef:Ze is thuis!![]()
Voorlopig blijft het heel kritiek, maar het was ook een heel zware operatie. Ik heb de tumor mee naar huis, hij weegt 60 gramMorgen krijgt ze nog een spuitje penicilline, en we moeten de dierenarts vanmiddag even bellen om te zeggen hoe het gaat. Ze is de nacht gelukkig heel goed doorgekomen!
Ik upload zo wel even een foto!
Zoolgangster schreef:Ik las het allemaal net over Nibbit, wat een tumor zeg! Toch maar goed dat het achter de rug is, hopelijk knapt hij snel weer op.
Wat de antibiotica betreft, bij konijnen is het zo dat je "penicilline" niet via de bek toedient, maar per injectie, met als reden dat als je het via de bek geeft, het uiteindelijk in de darmen komt en de darmflora om zeept helpt, wat levensgevaarlijk is, maar wat niet gebeurt als je het per injectie geeft, en ik vermoed dat het bij Nibbit daarom ook per injectie is toegediend.
melody7 schreef:Ik verstond penicilline maar mijn moeder zegt dat hij dat niet gezegd heeft
Maar ze hebben veel ervaring met cavia's dus als dat zo is weet hij dat, dan heb ik het verkeerd verstaan
Zijn vorige vriendje heeft het op 2 maanden voor zijn derde verjaardag opgegeven, dus dit is wel even een leuk dingetje. Mijn cavia's zijn niet zo netjes bij fotoshoots als die van melody, dus ik heb het even zelf bewerkt