Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 21:44

Vanavond weer getraind en ze was net naar de kapper geweest. Lekker kort.. nou ze liep weer als zonnetje, veel meer energie ook

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 23:07

JJ mooi wat jij samen met jouw honden kan, het ziet er zo moeiteloos en gecontroleerd uit!
Ligt er nu een snoepje of iets aan het einde van de kattenloop?

Karin alvast klaar voor het warme weer van de week met een korter kapsel,

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 07:18

Natasja22 schreef:
JJ mooi wat jij samen met jouw honden kan, het ziet er zo moeiteloos en gecontroleerd uit!

Ja! Lekker stukje runderlong. Vindt Simba lekker haha.
Ben eerst begonnen met plank op de grond en dan gewoon recht er over laten lopen en dan daar belonen. Had eerst zo'n geel touch plaatje met lekkers. Weet ff niet hoe dat heet en nu ligt er alleen lekkers en straks ga ik hem elke keer foppen. Dan wel lekkers, dan 2x niet en 3x wel en ga zo maar door. Nu nog niet hoor en zo hoop ik dat ie altijd netjes maar beneden loopt.
Hij is net 1 jaar (15 juni) geworden dus alle tijd

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 10:34

JesdaJinn schreef:
Natasja22 schreef:

Ja! Lekker stukje runderlong. Vindt Simba lekker haha.
Ben eerst begonnen met plank op de grond en dan gewoon recht er over laten lopen en dan daar belonen. Had eerst zo'n geel touch plaatje met lekkers. Weet ff niet hoe dat heet en nu ligt er alleen lekkers en straks ga ik hem elke keer foppen. Dan wel lekkers, dan 2x niet en 3x wel en ga zo maar door. Nu nog niet hoor en zo hoop ik dat ie altijd netjes maar beneden loopt.
Hij is net 1 jaar (15 juni) geworden dus alle tijd

Is er een reden dat je bewust (?) met een jonge hond voor een 2o2o of 4o kiest ipv runnings? Ben ik wel benieuwd naar.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 15:26

KimD schreef:
Is er een reden dat je bewust (?) met een jonge hond voor een 2o2o of 4o kiest ipv runnings? Ben ik wel benieuwd naar.

Jaxx doet 2o2o en dat bevalt goed en geprobeert met Simba ook maar die bleef beter staan met 4 pootjes dus vandaar zo.
Runnings geen ervaring mee dus durf dat niet aan te leren en weet ook niet hoe

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 18:38

KimD wat zijn Runnings? Ik ken wel 2o2o en 4o.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 23:05

Bij runnings laat je ze doorlopen ipv stoppen op het eind.
Wat je traint is dat de hond eigenlijk elke kattenloop zijn voeten op hetzelfde punt neer zet en daardoor dus altijd mooi met (het liefst de achter)poten in het raakvlak komt. Je traint hier dus eigenlijk op muscle memory. De training komt dan ook heel nauw, maar als je hond het beheerst is het echt super gaaf, en een stuk sneller dan 2o2o. Ik ken honden die geregeld met 1 of 2 galopsprongen over de hele kattenloop zijn :+
Er zit ontzettend veel tijd (bloed zweet en tranen :') ) in, dus als je het niet regelmatig kan trainen of je hebt niet de goede begeleiding, zou ik aanraden 2o2o te blijven doen.

Hoop dat het filmpje werkt, en dan even doorscrollen (of doorkijken) tot het eind.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 23:23

beauty1love bedankt voor de uitleg dat ziet er inderdaad heel snel uit.
Ik heb wel 2 keer per week les maar denk niet dat runnings echt iets is wat zij mij kunnen leren.
Ik ga er wel even naar vragen of dat wat voor ons is.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 19:24

Vandaag een 1e prijs bij de JP KC Gooi en Eemland.
Meestal is ze bij het derde rondje te moe, maar nu had ze nog wat energie over.
Supertrots op Feya <3

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 22:59

Gefeliciteerd! Wat goed!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:25

Knap gedaan. Ze dacht echt dat ze al klaar was, zo te zien.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 23:17

Zo had ik het nog niet bedacht, maar dat zou zomaar kunnen.
Aangezien de meeste parcoursen die we gelopen hebben recht uit eindigden naar de uitgang was dat voor haar geen gekke gedachte.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:59

Ik dacht, even deze 2 foto's met jullie delen
Afbeelding
Afbeelding
Deze zijn op Wild gemaakt afgelopen zondag.
Afbeelding
Deze vrijdag in het geweldige weer

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 19:19

Jammer dat vrijdag zulk regenachtig weer was, maar gelukkig was de rest van het weekend wel droog.
Heb je alleen Agility gedaan of ook nog andere dingen?
Volgens mij is Wild echt leuk om aan mee te doen zoveel leuke workshops.

Hebben jullie het nieuwe inschrijfsysteem al gezien, moet het eerst nog zien of dat wat verbeterd. Lijkt mij een moeilijk systeem om geautomatiseerd uit te voeren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 20:38

Natasja22 schreef:
Jammer dat vrijdag zulk regenachtig weer was, maar gelukkig was de rest van het weekend wel droog.
Heb je alleen Agility gedaan of ook nog andere dingen?
Volgens mij is Wild echt leuk om aan mee te doen zoveel leuke workshops.

Hebben jullie het nieuwe inschrijfsysteem al gezien, moet het eerst nog zien of dat wat verbeterd. Lijkt mij een moeilijk systeem om geautomatiseerd uit te voeren.

Dat systeem zie ik vooralsnog alleen maar nadelen aan, ben heel benieuwd. := Gelukkig zijn we eigenlijk altijd vaste vrijwilliger op de wedstrijden waar we heel graag bij willen zijn, dat gaat misschien nu in ons voordeel werken.

Maargoed, de nieuwe manieren van promoveren vind ik ook betutteling, maar ook dat maar eens bekijken.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 21:12

Natasja, vrijdag agility met Roetsj en met Pixy gehooperd. Zondag Pixy agility en Roetsj gespeurd. Beide vonden de andere dingen ook erg leuk. Dit was de 2e keer hooperen voor Pixy en dat gaan we gewoon af en toe een keer doen. Het speuren voor Roetsj is straks misschien een optie, als Roetsj stopt met wedstrijden en ik haar wat anders wil gaan aanbieden of als ik meer tijd heb.

Dat nieuwe inschrijven, ik ben benieuwd hoe dat gaat werken.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 08:55

We gaan het wel zien dat nieuwe systeem. Ik vind dat er en boel haken en ogen aan zitten en voorzie veel meer gedoe met vriendjespolitiek maar misschien zijn mijn zorgen wel ongegrond.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 08:56

Machie schreef:
We gaan het wel zien dat nieuwe systeem. Ik vind dat er en boel haken en ogen aan zitten en voorzie veel meer gedoe met vriendjespolitiek maar misschien zijn mijn zorgen wel ongegrond.

De vriendjespolitiek zou juist niet meer van toepassing moeten zijn, maar dat kan ik me dus niet voorstellen. e

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:03

KimD schreef:
Machie schreef:

De vriendjespolitiek zou juist niet meer van toepassing moeten zijn, maar dat kan ik me dus niet voorstellen. e

Juist wel, want een vereniging kan mensen in mandjes omhoog zetten. Tenminste, ik verwacht dat dat kan ivm 'vrijwilligers'.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:14

Machie schreef:
KimD schreef:

Juist wel, want een vereniging kan mensen in mandjes omhoog zetten. Tenminste, ik verwacht dat dat kan ivm 'vrijwilligers'.

Dat klopt, ben benieuwd of ze deze mensen kunnen schuiven als ze ook daadwerkelijk vrijwilliger zijn. Dit zou dan voor de schermen gecontroleerd moeten worden. Maar ook daarmee kan gesjoemeld worden natuurlijk. Alhoewel de vriendjespolitiek nu ook heerst, want nu kon je ook van de wachtlijst worden gehaald terwijl je als 50e erop stond. :+

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:20

Klopt. Ik ben er niet allemaal perse fan van zoals het straks gaat. Maar heel eerlijk? Ik loop sowieso steeds minder wedstrijden. Vind veel keurmeesters gewoon echt niet fijn voor Blekz. Dan ga ik liever lekker beetje trainen met vrienden :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:24

Machie schreef:
Klopt. Ik ben er niet allemaal perse fan van zoals het straks gaat. Maar heel eerlijk? Ik loop sowieso steeds minder wedstrijden. Vind veel keurmeesters gewoon echt niet fijn voor Blekz. Dan ga ik liever lekker beetje trainen met vrienden :)

Zodra de nieuwe regeling ingaat gaan veel grenslopers sowieso naar het buitenland. Volgend jaar zijn zoveel leuke wedstrijden in het buitenland waar je de U'tjes van mag meenemen met wél een goeie opzet en zonder gezeik. Dan loop je hier een keer voor de 'verplichte' NL U'tjes en voor de rest, tot ziens.

Sowieso, als de sport op deze manier blijft doorgaan bestaat hij in NL niet meer binnen een aantal jaar.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:57

Die U’tjes in het buitenland halen kan al hè ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 13:30

Machie schreef:
Die U’tjes in het buitenland halen kan al hè ;)

Zeker maar vanaf 1 juli gaat het betuttelingsbeleid in waardoor btl U'tjes nog makkelijker worden.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 16:28

KimD schreef:
Sowieso, als de sport op deze manier blijft doorgaan bestaat hij in NL niet meer binnen een aantal jaar.

Wat is er mis dan dat het over een aantal jaar niet meer zou bestaan?
Ik heb nog niet zoveel wedstrijden gelopen en geen flauw idee wat de problemen in deze sport momenteel zijn dus ben wel benieuwd waarom.