Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LWDaisy schreef:XxLiEsJuHhxX dank voor de uileg!
Ik loop inderdaad te overanalyseren![]()
Ik vrees dat ik haar 's nachts niet uit het nest kan houden. Dat hangt open vast aan het middendeel van het hok, het deel met de stokken. En het is dan ook nog eens de big boss van de ren, ik zie haar echt wel ruzie maken en een andere kip uit het nest pesten.
Ik vind kippen houden maar stresserend momenteel. Ik wil niets fout doen.
XxLiEsJuHhxX schreef:Ik heb 2 oudjes en die waren er het slechtst aan toe. Een van die 2 ook mee naar de da genomen en die had al zoiets van "hier is antibiotica voor de rest maar deze wordt het niet meer". 3 keer raden welke er weer vrolijk gezond rond scharrelenVan, balen zeg van de snot uitbraak!Zal je ook altijd zien dat de beste dan gaan
![]()
Hmm die spitskuif, waren dat jouw eigen eieren? Klinkt mij in de oren als problemen in de kweek toom
Marcella schreef:Die is ook bruin, heel donker, heel mooi van kleur vind ikBarnevelders zal dan wel zwart zijn, maar lijk op de foto bruin/zwart.
Sussex zie ik aan de vleeskleurige poten. Wyandotte heeft gele, maar die is er ook in die kleurslag.
De koekoek zou een hollandse blauwe kunnen zijn. Maar kan ook kruising Sussex is alleen geen erkende kleur.
Van schreef:Ik zat te denken aan een blue de lande en de bruine rode island red, ik weet geen ander ras die zo donker bruin zijn.
Het zijn wel duidelijk gebruiksrassen en geen sierkippies
JudithO schreef:Fijn dat ze niet meer broeds is!
Kun je die van mij vertellen dat ze er ook mee moet stoppen? Ik ben inmiddels al 2 maanden op weg met een niet-broeds ras. Meeeen lange adem! Inmiddels ook overdag het hele hok dicht en 's avonds zet ik haar handmatig op stok. Hopelijk stopt ze er ooit nog eens mee
Koude bench werkt hier niet, het is te warm haha.