De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gigixponys

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:21

Ik wil ook het kapot konijn zien. :(

Ik voer science selective. Chester is ZEER kieskeurig, dus bij hem meng ik het met luzerne en aveve optima+ muesli (gourmet blend), de naam alleen al. _O- ))

Deken bijten ze hier kapot.

Misschien de medicatie mengen onder wat dwangvoer? Dat vind Napoleon iig heel lekker.
Welke medicatie krijgt ze? Was voor zijn snot toch? Hier is jammer genoeg de vloeibare versie van hetgeen ik altijd gaf niet meer bestaande. |o

Haha leuk verjaardagskadootje!

Oei Nappie last van zijn oogje? Napoleon had vorige week ook een traanoogje, maar was na 1 dag al terug ok. Dus denk dat ze misschien ergens tegen gebotst is ofzo. Ze word een beetje blind.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:22

Jolmer: ja appelmoes heb ik ook aan gedacht! :) Weet eigenlijk niet waar er meer suiker in zit.

Oooh die zijn leuk! <3 Je mag er gerust eentje komen afleveren hoor :P

Jeetje: 10-11 is ook al wel heel oud zeg! Als ze hier zo oud mogen worden ga ik heel gelukkig zijn! :D

Edit: Gigixponys, van het dwangvoer dat ik hier geef zijn ze niet zo'n fan helaas :+ . Maar anders wel goed idee!

Euhm, alleszins degene die ik op internet al vaak ben tegengekomen als eerste optie. Zal zo even kijken naar de naam! Is voor zijn snot idd! :j

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:29

Ik denk dat ze hier een deken zouden gebruiken als plas plek :+
Als bodembedekking gebruik ik vlas met een laag stro erover. Hoe vaak maken jullie het hok schoon? Ik heb soms het idee dat ik het wel erg vaak doe

Wat een leuke konijntjes! Ik snap dat je geen nee kon zeggen tegen de tweede er gratis bij <3

MoppieFilou die bult ziet er raar uit.. ben benieuwd wat de dierenarts zegt! Hier gebruik ik Olvarit wortelhapje bij dwang voeren.

10/11 jaar is zeker al oud! Hier zijn ze 5,5 en 7 jaar, hopelijk worden die van mij ook zo oud :D

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:42

Ik doe de hokken 1x per week. Heb back to nature op de plasplekken met stro over. En voor de rest ook stro.
Mijn konijnen zijn semi-zindelijk. Doen hun best. :+

Mijn Napoleon is ook 10.5 jaar oud. Zó toevallig!
De rest is 0.5, 2x 2.5, 5.5 en 6.5 jaar oud.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:04

Doen hun best :')

Ik doe ook 1x in de week een grote schoonmaak.. maar sommigen maken er echt een bende van en doe ik vaker.. hier een dikke laag vlas op de plasplekken, met soms inderdaad wat stro erover (anders vinden ze 't erg leuk om het uit elkaar te graven :roll: )

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:07

Toch maar eens proberen dan dat wortelhapje!

Ik maak de wc en en de losse keutels eigenlijk iedere dag schoon := . En dan 1x in de twee weken ongeveer echt grote kuis. Maar dat laatste is vaak gewoon al de stroplekjes die die ze niet als wc gebruiken vervangen.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 06:58

Ja, Nappie is echt al een oude heer. Ik verbaas me er ook over. Maar goed hij hoeft niks bij mij behalve lekker konijn zijn. Zijn nieuwe vriendinnetje, Rosie is ook al 9.

Vanochtend weer oogje zalven. Geef ik hem daarna een knuffel, krijg ik allemaal kusjes over mijn wang. Hij is lief.

Qua hok schoonmaken, euh... 3x per jaar? De wc om de dag. Ze zijn beide zindelijk.
En ik zag ook nog een vraag over voer. Qua dwangvoer die dure selective brok lost heel goed op in water... Kan dan prima in een spuit. Zo krijgt Nappie ze niet weg. Dus krijgen ze hier normaal vd Welkoop huismerk niks.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 07:02

Oh toffee en caramel zijn leuk <3

Ik doe de voedsters dagelijks want die doen het op 1 plek. Die hokken gaan ongeveer 1x per week leeg. De heren doen het overal dus die gaan sws 1x. Per week leeg. Gewoon groot pak zaagsel van de welkoop met stro erover

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 07:10

Doortje is alles behalve zindelijk helaas haha. Ik veeg elke dag de ren schoon en 3x per week het hele hok leeg.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:15

Net de baby’s bekeken en zien er gezond uit. Maken goed lawaai als je het nest opent. Op insta een filmpje en voor hier nu even een snelle foto. Zij zijn nu 3 dagen oud.

Het hoopjeAfbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:48

Ahhh geweldig caro! :+: Ze zien er mooi uit al, ben benieuwd!! <3

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:58

De eerste haartjes komen al

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:00

caro29 schreef:
Net de baby’s bekeken en zien er gezond uit. Maken goed lawaai als je het nest opent. Op insta een filmpje en voor hier nu even een snelle foto. Zij zijn nu 3 dagen oud.

Het hoopje[ [url=m/Z0KgUY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo schattig <3

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:13

Denk dat de namen iets met Koningsdag moet worden aangezien ze op die dag geboren zijn. Hopelijk zijn de bonte voedsters.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:25

Gigixponys, helemaal vergeten gisteren nog te kijken voor de naam van de medicatie :') . Het is enrofloxacine dat ze krijgt nu.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:01

Hier niet zindelijk, helaaas.
Behalve Caramel en Toffee, die lijken zindelijk haha

Ahh wat een cuties zijn t Caro!
Ben benieuwd naar de kleurtjes <3

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:41

Mijn lieve Jack zijn tandjes zijn eruit maar hij weigert vooralsnog te eten en te keutelen dus nog afwachten. Ben altijd nerveus als ik naar de da moet met een konijn want elk konijn die er ooit is behandeld heeft het loodje gelegd na da bezoeken. Hopelijk kan hij vandaag naar huis

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:33

Hopelijk gaat het met Jack wel goedkomen.. ik vind 't ook niks om met zo'n beestje naar de DA te gaan.. hier ook inderdaad nooit echt een succes... -O-

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:50

caro29 schreef:
Mijn lieve Jack zijn tandjes zijn eruit maar hij weigert vooralsnog te eten en te keutelen dus nog afwachten. Ben altijd nerveus als ik naar de da moet met een konijn want elk konijn die er ooit is behandeld heeft het loodje gelegd na da bezoeken. Hopelijk kan hij vandaag naar huis

Komt wel goed :knuffel: . Lilly wou eerst ook niet eten maar dat was volgens mij puur omdat ze niet begreep hoe dat werkte zonder die tanden. Na andere ingrepen zoals castratie at ze meteen weer. Kan bij Jack ook goed zijn dat hij even niet weet hoe hij moet eten.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:14

Terug van de dierenarts en de bult blijkt een hernia te zijn. Heel vreemd dat het nu opeens ontstaat, zagen ze niet zo vaak zeiden ze, maar er hoeft niks aan gedaan te worden en ze heeft er geen last van *\o/*

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:54

Tot op heden is jack vooral boos en weigert hij eten. Hij heeft wel wat keutels. Ik haal hem straks op en hopelijk gaat hij thuis wel eten.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:28

caro29 schreef:

Nappie heeft ook bijna 3 weken geweigerd om zelf te eten. Maar is ook goed gekomen. Nu zie ik hem dingen naar binnen werken wat ik zonder tandjes niet verwacht had.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:55

Hij is thuis. We zullen het zien. Ik heb wat groen in zijn hok gelegd en straks een keer proberen of hij wat wilt eten.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:47

Hopelijk gaat hij weer eten Caro!
Altijd spannend...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:53

Oef, gelukkig is die bult niks ernstig !

En voor Jack mss wat geraspte wortel of zo? Of zijn voer een beetje weken ?