Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 21:49

Zonde als dat niet gaat passen inderdaad. Begrijpelijk.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:05

Oh wat een schatjes. <3

Spannend nog welke het dus gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:27

Wat een humpies <3

Nysse was met 10 weken helemaal zindelijk maar dat is snel hoor.. Ylvi rond de 4 maanden denk ik en dat kwam ook doordat ik haar vaak verkeerd begreep. Wat te makkelijk was door het zomerse weer...zodra ik er echt weer scherp mee was om elk uur en na elk slaapje/eten/spelen buiten te zetten was het snel in orde.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 08:50

Isaboy schreef:
Ik ga ook hier maar even de vraag stellen... Want het is zo moeilijk

Eerst maar vooropgesteld rocksy is giardia vrij eindelijk na 5 weken tobben.

Waren jullie pups snel zindelijk ?

Onze pup nu 14 weken oud is namelijk nog niet zindelijk het kwartje dubbeltje of wat dan ook wil maar niet vallen lijkt het. :')

Ze piept niet en als ze piept heeft ze het al gedaan of is er gewoon middenin gaan liggen. En het is nou niet dat ze geen ruimte heeft.

Poepen doet ze meestal gewoon buiten maar net ineens binnen laten we het houden op een vergissing. En buiten nog eens 2 x nou had ze op stal wel aardig het een en ander lopen vreten.

Als ze losloopt in de woonkamer kan ik ook blijven ruimen ze geeft het gewoon niet aan. Ja heeeeeel soms bij de balkondeur daar loopt ze dan heen en als ze dan een plasje doet doen we haar goed belonen.

Soms laat je gaat naar buiten gaat ze gewoon liggen slapen. Je draait Je om en ze is binnen en gaat daar plassen.

Ook zit ik met het water ze is een natnek vanaf begin af aan we hebben haar altijd op onbeperkt water staan.

Maar soms drinkt ze zoveel achter elkaar dat we om de 5 min naar buiten moeten omdat ze zoveel moet plassen.

Het zelfde met trainen wat een ramp is ze alleen als het haar uitkomt wil ze meedoen anders gaat ze gewoon liggen of ze loopt weg en dan kan je dat snoepje stuk kip of ander lekkers voor haar neus houden..... Als ze er wat voor moet doen nou laat dan maar Want daar heb ik geen zin in.

Vergeet niet dat door de Giardia je pup echt ziek geweest is he? Daardoor kunnen het soort dingen die jij aangeeft ook iets achterlopen. Ze geven het lang niet allemaal aan, dus wacht daar niet op, Hou een vast schema aan en daarnaast ook direct na een slaapje en/of eten. Water heb ik ook altijd onbeperkt staan. Misschien dat ze vanwege de Giardia gewoon meer dorst had door de diarree/uitdroging? Je zou wel steeds kleinere hoeveelheden kunnen neerzettenof een antischrokbak kunnen geven. Als een malle steeds een hele bak leegdrinken hoeft natuurlijk niet. Wel moet er natuurlijk water beschikbaar zijn. Wat voor voer geef je? Kan daar veel zout in zitten? Als pups niet erg voergericht zijn, train ik met ham/kaas of kipblokjes. Gewoon voorgesneden bij de supermarkt voor mensen dus. Die zijn zacht en ruiken sterk.

Zorry wat goed dat je het karakter voor laat gaan en goed kijkt wat er past bij jullie!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 09:10

Jip is vrijwel zindelijk nu met 17 weken. Al heeft hij nog wel af en toe een ongelukje als ik niet goed oplett of het te lang duurt.

zorry wat een leuke puppy's <3
xDenies fijn dat het een goede ervaring was voor Mera!

Gisteren was ik een hele dag aan het werk, dus moeders moest voor Jip zorgen. Die had alleen een verjaardag op een Zorgboerderij waar honden niet welkom waren. Ze heeft Jip in de bench gedaan en de buurvrouw is elk half uur gaan kijken, maar meneer lag gewoon heerlijk te maffen! Best wel blij dat hij daar niet moeilijk over doet. *\o/*

Jip ligt trouwens wel vaak op zijn voor en achter poten te bijten. Kan dit groei pijn zijn?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 09:33

CupCakes_ schreef:
Jip is vrijwel zindelijk nu met 17 weken. Al heeft hij nog wel af en toe een ongelukje als ik niet goed oplett of het te lang duurt.

zorry wat een leuke puppy's <3
xDenies fijn dat het een goede ervaring was voor Mera!

Gisteren was ik een hele dag aan het werk, dus moeders moest voor Jip zorgen. Die had alleen een verjaardag op een Zorgboerderij waar honden niet welkom waren. Ze heeft Jip in de bench gedaan en de buurvrouw is elk half uur gaan kijken, maar meneer lag gewoon heerlijk te maffen! Best wel blij dat hij daar niet moeilijk over doet. *\o/*

Jip ligt trouwens wel vaak op zijn voor en achter poten te bijten. Kan dit groei pijn zijn?

Klinkt mij meer als irritatie/jeuk.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 09:37

Mij ook. Zie je vaak terug bij honden die gevoelig reageren op een bepaald(of meerdere) bestandsdeel in voeding. Of honden(/dieren) die oormijt hebben, door het krabben gaat het dan tussen de tenen zitten. Maar als de oren verder schoon zijn en niet stinken is dat natuurlijk al uitgesloten :) Bij witte poten zie je dan vaak dat ze een rode kleur krijgen. Maar dan gaat het echt om bijten bij de kussentjes en tussen de tenen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 10:49

Onze honden, op Abbay na waren snel zindelijk. De laatste twee pups waren echt snel zindelijk omdat beide fokkers er aandacht aan besteed hadden en het zomer was. Abbay kwam met 16 weken bij ons en dat heeft maanden en maanden geduurd.

Geef het tijd, het komt vanzelf wel goed. Met deze temperaturen is het altijd wat lastiger.

Citaat:
Jip ligt trouwens wel vaak op zijn voor en achter poten te bijten. Kan dit groei pijn zijn

Als het rondom de voetzooltjes is zit er hoogstwaarschijnlijk teveel zout / vet in het voer.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 11:04

Nee het is echt hoger, niet bij zijn voetzooltjes.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 12:27

Dexter bijt in zijn achterpoten wanneer zijn nagels te lang worden. Dan knipt ie ze met zn tandjes. Die hond loopt zo'n 10km op een dag maar grijpt elke mogelijkheid om in de berm of op het gras te lopen dus het slijt voor geen meter en het groeit enorm hard.

Een allergie kan inderdaad ook zoals hierboven gezegd wordt. Laatst deden ze het hier allebei toen er gestrooid was. Even niet bij stil gestaan stom genoeg.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:13

Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 17:21

Even een bijleespostje van mij! Erg druk op werk en in het weekend ook allerlei bezigheden dus ik loop achter :D

@ Anna Ik snap wel dat het lastig is! Wij proberen zo consequent mogelijk te zijn in Popo alleen naar leuke dingen toe laten lopen als hij niet trekt, verder is hij niet zo hyper dat hij echt trekt aan de lijn. Maar wat KimD zegt snap ik wel, bijvoorbeeld bij de eerste wandeling is hij ook gewoon opgewonden en zit vol energie, ik verwacht dan niet dat hij in een soort sukkelstapje als een bejaarde hond naast me sjokt. Hij loopt dan voor me uit en er komt heus best eens een beetje druk op de riem maar hij trekt niet. Een beetje vergelijkbaar met een lichte teugeldruk denk ik. :P
Wanneer hij dus wél trekt is als we een hond tegenkomen, dan kan hij echt salto's maken van enthousiasme als hij een drukke dag heeft, en dan hoef ik ook niet met snoep aan te komen hoor. Gelukkig wordt dit wel beter nu we aan het fietsen zijn.

@ Isaboy Het kan helaas een poos duren. Popo was ook echt wel 6 maanden oud voordat hij 100% ongelukjes vrij was. Het kan ook zijn dat ze het weer nu niet lekker vindt (sommige honden houden gewoon echt niet van nat en koud) en daarom niet buiten naar de wc wil. En met beloningen, is er niets waar ze echt dol enthousiast van wordt? En zo niet met eten dan misschien met een bepaald speeltje?

@ Zorry Wat een schatjes <3 Ik vind veel wit leuk. Ben benieuwd welke het wordt!

@ Cupcakes Het kan een allergie zijn maar op deze leeftijd is dat behoorlijk onwaarschijnlijk, en dat is meestal tussen de tenen. Sommige honden doen het ook een beetje uit gewoonte.

@ Denise Super schattig die kaart <3

Edit: Ik vergeet zelf te updaten! Popo is van zaterdag op zondag voor het eerst uit logeren geweest, bij mijn baas. Die woont op een mooie vrijstaande boerderij met 3 honden dus hij heeft zich spetterend vermaakt! Vooral door heeeeel veel te rennen. Nu is hij lekker aan het bijslapen in zijn mandje.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:58

xDenies schreef:
[ [url=m/iXBGPQ.png]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke kerstkaart!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 19:00

xDenies schreef:
[ [url=m/iXBGPQ.png]Afbeelding[/url] ]

Leuk gedaan!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:04

Ohhh dat klinkt als een geslaagde date voor popo!

Denies die kaart <3

Anna79Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:45

Simoonzel, haha dat van die salto's is heeel herkenbaar :D
Fijn dat het logeren goed ging!

Hele leuke kaart denies <3

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:46

Poedelproblemen :+
Maar goed ik ben allang blij is dat het van blijheid is en niet van agressie.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:19

Wat een leuke kerstkaart!
Sorry voor mijn afwezigheid hier maar we zijn dit weekend verhuisd dus het was druk druk druk :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:39

Zijn er mensen die nog handige tips willen delen omtrent vuurwerk en een pup? Denk dat we er allemaal wel iets uit kunnen halen :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 05:58

Hier eigenlijk nooit aandacht aan geschonken. Zelf niet gaan kijken maar gewoon voortdoen met wat je bezig was. Ik heb geen enkele hond die er bang van is.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 08:26

Zoe_97 schreef:
Hier eigenlijk nooit aandacht aan geschonken. Zelf niet gaan kijken maar gewoon voortdoen met wat je bezig was. Ik heb geen enkele hond die er bang van is.

Ik word altijd beetje verdrietig als mensen dit soort opmerkingen maken alsof je vuurwerkangst zelf veroorzaakt als baas. Eén van de drie is hier extreem gevoelig voor geluid. Als mijn buren 2 huizen verderop een gaatje moeten boren in de muur, zit zij hij hijgend en trillend tegen mijn been aan. Zij is de middelste qua leeftijd en heeft een oudere stabiele hond boven zich die ik toch écht hetzelfde heb opgevoed. Ik ben gisteren al met medicatie begonnen van de dierenarts omdat zij nu al niet meer naar buiten durft. Als er ergens verder in de wijk iets van vuurwerk te horen is, is ze direct van de kaart. Al lopende plast ze dan zodat ze zo snel mogelijk weer naar binnen kan. De andere 2 laat ik dus apart uit, want die hebben het niet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 08:41

DatBenIkNou schreef:
Zoe_97 schreef:

Ik word altijd beetje verdrietig als mensen dit soort opmerkingen maken alsof je vuurwerkangst zelf veroorzaakt als baas. Eén van de drie is hier extreem gevoelig voor geluid. Als mijn buren 2 huizen verderop een gaatje moeten boren in de muur, zit zij hij hijgend en trillend tegen mijn been aan. Zij is de middelste qua leeftijd en heeft een oudere stabiele hond boven zich die ik toch écht hetzelfde heb opgevoed. Ik ben gisteren al met medicatie begonnen van de dierenarts omdat zij nu al niet meer naar buiten durft. Als er ergens verder in de wijk iets van vuurwerk te horen is, is ze direct van de kaart. Al lopende plast ze dan zodat ze zo snel mogelijk weer naar binnen kan. De andere 2 laat ik dus apart uit, want die hebben het niet.

Er wordt gevraagd hoe de andere het hier doen.... wel zo doe ik het. Om daar nu over te gaan zijken....
Denise heeft uit vorige Posts al laten blijken dat Mera er niet echt bang van is. Dan ben ik van mening dat gewoon doen alsof er niets aan de hand is het beste werkt.
De 3 borders hier en de malteser, de York, Duitse herder, mechelaar en poedel in het verleden allemaal zo opgevoed. Als ze zien dat er niets aan de hand is is de kans veel kleiner dat er problemen ontstaan dan bij een baasj die van de eerste slag dadelijk “oh mijn arme schatje heb je bang?” Begint te brullen.
Als je hond toch bang heeft zoals er idd honden zijn dan kan je naar andere oplossingen gaan zoeken. Maar bij een pup is het idd mijn mening gewoon normaal doen.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 08:49

Ik neem ook geen speciale voorzorgsmaatregelen. Ik ga het niet opzoeken, gewoon lekker met z'n allen binnen chillen en iets kijken alsof er niets bijzonders gebeurt denk ik.
We gaan wel 's middags met een groep honden wandelen in een gebied buiten de stad zodat ze allemaal lekker moe zijn.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 08:56

Wij zijn door de buurvrouw uitgenodigd om met haar en haar hond een rondje te lopen rond oud en nieuw. Haar hond kijkt nergens van op dus een goed voorbeeld voor Boogy had ze bedacht haha. Geweldig aanbod waar we zeker gebruik van gaan maken.

Toch zijn ze hier nu al vuurwerk aan het afsteken. Laatst staken ze een giga knaller af op 50 meter, we deden net of er niks gebeurde en Boogy liep na een korte schrik reactie vrolijk door.
Al is dat natuurlijk maar 1 knaller, met oud en nieuw zijn ze hier altijd van God los en beginnen ze zodra het donker is al te knallen en hoe harder hoe beter. Niet ideaal dus voor een pup.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:00

Hebben jullie misschien nog een gouden tip voor het leren meelopen en leren de focus op jou te houden.

Boogy begint een partij te piepen zodra we van huis willen lopen. Het lijkt alsof we hem vermoorden, in werkelijkheid zitten we op onze knieën en proberen we hem te lokken met een brokje en hangt de riem in een boogje.

We zijn nu van plan om de auto te pakken en ergens te oefenen waar we nog niet zijn geweest zodat hij niet weet welke kant het huis op is.
Maar ik dacht misschien heeft Bokt nog een gouden tip :D