Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:08

Tyrcanol schreef:
:wave: wat een leuk topic!
Heb genoten van alle foto's!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot 3 jaar geleden helemaal niks met katten had. Vond ze zelfs een beetje eng :o

Maar sinds wij in het bezit zijn van 2 gedumpte straat katten ben ik om <3
Ik kan me geen leven meer zonder ze in denken en ben echt zo ontzettend verliefd op onze katjes :D

Hier dus niet bewust gekozen voor raskatten. Sterker nog, helemaal niet gekozen voor de katten. Zij kozen ons :P

Wat leuk! Zo kan het ook lopen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:13

Fabster schreef:
IMJ schreef:
Nu heb ik even een plaatje van een siamees gezocht hoor! Ik dacht juist dat dit ouderwets was?
Maar dat is dus niet zo?[ [url=m/YkZNOB.png]Afbeelding[/url] ]

Dat is een vleermuis! _O-

Maar dit is dus de moderne versie. Okh hebben wel grotere oren en wat puntiger snuitje dan de europese variant, maar dit is totaal uit zijn verband gerukt. Dat vind ik dus zonde.

Ze hebben ook een rechte neusbrug geloof ik en Siamezen zijn altijd colourpoint of wit, als ze een andere kleur hebben is het een OKH en hebben de colourpoints wit in het masker dan is het geloof ik een Seychellois.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:30

Iedereen heeft idd een eigen visie op wat hij/zij voor katten wil en wat die er voor over heeft qua aanschaf. :)
Ik heb niks betaald voor mijn katten, die van particulieren niet omdat ze bij bekenden/familie vandaan kwamen en die van de opvang niet omdat ik ze zelf opving voor m'n vriendin.
Ipv adoptiegeld doe ik geregeld donaties in de vorm van voer, speelgoed, de meeste kosten van mijn opvangers zelf betalen enzo en als ik een krabpaal vervang of bijv krijg/win dan gaat die ook naar de opvang, als ik een mand koop waar die van mij niet naar omkijken dan geef ik die ook aan de opvang.
Zoals nu liggen er straks 9 of 10 kittens met 2 moederpoezen in de opvang, daar koop of bestel ik af en toe voer voor en breng dat daarheen.
Overigens kosten de meeste katten bij ons €50,- à €75,- en gaat de opbrengst geheel naar de kattenopvang voor voer, houtkorrel, dierenartskosten etc. :)

Ik heb overigens maximaal €150,- over voor een rasloze kat, mits die gechipt, ingeënt, gecastreerd/gesteriliseerd en gezond is.
Zijn de entingen niet op orde of is de kat niet gezond of nog intact dan betaal ik niks, dit omdat ik dan genoeg kosten eraan heb.
Al neem ik überhaupt geen zieke katten meer, dat ze ziek kunnen worden na aanschaf/adoptie is prima maar ik begin in de basis met een gezonde kat.
Voor een raskat ligt het eraan of het een kitten is of een volwassen kat, voor volwassen katten ligt de prijs op maximaal €200,- en als ik zo op kittentekoop.nl kijk is dat een heel redelijk bedrag omdat de meesten daar de castratiekosten vragen à ong €150,-. :)
Kittenprijzen variëren geloof ik van €500,- tot €1500,- en meer, afhankelijk van ras en kwaliteit.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:42

Wat een knapperd is Messi zeg! Prachtige ogen heeft hij :)

Vervelend zeg, Mando. Als ze het bij de oude waterbak niet doen, zou ik toch maar die blijven gebruiken. Wij gebruiken zelf stenen bakjes. Die zijn te zwaar om ze om te gooien. Plastic bakjes is hier ook geen succes.

Wat een knapperd lisem94!

Welkom Ryder. Bij ons is een volwassen kater aan komen lopen, die hier nu al 3 jaar woont. Met één kat gaat het niet altijd goed, die wil nog wel eens blazen of met zijn poot slaan. Met de rest gaat het wel prima. Hij is echt vriendjes met onze één na jongste kater. Sowieso zijn onze katten wel wat gewend. Hier in de buurt lopen veel katten, en ze komen ook regelmatig bij ons aanwaaien. Het verschilt echt per kat. Wij bemoeien ons er ook zo min mogelijk mee als ze aan elkaar moeten wennen, dan komt het eigenlijk altijd wel goed.

Zo’n Siamees met grote oren vind ik helemaal niks :n Doet me denken aan Dobby uit Harry Potter :')

Wat een leukerd zeg, Gast3289 :D

Wij hebben ook “gewoon” Marktplaatskatten hoor, niks mis mee. Nog nooit problemen mee gehad. Vind raskatten echt prachtig, maar het geld heb ik er niet voor over. Bovendien zouden ze dan ook niet los kunnen lopen. Ben veel te bang dat iemand er dan mee vandoor zou gaan. Met de katten die wij tot nu toe uit het asiel hebben gehaald was er sociaal gezien altijd wel wat. Onze “Marktplaatskatten” zijn wel echt de meest sociale katten die we hebben. We letten er wel op dat ze in huis zijn opgegroeid en niet op de boerderij. Wij hebben er trouwens wel wat voor betaald, maar niet de hoofdprijs. Snap het van de eigenaar ook wel. Als je ze gratis weggeeft, zou ik toch bang zijn dat mensen ze als slangenvoer gebruiken.

Haha Jis_ _O-

Ryder

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:53

Ik heb juist bewust raskatten, omdat mijn vorige asielkat is verdwenen. Toen wilde ik nooit meer een buiten-kat. Op zich had ik niet per se een raskat gehoeven maar er werd me eentje aangeboden die ik gelijk geweldig vond <3 en nu heb ik er een tweede bij van dat ras. Nu wel bewust een herplaatser gekozen, dat vond ik een prettig idee.

Niks veranderlijker dan katten: vanmorgen keken beide katten elkaar nog uit de boom, nu liggen ze samen in een mandje tegen elkaar aan heerlijk te slapen!!!!!!! Ik ben hier zooooo blij mee, het zijn zulke sociale dieren deze specifieke katten dat ik ze die vriendschap echt gun <3 <3

Leuk om te lezen dat iedereen hier bewust kiest voor een bepaald type kat. Als je er maar bewust mee bezig bent, dan is het goed denk ik :) ieder zn voorkeur.

En idd, die nestjes op Marktplaats met mixjes 'raskatten'... het ergste vond ik nog dat ik las 'kruising Ragdoll met Europese korthaar. Kittens lijken op de moeder maar kunnen nog langharig worden!' Voor 500 euro... als de kittens langharig zouden worden dan kon je dat al zien... dan heb je dus gewoon een HTK voor 500 euro waar niks aan getest is en geloof me dat je dat wel wil met een Ragdoll-mixje. Maar blijkbaar verkoopt het ook nog.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:09

Ryder schreef:
Ik heb juist bewust raskatten, omdat mijn vorige asielkat is verdwenen. Toen wilde ik nooit meer een buiten-kat. Op zich had ik niet per se een raskat gehoeven maar er werd me eentje aangeboden die ik gelijk geweldig vond <3 en nu heb ik er een tweede bij van dat ras. Nu wel bewust een herplaatser gekozen, dat vond ik een prettig idee.

Niks veranderlijker dan katten: vanmorgen keken beide katten elkaar nog uit de boom, nu liggen ze samen in een mandje tegen elkaar aan heerlijk te slapen!!!!!!! Ik ben hier zooooo blij mee, het zijn zulke sociale dieren deze specifieke katten dat ik ze die vriendschap echt gun <3 <3

Leuk om te lezen dat iedereen hier bewust kiest voor een bepaald type kat. Als je er maar bewust mee bezig bent, dan is het goed denk ik :) ieder zn voorkeur.

En idd, die nestjes op Marktplaats met mixjes 'raskatten'... het ergste vond ik nog dat ik las 'kruising Ragdoll met Europese korthaar. Kittens lijken op de moeder maar kunnen nog langharig worden!' Voor 500 euro... als de kittens langharig zouden worden dan kon je dat al zien... dan heb je dus gewoon een HTK voor 500 euro waar niks aan getest is en geloof me dat je dat wel wil met een Ragdoll-mixje. Maar blijkbaar verkoopt het ook nog.

Wat fijn! Dat is genieten.

Ik heb zitten twijfelen herplaatser of kitten, maar weer dat goed passen bij de honden gaf een kitten toch de doorslag. Ik hoop dat er binnen anderhalf jaar nog een kat bij komt en dan ga ik wel voor een herplaatser. Moet nog even geduld hebben. :o en hoop dat ik dan ook zo'n goede match maak. Horus heeft in ieder geval een zacht karakter en daar ga ik dan ook weer voor.

Het verhaal kan nog langharig worden trappen veel mensen in.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:28

De kat die ik nu zelf hou kan perfect met honden Jis. :)
Heb inmiddels een paar hondenlogeetjes gehad en zij was degene die er wel voor zorgde dat de hond haar met rust liet als ze er geen zin in had en zocht de hond ook zelf op als ze wel zin had in contact.
Heerlijk onverstoorbaar dier. :D

Ik ga haar trouwens Chloë noemen, naar die dikke paars/grijze kat uit the secret life of pets. :)
Als je die blikken, de attitude en het postuur ziet klopt het precies. :')

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:29

Ik wilde eigenlijk een herplaatser/asiel kat van ongeveer 3 tot 5 jaar oud, maar mijn vriend wilde per se een kitten als er al een kat kwam (absoluut een hondenmens, kat is eigenlijk alleen gekomen omdat ik niet zonder kan, maar hij begint haar nu ook wel te waarderen :=). Daarnaast vind ik van het asiel het een enorm nadeel dat ze bijna allemaal per se naar buiten moeten kunnen en anders wat mankeren waardoor ze dat niet verlangen.... Ik woon nu in een appartement zonder balkon enzo, dus naar buiten is op het moment gewoon echt niet mogelijk. Net als dat het appartement ook te klein is voor 2 katten nu.

Ik had de mazzel dat toevallig op het moment dat mn vriend overstag ging ik hoorde dat een oud collega een oepsnestje verwachtte (zou gesteriliseerd worden die week, maar ook ontsnapt..). Toeval wil dat ik graag een vrouwtje met leuk patroontje wilde en mijn vriend het liefst een grijze. Laat er nu net net 1 poesje in het nest van 5 zitten die ook een leuk patroontje had en grijs was <3 Heb haar via foto's vanaf geboorte kunnen volgen en ben ook op 2, 4 en 7 weken wezen kijken en heb haar met 11 weken gehaald. En kan mij geen mensgerichter, liever meisje wensen xD Wel is ze nu een beetje aant puberen :=

Afbeelding

Maar ooit wil ik wel weer een raskat. Bij mijn ouders hadden we een main coon herplaatser die ik erg leuk vond. En mijn beste maatje was de heilige birmaan van mijn oma (helaas op 3 jarige leeftijd gestorven aan waarschijnlijk een hartaanval/probleem). Ook de abbesijnen en Savannahs vind ik prachtig. Vind het alleen wel jammer dat ze zo enorm duur zijn... Als je na de aanschaf nou de garantie had dat ze jaren gezond bleven is dat geen probleem natuurlijk, maar die heb je met een levend dier nooit.

Op marktplaats vind ik het vooral belangrijk dat de kittens niet te jong weggaan, volledig geent en ontwormt zijn. Als ik daar dan wat voor moet betalen (max. kosten die ik zelf kwijt zou zijn aan enten en ontwormen, dat heb ik ook voor dit katje betaald) dan vind ik dat niet erg. Die winstnestjes heb ik echter geen goed woord voor over...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:45

Wat een leukerd maliejane! <3

lor1_1984 schreef:
De kat die ik nu zelf hou kan perfect met honden Jis. :)
Heb inmiddels een paar hondenlogeetjes gehad en zij was degene die er wel voor zorgde dat de hond haar met rust liet als ze er geen zin in had en zocht de hond ook zelf op als ze wel zin had in contact.
Heerlijk onverstoorbaar dier. :D

Ik ga haar trouwens Chloë noemen, naar die dikke paars/grijze kat uit the secret life of pets. :)
Als je die blikken, de attitude en het postuur ziet klopt het precies. :')

Het ging er voor mij vooral om dat de kat een maatje zou krijgen hier, en mijn honden zijn erg gevoelig, een volwassen kat die eerst defensief zou reageren zou die wenselijke band kunnen verstoren. Dat risico wilde ik verkleinen/weg nemen met een kitten.
Horus was 1 van de kittens die het meest stoeide met het hondje van de fokker.

en dan krijg je dit soort tafereeltjes <3
https://youtu.be/GdTH2TbFUqI
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 16-09-17 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:50

Snap ik hoor, maar wat ik bedoelde is dat niet iedere volwassen kat zo defensief reageert. :)
Overigens snap ik je keuze voor een kitten heel goed, ik wilde enkel even mijn ervaring delen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:57

lor1_1984 schreef:
Snap ik hoor, maar wat ik bedoelde is dat niet iedere volwassen kat zo defensief reageert. :)
Overigens snap ik je keuze voor een kitten heel goed, ik wilde enkel even mijn ervaring delen.

Zeker. :j Wel wat lastiger te vinden denk ik. Ben stiekem al wel regelmatig aan het kijken naar volwassen herplaatsers, wel alleen bij kittentekoop.nl (raskatten) en dan het herplaats deel, vind er toch niet zo veel die met honden kunnen maar ze zijn er gelukkig wel.

Kat van mijn broer komt wel eens en die kan met honden maar leuk vind ze ze niet, de honden negeren haar netjes.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:16

Jaaa katten! Na 23 jaar zeuren hebben wij er thuis nu 2. Eerst 1 maar die was weggelopen en na 3 maand hadden we een andere omdat we het toch wel misten. 3 dagen later kwamen we om 2 uur snachts de andere tegen in het centrum van onze stad :')

Sushi; die was gedumpt op mijn werk (best afgelegen plek) ik moest afsluiten snachts en stapte buiten toen sprong deze in mijn armen. Terug neergezet maar toen sprong ze in mijn auto. Het was een kleine kitten en het vroor dus kreeg het niet over mijn hart haar achter te laten. Ze moest van mijn ouders naar het asiel de volgende dag maar die zat vol. Eindstand waren mijn ouders ook verliefd en is ze gebleven :+:. Deze maand wordt ze 2 jaar!

Afbeelding

Taco; omdat we nadat sushi weg was toch wel een kat mistte gingen we in een opvanggezin kijken bij een kitten. Deze was alleen gelijk weg zodra wij kwamen en totaal niet mensgericht. Dit was niet wat wij zochten.

Boven hoorde we er steeds 1 miauwen en toen we het vroegen mochten we gaan kijken. Deze kitten zat er nog maar net 2 dagen en zat apart omdat hij nog geënt moest worden en daarom niet bij de rest mocht. Je hoorde dat hij het er niet mee eens was xD.

Het was ook een gedumpte kitten en een meisje had hem gevonden en zorgde voor hem in het crackhuis waar ze woonde met haar vriend. Schijnbaar liep het in de relatie zo uit de hand dat de politie nodig was en zo is Taco terecht gekomen in het pleeggezin. Wij gelijk verliefd en mochten m meenemen. De eerste dagen miauwde hij nog heel veel maar toen sushi terug kwam en ze vrienden werden ging het beter, toen voelde hij zich minder alleen denk ik. Taco is in mei 1 jaar geworden.

Afbeelding

Zou niet meer zonder kunnen. Mijn vriend en ik gaan binnenkort samenwonen en ondanks dat hij niks met katten heeft heb ik hem wel al zover dat ik er 1 mag :)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:51

Ik heb 2 oeps katten. Meneer van de moederpoes wou haar niet laten helpen. Helaas is moeders overleden. Maar heeft dochter nu al een eerste nestje (1.5 jaar oud) en word waarschijnlijk ook niet geholpen.
Ik heb 2 dochters van haar
Hier jinte in de aanvalshouding :')
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:57

Jis_ schreef:
lor1_1984 schreef:

Zeker. :j Wel wat lastiger te vinden denk ik. Ben stiekem al wel regelmatig aan het kijken naar volwassen herplaatsers, wel alleen bij kittentekoop.nl (raskatten) en dan het herplaats deel, vind er toch niet zo veel die met honden kunnen maar ze zijn er gelukkig wel.

Kat van mijn broer komt wel eens en die kan met honden maar leuk vind ze ze niet, de honden negeren haar netjes.

Chloë vindt alles prima, zolang ze maar met respect behandeld wordt. :)
Dus komt de hond snuffelen en voorzichtig/rustig contact maken dan is het prima.
Is de hond druk of lomp dan waarschuwt ze door haar oren plat te leggen, een boze blik te geven, doet even 'mèw!' en te zwiepen met de staart, negeert de hond die signalen dan kan die een (zachte) tik krijgen en blaast ze even, negeert de hond dat ook dan haalt ze vol uit.
Er komen dus veel waarschuwingen van haar kant voor ze echt boos wordt.
Maar eenmaal het ijs gebroken zoekt ze de hond ook zelf op en geeft kopstoten en banjert gezellig met de hond mee, stoeit voorzichtig mee (lees: hond stoeit en zij ligt erbij en tikt zachtjes terug :')) enzo. <3

Overigens is dat boze de reden dat we haar niet in een gezin met jongere kinderen wilden plaatsen, die negeren nog weleens signalen/waarschuwingen en dan zal ze krabben en bijten.
Ik test dit soort dingen zelf uitgebreid bij opvangers door ze bijv net te lang vast te houden, over ze heen te hangen, ruw aaien/knuffelen, lompe en onverwachte bewegingen te maken, rennen, stampen, dingen gooien of laten vallen en harde geluiden maken (muziek hard aan, deuren hard dichtdoen, luid praten).
Dan merk je heel gauw of de kat bang is, een kattekop (zoals Chloë) of juist heel geschikt is met kinderen.
Uiteraard is alles wel aangepast op de kat, een kat die algauw schrikt doe ik het veel rustiger mee en stop ik eerder in het proces, ook doe ik het niet achter elkaar maar gewoon op random momenten.
De enige ruimte waar ik dit niet doe is de kattenkamer, dat is hun veilige plek en buiten evt medische dingen doe ik daar niet aan dwang en grote prikkels buiten stofzuigen om.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 16:27

Hier dan wat foto's van de somali kittens:

Afbeelding

Afbeelding

En het abessijn kitten:

Afbeelding

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 16:37

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:36

Ik Heb gelukkig een makkelijke dochter. Ze is met dieren opgegroeid en hieft dus ook niet steeds een kat op te pakken of wat dan ook. Lilo is asielkat en die heb ik uitgezocht omdat hij met honden kon. Kinderen heb ik nooit over nagedacht. Tuurlijk kan een kat met een kind. Nou is Lilo vreselijk 1kennig. Hij vindt mij vreselijk lief. De rest vond hij niks. Inmiddels is mijn dochter ook wel goed, maar mijn man is nog steeds onbetrouwbaar, vindt hij. Alhoewel hij heel af en toe dan ook bij me komt zitten, als mijn man naast me zit. Wel met zijn rug naar mijn man, natuurlijk :roll: _O- . Hij is al 6 jaar bij ons. Vreemden hoeven al helemaal niet naar hem te kijken.... :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:47

Er zijn helaas veel mensen die vinden dat kindlief alles maar mag en kan doen met het dier en als die eens krabt of gromt/blaast dan moet het dier weg want niet betrouwbaar. -O-
Vandaar dus dat ik veel uittest en bepaalde dingen ook uitgebreid beschrijf.
Samen met m'n vriendin overleg ik dat wat het beste is qua wensen en eisen voor een nieuw huisje, een schrikkerige/bange of 'krengerige' kat zal ik dan ook bij adviseren die niet in een druk gezin of bij kleine kinderen te plaatsen, een stoïcijnse kat die alles wel prima vindt weer wel.
Zelf observeer ik ook uitgebreid voor ik een (opvang)kat in huis neem, zodat ik kan inschatten of het goed gaat met de andere kat(ten).

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:49

Prachtige katten weer <3

Ik wilde graag een kitten... vriendlief niet... maar toen zag ik op marktplaats zoveel leuke kittens, dat vriendlief toch overstag ging en nu zijn ze beste vriendjes :D

Nu ligt meneertje lekker bij me te slapen
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:58

lor1_1984 schreef:
Er zijn helaas veel mensen die vinden dat kindlief alles maar mag en kan doen met het dier en als die eens krabt of gromt/blaast dan moet het dier weg want niet betrouwbaar. -O-
Vandaar dus dat ik veel uittest en bepaalde dingen ook uitgebreid beschrijf.
Samen met m'n vriendin overleg ik dat wat het beste is qua wensen en eisen voor een nieuw huisje, een schrikkerige/bange of 'krengerige' kat zal ik dan ook bij adviseren die niet in een druk gezin of bij kleine kinderen te plaatsen, een stoïcijnse kat die alles wel prima vindt weer wel.
Zelf observeer ik ook uitgebreid voor ik een (opvang)kat in huis neem, zodat ik kan inschatten of het goed gaat met de andere kat(ten).

Grappig genoeg heb ik daar nooit over nagedacht. Met de hind was het ook meteen duidelijk; de hondenmand is geen kinderspeelplaats en dieren trek je niet aan zijn staart ofzo. Zij is altijd heel lief geweest voor dieren. Wist ze goed in te schatten (ze miet gewoon plassen, mam...) en heeft respect voor de wensen van het dier. Zit m in de opvoeding, denk ik. Ze is enig kind, maar heeft heel goed leren delen, imdat de dieren ook een belangrijke plaats in ons gezininnemen. En soms moet ze dus even wachten, want dan is de kat aan de beurt.. :D . Inmiddels is ze 13 en heeft ze haar 2de eigen kat. De eerste was mijn oudje uit India. Die woonde bij haar op de slaapkamer en zowel
zij als de kat bloeide daar erg van op. Het overlijden van Thomas was dus een groot gemis. Sonja heeft ze zelf uitgezocht. En alhoewel Sonja gewoon overal loopt, slaapt ze wel bij mijn dochter op de slaapkamer. Vinden ze beiden heel fijn. Ik vind het prettig als kinderen zo omgaan met dieren; met net zoveel respect als naar een mens toe.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:06

In zo'n situatie zou ik ook (bijna) elke kat durven plaatsen, maar dat is iets wat je dan met het kennismakingsgesprek wel merkt. :)
Je dochter klinkt als een fijne meid, zo zou iedereen zijn kinderen moeten opvoeden. +:)+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:08

Jis_ schreef:
Lau schreef:
Mr pur is uit een eigen oeps nestje. De kat zou gesteriliseerd worden na haar crolsheid helaas op de dag voor haar operatie ontsnapte madam. En ja toen was ze zwanger van onze andere kat.

Zoiets kan gebeuren. :j ..... je poes naar buiten laten wetend dat ze zwanger terug komt vind ik wel wat anders

Vind het sowieso bijzonder dat je dag 1 wist dat ze zwanger was :+

Volgend mij was castratie dan nig gewoon mogelijk.. er zit nog helemaal niets..

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:39

KATTEEEEEEEEN! <3

Wat een onwijs leuke katten zie ik hier voorbij komen. Ik heb hier ook twee hele lieve poezels rondlopen. Laten we beginnen met het voorstellen van mijn grote vriend, die helaas een niet al te gelukkig leven leidt.

Remy
Bijna 6 jaar geleden kwam ik Remy tegen in het asiel, of nouja, hij kwam mij tegen. Ik was eigenlijk opzoek naar een mooie, slanke, speelse, fitte kat. Ik had een hele mooie grijze poes uitgekozen en stond op het punt om het kattenhok te verlaten. Toen ik mij omdraaide zat een dikke, onverzorgde kat met een half oortje mij vanaf de grond zielig aan te kijken en toe te miauwen. Ik voelde me gelijk tot de kat aangetrokken en de kat duidelijk tot mij. Remy was hands down een van de lelijkste katten in het asiel op dat moment en ik wist het zeker: deze MOET ik hebben! Remy zat al 1,5 jaar in het asiel en was 1x eerder geplaatst maar na een paar maanden weer terug gebracht vanwege vage redenen. Niemand anders wilde hem hebben, maar ik vond hem geweldig.

Toen ik Remy uit het asiel haalde woog hij 7,5 kilo (ernstig overgewicht), had een maag/darm infectie en een ontstoken penis. Het was een erg chagrijnige kat, hij sloeg, hij beet en wilde niks met ons te maken hebben. Mijn vader wilde hem terug brengen naar het asiel, maar ik wilde Remy absoluut een kans geven. Maanden gingen voorbij, de kilo's gingen eraf, de infecties werden behandeld en Remy kreeg langzaam aan meer vertrouwen in mij. Ik kan mij nog heel goed herinneren dat hij voor de eerste keer bij mij in bed kroop en ik doodsbang was, omdat ik dacht dat hij me in mijn slaap open zou krabbelen of bijten. Maar Remy kroop dicht tegen mij aan en we sliepen heerlijk en sindsdien zijn we onafscheidelijk!

De jaren vlogen voorbij en Remy en ik genoten heerlijk van elkaar, tot vorig jaar. Mijn lieve vriendje zat ineens vol met blaasstenen en moest met spoed geopereerd worden. De operatie was succesvol, maar Remy werd nooit meer de oude. Infectie na infectie na infectie en bijna elke maand belandden we bij de DA. Twee weken terug besloot ik dat het genoeg was, ik wilde een al geheel bloedonderzoek. Die zelfde middag kreeg ik een telefoontje: de oorzaak van de infecties zijn duidelijk, Remy heeft kattenaids. Bloed naar het lab en afgelopen donderdag nogmaals de bevestiging: Remy is echt FIV positief. -O- Mijn vader: laat hem toch inslapen. Maar ook nu geef ik niet op. Het grootste probleem bij Remy zijn de zweren in zijn mond die goed kunnen worden behandeld met antibiotica. 2 antibiotica kuren verder en Remy lijkt het weer prima te doen. Eet weer vrijwillig zijn harde brokjes en krijgt zelfs weer elke avond de gekke vijf minuten :+ Disclaimer: Als Remy alleen nog maar pijn lijdt en medicatie niet meer helpt laat ik hem uiteraard uit zijn lijden verlossen, voordat we op dat punt komen blijf ik proberen. Mijn DA heeft ook weer vertrouwen in Remy en is er van overtuigd dat als Remy's aids kwalen hierbij blijven, hij nog makkelijk 20 kan worden. Laten we daar dus maar op hopen.

Afbeelding

Zira
Zira heb ik vorig jaar mei gekocht als een kitten van 8 weken oud. Papa is een Turkse Van en mama is een kruising tussen een Maine Coon en een Europese korthaar. Ik moet zeggen dat het kwartje Europese korthaar (jammer genoeg) erg overheerst. :+ Voor een kruising waarin in ieder geval 2 grote rassen in gemengd zijn is mijn poes ook erg klein uitgevallen. Zira is nu 1,5 jaar en een enorme draak (hing voorheen regelmatig in de gordijnen, gooide vazen kapot, je kent het wel...), maar wel een hele lieve draak. Het is een echte buitenkat. Ze vangt het liefst heel de dag muizen, ratten, kikkers en vlinders om deze vervolgens nog half levend voor baasje haar voeten te leggen. Om deze kikkers en ratten te vangen ligt ze regelmatig (half) in de sloot (Turkse Van staat er om bekend niet al te schuw te zijn voor water).

In tegenstelling tot haar grote broer is Zira volledig gezond (even afkloppen). Vrijdag hebben we haar voor de zekerheid op FIV laten testen en de test was negatief! *\o/* Verder is ze vrijdag APK weer helemaal goed gekeurd door de dierenarts.

Vorig jaar:

Afbeelding

Afbeelding

Nu:

Afbeelding

Ik kijk er naar uit om meer van jullie katjes te zien *\o/*

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:10

Wat een schatjes, Confession

purny