(Op locatie op aanvraag bind ik ze overigens nooit vast, daar doe ik altijd handdisplay.)
Ze zitten vast met een langveter die verbonden is aan een draal die rond kan draaien dat de kortveters die door de manchetjes om de poten heen zitten niet indraaien. Zolang de langveter vast zit aan een geschikte sprenkel of boog is het niet gevaarlijk. Op de foto zie je dat de veter nergens achter kan blijven hangen of omheen kan draaien.
Mijn harissen zitten alle 3 vast in hun verblijf, 1 daarvan binnenkort niet meer gezien er een voliere voor de raaf bij komt en ik zo kan wisselen.
Mijn 2 jachtharrissen zijn niet geschikt om los in de voliere te zetten jammer genoeg, heb het wel geprobeerd maar 1 kwam er met een dikke klauw uit (door de pogingen mij te pakken en zo tegen het tralies te klappen) en de ander heeft tijdens het werk mij al 2x aangevlogen met de klauwen in het gezicht laat staan als ik haar los in een voliere zet (haar terrein, afgesloten ruimte) ze zijn beide erg defensief en het jong van vorig jaar is niet helemaal lekker in haar kop. Dat was denk ik ook de reden van verkoop.
Zelf vind ik het ook waardeloos op deze manier maar ik ben nog bezig met rondvragen of er nog oplossingen daarvoor zijn.
Ik ben ook geen voorstander van permanent aanbinden. Ze hebben nu wel een rails waardoor ze 3 meter extra ruimte hebben en heen en weer kunnen vliegen. (wat ze tot nu toe vertikken)
Een paard (prooidier/vluchtdier) is overigens niet te vergelijken met een roofdier (ecologisch ingesteld, zo min mogelijk bewegen om voedsel en energie te sparen)
Swieb zojuist paar keer 5 meter gevlogen heen en weer. Nu lekker de zon aanbidden tot half 5.