[VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 12:43

Buiten hun voliere worden ze wel eens aangebonden aan een sprenkel of boog. Bijvoorbeeld voor of na de training of als je met meerdere vogels bent die je niet allemaal tegelijk op de hand kan houden.

(Op locatie op aanvraag bind ik ze overigens nooit vast, daar doe ik altijd handdisplay.)

Ze zitten vast met een langveter die verbonden is aan een draal die rond kan draaien dat de kortveters die door de manchetjes om de poten heen zitten niet indraaien. Zolang de langveter vast zit aan een geschikte sprenkel of boog is het niet gevaarlijk. Op de foto zie je dat de veter nergens achter kan blijven hangen of omheen kan draaien.
Mijn harissen zitten alle 3 vast in hun verblijf, 1 daarvan binnenkort niet meer gezien er een voliere voor de raaf bij komt en ik zo kan wisselen.

Mijn 2 jachtharrissen zijn niet geschikt om los in de voliere te zetten jammer genoeg, heb het wel geprobeerd maar 1 kwam er met een dikke klauw uit (door de pogingen mij te pakken en zo tegen het tralies te klappen) en de ander heeft tijdens het werk mij al 2x aangevlogen met de klauwen in het gezicht laat staan als ik haar los in een voliere zet (haar terrein, afgesloten ruimte) ze zijn beide erg defensief en het jong van vorig jaar is niet helemaal lekker in haar kop. Dat was denk ik ook de reden van verkoop.

Zelf vind ik het ook waardeloos op deze manier maar ik ben nog bezig met rondvragen of er nog oplossingen daarvoor zijn.

Ik ben ook geen voorstander van permanent aanbinden. Ze hebben nu wel een rails waardoor ze 3 meter extra ruimte hebben en heen en weer kunnen vliegen. (wat ze tot nu toe vertikken)

Een paard (prooidier/vluchtdier) is overigens niet te vergelijken met een roofdier (ecologisch ingesteld, zo min mogelijk bewegen om voedsel en energie te sparen)

Swieb zojuist paar keer 5 meter gevlogen heen en weer. Nu lekker de zon aanbidden tot half 5.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 03-09-17 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:50

Ah zo, dat klinkt wel heel erg logisch. :j

Wat naar dat je een vogel je zo probeert te pakken. Merk je ook dat je er dan wat bang van wordt of zijn ze wat dat betreft wel goed onder controle te houden?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 13:00

Het is hoogst irritant inderdaad. Mn oudere jachtvogel heeft vlijmscherpe nagels en blijft ook vasthouden en klapt op je hand alsof je een prooi bent dus met die moet ik wel oppassen met pakken.
Die ander die 2x mij aangevlogen heeft en bewust zijn klauw naast de handschoen plant als ie komt aangevlogen en zn hapje gegeten heeft daarvan vallen de klauwen wel mee qua scherpte, die heeft bij de vorige eigenaar op kiezels gezeten. Die zullen alleen naarmate hij langer hier zit steeds scherper worden. Met haar kijk ik wel goed uit, ze bijt ook naar je gezicht en klauwt met de klauwen naar je.
Geen fijne eigenschap. Maar bang ben ik voor beide niet. Dat voelen ze feilloos aan en dan word het alleen maar erger, uiteindelijk kan je er niks meer mee. Je moet echt een vertrouwensband hebben met deze dieren.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:06

Wauw, swiebertje is terug! Wat een poppige vogel is het! Je bent een goed mens TS, dat je hem op hebt gehaald en probeert een fijn plekje voor hem te vinden!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 20:18

Lief! :o

Grim op zijn (inmiddels lekke) troon
Afbeelding

Leviosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:23

Swiebertje <3
En gaaf, die foto! Zo kun je goed zien hoe groot die eigenlijk is!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:17

En jij wilde nog foto's maken met Bossie en de vogels? Dan graag niet de grijpgrage aanvallende jachtvogels graag... hihi. Heb je geen opgezette variant om te oefenen? ;-)

ondertussen lees ik je topic al heel lang mee hoor. Maar wilde even zeggen dat je een topmens bent. zodra ik het verhaal van Swiebertje las wist ik al dat deze bij jou zou eindigen. Je hebt echt je hart op de juiste plaats. Daar zouden veel mensen wat van kunnen leren.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:37

Grim is groooot, Tess! :oo
(Of lijkt het zo?)

Lijkt bijna op een middelmatige knuffelbeer formaat.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 07:42

Esther_r20 schreef:
En jij wilde nog foto's maken met Bossie en de vogels? Dan graag niet de grijpgrage aanvallende jachtvogels graag... hihi. Heb je geen opgezette variant om te oefenen? ;-)

ondertussen lees ik je topic al heel lang mee hoor. Maar wilde even zeggen dat je een topmens bent. zodra ik het verhaal van Swiebertje las wist ik al dat deze bij jou zou eindigen. Je hebt echt je hart op de juiste plaats. Daar zouden veel mensen wat van kunnen leren.

Die neem ik niet eens mee, die gaan paarden vangen _O- of de kipjes :Y)

Lief! <3

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 08:04

Ja hij is groot.. :o
Afbeelding

Heb de foto's gevonden van de oehoe die ik vorig jaar opgehaald had voor een goed plekje te zoeken.
Ze zat daar in een hondenbench in de schuur..
De eigenaren zagen wel in dat ze fout waren, maar daar heeft de vogel niks aan natuurlijk.

Verkoopfotos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ter plaatse:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aankomst "thuis" en riemen om.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen ze hersteld was:

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 08:16

Wow wat een verandering, ze zag er ook echt wel heel sneu uit.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 08:23

Jeetje! Van zielig hoopje uil naar een uil die er goed gezond uit ziet!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 08:31

Wat kijkt die oehoe heerlijk chagrijnig op die laatste foto, maar wat een sneu beeld op de foto's er voor.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 10:12

Haha, haar wenkbrauwen staan schuin omhoog dus ze is relaxed en happy :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:18

Resting bitch face dus

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 10:24

IMAY1990 schreef:
Resting bitch face dus

HAHAHAHA _O-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:32

Plofkip :o

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:01

Huh zit die raaf nou op een normale grootte voetbal? :oo Ik dacht dat het een klein voetballetje was.

Die arme oehoe zag er echt niet uit. Wat sneu :n

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:04

Swieber is back baby <3 <3 <3 <3

Die uil, zo lekker fluffy die laatste foto.
Zo jammer dat mensen ondoordacht dieren kopen en niet weten waar ze aan beginnen.

In ieder geval heb je op deze manier wel 2 vogels gered van een miserabel leven.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 12:08

Kaus schreef:
Huh zit die raaf nou op een normale grootte voetbal? :oo Ik dacht dat het een klein voetballetje was.

Die arme oehoe zag er echt niet uit. Wat sneu :n

Een normale voetbal inderdaad :o wel lek gehamerd door z'n veel te grote snavel :')
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 04-09-17 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 12:09

Sabbientje schreef:
Swieber is back baby <3 <3 <3 <3

Die uil, zo lekker fluffy die laatste foto.
Zo jammer dat mensen ondoordacht dieren kopen en niet weten waar ze aan beginnen.

In ieder geval heb je op deze manier wel 2 vogels gered van een miserabel leven.

Ik doe mn best :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:34

Die uil. Wat een verschil nadat die opgeknapt is.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:12

Wat een verschil die uil.
Nu is er op RTL 4 een programma van Johny into the wild. Ze zijn in Mongolië en gaan dadelijk met plaatselijke bevolking mee op de jacht waarbij een steenarend gebruikt wordt.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 22:30

Die heb ik gezien inderdaad.
Ze gaan er met de paarden de bergen in en jagen op wolven en vossen met hun steenarenden die ze tijdelijk gebruiken en dan weer vrijlaten.
Is hun tradiditie

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:37

Ja vond het wel mooi om te zien. Het is natuurlijk ook niet te vergelijken met ons leven maar ik denk dat die mensen wel echt veel respect hebben voor de natuur.