Nikass schreef:Diablo schreef:Ik word er doodmoe van dat de HR honden (en dan vooral de stafford en pitbull) zo als slachtoffers behandeld worden. Zij zijn zielig, want zij kunnen niet meer lekker rond rennen, niet meer met balletjes spelen etc.
Dat het vele malen erger is dat er onschuldige honden de dood in gejaagd worden, hebben ze het niet over. Toon daar eens wat compassie voor ipv alleen in je eigen straatje te denken. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Ik hoop echt dat er wat gaat gebeuren en dat de onschuldige honden eindelijk eens beschermd worden. Ze zijn er in ieder geval mee bezig en ik ben er blij om. Dat er dan andere honden niet meer met een balletje kunnen spelen, so be it.
Ik ben het hier mee eens, maar vind het dus ook geen goede maatregel om onschuldige honden te gaan muilkorven, alleen op basis van dat ze een bepaald gewicht of grote hebben.
Tja Stonedromy ik vind dat jij in dat geval geen inzicht hebt in hondengedrag door je pup te corrigeren op dat moment.
Over opvoeden kun je nog van mening verschillen zeg maar
Ik had ook liever gezien dat het alleen gold voor Staffords en Pitbulls, want ik denk dat dat de grootste boosdoeners zijn. Maar als het zo zou zijn, dat andere bepaalde rassen gemuilkorfd zouden moeten zijn, dan is dat maar zo. Dan vallen er tenminste hopelijk minder doden. Een muilkorf is het einde van de wereld niet, een aanval van een Stafford/pitbull meestal wel.