Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:56

Ts, wat je ook gedaan zal hebben, Iedereen zal er zijn eigen mening over hebben. Jij hebt gedaan wat jou het beste leek en hebt naar eer en geweten gehandeld. Als jij jezelf recht in de spiegel kan aankijken is het goed. Jij zit in deze situatie en buitenstaanders kunnen er makkelijk van alles van vinden, maar ze staan niet in jouw schoenen.
Nu lekker genieten van je kattenkinders!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:25

Riel schreef:
Ik denk vooral dat je vanaf het begin iets duidelijker had moeten zijn. Je hebt hen het gevoel gegeven dat de keuze voor een groot deel bij hen lag. Mooi dat je ze informeerde dat de kat nog leefde maar op het gebied van communicatie kon het allemaal nog scherper, vlotter en duidelijker, ook van jou kant. Dit zie ik hier als een belangrijk leerpunt, niet enkel voor TS maar voor iedereen.

Duidelijk communiceren = moeilijk maar belangrijk.

Hier ben ik het mee eens.

maralyn

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:37

Nou Sorry hoor. Ts heeft hier meerdere malen zelfs overleg gepleegd. En dat was toen goed goed goed.
En nu krijgt ze ineens te horen dat ze niet duidelijk was?
Sorry hoor... maar poep gebeurd.
Jammer dan.
Denk dat ts ook best ksn reflecteren en als het naar haar mening prima is geweest. Da is het toch klaar?

En dat is het toch? Mensen zijn Pissed. Misgevat. Vervelend. Maar jammer.
Ts houd kat. Kat had dood kunnen zijn... hadden die mensen t misschien nooit geweten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:38

Maralyn wel eens van positieve feedback gehoord? ;)
Mensen geven hier gewoon een advies over betere communicatie. Kan ts in een volgende situatie misschien gebruiken :)*

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 22:09

Positieve of negatieve feedback.

Ben eerlijk met beide blij.

De negatieve helpen om wat kritischer naar mijn doen en laten te kijken.
Net zoals de positieve.
Alleen die iets minder kritisch haha

Geloof mij ben met al het commentaar wat tot nu toe is gegeven blij.
Of ik het na het reflecteren ervan het er ook mee eens ben.

Nee dat niet, maar dat komt omdat sommige dingen lastig zijn om uit te typen dus kan ik met sommige dingen ook de duidelijke uitleg niet geven.

Dat is niet erg want bekijk het wel van meerdere kanten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:14

Nikass schreef:
Maralyn wel eens van positieve feedback gehoord? ;)
Mensen geven hier gewoon een advies over betere communicatie. Kan ts in een volgende situatie misschien gebruiken :)*

Ja. Dat heb ik. Maar herhaalverkeer lijkt mij niet zinvol.
Daarnaast is pb toch ook n optie?

Maar goed. Ik blijf achter mn punt staan.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 23:47

En toch begrijp ik niet waarom de voormalig eigenaren direct in het hokje slecht en/of kwaadaardig worden geplaatst enkel omdat ze niet adequaat met de situatie zijn omgegaan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 00:00

Ikeje schreef:
En toch begrijp ik niet waarom de voormalig eigenaren direct in het hokje slecht en/of kwaadaardig worden geplaatst enkel omdat ze niet adequaat met de situatie zijn omgegaan.

Ik had al geen medelijden met ze omdat ze hun kat niet hebben laten chippen. Eigen keus maar dan moet je later ook niet gaan zeuren als je dier kwijt is.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 00:28

Jildau schreef:
Ikeje schreef:

Ik had al geen medelijden met ze omdat ze hun kat niet hebben laten chippen. Eigen keus maar dan moet je later ook niet gaan zeuren als je dier kwijt is.

Nou Jildau, dat had ik dus ook in mijn gedachte ,,,
Ik dacht altijd als het je dier is, dan laat je hem chippen..
Misschien als je je kat bijv altijd alleen in huis houdt,, misschien dan geen chip..
Maar ze kozen ervoor om hun kat zonder chip uit huis te laten...
Stel dat ze hun kat wel hadden gechipt... Dan was TS naar dierenarts gegaan met de kat en had ze de eigenaren al gelijk gevonden!!

En ook al was het misschien een ongeluk dat de kat naar buiten was ontsnapt, dan nog zou ik mijn kat chippen , als ik hem bijv alleen maar binnen wilde houden, alleeeeeen maar voor het geval dát hij eens zou ontsnappen!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 00:43

Het beste is gewoon om altijd te chippen, ook de kat die altijd binnen zit kan eens buiten geraken en verdwalen.
Denk aan een kind wat een deur open laat staan of na een inbraak oid.
Met chip, welke je dan uiteraard registreert en up to date houdt is de kans het grootst dat je kat weer thuis komt en mocht dat pas veel later zijn en die kat blijkt al die tijd ergens in huis te hebben gezeten dan kun je de vinder evt nog aanspreken op nalatigheid want niet laten controleren op chip.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 00:51

Idd

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 00:56

Helemaal mee eens! Als je niet eens de moeite wil doen je dier te chippen. Dan ook niet zeuren achteraf.

Zelfs een binnenkat hoort gewoon netjes gechipt te worden in het geval van ontsnappen of gestolen. :j

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 01:00

Ik kan alleen maar zeggen dat ik hetzelfde als TS had gedaan. 2 weken zonder communicatie is not done. Naar mijn idee wil je het dan niet graag genoeg. Je had op het minst even kunnen informeren dat er nog wat verder overleg zou zijn en dat het misschien langer dan een week zou duren. Heeft nog geen 30 gekost om te typen, is niet zo moeilijk toch?
Vervolgens die uitval na TS haar reactie om het af te sluiten.. pfoe een kind kan nog beter uit zijn woorden komen. Een kind is nog volwassener ook.
Ik weet zeker dat als ze echt enthousiast waren geweest het katje een aantal weken terug al bij de oude eigenaren had gezeten, als ik TS zo een beetje inschat. Naar mijn idee hebben ze het echt voor zichzelf verpest.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:01

Ik maak het momenteel mee dat er een vermiste kat ( hoogstwaarschijnlijk) bij mij op stal zit.

Hier treft het een eigenaar die 3 maanden geleden aan het hek stond dat ze haar kat al 10 maanden kwijt was/is en ze tips had gekregen dat er rond onze stal een zwarte kat liep.
Eerst dacht ik dat ze onze eigen stalkat bedoelde maar na goed nagedacht te hebben is mij de kat waar zij over getipt was ook opgevallen.
Weken verstrekken voorbij en inmiddels heeft de kat onze stal als veilig bestempeld maar kunnen we hem niet benaderen.
Zondag lukte het mij om duidelijke foto's te maken en voor 99% lijkt het echt om de kat te gaan.
Al 2 weken zit de eigenaresse s'nachts bij ons op stal met een vangkooi.
Absoluut petje af voor dr!

Misschien dat ik daarom deze eigenaren extra laks vind :o
Ze lijken er 0,0 moeite voor te doen!

Ik zou het net als ts op Den duur afgesloten hebben.
Ts heeft ook emoties en daar word naar mijn idee door de oorspronkelijke eigenaren geen rekening mee gehouden maar ts moet dat wel met dat van hun doen?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:22

Ik denk dat ze als ze de kat inderdaad weer terug wilden hebben dat ze al wel op de stoep hadden gestaan.
Wie zegt dat ze niet iedere avond met een mandje door de buurt hebben gelopen..? Nu is het twee jaar later... des te verwarrend als er dan iemand in tranen belt dat ze nog leeft.
Ik zeg nog steeds ook niet dat TS ze met open armen moet ontvangen en naar hun pijpen moet dansen, maar de kat is in dit topic niet bepaald het lijdend onderwerp als je het mij vraagt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:27

Geen idee of ze het erbij laten of niet. Misschien is ze informatie aan het inwinnen over haar rechten.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:33

Ikeje schreef:

Ik denk niet dat het om slecht of kwaadaardig gaat. Iedereen die mij een boze, negatieve app stuurt gaat hier onder de negeerknop. Die ga ik niet meer uitnodigen voor koffie, taart en een rustig gesprek over wat we met de kat zullen doen.
Hadden ze de deur open willen laten, dan had ik ook een open deur reactie verwacht: jammer dat je er zo over denkt, dit en dit is de reden dat we zo lang gewacht hebben, misschien kunnen we erover praten.

TS heeft de deur geopend, dan vind ik het aan de "tegenpartij" om ook de deur open te houden.

Maar goed, dat is mijn mening. ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:36

moyra schreef:
Ik maak het momenteel mee dat er een vermiste kat ( hoogstwaarschijnlijk) bij mij op stal zit.

Hier treft het een eigenaar die 3 maanden geleden aan het hek stond dat ze haar kat al 10 maanden kwijt was/is en ze tips had gekregen dat er rond onze stal een zwarte kat liep.
Eerst dacht ik dat ze onze eigen stalkat bedoelde maar na goed nagedacht te hebben is mij de kat waar zij over getipt was ook opgevallen.
Weken verstrekken voorbij en inmiddels heeft de kat onze stal als veilig bestempeld maar kunnen we hem niet benaderen.
Zondag lukte het mij om duidelijke foto's te maken en voor 99% lijkt het echt om de kat te gaan.
Al 2 weken zit de eigenaresse s'nachts bij ons op stal met een vangkooi.
Absoluut petje af voor dr!

Misschien dat ik daarom deze eigenaren extra laks vind :o
Ze lijken er 0,0 moeite voor te doen!

Ik zou het net als ts op Den duur afgesloten hebben.
Ts heeft ook emoties en daar word naar mijn idee door de oorspronkelijke eigenaren geen rekening mee gehouden maar ts moet dat wel met dat van hun doen?

Laat ze eens de vangkooi zetten met een lekker doosje sheba oid in gehangen, en er zelf niet bij te blijven, meer kans dat kat er in loopt.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:58

Toevallig heb ik zo'n soort situatie vorige week op het werk meegemaakt en heb toen heel erg aan dit topic gedacht. Ik werk in een dierenartspraktijk en de situatie was als volgt: meneer helemaal blij met zijn kat die hij een paar maanden geleden van vrienden heeft overgenomen en wil hem graag laten chippen, hij had van die vrienden begrepen dat dit niet gedaan was. De reden dat de kat bij die vrienden weg moest was dat de kat een tijdje vermist was geweest en bij terugkomst kon hij niet meer met de andere kat samen. Afijn, kat mee met meneer en bij ons om te chippen. Voor de zekerheid haal ik de chipreader eroverheen en jahoor: een chip. Opgezocht en kat bleek als vermist te staan opgegeven in de buurt van waar de vrienden van meneer wonen, dus in eerste instantie hadden we zoiets van: huh gek, ze hadden hem wel gechipt en ook als vermist opgegeven, misschien heeft meneer het niet goed begrepen? De vrienden van meneer hadden de kat al vanaf kitten, dus meneer zou het even navragen en ging met kat weer naar huis.
Later die middag zit het me toch niet lekker: waarom wist meneer niets van de chip af? Toch het telefoonnummer wat bij de chip stond gebeld om te kijken of het verhaal wel klopte: nou, het klopte dus voor geen kant. De mevrouw die ik belde was al ruim 1,5 jaar haar kat kwijt en dacht dat hij dood was. Ze gaf gelijk aan dat ze alles op alles zou zetten om haar kat terug te krijgen, ik rustig gezegd dat ik even contact op ging nemen met meneer en dat ik haar zo snel mogelijk iets zou laten weten.
Om een (heel) lang verhaal kort te maken: Kat van mevrouw die al 1,5 jaar vermist is, is een maand na de vermissing van de kat van de vrienden van meneer bij deze mensen aan komen lopen en zij hebben deze kat als hun kat gezien. Zij waren er van overtuigd dat hun kat weer terug was, alleen het gekke was dus dat hij niet meer boterde met hun andere kat (niet zo gek dus achteraf, want het was een andere kat!). De echte kat van de vrienden van meneer is dus nog steeds vermist en zal dus inderdaad geen chip hebben.

Maar goed, waar het om gaat: ik moest gelijk aan dit topic denken en was ontzettend nerveus om meneer te bellen. Mevrouw heeft haar kat netjes gechipt, maar meneer kon niet weten dat hij de verkeerde kat overgenomen had van zijn vrienden, waarmee hij dus, volgens internet, recht heeft op de kat.

Door dit topic en die gebeurtenis ben ik wel echt na gaan denken over wat ik zou doen, aan de ene kant lees ik hier het verhaal van degene die iemands kat in huis blijkt te hebben en op mijn werk hoor ik een verhaal van een mevrouw die al 1,5 jaar haar kat kwijt is en die nu dus bij iemand woont.

Ik denk dat ik zo zou handelen als TS gedaan heeft, in dit geval zou ik dan wel meteen gezegd hebben dat ik het niet zou zien zitten de kat 'terug te geven', omdat er alles aan is gedaan toen om de eigenaar te vinden en de kat niet gechipt was. Zo wek je ook geen valse hoop en horen ze toch dat hun kat nog leeft en het goed heeft.

TS, veel plezier met je kat en ik hoop dat ze je met rust zullen laten.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:30

Ik wil niet veel zeggen,maar jij bent als assistente toch ver over de normen gegaan van wat mag,je had eerst contact met die meneer moeten nemen.
Als ik dat hier had gedaan had ik toch echt ontslag gekregen ,dit gaat echt buiten je bevoegd heden om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:31

Hoe is dat uiteindelijk opgelost? Wie kreeg de kat?

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:48

beatje schreef:
Ik wil niet veel zeggen,maar jij bent als assistente toch ver over de normen gegaan van wat mag,je had eerst contact met die meneer moeten nemen.
Als ik dat hier had gedaan had ik toch echt ontslag gekregen ,dit gaat echt buiten je bevoegd heden om.

Daar ben ik het echt helemaal niet mee eens! Je bent pas over de "normen" gegaan als je hier niks mee zou doen. Het is wel zo netjes om dit te onderzoeken zéker aangezien de kat ook als "vermist" staat.

Zover BrittS had kunnen inschatten had die kat wel gestolen kunnen zijn, zou wat zijn zeg! De chip is bedoelt om aan te geven wie de eigenaar is. Aangezien de kat gechipt is, is de meneer een "houder" niet de eigenaar.

Ben ook wel benieuwd hoe het afgelopen is. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:51

beatje schreef:

Mag toch hopen dat iedere dierenarts of assistent contavt opneemt met op de chip geregistreerde eigenaar! Zoveel mensen die katten zomaar toe eigenen (stelen!) dus nee ben het totaal met je oneens

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:57

Ik ben juist heel erg blij dat er DA assistenten zoals BrittS zijn! Goed gedaan :j

Ik ben er eigenlijk vrij makkelijk in: geef je echt om je kat, steek je er even een chip in. Hoppa, geen discussie meer. Geen chip, jammer dan.

Ik ben wel erg benieuwd of de poes gecastreerd was, TS? Dat vind ik namelijk een nog belangrijker teken van verantwoord katteneigenaarschap (fokkers van raskatten daargelaten).

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:05

Ik heb prima gehandeld hoor, en alles in overleg met mijn baas (dierenarts). Ik heb geen gegevens gegeven en in overleg met beide partijen hun met elkaar in contact gebracht :)

Meneer was gelukkig heel begripvol en mevrouw heeft de kat opgehaald.