Zie ik opeens de hop 1-2 meter voor het raam landen. Dat was lang geleden dat we die gezien hadden. Kijker hadden we niet nodig. Dus helemaal blij hiermee. Tevens hebben we weer veel plezier om een koppeltje arme mussen en boom klevertjes. De mussen zijn een nest aan het maken in het vogel hokje goed zichtbaar vanuit het raam. Vervolgens nemen de boomklevertjes het hokje in bezit en gooien er weer alle sprietjes uit. Daarna komen de mussen en die pikken al het leem dat de boomklevertjes bevestigd hebben rond de ingang weer weg. Dat gaat al paar dagen heen en weer
. Hoe gaat het bij jullie? Worden er al nesten gemaakt of zijn ze hier wat vroeger gezien het feit dat we meer Zuidelijk wonen ?
Ik zit tegenover een stukje met grote, oude eikenbomen dus ik hoop dat dit geen eenmalig event was. In hetzelfde stuk hoor ik ook al weken een bosuil, die moet ook nog gevonden worden
Hier veroorzaken vooral de tjiftjaf en de specht met zijn eindeloze geroffel momenteel wat saaiere geluiden, maar doordat er hier zoveel vogels zitten gaan die geluiden wel op in het grotere geheel. Ik ben vooral fan van het winterkoninkje en de roodborst. 
katten en hun prooi.