Ik wil graag beginnen met het houden van garnalen. Ik heb even nagedacht, maar ben toch wel zeker dat ik voor deze beestjes ga. Nu weet ik er nog niet heel veel van, en ben ik op zoek naar wat algemene informatie. Heb al even op internet gekeken, maar ik hoor het toch liever van iemand van hier. Ik denk dat ik voor citroengarnalen ga Suggesties voor andere soorten, die voor een beginner te houden zijn, mogen ook
Heeft iemand wat tips/informatie voor mij? Gelieve een PB te sturen
En Lizzo dat je eerst advies vraagt! Ik heb helaas geen garnalen, maar je zult genoeg tips kunnen krijgen in dit topic!
ellepel
Geplaatst: 05-12-15 19:10
Bij mijn vriend hadden we vuurgarnalen. Ook hele leuke beestjes en niet moeilijk te houden. Dus dat is ook nog een idee. Bij hem kregen ze geen speciale verzorging, wel vaak een komkommerschifje,vinden ze lekker. Maar die deden het zo goed dat hij heel vaak jongen had
Nou komt ie dan(korte versie teveel foto's), hoe een stel stalen buizen een aquarium kast werden:
er kwamen eens een stel stalen buizen bij een werkplaats: Al snel werden de buizen aan elkaar gemaakt, want samen sterk ! Natuurlijk voor de looks waren ze niet erg knap, dus ja daar moest wat op bedacht worden: Zo werd een kast wel knap ! En mocht het geheel naar het adres van nana vervoerd worden. Eenmaal aangekomen was het even een klus, ja 720 liter eruit halen is niet niks ! Vissen er uit voor grootste deel, alle spullen eruit en op het zand na en wat liters toch maar erin is hij overgezet. En zeg zelf dit was hij eerst: Naar een nieuwe kast en look: Wacht, er mist wat ! jaaaa het water en de spullen en natuurlijk de vissen, nou komt ie dan! En omdat het donker werd langzaam over naar avondlicht:
Ik zeg, klaar voor nu ! Volgend project? De kap maar voor nu ben ik dik tevreden !
planten komen er nog bij maar was voor nu even klaar =]
pipo
Geplaatst: 05-12-15 22:20
Ohh wat een happening zeg!! Beetje troebel, maar das logisch.Op naar over een weekje.. als alles een plekje heeft. Gaaf hoor!!
citroengarnaaltjes .. ik zou eerst beginnen met vuurtjes. Wij hadden ook citroentjes mee genomen, maar niets leeft nog. Vuurtjes zijn sterker. En wilje iets anders, is het redelijk makkelijk weg te geven vooreen andere liefhebber. Wij begonnen net,dus geen mega boek aan kennis in huis.
Dag bokkers, mag ik hier wat vragen stellen? Ik heb al even gezocht en door het topic gebladerd. Maar kan niet vinden wat ik zoek.
Sinds gisteren ben ik trots eigenaar van een Biorb aquarium, 30 liter designdingetje. Ik ben eigenlijk niet van plan om er meer dan water en plastic plantjes in te doen. Ik vind het vooral leuk om hem mooi in te richten. Gewoon koud kraanwater erin....
Maar moet ik niet toch iets doen tegen algvorming? Of is dat niet van toepassing al er geen leven is?
Als ik er wel een beestje in ga houden, dan denk ik aan garnaaltjes of slakjes. Maar welke neem ik dan? En wat eten ze? Moeten zij zout, zoet, warm, koud water?
Lizzo_RV
Geplaatst: 05-12-15 23:00
Misschien dat ik dan toch voor vuurgarnalen ga inderdaad! Iemand die mij via PB wat algemene informatie kan geven?
Mioux
Geplaatst: 05-12-15 23:02
Alg is iets wat komt, ook als er geen leven in zit Alg komt bijvoorbeeld bij het opstarten, bij teveel "troep" in je water ook al zie je het niet en ook door licht etc.
Als je garnalen neemt moet je veel levend groen erin doen(mos planten etc), en niet koud water, sommige zelfs op een speciale ph bodem.
Vuurgarnaaltjes zijn vaak het beginners garnaaltje, kan op een bodem wat jij wil (zand grint etc) maar ook die moeten geen nep planten maar echte planten en mossen. Plastic planten kan soms zelfs giftig zijn door de bewerking ervan. Vuurtjes kan je al rond 24-25 graden houden minimaal per 10, kan ook makkelijk in die 30 graden hoor. Je kan speciaal garnalen voer halen, ik doe het altijd wel voor kweek en kleur. Maar je hebt soms ook gewoon voer tabletten wat sommige gebruiken.
hahah leuk he : hier was het ook even alles opnieuw leren kennen en de plekjes aangezien ik dingen veranderd had Leuk om te zien. Gelukkig laat die me plantjes heel en op ze plek
Moeten alleen nog planten bij maar verder ben ik tevreden haha
Casarell
Geplaatst: 06-12-15 12:13
Phoe.. volgens mij heb ik een zeer vruchtbare pandavrouw..
Buurvrouw heeft trouwens een hele mooie en vooral ook grote zwaarddrager man. Zij krijgt mijn oranje-witte dames en jongen, en dan ik 'haar' man een keer mogen gebruiken..
Moet eigenlijk ook weer plantjes gaan kopen.. mijn echinodoras kan mijn pleco niet bijhouden..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 06-12-15 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt