SeaWorld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:04

Milkberry schreef:
Ze zien vanzelf in dat deze aanpak niet werkt. Want ze verliezen geld. Dus hopelijk gaan ze inzien, voordat ze failliet gaan, dat ze hun aanpak beter kunnen veranderen. Door sea pens te bouwen bijv. Dat trekt vast meer bezoekers.

ze pakken het veel makkelijker aan, grote zeedieren niet meer aanschaffen, natuurlijk verloop z'n gang laten gaan.. richten op net zoveel klein spul in kleinere bakken en samenwerken met andere parken zodat er een gezamelijke toegangskaart ontstaat, waar seaworld vast voldoende inkomsten uit haalt..

veel parken doen dit onderling.. koop een abo voor het een en je kunt bij het ander ook gratis of zeer goedkoop naar binnen..

In mijn geval.. Ik heb een seizoenspark Gardaland, driemaal raden waar ik gratis naar toe mag en waarvoor ik ook nog eens 6 kortingskaarten (toegang dan 5 euro) kreeg.. staan braaf naast elkaar en hele rijen staan er voor de deur.. zo raken ze echt niet noodlijdend... was 1 eruit, mocht er weer 1 bezoeker in.. en een vreselijk gedrang..

voor mij eens maar nooit weer, vind het echt drie keer niets, ook het grote aquarium zit gewoon te vol gepropt naar mijn mening om behoorlijk te kunnen bewegen (daar dus vooral haaien nu.. nog 1 zeehond aanwezig.. triest. hadden ze wat mij betreft beter weg kunnen schenken)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:06

Ik denk eerlijk gezegd dat er heel veel mensen heel graag orca's en dolfijnen zien, maar dat ze niet de vreselijke praktijken van de marine parken willen steunen. Stel, dolfinarium besluit hun dolfijnen allemaal over te brengen naar een sea pen en je kunt daar dan vervolgens een kaartje voor kopen, dan zou ik daar absoluut naar toe willen..

xMercury

Re: SeaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:06

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 16:25

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:38

Jammer zeg! Het komt er eigenlijk op neer dat SeaWorld en Dolfinarium nauwe banden hebben met elkaar. Daarnaast is er ook niet aan het welzijn van Morgan gedacht, maar alleen maar aan geld... Zo triest :( Het verhaal rammelt aan alle kanten.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:10

Even wat info, hopelijk vinden jullie het niet erg.

---------------------------------------------------------------------

https://www.youtube.com/watch?v=oyW5J2HfLmY

De gezondheid van Kasatka (Seaworld San Diego en de matriarch van de orca's daar) lijkt achteruit te gaan. Kasatka werd in 1978 gevangen in IJsland.

Kasatka is de moeder van;

- Takara (1991, leeft in Seaworld Texas. Is momenteel de laatste orca in gevangenschap die zwanger is.) Na 13 jaar samen werden zij en haar moeder Kasatka gescheiden. Takara's nakomelingen zijn;

* Kohana (2002, leeft in Loro Parque Tenerife). Kohana werd op 4-jarige leeftijd naar Loro Parque verscheept en heeft nooit geleerd hoe ze voor een kalf moet zorgen. De twee kalfjes die ze tot nu toe heeft gehad, waarvan één overleden, heeft ze dan ook beiden bij de geboorte verstoten (zie: https://www.youtube.com/watch?v=SWuy_N7euMg)
* Trua (2005, leeft in Seaworld Orlando) is de kleinzoon van Tilikum, die hij vaak gezelschap houdt)
* Sakari (2010, leeft in Seaworld Texas).
* Kamea (2013, leeft in Seaworld Texas). Kamea's vader is Kshamenk, die in deze omstandigheden in Argentinië wordt gehouden en waar Seaworld dus sperma van gebruikt; https://www.youtube.com/watch?v=CKlhWWblHZ4
* Baby orca (2017)

- Nakai (2001, eerste orca geboren door inseminatie, leeft in Seaworld San Diego). Nakai liep in 2012 deze verwonding op;

Afbeelding

- Kalia (2004, leeft in Seaworld San Diego), moeder van Amaya (2014).
- Makani (2013, leeft in Seaworld San Diego). Makani is ook een zoon van Kshamenk.

Kasatka is tevens de orca die in 2006 trainer Kenneth Peters aanviel, toen zij tijdens een show apart werd gehouden van haar kalf: https://www.youtube.com/watch?v=RhVbH2NEeLM

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:28

HorseyDude schreef:
Smee__ schreef:
Inclusief voer voor de dieren.. Nee, top :+

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben absoluut voor sluiten. Maar wat gebeurt er met de dieren als ze sluiten?

Rehabbing hopelijk, weer wennen aan het open water van de Oceaan!

Zullen we jouw paarden ook even aan 'rehabbing' laten doen en loslaten op de heide :') ? Klinkt allemaal prachtig, maar dat overleven die orka's niet. Denk maar aan het verdrietige lot van orka Keiko die eenzaam stierf alleen omdat alle zogenaamde dierenliefhebbers hem per se 'vrij' wilden hebben ;(

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:15

Mazida schreef:
Zullen we jouw paarden ook even aan 'rehabbing' laten doen en loslaten op de heide :') ? Klinkt allemaal prachtig, maar dat overleven die orka's niet. Denk maar aan het verdrietige lot van orka Keiko die eenzaam stierf alleen omdat alle zogenaamde dierenliefhebbers hem per se 'vrij' wilden hebben ;(

In gevangenschap had hij niet langer geleefd, en in z'n tank was hij ook eenzaam. En wat heb je dan liever, die beesten de rest van hun leven in een badkuipje of in de open zee?

Ik hoop trouwens dat je weet dat ze niet van hun badkuipje in de zee worden gedumpt.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 18:27

WAT?! Baby Orca (2017)......? Zijn ze nou alweer vergeten dat de orka's GEEN kleintjes meer mochten krijgen? Snotver! Welk deel van stop begrijpen jullie niet, $eaWorld?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:28

Als die orka een paar maanden terug drachtig is geworden, wordt die orka natuurlijk pas in 2017 geboren.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:49

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:25

Horseydude: er zouden ook geen veulens meer mogen worden geboren. Snotver zeg :') . Als die orka's zich zo beroerd voelen daar zullen ze zich ook echt niet voortplanten hoor :')

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:01

Mazida, het lijkt me verstandig om je eerst wat meer te gaan verdiepen in dit onderwerp. Uit jouw reacties blijkt namelijk niet dat je weet waar je het over hebt... Paarden zijn niet te vergelijken met Orca's.

Seaworld beweert namelijk ook dat dieren zich enkel voortplanten als ze gelukkig zijn, maar dit is niet waar. Het idee dat dieren seks hebben, dus gelukkig zijn, is simpelweg belachelijk. Veel dieren - en mensen nota bene - hadden seks en plantten zich voort onder de meest stressvolle situaties. Mensen in de gevangenis of in een psychiatrische inrichting hadden/hebben ook seks (ofwel voortplanten), maar dat betekent niet dat ze 'gelukkig' zijn.

Orca's in gevangenschap leven in een onnatuurlijke omgeving en hebben vaak met onderlinge agressie te maken, dat kun je geen fijne omstandigheden noemen. In 20 jaar sterft er in het wild ongeveer 18%, terwijl er in Seaworld ongeveer 54% is overleden. Daarnaast zijn er ook veel bevallingen mislukt en is er zelf een Orca (Samoa) gestorven tijdens de bevalling.

Sunrise, bedankt voor je de informatie. Hartstikke bedankt!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:18

xMercury schreef:
Mazida, het lijkt me verstandig om je eerst wat meer te gaan verdiepen in dit onderwerp. Uit jouw reacties blijkt namelijk niet dat je weet waar je het over hebt... Paarden zijn niet te vergelijken met Orca's.

Seaworld beweert namelijk ook dat dieren zich enkel voortplanten als ze gelukkig zijn, maar dit is niet waar. Het idee dat dieren seks hebben, dus gelukkig zijn, is simpelweg belachelijk. Veel dieren - en mensen nota bene - hadden seks en plantten zich voort onder de meest stressvolle situaties. Mensen in de gevangenis of in een psychiatrische inrichting hadden/hebben ook seks (ofwel voortplanten), maar dat betekent niet dat ze 'gelukkig' zijn.

Orca's in gevangenschap leven in een onnatuurlijke omgeving en hebben vaak met onderlinge agressie te maken, dat kun je geen fijne omstandigheden noemen. In 20 jaar sterft er in het wild ongeveer 18%, terwijl er in Seaworld ongeveer 54% is overleden. Daarnaast zijn er ook veel bevallingen mislukt en is er zelf een Orca (Samoa) gestorven tijdens de bevalling.

Sunrise, bedankt voor je de informatie. Hartstikke bedankt!

Gudrun (orca die in Harderwijk heeft gezeten) en haar dochter Taima zijn ook beiden bij de bevalling overleden.

Afbeelding
Dit is orca Katina, die gelijktijdig met Kasatka werd gevangen in IJsland. Zij is de meest succesvolle vrouwtjesorca binnen het fokprogramma, met 7 nakomelingen, iets waar Seaworld graag op wijst. Wat ze er echter niet bij vertellen is dat deze orca;

Afbeelding
Taku, haar zoon, de vader is van Katina's dochter;

Afbeelding
Nalani. Nalani's vader is dus ook haar broer. Taku overleed op 14-jarige leeftijd aan een muggenbeet (!), een totaal onnatuurlijke doodsoorzaak voor een orca, door de tijd die hij aan de wateroppervlakte doorbracht. Taku werd door de zwangerschap van Katina bij haar weggehaald en naar een ander park overgebracht in Texas, waar hij (waarschijnlijk door de scheiding van zijn moeder) ontzettend veel tijd aan de wateroppervlakte doorbracht.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:33

Afbeelding
Hier staan ze alledrie op, vlnr; Katina, Taima en Gudrun.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:48

Bedankt voor je aanvulling!

Gudrun werd samen met Kanduke in een bassin geplaatst, waar hij achter haar aan zat en haar probeerde te penetreren, wat vaak ook lukte.. Een trainer van toentertijd vertelde dat het op verkrachting leek. Hier uit kwam Taima.

Later werd Tillikum bij deze dames (ook bij Katina) gezet en Gudrun was juist zeer zachtaardig voor hem. Zij hebben samen vaak gepaard en hieruit kwam baby Nyar, de negende succesvolle bevalling in SeaWorld, vertelde Andrews (een Seaworld man). Nyar ging achteruit, het leek alsof ze zowel psychisch als lichaamelijk niet in orde was en Gudrun probeerde haar daarom te verdrinken.. Astrid (bioloog) vertelde dat dit soort gedrag zeer zeldzaam is in het wild.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:49

Bijzonder, zelfs een vrouwtje met een slappe rugvin. Zie je toch voornamelijk bij de mannetjes.

Maar echt bizar hoe ze zonder schaamte maar inteelt toepassen..

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:55

xMercury schreef:
Bedankt voor je aanvulling!

Gudrun werd samen met Kanduke in een bassin geplaatst, waar hij achter haar aan zat en haar probeerde te penetreren, wat vaak ook lukte.. Een trainer van toentertijd vertelde dat het op verkrachting leek. Hier uit kwam Taima.

Later werd Tillikum bij deze dames (ook bij Katina) gezet en Gudrun was juist zeer zachtaardig voor hem. Zij hebben samen vaak gepaard en hieruit kwam baby Nyar, de negende succesvolle bevalling in SeaWorld, vertelde Andrews (een Seaworld man). Nyar ging achteruit, het leek alsof ze zowel psychisch als lichaamelijk niet in orde was en Gudrun probeerde haar daarom te verdrinken.. Astrid (bioloog) vertelde dat dit soort gedrag zeer zeldzaam is in het wild.

Leuk dat het topic zo loopt!

Interessant hè! Gudrun's dochter Taima kon net als haar moeder erg goed met Tilikum opschieten en was beste maatjes met hem (als een van de weinige vrouwtjes). Samen met hun dochter Malia brachten ze veel tijd door.

Helaas denken ze dat Taima het gedrag van haar moeder bij het kalf als normaal heeft geïnterpreteerd, vandaar dat ze, als haar eigen kalfjes net waren geboren, daar erg agressief tegen was en deze soms ook bij haar weggehaald moesten worden. Ze had haar moeder dat zien doen en dacht dat dat normaal was.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 07:30

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 07:55

Vind ik ook, Sunrise! Ze dachten dat Tillikum en Gudrun eventueel allebei van de L pod konden zijn, toch? Of dat hun karakters nou eenmaal beter overeen kwamen.

Taima was altijd anders dan de anderen. Toen ze jong was, greep ze de paardenstaarten van haar trainers. Daarnaast beukte ze ook vaak tegen andere orca's en trainers in het water. Ook luisterde ze niet altijd, als haar trainers om een buiging vroegen, ging zij lekker expres rondjes op haar rug zwemmen. Vind ik echt heel grappig om te lezen :)

Katina had ook zulke momenten, maar dan vooral bij nieuwe trainers. Deed bijvoorbeeld haar mond niet open of zakte weg van het oppervlak. Ze was zelfs zo dominant, dat ze andere orca's ook zo ver kreeg om te stoppen met gehoorzamen. Als er eentje wel gewoon bleef luisteren naar hun trainer, dan werd diegene vervolgens flink aangepakt door 'Queen' Katina.

En inderdaad schandalig dat ze gewoon inteelt toepassen! Bah!

Wat een vervelend artikel :( Ik vraag me echt af hoe groot dat bord voor het hoofd van SeaWorld is :(

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:06

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:11

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:23

Het is toch al een verbetering of niet? Maargoed je kunt alles negatief bekijken natuurlijk

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:33

Maartje1990 schreef:
Het is toch al een verbetering of niet? Maargoed je kunt alles negatief bekijken natuurlijk

Ik vraag me gewoon af in hoeverre het er leuk uit ziet voor ons in de zin van: oh kijk, ze hebben zijn wild nagebootst, en het 'voordeel' dat de orca er zelf gaat uithalen. Zoals in het artikel staat zijn ze slim genoeg om te weten dat het niet echt is wat er op de schermen zal gegeven worden.. Laten we ze gewoon nog wat pesten
Laatst bijgewerkt door The_Cat op 12-08-16 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:34

Maartje1990 schreef:

:') Meen je dat nou serieus... Een verbetering?

......

Wat schieten de dieren daar mee op denk je? Heb je het artikel van Bumblehorse gelezen?