Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:41

Guinness komt ook van een hobby-fokker, die hebben dit nest gefokt voor een teefje te krijgen uit de moederhond. Dat is gelukt, er kwam één teef uit. :') Overigens hebben we voor hem ook genoeg moeten betalen, maar beide honden hebben dan ook stamboom, zijn getest etc. Het was dus geen kweek-nest.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:56

Ik heb ook absoluut geen vooroordelen over hobbyfokkers :) Zelf zou ik ook ooit in mijn leven wel een nestje willen fokken voor de ervaring, maar dan wel alles gekeurd en op de juiste manier.
Maar ja dat is meer een droom voor de toekomst.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:03

Ik had toen ik 12 was vrij weinig 'te zeggen' waar de hond vandaan zou komen :P

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:11

Met Jinn gaat het een tikkeltje beter. Hij rent en speelt en dolt weer maar hij gaat nog wel af en toe zitten alleen nu vraag ik me af of het nog te maken heeft met zn poepert of niet.

Nadat ik terug was van de DA (donderdag half 3) niks met hem gedaan.
Zaterdag ontwormt maar niks gevonden

Het is natuurlijk een stukje geschoren en zou dat een beetje kunnen irriteren?
Laatst bijgewerkt door JesdaJinn op 22-11-15 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:12

Je krijgt er ook pas besef van als je zelf een hond aanschaft (vind ik), alleen niet iedereen doet iets met dat besef.

Nu let ik er wel heel erg op, vaak haal je de kwekers er echt heel snel uit. Ik betaal liever iets meer voor mijn hond en alles is getest etc. Is natuurlijk geen garantie op een gezonde hond, maar toch wel ìets meer zekerheid.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:12

Ben ik met je eens KimD :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:15

Ook mee eens. Mijn wereld is groot geworden sinds ik echt ben gaan zoeken. Maar dat doe ik ook met knaagdieren en konijnen; die komen ook bij fokkers vandaan.

Afgelopen zaterdag in de winkel ook iemand uitgebreid met de neus op de feiten gedrukt dat ze niet zomaar ergens een labrador pup moest aanschaffen. En of het überhaupt wel een geschikte hond voor hun situatie was. Ze was erg blij met mn tips en adviezen en keek er toen heel anders tegen aan.

@ JesdaJinn,
Of het kan irriteren durf ik niet te zeggen ... maar kan me er wel iets bij voorstellen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:28

Kugger, hoe was het gegaan?

Hier vandaag lekker weg geweest met de pupsels, het was prachtig mooi weer. Nog twee border collies tegen gekomen en dat speelt dan meteen met elkaar, zo leuk!
Die met het roze tuigje is trouwens Koda van kim_indah hier uit het topic.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 22-11-15 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:30

Haha die laatste foto's!!

Ik kom hier bijna geen borders tegen, ben benieuwd wat Lupa zal doen ...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:32

Ik was ze ook nog nooit tegen gekomen en nu opeens twee. Allemaal ook los mee en allemaal super luisteren. Wat een fijne honden zijn het toch.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:45

Ochh wat leuk!! :D

Bing kan het wel heel fijn met Nona vinden. Maar dat komt ook omdat hij als klein keuteltje al bij haar was.
Verder kan hij het vooral met jolige teefjes vinden die niet terugdeinsen van zijn dominante houding. Met name herders gaan goed!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 22:48

Hier zie ik nog wel eens 1 border lopen, verder ook niet!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:43

Help me xD

Afgelopen donderdag baar de DA geweest met Jinn. Verhaal hier verteld en nu issie wel weer goed te pas. Hij speelt weer en daagt weer uit, alleen hij gaat nog wel steeds 'zitten'. Dan rent ie en dan ineens gaat ie zitten. Probeer te filmen maar lukt steeds niet.

Voor de rest voelt ie zich echt goed.
Vanavond heb ik weer behendigheid en zondag 'NK'. Voor debutanten is er geen NK maar zo heet het wel.
Ik twijfel alleen wat te doen.
Alles afblazen of toch gaan?

Hij heeft een kleine ontsteking bij de anaalklieren en heeft hier een prikje voor gehad. Hij zit er niet aan maar gaat wel steeds zitten en denk dat het daarmee te maken heeft.

Wat zouden jullie doen?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 15:44

Ik weet het niet, klinkt cliche maar jij kent jouw hond het beste :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:45

Cinnepin schreef:
Ik weet het niet, klinkt cliche maar jij kent jouw hond het beste :)

Als ik hem zie doen dan denk ik gewoon gaan. Hier rent ie ook door de tuin en speelt met mijn Herder maar die ontsteking (was een beetje geirriteerd zei DA) dat weerhoudt me beetje...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:54

Gaan en kijken tot hoe ver het lukt? :) Ik weet niet of het wat kost maar als je er veel geld in zou moeten steken zou ik deze keer laten tot de ontsteking over is. Ik weet niet hoeveel lijst hij er van heeft tijdens het geen wat jullie gaan doen

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:59

Nee. Het kost me niks.

Het 'zitten' wordt wel met de dag minder. Dat valt me wel op en zelfs m'n moeder valt 't op :=

Ik ga er denk ik gewoon heen en dan misschien een halfuurtje ofzo en mocht het niet gaan kan ik zo terug en mocht het wel gaan kan ik doorgaan en dan beslissen hoe en wat.
Hij heeft natuurlijk enkele dagen niks gedaan dus denk dat ie het met een halfuurtje ook wel gezien heeft..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:02

Jaa :) Zou ik ook doen

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:31

xDenies schreef:

Hier bij de berg, weet niet of je dat kent? kom ik juist geregeld borders tegen lijkt wel tegenwoordig steeds meer :p

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:54

JesdaJinn heeft hij verhoging? Heb je 'm getemperatuurd ook? Ik zou sowieso even contact opnemen met je DA hierover. Misschien is de ontsteking nog niet helemaal afdoende behandeld en de temperatuur kan uiteraard ook een graadmeter zijn.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:25

maaaikkee schreef:
xDenies schreef:

Hier bij de berg, weet niet of je dat kent? kom ik juist geregeld borders tegen lijkt wel tegenwoordig steeds meer :p

Ik kom in mijn eentje alleen hier in barendrecht en bij de bas. Maar als mn collega kan rijden kom ik ook in carnisse.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:29

Hij heeft geen verhoging. Ook niet gehad ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:17

Sassy schreef:
Kuggur schreef:
Ehm, oeps, ik heb me opgegeven voor een trial morgen, zaterdag 21 nov.

Eigenlijk had ik me voorgenomen het niet meer te proberen met Gláma, maar ik heb de organisator opgebeld vanmiddag om te horen wanneer het begon (was echt alleen van plan als toeschouwer te gaan), en hij heeft me overtuigd mijn hond mee te nemen en een poging te wagen...

We zijn dus eigenlijk helemaal niet voorbereid, hebben de laatste tijd niet getraind. Maar de jaarlijkse roundup is net achter de rug, en ze heeft dus redelijk veel gewerkt. Daarbij is ze inmiddels vijf en heeft aardig wat ervaring.

Hoe het gaat, we zullen het zien. Ze heeft haar zwakke punten, die eigenlijk het gevolg zijn aan een gebrek aan moed/zelfvertrouwen. Dit maakt de top van de outrun, als ze het verst van mij moet presteren het spannenste moment. Komt ze daar heelhuids doorheen, krijgt de schapen gestart en in de richting van de post gedreven, dan hebben we een redelijke kans door de baan te komen.

Zo niet, als de schapen haar doorzien, en besluiten koppig te zijn, dan is het waarschijnlijk een totall loss en heb me voorgenomen niet te lang daar te blijven hangen; als het misgaat blaas ik de zaak vlot af.

Begin toch enigszins zenuwachtig te worden...

En, hoe ging het??

De trail was leuk, prima dag gehad. Mijn run was beroerd, en ging fout op de manier waar ik al bang voor was. Wel een erg mooie outrun. Maar tijdens de fetch verloor zone haar zenuwen, en liet de schapen zien dat ze een nogal onzekere hond was. Die trokken daar onmiddelijk hun conclusies uit.

Wel een medaille gekregen voor de eerste plaats in mijn klasse, bij het opgeven (kwam wat aan de late kant opdagen) had ik niet door dat ik de enige was in de B groep
_O-

Gláma en ik zijn het er over eens dat je het beste kunt stoppen op de top van je carriere, ik zal deze hond niet meer trials laten lopen.

Maar ik hoop dat het heel lang duurt voor ze op zal moeten houden mijn werkhond te zijn.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:23

Haha...ja zo gemakkelijk heb ik nog nooit een plaats verdiend :D

Maar weer een ervaring rijker, ach en als jullie plezier hadden *\o/*

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:29

Zo is het, het is trouwens een beetje een deja vu, mijn vorige en eerste trial, daar waren we derde in de B groep, je raad het al van drie deelnemers, met een nog slechtere run. De trofee was toen een beker :roll:
Wel tot groot vermaak van mijn kinderen, ik was er zelf wat verlegen mee....
Erg blij dat er nu slechts medailles werden uitgedeeld, en een souvenir is best leuk.