gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:15

Ik geef hem een kans. De andere die ik heb was ook slecht maar was nog alerter dan deze.. Die is ondertussen flink verbeterd.

Hier ook een tweede rui.. 6 verkreukelde nijnen

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:28

succes Eowyn.

Hier ook flinke rui, mijn mannetje heeft aan alle kant plukken haar uitsteken en zo'n mooi dekje op z'n rug.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:03

MissFloorx schreef:
Is het normaal dat mijn konijnen nu nog/al gigantisch verharen?

Die van mij verhaard ook als de tyfus :o

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:12

Mijn dames ook mega erg nog altijd.. *zucht* de plukken haar vliegen door de tuin :')

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:37

meisje_ schreef:
Mijn dames ook mega erg nog altijd.. *zucht* de plukken haar vliegen door de tuin :')

Ik krijg het altijd in mijn neus en in mijn mond echt akelig maar het is voor nijntje lief :D

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:23

horsielove3 schreef:
Ik probeer straks wel even een foto van haar oogjes te maken, want ze heeft een blauw oog en een bruin oog <3

Die van mij hebben ook allebei een blauw en bruin oog, vind dat wel grappig :)

Goed van je eoweyn dat je hem een kans geeft! Hopelijk komt ie er boven op!

Bij die van mij valt het verharen nu enorm mee, met kammen komen er wel haren los, maar met knuffelen nauwelijks. Dat terwijl het toch langharige konijnen zijn met enorm veel haar :D

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:57

Mijn konijn heeft best wel last van deze hitte, maar ik weet niet of ik hem kan helpen of niet. weet iemand dat?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:10

horsielove3 schreef:
Mijn konijn heeft best wel last van deze hitte, maar ik weet niet of ik hem kan helpen of niet. weet iemand dat?

Zorgen voor schaduw, wit laken over hok, tegels in schaduw nat maken, bevroren fles in theedoek in in hok leggen :)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:44

Mijn laatste bericht, anders denk ik dat ik een beetje te veel achter elkaar post :o Maar ik heb een fotoshoot gedaan met mijn konijntjes!AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding en het hokAfbeelding hopelijk niet te veel?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:39

Kyra wordt weer aardig de oude, stormt op de groente en de voerbak af als vanouds :P

Afbeelding
2 ontspannen nijntjes :D

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:44

Fijn dat het goed gaat met Kyra!
Moest wel even goed zoeken waar het tweede konijn was ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:45

@horsielove3
Ruim hok hebben die zeg!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 07:46

Ik wil mij hier graag melden =D

Al jaaaren heb ik konijntjes gehad bij mijn ouders. Deze hebben altijd alleen gezeten (alleen de laatste 2 proberen te koppelen wat mislukt is helaas) en buiten. nu ik op mijzelf woon heb ik sinds een halfjaar ook een konijntje (Zal binnenkort een recente foto maken).

deze zit binnen, maar gaat verhuizen naar het balkon waar ze met een ren van 1.80 bij 1.30 komt te zitten (groter kan ik het helaas niet maken ivm katten en vriend :p ) samen met een vriendje.
de zijkanten ga ik volledig dicht maken, maar ik heb geen idee hoe dit aan te pakken en met welk materiaal dit het beste kan.
de ren moet voor tijdelijk gebruik ook 'verkleind' kunnen worden als wij zelf op het balkon willen zitten (1 iemand past wel naast de ren 2 past net niet lekker), zal hooguit gaan om nog geen 2uur per week dat ie verkleind zou worden.

Met de verhuizing naar buiten krijgt ons huidige konijn (in het vervolg Trappel) een vriendje Tarzan!

Trappel is 7 maanden oud en Tarzan 13 weken.

Hebben jullie tips ze op de juiste manier kennis te laten maken?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:25

Ik zou ze apart houden tot hij gecastreerd kan worden. Hij kan namelijk al vruchtbaar zijn

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:33

Eoweyn_x schreef:
Ik zou ze apart houden tot hij gecastreerd kan worden. Hij kan namelijk al vruchtbaar zijn

Ik ga hier ook in mee. Ik zou hem eerst laten castreren en dan na 2 weken kun je hem koppelen. Dan is hij niet meer vruchtbaar.
Ik zou persoonlijk Trappel binnen houden tot je kunt gaan koppelen. Dan blijft de ruimte waar ze straks permanent komen te zitten mooi neutraal.

Zelf heb ik mijn voedster en ram ook gescheiden gehouden, omdat mijn ram nog te jong was om te castreren. Toen ik hem kreeg was hij nog niet vruchtbaar, maar ik zag het niet zitten om te koppelen en snel daarna weer te moeten scheiden i.v.m. vruchtbaar worden en castratie.
Om frustratie en eventuele irritatie te voorkomen heb ik ze tot het koppelen in gescheiden ruimtes gehouden.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:00

Mag hij al gelijk gecastreerd worden? Want wil ze het liefst zsm koppelen. Heb binnen weinig ruimte.

Ik zat te denken de ren in orde te maken en de nu binnenkooi daar in te zetten. Zodat ze wel 'kennis' maken En dan om de paar dagen wisselen ene in het hok andere in de ren (met hok)
ze komen redelijk beschut te staan op het balkon. De reling is op dat stuk dicht. Op een rand van een kleine 10cm na niet. Maar daar komt wss plexiglas ofzo voor.

Het nieuwe hok is nu al van Tarzan. die komt mee vanaf de fokker. Vandaar dat ik dacht om ze af en toe te wisselen van hok dat ze al in elkaars geur zitten.

Tarzan zat ook nog bij een voedster en ram in hetzelfde hok. Gaat prima overigens. Vanaf gisteren zit hij in het hok wat mee gaat.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:08

Mag hij al gelijk gecastreerd worden? Want wil ze het liefst zsm koppelen. Heb binnen weinig ruimte.

Ik zat te denken de ren in orde te maken en de nu binnenkooi daar in te zetten. Zodat ze wel 'kennis' maken En dan om de paar dagen wisselen ene in het hok andere in de ren (met hok)
ze komen redelijk beschut te staan op het balkon. De reling is op dat stuk dicht. Op een rand van een kleine 10cm na niet. Maar daar komt wss plexiglas ofzo voor.

Het nieuwe hok is nu al van Tarzan. die komt mee vanaf de fokker. Vandaar dat ik dacht om ze af en toe te wisselen van hok dat ze al in elkaars geur zitten.

Tarzan zat ook nog bij een voedster en ram in hetzelfde hok. Gaat prima overigens. Vanaf gisteren zit hij in het hok wat mee gaat.

Het hokje (wat dient als nachthok maar gewoon open blijft)
Afbeelding

Tarzan
Afbeelding

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:48

Ze kunnen gecastreerd worden als de balletjes zijn ingedaald. Volgens mij is dat meestal wel iets ouder dan 13 week, maar zeker weet ik dat niet meer.
Kan je niet gewoon het volledige balkon afzetten voor ze? Gewoon goed gaas helemaal rondom et voila, konijnenparadijs! Hoef je het ook niet te verkleinen als je er wil zitten, je kan gewoon in de ren gaan zitten.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:01

Het hele balkon gaat um niet worden. Ik wil het andere gedeelte ook nog veilig maken voor de katten en wil de katten en konijnen niet zonder toezicht bij elkaar hebben. (Trappel vind de katten leuker dan dat de katten Trappel vinden, maar aan de kant gaan doen ze niet zomaar maar halen uit als trappel te dicht bij komt. Niet gemeen maar toch ze doen het wel)
Ook zit mijn vriend dagelijks op het balkon en vind hij dat niet prettig. Daarnaast hebben we er altijd een tuinsetje staan van hout wat ook erg zonde is als ze dat kapot knagen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:15

Mijn rammetje is met 16 weken gecastreerd. Toen ik 2 weken daarvoor bij de DA was voor de inentingen waren de balletjes al voelbaar.
Hier hebben ze elkaar gezien door het gaas en dat ging echt fout. Mijn voedster beet zo door het gaas heen een gaatje in het oor van mijn rammetje.
Daardoor kreeg ik wat angst voor het koppelen later. Ik heb ze sinds die 'ruzie' echt uit elkaars zichtveld gehouden.
Ik denk dat je even moet kijken hoe ze op elkaar reageren. Misschien werkt het niet, maar misschien werkt het juist wel heel goed!
Wel uitkijken, want je hoort wel eens dat een voedster ook door de gaas heen drachtig is geraakt!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:51

oei...oei....oei.....vandaag bij de fokster geweest van Hanz, want ze had nog 2 NDH zitten....en wat waren ze leuk.
Een bruin Salander en zwart otter van kleuren.
De eerste is een snuffelaar,wat drukker en iets groter, de zwart otter is wat rustiger,wat knuffeliger en iets kleiner dan haar zusje.
Hanz is op zich ook wel rustig,niet dominant (heb ik het idee).....
Vanavond maar eens over hebben welke van de 2 het gaat worden.....
Ze mogen vanaf volgende week pas weg.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:55

@Nientje78 foto? :o

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:08

sorry.....via bokt upload krijg ik ze niet kleiner helaas :o

Afbeelding

Afbeelding

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:56

Lientjuhh22 schreef:
horsielove3 schreef:
Ik probeer straks wel even een foto van haar oogjes te maken, want ze heeft een blauw oog en een bruin oog <3

Mijn konijntje heeft dat ook :)

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:38

Ik heb vandaag mijn 2 nijntjes op gehaald, zou morgen even een foto van ze maken!
Het hok en de ren hebben ze in ieder geval al goed gekeurd volgens mij :)