Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:41

Hij is vanaf 8 weken oud al een waterrat :D Hij zwemt echt heel graag!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:45

De hussen hier zwemmen ook erg graag!

Een hus als eerste hond kan best. Mijn eerste oppas hond (ik was 4 jaar) was een hollandse herder waar ik in mijn eentje mee liep. Toen ik 8 was kreeg ik een boxer uit asiel die zwaar verwaarloosd was. Hij was volkomen uitgemergeld en 9 maanden. Kende helemaal niets. 8 jaar later weer een boxer uit asiel die daar gebracht was wegens gestoord gedrag. Toen ik 20 jaar was kocht ik (in asiel) mijn eerste pup lab x rottie. De makkelijkste hond kwam een jaar later haha.

Mijn ouders hebben niets met honden. Ik heb alles zelf gedaan uit boeken en later met internet en met cursussen die ik mocht volgen. Nooit door een eigen hond gebeten en veel van hun geleerd. Als je iets met verstand doet en er 100% voor gaat en op tijd hulp vraagt en krijgt dan komt alles goed! ;)

Het ging uiteraard niet altijd zoals het moest maar nooit een gevaarlijke situatie gehad. Wederzijds respect en doorzettings vermogen maakt veel goed.

Als je hart bij een husky ligt moet je geen labrador nemen omdat die waarschijnlijk makkelijker zijn want dat werkt niet! De hond die ik vanaf pup heb is de moeilijkste van allen die ik (gehad) heb. Ook pup of herplaatser(en het verleden) zegt dus niets

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:30

Wat leuk zeg, dogservival!

@ Gillyzidane; Wij hebben nu een samojeedpup en een 2 jarige husky x sammy.

Geweldig ras die Sammy's!

Jullie Sammy's zijn ook wel redelijk aan de maat zeker? omdat ze wel bijna net zo groot als de husky lijken.
De moeder van onze kruising sammy was niet heel groot maar de moeder van de pup die we nu hebben was echt huge, dus ben benieuwd hoe groot ze wordt

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:06

DanielleB schreef:
@ Gillyzidane; Wij hebben nu een samojeedpup en een 2 jarige husky x sammy.

Geweldig ras die Sammy's!

Jullie Sammy's zijn ook wel redelijk aan de maat zeker? omdat ze wel bijna net zo groot als de husky lijken.
De moeder van onze kruising sammy was niet heel groot maar de moeder van de pup die we nu hebben was echt huge, dus ben benieuwd hoe groot ze wordt

Een teef is groot de andere twee (reu en teef) zijn vrij klein. De hus is echt wel een stuk groter. Haar doet een hoop
Bij welke fokker komt jullie pup vandaan? Engels type of werktype?

Sammys zijn leuke honden maar wij gaan er na deze niet mee verder.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:25

Waarom niet mag ik vragen? Hebben de hussen toch wat meer doorzettingsvermogen oid?

de ouders van onze pup zijn honden van the twinkling stars in België. De ouders hebben beide een stamboom maar onze pup niet

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:04

We willen in de toekomst over op de alaskan huskys. Weer wat anders dan de siberische.

We willen nog hardere werkers in ons team.

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 02:34

Sorry, helemaal vergeten de foto's door te spitten. Dit is jullie team toch? Of ben ik aan het hallucineren? :D
En je had gelijk, ik zie ze idd niet tussen de foto's van Sint Anthonis.

Afbeelding

Ik vind samojeden ook érg leuk (al zou ik er zelf niet zo snel voor gaan). Heb vorige week nog een sammenpupje op de foto gezet en wat was dat beest zacht, ongelofelijk. Daar was mijn hus als pup niks bij.
Gisteren ook nog wezen fotograferen bij een musher, ik denk dat mijn portfolio momenteel voor 95% uit poolhonden bestaat. Best erg eigenlijk.

Mijn eigen pupje is gisteren 8 weken geworden! Nog 7 te gaan. Spannend.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 06:46

Jazeker dat zijn de onze!
Ga je komend jaar weer op evenementen fotograferen?

Spannend! Nog 7 weekjes wachten!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:00

Alaskan huskys zijn gaaf!!! Maar gezien alle andere dingen die ik zoek nu nog niet geschikt voor mij. Hopelijk over paar jaar eigen huis met tuin en dan komen er hier ook! Wij zijn er komend seizoen ook op paar wedstrijden met camera als het weer goed is. Wie weet spot ik jou team ook nog ;)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:49

Ik vind het ontzettend leuk om al die teams te zien :D kunnen jullie dit filmpje zien? Ze is zo heerlijk geconcentreerd

Afbeelding

De slimmerik probeerde een wesp te eten dus nu ziet ze er zo uit :(:)

Afbeelding

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:23

Welke wedstrijden gaan jullie lopen?

Leuke bokt husky meeting

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:15

GillyZidane, ja, waarschijnlijk ga ik dit jaar weer ergens post staan met de camera. Weet alleen nog niet welke wedstrijd(en). Mijn hond loopt mee in een samengesteld team, dus dat hangt van de keuze van de musher af.

Leuk filmpje Kirri! Wat gaaf dat jullie aan weightpulling doen. Het is jammer dat die sport zo onder druk staat in NL, heb er vroeger wel eens naar gekeken voor mijn reu. Die zou dat te gek vinden. En om helemaal naar België te gaan om te lessen is ook weer zo'n dingetje.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:24

Ushanka, loopt je hond bij marco?

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:53

Klopt! :D

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:19

Haha dat is leuk. Dan heb ik je zeer waarschijnlijk al eens gezien. Marco is mijn zwager.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:48

Wat een leuk filmpje Kirri! En awh een wesp opgegeten :(:)

Mooie foto Ushanka!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:21

Nou mijn vuilnisbak van een karma heeft het nu gedaan, ze moet vannacht in het dierenziekenhuis blijven... ze heeft der klauwen om rozijnen gekregen. Ongeveer 125 gram heeft ze op. Dat is 3 keer de hoeveelheid karma mocht hebben met haar gewicht. We waren binnen 20 min bij het dierenziekenhuis waar ze gelijk wat heeft gekregen om over te geven de meeste rozijnen waren er uit leek het op gelukkig. Ze hebben bloed getrokken voor haar nieren te checken want daar was ze het meeste bang voor. Ik wordt nog gebeld met de uitslag, morgen ochtend komt er weer een test voor haar nieren en als het goed is mag ik haar dan in de middag komen ophalen.

Edit: ik ben gebeld en eerste bloedtest was goed! Karma gedraagd zich niet zo goed :+ veel huilen had ze ook gewaarschuwed tis der eerste nacht zonder mij en zonder mijn man. Normaal is altijd 1 van de twee aanwezig

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:52

Oeps Karma toch!! Hopelijk komt ze er zonder problemen over heen. Beterschap voor haar

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:55

Dank je ik hoop het ook! Ben ontzettend blij dat ik het heb nagekeken want wist niet dat ze zo gevaarlijk waren! Echt die hond soms kan ik haar wel achter het behang plakken heb weer wat grijze haren erbij :+

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:00

Sterkte Kirri!!

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:29

Beterschap voor Karma!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:08

dank jullie wel! Ben nu aan het wachten op het verlossende telefoontje dat de test goed/slecht is en dat ze naar huis mag. Ik maak mij natuurlijk veels te druk :o ik heb gewoon buikpijn van het wachten. Ik weet dat ze er niks aan heeft maar ja typisch makelijker gezegt dan gedaan haha

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:03

Geeft alleen maar aan hoe gek je op haar bent!!

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:17

Wat vervelend Kirri! Beterschap voor Karma :(:) Heb je al een telefoontje gehad?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:07

Ja ze is thuis, we moeten haar nu 5 dagen in de gaten houden, als ze overmatig kwijlt, onbalans heeft of veel blijft overgeven moeten we terug. Voor nu was ze heel blij mij te zien en nu zijn we thuis is ze echt kwaad en wilt ze mij niet meer aankijken of knuffelen :+ maar ja beter dit dan dat ze er niet meer was!

Afbeelding