Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:39

Ja ben er blij mee. Heb behoorlijk wat gemist door ziek zijn. En daardoor ook minder kunnen trainen. Nu door naar basiscursus.

Ik draai met staan, dus echt alleen mijn hand om. Werkt heel goed :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:23

gefeliciteerd lw :)

vandaag binnentraining behendigheid gehad, ben me kapot geschrokken :P
we trainen met 2 groepen naast elkaar. Ik gaf chels niet duidelijk aan dat ze een bocht naar de kattenloop moest maken en ze gaat rechtdoor richting een tunnel, die dus op de nadere helft staat. Hond in de tunnel, maar er wordt op hetzelfde moment nog een hond de andere kant van de tunnel ingestuurd, dus ze zijn elkaar halverwege tegengekomen. Thank god zijn ze beide omgedraaid, maar dat had goed mis kunnen gaan.....verder wel lekker getraind

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:25

Poeh, drukke week achter de rug.

Vrijdagavond was ik vrij. Zaterdag hadden we demo wedstrijd van half 9 tot 4 uur. Niet continu door, hoor :=
Zondag 12 kilometer gelopen met de honden.
Maandag, dinsdag en woensdag getraind op de club.
Woensdag merkte ik bij Jinn dat tie leeg was. Daarom maar half uurtje getraind. Vandaag hele dag niks gedaan, zelfs niet even geoefend met iets. Hij heeft ook de hele dag rustig aan gedaan en redelijk wat geslapen. Morgen gaan we een kort rondje door het bos en zaterdag ff uurtje trainen en zondag weer rust. Maandag zie ik wel hoe het gaat.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:02

Gefeliciteerd LW!

hebben jullie je honden verzekerd eigenlijk? ik heb bella verzekerd bij proteq maar zit te denken over te stappen naar petplan als Aedan komt.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:08

EmptyWords schreef:
gefeliciteerd lw :)

vandaag binnentraining behendigheid gehad, ben me kapot geschrokken :P
we trainen met 2 groepen naast elkaar. Ik gaf chels niet duidelijk aan dat ze een bocht naar de kattenloop moest maken en ze gaat rechtdoor richting een tunnel, die dus op de nadere helft staat. Hond in de tunnel, maar er wordt op hetzelfde moment nog een hond de andere kant van de tunnel ingestuurd, dus ze zijn elkaar halverwege tegengekomen. Thank god zijn ze beide omgedraaid, maar dat had goed mis kunnen gaan.....verder wel lekker getraind

Ohw brrr, dat lijkt me het eng!

Wij mogen morgen weer aan de bak. Eens zien of Csiva net zo wil werken als vorige week. Ze is hoogloops, leuk voor de reuen ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 08:57

Oh bah EW, had flink fout af kunnen lopen inderdaad :\ Gelukkig ging het goed!
Veel plezier vanavond Machie!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:14

Bij mijn vorige hondenschool is dat toen een keer finaal mis gegaan.
2 Border Collies hadden precies hetzelfde maar ze kwamen beide uit 1 kant er uit en hadden mekaar in de haren vast. En ook echt goed vast. 1 van de eigenaren moest naar de DA want het was bij de hals. Achteraf viel het wel mee maar je schrikt je dood.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:46

Zo dat is niet echt fijn en best even schrikken.
Gelukkig dat er niks gebeurd is

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:14

dat ewas wat ik indd al zag gebeuren... gelukkig indd niet gebeurd en beide honden hebben er geen angst oid aan overgehouden

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:43

Bodhi is niet verzekerd, maar meer met de reden dat ik zelf in een dierenartspraktijk werk, anders had ik haar wel verzekerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 04:23

Blaz is niet verzekerd. Leg liever elke maan wat aan de kant. En heb al behoorlijke spaarpot.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 04:50

Bodhi heeft hier wel ook der eigen spaarrekeningetje

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 09:29

Honden ook niet verzekerd. Ook niet toen Jesda het ongeluk heeft gehad. Oeps :=
Alles bij elkaar wel rond de €3000,- moeten aftikken. Mijn ouders hebben er €600,- bij gedaan omdat ze dat zelf wilden. De rest van m'n eigen geld.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 09:32

Ik had Tessa verzekerd, maar die heb ik opgezegd omdat de voorwaarden steeds slechter werden. Tay is niet verzekerd. We hebben een spaarpot en bij eventuele grote ingrepen springen mijn ouders, wel voor een lening, maar goed.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:18

zo jullie gaan hard :D wat een super leuke foto s! die kunnen dat al goed zeg het buigen :D

ik heb mijn honden, evenals mijn paarden niet verzekerd... betaalde me groen en scheel aan premie en kreeg met pijn en moeite een klein beetje terug als er al een keer iets was..

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:00

Ik heb ook de hond niet verzekerd, wat Esther al zegt, meestal moet je een hoop geld neertellen voor de premies en uiteindelijk zie je er behoorlijk weinig voor terug.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:03

Dat is zeker schrikken, als er 2 tegelijk de tunnel in gaan. Gelukkig niks gebeurd!

Jullie gaan erg hard zeg pfoe :P

Tommie begint alles ook steeds beter te begrijpen, alleen tunnels en buizen met zak vind hij lastig want dan is hij mij kwijt. Hij vind het wel erg leuk, soms te leuk en dan word hij helemaal hyper.

Ik heb hem ook niet verzekerd, wel al een aantal DA bezoekjes gehad in een korte tijd. Gelukkig niks ernstigs :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:10

Hij wordt al breed, die kleine pup van mij...

4 maanden oud
Afbeelding

Afbeelding

Bijna 7 maanden oud
Afbeelding

Afbeelding

En hij luistert nog steeds perfect. Hoewel hij een beetje pubert thuis en met trainen, is hij in een losloopgebied nog steeds de ideale hond. Als ik zeg dat hij ergens niet naar toe mag, staat hij keurig te wachten, als ik hem wegroep als hij snuffelt of speelt komt hij meteen achter me aan. Heerlijk :+:

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:49

Vandaag weer even geoefend met 'laag'
Jesda was iets te enthousiast en ging ook het kunstje down (bekkie op de grond) er bij doen.
Dan krijg je dus dit:
Afbeelding

Ook met Jinn geoefend.
Het lukt me nog niet helemaal om alleen op stem te doen, maar vind het al erg knap wat hij naar 3x oefenen kan:
Afbeelding

En nog een normale van Jesda.
Bij Jinn kan je beter zien dat hij z'n gewicht op de achterhand zet dan bij Jesda. Denk dat het door haar slechte poot komt dat het voor haar makkelijker is om het gewicht voorop te houden.
Natuurlijk ben ik bezig met het verbeteren van onze laag :P
Afbeelding

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 16:26

Fijn dat ie zo goed luistert mywishmax, hij is zeker al gegroeid!

Wat een leuk comando jesdapower, moet ik ook maar eens gaan proberen hier. Ik ben een beetje door m'n trucjes heen haha.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 16:57

Vind het zelf ook erg leuk!
Ze willen beide graag voor me werken en ik zie ook wel snel iets wat lijkt op wat het uiteindelijk moet wezen. Dat is erg leuk trainen

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:26

Ik weet niet of ik erover heen heb gelezen,maar hoe leren jullie dat buigen aan?

Daarnet naar t bos geweest met mn hond, hij luisterde redelijk goed :)

Morgen de laatste les training

Weet iemand hoe je een hond kan laten spelen met een speeltje? Mijn hond speelt echt nergens mee(nu een heel klein beetje met zn dummie)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:00

hij ziet er top uit merel! :) heerlijk hondje :)

gaat goed zo te zien jesdapower!!

ik kom echt niet meer van m n roze wolk af vandaag, net thuis van speuren met bisou, zij word morgen 9 maanden en dit was haar 2e speur les.. ik speur met alle 3 m n (werk) honden en ik dacht dat moeder jolie fanatiek was... nou bisou pfff echt een speur kanon!!! ze vind het meer dan geweldig, pijn in m n benen en lijf omdat ze zo veel kracht zet en echt tientallen honden genegeerd!! honden kwamen op haar af om te spelen, bleven maar aan haar snuffelen en achter haar aan lopen, hardlopers, fietsers alles werd genegeerd en had maar 1 doel dat is op zoek naar de "vermiste" zooo gaaf!! normaal doen honden daar best heel lang over om dat alles te negeren, vooral rennende honden achter een bal aan, langs het hondenstrandje waar ze aan het zwemmen zijn enz. en m n puppykind doet het gewoon ff met 9 maanden en haar 2e les!!

ander filmpje volgt nog

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:00

Yaaay vanmorgen eerste les Impuls Controle bij Delphi gehad. Was onwijs leuk, onwijs leerzaam, en Olleke heeft de hele les heel rustig op z'n kleedje gelegen en ik heb de riem bekant niet vast gehad :D Was echt een openbaring, een springer die rustig blijft liggen :')

Genoeg materiaal om van de week mee aan de slag te gaan in ieder geval :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:38

Oh ik zie nu pas de foto's van Tay en Es d'r filmpje (al had ik díe wel al op FB gespot :+ ) Tay wordt echt al groot he! En Es, wat een knappe meid is die bisou toch!