Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Floss_ schreef:Volgens mij is die grijze ook geen echte Wyandotte... de staart is te lang (toch?)
Maar wel érg leuke kipjes om te zien hoor!
Antheman schreef:_Floss_ schreef:Trouwens: update van mijn kant...
De kips blijven...
Fijn
één van mijn hennen doet het ook (lekker makkelijk met oppakken.... rennen ze tenminste niet weg)
Ze zijn echt zo grappig. Als er een vogel op hun stuk komt dan gaan ze ten aanval en wanneer kip 1 wat verder weg gaat van kip 2 en die krijgt dat dan na 10min door, dan stormt ze er heen want anders is het eng. Die 2 kleintjes hangen erg hard aan elkaar, soms vinden we dat wel sneu voor de BdL (ook omdat die zo aanhankelijk -of gewoon 'hongerig'- is naar ons toe), maar ze kunnen het alle 3 prima vinden samen. Gelukkig maar!
(het moment als ze beseffen dat ze te ver uit elkaar gescharreld zijn)
Amaris schreef:Dat rennen ook he!

daar kom je niet meer vanaf!Amaris schreef:Bij mijn new hampshires is me dat wel tegen gevallen die afhankelijkheid, die gingen echt staan roepen voor de achterdeur als ik in de keuken bezig was. Dat was niet altijd grappig.
! Ik weet helaas niet van welke van de twee serama´s, Sien of Pien. Verder hebben we tot nu toe de hele winter van twee groten (Ilse de bruine en Anouk de zwarte) eigenlijk elke dag wel een ei (ik weet ook welk ei bij wie hoort, is van Anouk ook niet te missen als die een ie gelegd heeft, sodejuu wat een herrie maakt die als ze klaar is
). En sinds een week ongeveer hebben we er nog een ander groot ei bij, waarvan ik ook nog niet weet of het van Sanne (de witte) of Saartje (de grijze, de jongste) is. Saartje heeft toen ik haar kocht wel een windei gelegd en een paar weken later nog één, maar of bij haar de leg nu echt begonnen is, durf ik niet te zeggen.
! Shanelle schreef:Amaris schreef:Bij mijn new hampshires is me dat wel tegen gevallen die afhankelijkheid, die gingen echt staan roepen voor de achterdeur als ik in de keuken bezig was. Dat was niet altijd grappig.
Bij ons net hetzelfde, onze keuken kijkt uit op de kippies en onze Betty komt dan ook meteen naar die kant gelopen en maar tokken en roepen. De cochintjes komen enkel afgelopen als we effectief buiten komen haha, anders valt er toch niets te rapen als wij binnen zijn. Geluid komt daar trouwens niet echt uit voorlopig, net zoals een ei. Maar dat schijnt normaal te zijn. Ben wel eens benieuwd naar onze mini-dametjes hun eitjes tegenover de raketvormpjes van onze BdL hihi!
Ik heb trouwens nog een vraag. Momenteel zitten ze met z'n 3tjes op een stuk voortuin van ruim 16m². Maar ik zou ze graag langs ons huis naar de achtertuin laten gaan af en toe om daar wat te scharrelen op vers gras. Maar gaan ze dan 's avonds vanzelf terug naar hun hok denken jullie? Of moeten we ze echt gaan dragen? Daar heb ik namelijk niet zo'n zin in...

:

)