Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jazzythecorg

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:05

Oh wat heb ik weer een hoop gemist lange tijd niet meer in het topic gekeken. Wat worden de pups allemaal groot <3 . Sterkte nog marleen met het verlies Y;( . Onze jazz is nog steeds even gek als altijd 2 maanden terug voor het eerst loops geweest wat een ellende. Vind wel dat ze kwa karakter is veranderd sinds de loopsheid, komende zomer word ze gesteriliseerd.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:56

Hoe oud is Jazz? Hier is Ophélia al reeds loops geweest, duurde zo lang! En ze was dus wel best jong.

Tamaar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:54

Wat een super leuke corgi's komen er langs :D En leuke maar ook zielige verhalen |( Sterkte :(:)

Het is ook zo'n leuk ras <3

Bij mijn Welsh corgi Pembroke ondekte is afgelopen vrijdag een hangend oor. Heeft ze vaker, ze stoot hem nog wel eens. Dus ik maakte me niet echt zorgen. Maar zaterdag had ze ineens een hang oog en haar bek bleef aan een kant hangen. Haar linkerkant van haar kop lijkt wel verlamt :( Nu bij 2 DA geweest en ze zeggen beide dat het het syndroom van Horner kan zijn. Had daar nog nooit over gehoord. Nu laat ik a.s. donderdag een test doen waaruit ze kunnen zien of dat ook echt het probleem is. Maar mocht dat het niet zijn heeft ze misschien een tumor in haar koppie ;( Daar ben ik zo bang voor.

Nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die ook honden kennen of hebben met dat syndroom? En is het weg getrokken? Want dat schijnt te kunnen.

Afbeelding

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:32

Ik ken het niet dus kan je daar helaas niet mee helpen, maar wil je wel veel sterkte wensen!

hopelijk trekt het inderdaad weg. Het is een prachtig hondje

Tamaar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:05

Bedankt voor je reactie :)
Dankje

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:39

Jackytje schreef:
Hoe oud is Jazz? Hier is Ophélia al reeds loops geweest, duurde zo lang! En ze was dus wel best jong.

Jazz is inmiddels bijna 1,5 jaar dus die was ook vrij laat

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:40

Jackytje schreef:

Jazz is inmiddels bijna 1,5 jaar dus die was ook vrij laat

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:41

Afbeelding

Nog niks veranderd met haar knappe koppie <3

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:05

Afbeelding
Afbeelding

Onze nieuwe aanwinst. Geen stamboom maar wel een corgi. Ik denk dat er veel Pembroke inzit terwijl we hem als Cardigan hebben gekocht.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:31

Hij heeft wel een aandoenlijk hoofdje :)

Claudia85: wat vind je veranderd aan het karakter van Jazz? is dat ook de reden voor castratie?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:36

Ohh Tijn8, wat een prachtig pupje <3 Misschien dan niet geheel rastypisch, maar wel een prachtig kleurtje en koppie!

Hier is Ophélia gelukkig gewoon dezelfde gebleven na haar eerste loopsheid. Onze grotere (gelukkig wel gecastreerde) reu - geen Corgi, kruising Border Collie - probeerde haar zelfs te dekken := Onze vorige hond, een Schotse Collie, was wel bitsiger gedurende haar loopsheid. Dan had ze liever dat je van haar af bleef.. Voorlopig plannen we dan ook niet om haar te steriliseren. Bij de Collie hebben we dat ook nooit gedaan.

Zondag hopelijk beter weer, want Ophélia mag portfoliomodel spelen in het Hallerbos. Ben zo benieuwd hoe ze zich gaat gedragen. Hopelijk zit ze flink stil. (Want ze raakt zo snel afgeleid :') )

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:53

Tijn8 schreef:
[ [url=m/Wukw6t.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PGsG3G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze nieuwe aanwinst. Geen stamboom maar wel een corgi. Ik denk dat er veel Pembroke inzit terwijl we hem als Cardigan hebben gekocht.

Wat een dotje <3 . Blue merle komt niet voor bij pembrokes dus moet wel een cardi zijn. Ik ben verliefd!

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:57

Bonna schreef:
Hij heeft wel een aandoenlijk hoofdje :)

Claudia85: wat vind je veranderd aan het karakter van Jazz? is dat ook de reden voor castratie?

We hadden voor de loopsheid al gezegd dat ze gesteriliseerd ging worden omdat we het voor haar en onszelf niet fijn vinden. Ze kan niet los of het hondenveld op, ze mag de bank niet op en alle rotzooi die je ervan hebt. Ze is sinds de eerste loopsheid niet meer zo acceptabel naar dominante teven,waar ze eerst nog met alle honden overweg kon maakt ze nou duidelijk een selectie. Opzich ook wel fijn omdat ze eindelijk van zich af bijt waar ze eerst alles maar pikte van andere honden.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:43

Sorry dames, even egopostje..

Zondag zijn we dus naar het Hallerbos geweest met ons meisje en ze gedroeg zich voorbeeldig! Oké, stilzitten is niet zo haar ding - zeker niet door al die geurtjes overal in het bos die véél interessanter zijn. Maar gelukkig zijn fototoestellen dezer daags zo gemaakt dat een minuut stil zitten al genoeg is. :P Verder een paar keer los gelaten en ze bleef super flink bij ons. Na de shoot nog even bij mijn tante geweest, huis dat volledig voor haar onbekend is, en ze gedroeg zich echt super. Echt een droomhondje nu <3

Afbeelding

Er volgen nog veel meer foto's, als ik ze heb volgt er zeker een topic. :)

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:20

Leuk! Ik ben benieuwd naar de rest :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:21

Zo gezegd, zo gedaan. Hier is het topic! [BB-ITP] Corgi Ophélia tussen de paarse hyacinten

We zijn met haar weer eens naar de hondenschool gegaan op woensdag. Ze deed het super! In het begin is ze altijd wat afgeleid, maar na een tijdje is ze werkelijk een modelleerlinge. Leuk ook dit keer is dat ze enkele agility oefeningen mochten doen. Dat is ons doel met haar, recreatief agility aangezien ze het zo geweldig vindt om op een balkje te lopen, etc. De tunnel was een beetje eng, maar na een tijd zag ze de lol er van in en ging het zonder enig probleem! Ze overwint haar angst zo snel. Alleen het apporteren lukt meestal niet.. Ze vindt er maar weinig aan. :P In die les heeft ze het uiteindelijk toch wel twee keer gedaan. Het hangt een beetje van haar mood af.. Helaas is de les iets minder goed geëindigd doordat een instructrice besloot om op de weide ernaast met haar honden te ravotten en een balletje te gooien etc.. Daar werd ze dus knettergek van. Behoorlijk vervelend en een beetje aso van die mensen, maar goed. Het is een feit dat zeker is dat ze ook maar moet leren in drukkere omstandigheden om gefocusd te blijven, maar ergens ook wel logisch dat ze mee wil spelen.. Ze zit nu nog in de jeugdgroep, maar mag volgende les overgaan.

Vanavond gaan we op kenningsmakingsles voor pure agility. Dus ben eens benieuwd hoe ze dat gaat doen.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 15:15

Wat is het ook een knappe dame! Ik ben benieuwd hoe ze het vanavond doet! :D

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 09:36

Jackytje, hoe is de agility bevallen? vond Ophelia het leuk om te doen?

Tamaar88 is er nog iets uit de onderzoeken gekomen? Hoe gaat het nu met je hondje?

Hier gaat het super goed! Rea is nu bijna 6 maanden en het puppige gaat er een beetje af. Puber Rea komt goed naar boven al :)

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:24

Woow, Rea groeit inderdaad als kool! Al 6 maanden zeg?

We zijn niet kunnen gaan. Ik ben die avond van mijn paard gevallen en was er niet goed van, dus besloten mijn ouders om niet te gaan. Mààr ze heeft wel enkele agility toestellen mogen doen tijdens haar normale les en dat deed ze geweldig! De tunnel, de wip, flessen, ... allemaal geen probleem.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:38

PLOTTWIST! De dekking blijkt toch geslaagd te zijn! Nu, een paar weekjes later, begon de teef toch wat te groeien. Scan gedaan, en daarop konden ze de zwarte stippies al zien!
Het is natuurlijk nog compleet afwachten hoe het gaat, hoeveel er uit komt, wát er uit komt :P
Maargoed, onverwacht blij momenteel! :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:56

*\%/* Ben zo blij voor je! Hopelijk nu een mooie nest met gezonde pups waar jouw levensgezelletje tussen zit.

Nedra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:49

Hoi allemaal,

Ook wij zijn serieus aan het kijken voor een van deze geweldige honden. Onze voorkeur gaat uit naar een pembroke. Op de website van de rasvereniging hebben wij al een aantal fokkers gevonden, maar wij zijn ook erg benieuwd naar jullie ervaringen. Waar komt jullie Pem vandaan? Hoe verloopt het eerste contact met de fokker? Zijn jullie vaak uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek?

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:21

Even een update vanaf mijn kant. Ik heb wel alles mee gelezen in de tussentijd. :7

Zoals sommige weten is Ruby helemaal getest en gekeurd. We mogen met haar fokken en zijn op zoek naar een passende dekreu. De kennelnaam is inmiddels ook goed gekeurd en is officieel van ons. De website is in de maak *\o/*
Ennnn Ruby is vandaag alweer 3 jaar geworden Y)(^)
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:01

Mijn favo corgi allertijden <3 Ik blijf haar prachtig vinden. Toonde haar onlangs nog aan mijn moeder - ik was aan het rondkijken op de website van Small Hill Rebels. Zou stiekem wel graag nog een Merle willen :o Maar we zijn beetje bang dat het niet gaat klikken met onze huidige Corgi.

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:12

Wat een mooi kleurtje!
Veel succes met het vinden van een dekreu. Vreemd wereldje :)

Lang geleden, hier nog eens een fototje van mijn olijke duo:
Hester, teef
AfbeeldingK-1820 by Lynn Hertogs, on Flickr
Carwyn, reu
AfbeeldingCarwyn by Lynn Hertogs, on Flickr