Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:45

Wij hebben ook nog 7 leguanen . Geweldige beesten . De leeftijden varieren van 3 jaar en de oudste zijn al 11 jaar oud .
We hebben 3 mannen , 2 rode Alduin & Pelle en 1 groene heet Vex . En 4 vrouwen waarvan 2 rode vrouwen Aelan & Sky en de 2 groene heten Bitch & Dame .

Hier een foto van Pelle , een rode leguaan en hij is elf jaar oud
Afbeelding

Hier een foto van Sky , een rode leguaan en zij is ook elf jaar oud , zij en Pelle zijn een koppel en hebben al twee keer eieren gehad en hebben al weer gepaard en over een kleine 2 maanden verwacht ik hopelijk weer eieren van ze .
Afbeelding

Hier een foto van Alduin , ook een rode leguaan en hij is 4 jaar oud
Afbeelding

Hier een foto van Aelan , ook een rode leguaan en zij is ook 4 jaar oud en zij en Alduin zijn ook een koppel , hebben alleen nog nooit eieren gekregen .
Afbeelding

Hier een foto van onze kleine groene man Vex , hij is 3 jaar oud .
Afbeelding

Hier een foto van onze groene leguaan vrouw , zij heet Dame en is 6 jaar oud
Afbeelding

En de laatste foto van onze andere groene vrouw , zij heet bitch en is 3 jaar oud . zij heet zo omdat ze ook echt een bitch kan zijn soms , zowel tegen ons als tegen de andere leguanen .
Afbeelding

Zo dit waren onze ongewone huisdieren.
En voor dat je het afvraagt Alduin , Aelan , Dame & Vex hebben de beschikking over een heel groot terrarium en de andere drie Pelle , Sky & Bitch hebben ook de beschikking over een heel groot terrarium .

rockwitch

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 07:57

Gaaf zeg!! Vind die rode erg mooi

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:12

ik heb een heel lief fretej maar zo ongewoon is dat niet
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:43

Fretjes zijn altijd leuk <3

Wauw, wat zijn die leguanen prachtbeesten! Zeker de rooie, mooie kleur :) Laat je de leguanen ook wel eens in huis rondlopen, zijn ze handtam? Of brengen ze de meeste tijd door in hun terrarium?

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:58

De leguanen zijn allemaal handtam en komen ook bij je zitten . Vex eet uit je handen , de andere doen dat soms . Ze zitten niet altijd in het terrarium , maar overdags zitten ze er wel in omdat wij dan werken zijn , maar s, avonds mogen ze een tijdje los en zomers hangen ze veel op de grote boomstam die voor ons woonkamer raam hangt en liggen ze heerlijk te genieten van het zonnetje of liggen in de zon op de vensterbank .

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:42

Ik heb twee Degoes. Ook erg leuk!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:58

Ik kon het niet laten. Naast mijn ''ongewone'' huisdieren, wilde ik ook een standaard iedereenheeftzo'neen huisdier; Een konijntje!

Ik wilde van het voorjaar op zoek gaan naar een nijntje. Mijn neef had nog zijn oude (maar goede) konijnenhok staan en deze mocht ik hebben. Dat was dus alvast geregeld.

Vorige week kwam er een klant in de winkel met een prachtige black&tan ram. 5 maandjes oud en goed gezond. Omdat we op dat moment geen plek hadden voor een konijn, besloot ik hem mee naar huis te nemen. Super leuk, lief en tam beestje.

Helaas heb ik gister afscheid van hem moeten nemen. Ik zette hem in de tuin, hij nam een sprint en zag het hek niet. (Althans, ik gok dat het zo is gegaan). Hij kwam op mij afgerend en ik zag zijn pootje bungelen. Nee hé, poot uit de kom ofzo. Maar helaas, pootje was vanbinnen helemaal doormidden. Tenzij ik een operatie van 600 euro wilde betalen, kon de DA niets meer voor hem doen. Ondanks dat hij geen pijn had (zenuwen waren wss ook doormidden/ beschadigd) en amputatie was simpelweg geen optie, heb ik hem in laten slapen.

Natuurlijk direct op facebook geplaatst dat mijn nijntje (Pietertje) er niet meer was :(. Toen kwam een vriendin er mee, dat zij nog 2 voedsters had zitten die ze eigenlijk wel kwijt wilde. Deze zijn van begin december 2012 en dus nog piepjong. Gelijk opgehaald. Wát een dotjes zeg! Het vasthouden vinden ze nog super spannend, maar verder vinden ze het niet erg om over je heen te scharrelen, likje hier, likje daar en gewoon vrolijk zijn.

Hier een fotootje :D

Afbeelding

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:05

wat een leuke nijnen :D
jammer zeg van je black en tan konijn

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:27

Zo lief, mevrouw Wijdbeens wast haar snoetje <3

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 21:42

Aah, zo lief!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:13

Vandaag weer in Tilburg bij de Kameleon geweest voor krekels, hadden ze een wimpergekko man zitten, Dalmatier, zo'n gaaf dier. Wij hebben een koppel uit hetzelfde nest, dus toen gevraagd of we onze man mochten ruilen voor hun man, en dat wilden ze wel, moest er nog een beetje geld bij leggen, want onze is ook wel dalmatier, maar niet zo overtuigend als de gene die we nu hebben.
Dus nu hebben we een heel leuk koppeltje die niet verwant is, dus als ze gaan paren is dat geen probleem.
Ff onze nieuwe kerel showen en gelijk onze dame ook.
Dit is onze mevrouw, je ziet ook wel wat spots, maar nog niet zoveel, maar goed ze is een jaar, dus kan nog komen.
Afbeelding
Echt een drakenkoppie <3
Afbeelding
Afbeelding
En hier onze nieuwe aanwinst, hij is knap!!
Afbeelding
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:31

Mooie dieren, die man is idd prachtig! Ik vind wimpergekko's echt geweldig, misschien ooit.... :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:43

Haha ja ik kende ze niet eens, maar ze zijn wel erg makkelijk te houden vind ik.
Hoop dat we een keer mooie nakweek gaan krijgen van dit duo.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:52

Nadeel vind ik dat ze zo oud worden, dat is eigenlijk de grootste reden dat ik ze nu niet koop... ik weet niet wat ik na m'n studie allemaal ga doen namelijk, en ik zou het zonde vinden om ze dan te moeten verkopen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:02

Wat een knappe dieren rockwitch :)

Hoge leeftijd vind ik juist een voordeel, heb tamme muisjes gehad en die moet je zo snel weer afgeven...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:05

Gave diertjes hierboven op het moment zit ik in het Hotel in Hamm voor de beurs
Morgen heb mijn laatste nakweek diertjes verkocht en voor de mensen die he? Kennen
Zit ik naast Mike wilbanks :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:06

Hoge leeftijd is leuk, maar niet als je veel reist/niet weet waar je gaat wonen... muisjes worden idd niet zo heel oud vaak. Alhoewel de dwergmuisjes die ik heb wel wat ouder worden :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:07

Fiffill schreef:
Hoge leeftijd is leuk, maar niet als je veel reist/niet weet waar je gaat wonen... muisjes worden idd niet zo heel oud vaak. Alhoewel de dwergmuisjes die ik heb wel wat ouder worden :)

Ik zou ook graag over niet al te lange tijd richting frankrijk verhuizen, maar dan sleep ik mijn beestenboel gewoon mee :) Reizen is wel wat lastiger idd, ik heb heel veel moeite gehad om babysit voor de axolotl's te vinden voor deze zomer, iedereen vond ze eng _O-

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:14

Gelukkig hebben onze slangen niet veel verzorging nodig dus als wij 10 dagen op vakantie gaan
Vragen wij ook niemand om voor onze dieren te zorgen.Wel voor onze berg knaagdieren
Komt dan een vriendin van me en kijkt dan erheen :d.

Ik heb trouwens een kweek opgezet met groteEngelse. Tri color muizen die zijn leuk!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:16

Mijn schoonmoeder komt meestal in huis voor de beesten zorgen en anders woont mijn schoonvader aan de overkant, die zijn allebei niet bang voor onze dieren.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 20:34

Wauw rockwitch, wat gaaf! Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:36

Hoi allemaal, hier even een oproepje omdat hier al veel mensen met bijzondere huisdieren zitten :D ik ben op zoek naar mensen die op de foto willen met hun bijzondere huisdier, bij hen thuis in hun eigen omgeving (afhankelijk van waar het dier zit dus, huis of tuin oid). Is voor een schoolproject voor fotografie, vraag er geen geld voor en uiteraard krijg je de foto's (en ik wil ook nog wel losse foto's van je huisdier maken als je dat graag zou willen)
Voorwaarde is dus dat het dier vast gehouden kan worden of iig uit het hok. Voor meer info kun je een pb'tje sturen!
Liefst omgeving Amsterdam of Den Haag, maar aangezien ik doordeweeks gratis reis zou verder ook kunnen al ligt het ook aan de reistijd :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:02

Ik denk dat ik dan een beetje te ver weg zit, anders had ik het echt heel leuk gevonden.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 17:41

Jammer, mn kreeften en garnalen zijn niet bepaald 'oppakbaar'. En mn hamster is iets te gewoon.haha
Leuk project! Krijgen de de resultaten ook nog te zien? :)

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:44

Ik heb 5 chinchilla's :)