Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
amy495 schreef:Na een paar jaar geen aquaria gehad te hebben begint het toch weer te kriebelen om er weer een op te staten. Ik lees hier ook (stil) mee.
Ik heb voorheen een bak gehad van 54L, maar die heb ik niet meer dus ben ik opzoek naar een nieuwe.
Ik kwam online o.a. deze tegen:
https://www.aquarium-enzo.nl/superfish/ ... =SuperFish
Heeft iemand hier ervaringen mee (vn het filter), of andere ideeën?
Wil deze keer direct goed starten, dus alle tips zijn welkom

. Einde verhaal voor de beensnoek helaas. Omdat we dit wel hele leuke vissen vinden en het gedrag van deze gar alles behalve normaal was, hebben we er nu 2 in bestelling staan. Ze worden vaker samen gehouden en hopelijk zijn ze samen wel rustig zoals ze horen te zijn.
. Uitgevangen en weer in de bak erbij gezet. Haar voormalige buddy werd helemaal gek. Als een idioot rondjes er omheen zwemmen en was zijn oude maatjes ineens vergeten. Helemaal happy......buikjes wrijven en nu hebben we baby visjes
. 2 ukkepukken van nog geen 6cm terroriseren de hele bak en slagen erin om 60cm kogelvis en 50cm pleco weg te houden van hun nest

. Waren er 5 en alleen die van mij is gestorven. Is allemaal wildvang en hebben lang nodig om te wennen. De andere 4 zitten bij elkaar en dan hebben ze toch wat meer lef. Die van mij is waarschijnlijk van de stress te zwak geworden. En ja dan zijn ze vatbaar
. Helaas worden deze echt enorm. 80-90cm in een aquarium is niet vreemd.
. Dan heb je ook nog diverse aziatische kweekvormen en die beginnen pas vanaf een €400,- per stuk.