Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cursebreaker schreef:Wat is dan wel de oplossing volgens jou??? Je eigen dieren met pech aangevlogen laten worden?
Als ik het op die manier kon voorkomen dat mijn hond niet lastig gevallen bleef worden of erger, kies je toch ervoor om de situatie veilig te maken voor je eigen dier.
Nergens zegt kim ook dat ze niet terug zou gaan om die hond erna te bezorgen bij eigenaar of dierenambulance en vul je zelf gewoon vanalles in nu.
Little_Gift schreef:Andere honden gevaar opleveren: ja dan moet je wel iets doen om je hond veilig te houden. Zou ik zeker ook doen, geen haar op mijn hoofd die dan twijfelt.
Maar!
Overlast veroorzaken maar zonder direct gevaar: dan moet je de bazen treffen, niet het dier zelf, die kan er niets aan doen dat die onverantwoordelijke bazen heeft en verdient het niet om zelf in gevaar gebracht te worden.
Little_Gift schreef:Dat is toch de logische conclusie?
Je schrijft zelf dat het dier zonder baas op je af komt en er geen baas bij is. Want je scheef ook over de hond meenemen en dan via amevedi of een vermist oproep van de baas op facebook dat de hond gelokaliseerd wordt in het asiel achteraf.
Dus de baas ziet het niet gebeuren en is er niet bij.
Dan bindt jij hem vast en schrijft: De baas vindt hem wel.
Maar...
Dat weet je toch helemaal niet?
Dus zolang je niet zelf verifieert dat de baas de hond effectief vindt, wordt het dier vastgebonden aan zijn lot overgelaten. Dier kan immers zelf zijn lot op dat moment niet wijzigen.
Dier kan tijdens het vastgebonden zijn ook zichzelf ophangen of verhangen, gestolen worden of net de pech hebben niet gevonden te worden en te creperen.
Da's een logisch gevolg van een risico die niet hoeft.
KimD schreef:Little_Gift schreef:Dat is toch de logische conclusie?
Je schrijft zelf dat het dier zonder baas op je af komt en er geen baas bij is. Want je scheef ook over de hond meenemen en dan via amevedi of een vermist oproep van de baas op facebook dat de hond gelokaliseerd wordt in het asiel achteraf.
Dus de baas ziet het niet gebeuren en is er niet bij.
Dan bindt jij hem vast en schrijft: De baas vindt hem wel.
Maar...
Dat weet je toch helemaal niet?
Dus zolang je niet zelf verifieert dat de baas de hond effectief vindt, wordt het dier vastgebonden aan zijn lot overgelaten. Dier kan immers zelf zijn lot op dat moment niet wijzigen.
Dier kan tijdens het vastgebonden zijn ook zichzelf ophangen of verhangen, gestolen worden of net de pech hebben niet gevonden te worden en te creperen.
Da's een logisch gevolg van een risico die niet hoeft.
Maar waar precies staat dat ik de hond achterlaat, en daarmee dus alles doe wat je beweert?
Little_Gift schreef:Nee vastbinden zou ik nooit doen, gelijk hoe. Ik zou wel zoals anderen zeggen de andere hond een schop verkopen, een duw, mijn dieren achter een hek zetten als die er is, een hek openen en de andere hond eruit jagen etc etc... Maar altijd zo dat de andere hond ook de kans heeft te vluchten en te overleven.
En met een beetje hondenkennis kan je heus wel inschatten wanneer levensgevaar aan de orde is en wanneer niet.
Net zoals ze niet in een split second op een loopse teef zitten, zeker niet met een hele roedel eromheen.
. Ze staat prima onder controle maar als iets zo zou escaleren, dan moet ik haar bij me houden wel en dat wordt dan lastig. En optillen kan ik ook niet met 37kg, dus ik trek Altijd aan't kortste eind omdat zo'n eigenaar besluit zich niks aan te trekken van het feit dat hun hond gewoon zo rondloopt.
Daar ben je op een gegeven moment wel echt klaar mee. Honden wat om je heen blijven draaien/hangen en mee komen met je en eigenaar totaal negeren, de 'hij doet niks' terwijl lichaamstaal toch heel wat anders laat zien, brr. Ik kom daarom in m'n up ook alleen nog maar met slecht weer of de echt vroege of latere tijden hier om gewoon dit soort mensen te vermijden zoveel mogelijk. Little_Gift schreef:KimD schreef:Maar waar precies staat dat ik de hond achterlaat, en daarmee dus alles doe wat je beweert?
En waar precies staat dat je dat niet doet?

KimD schreef:Als ze niet vanzelf afdruipen bind ik ze ergens aan vast, de eigenaar vind ze wel.
Little_Gift schreef:KimD schreef:Als ze niet vanzelf afdruipen bind ik ze ergens aan vast, de eigenaar vind ze wel.
Begrijp ik het nu goed dat je die honden dan vastbind en aan hun lot overlaat?![]()
Little_Gift schreef:Moet een straffe hond zijn om kwaadwillend een hele roedel honden in te lopen en laat me stellen, een hond die daar straf genoeg voor is,is meestal ook niet het type dat zich zomaar zal laten aanlijnen en vastbinden door een onbekende vrouw
Flux schreef:curse
Fair enough. In zulke drukke gebieden kom ik eigenlijk niet. Ja, soms bezoek ik een zandverstuiving op een zondag en dan krioelt het wel van de honden. Zie dan vaak reu/reu confrontaties maar nooit gedonder met mn intacte teef.
Toen Vesper klein was had ik altijd zon spray waar lucht uit kwam onder druk. 1 keer sprayen en weg waren ze dan. Is dat geen ding bij jullie? Nu is Vesper zelf voldoende uitgerust om het te regelen maar dat was toen echt wel handig.
Een roedel met 10 honden laat ik graag passeren zonder dat mn gedrocht zich er mee moeit

dan is zij niet sociaal. Maar Arya vind het ook niet fijn als geen rekening gehouden wordt met haar grenzen, dus ik vermijd het Voor haar gewoon liever. KimD schreef:Nee joh! Dat zou ik nooit doen. Maar honden die vervelend zijn en waar geen baas te bekennen is zijn wel in gevaar en dan moet ik toch mijn verantwoording nemen voor zo'n hond, want als mijn roedel gaten maakt zijn zij toch de gebeten hond (pun intended).
Dus vastbinden is dan de enige optie als ze niet afdruipen vanzelf. De baas gaat toch wel zoeken en vind de hond dan wel en ik kan gewoon een stuk verder lopen met mijn roedel en afstand nemen en op het baasje schelden. Maar ik doe absoluut geen moeite om de hond terug te brengen, die baas mag best even de stress voelen!
Flux schreef:Achterlijk is zeker het juiste woord mijn hemel