Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:11

Ik lees vanmiddag even bij, gisteren nogal een bizarre dag gehad. Lilith heeft een " beugel" en toen ik eindelijk na een vreselijk lange dag thuis kwam hadden de paarden alles gesloopt en onder het bloed gesmeerd. Details over de beugel staan in haar topic in mijn onderschrift.

Vraagje:
Ik was erg blij dat ik mijn hond niet rustig hoefde te houden en dat hoeft nu nog niet eigenlijk maar ze mag niet knagen en ze mag niet met haar poot aan haar mond komen.
Nu zit ik dus met een hond met tandpijn die nergens mee mag spelen (ze mag ook geen ongeweekte brok bijvoorbeeld) en die een lampenkap om heeft die ik niet af durf te doen want ik hoef maar een paar seconden niet te kijken of ze kan met haar poot achter het elastiek haken en alles los trekken.

Hoe ga ik dit doen?
Wandelen met kap gaat gebeuren ookal is het niet ideaal, heb nu al blauwe benen. Denkspelletjes zijn vaak met ergens aan trekken ofzo en dat mag ook niet. Jullie nog slimme ideetjes?
Zit tegen minimaal een maand hiervan aan te kijken, dus niet een weekje afzien ofzo -O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:13

Truckjes aanleren van shaping oefeningen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:17

Zoe_97 schreef:
Truckjes aanleren van shaping oefeningen?

Heb ik aan gedacht maar ze moet zeker de eerst 2 weken die lampenkap 24/7 op houden, lijkt me niet handig trainen voor de meeste dingen :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:20

Shaping leer je dingen als ergen op of in staan. Achteruit lopen. Rondje draaien rond eigen as. Roteren rond voorwerp. Zijn dingen die prima met lampenkap kunnen hoor :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:27

Zoe_97 schreef:
Shaping leer je dingen als ergen op of in staan. Achteruit lopen. Rondje draaien rond eigen as. Roteren rond voorwerp. Zijn dingen die prima met lampenkap kunnen hoor :D

Ah ja, als ze niet overal meer tegenaan knalt en bijna een salto maakt als ze wil snuffelen kan ik dat wel proberen :Y)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:52

Kap is vervelend maar wennen ze wel aan na een paar dagen.

Ik ga zo eens je andere topic lezen, ben benieuwd.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:15

Bah, wat sneu :(:)

Niet mogen knagen is wel erg lastig... Dat was hier dus echt een uitkomst met Dexter. Je hebt in plaats van een kap ook wel van die zwemband achtige dingen voor om de nek. Moon collars heten die dingen meen ik. Misschien is dat een uitkomst?

Floyd raakte helemaal in paniek met die kap om als hij ergens tegenaan botste. Die kap en de vazen en glazen bleven ongeveer tien minuten heel toen we hem los in huis lieten. Dus die heeft zo'n moon collar om gekregen (maar dat was met castratie).

edit; deze dingen

Afbeelding

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:18

Jee, wat een moeilijkheden hebben sommigen van jullie met de puppies/jonge honden. Tot nog toe - op wat gesloop van spullen en wat uitdagerij naar mij toe na -
Afbeelding
(ja Dober he?) nog geen last met Stella Rose gehad. Is nu bijna 10 maanden:Afbeelding
Een heel stevig karaktertje heeft het juffie wel... (maar dat kan ik wel aan, is mijn 10de Dobermann)
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 16-10-18 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:19

Kaus schreef:
Bah, wat sneu :(:)

Niet mogen knagen is wel erg lastig... Dat was hier dus echt een uitkomst met Dexter. Je hebt in plaats van een kap ook wel van die zwemband achtige dingen voor om de nek. Moon collars heten die dingen meen ik. Misschien is dat een uitkomst?

Floyd raakte helemaal in paniek met die kap om als hij ergens tegenaan botste. Die kap en de vazen en glazen bleven ongeveer tien minuten heel toen we hem los in huis lieten. Dus die heeft zo'n moon collar om gekregen (maar dat was met castratie).

Het gaat er niet om dat ze zichzelf bijt maar dat ze het elastiek op haar tanden los kan trekken met haar voorpoot. Met zon stijve hals kan dat nog steeds -O-
Gelukkig is ze niet angstig aangelegd, maar nu is het wel een beetje een sloopkogel :')

Vriend gaat nu een ronde met haar lopen. Even een beetje energie eruit want ze hing al in het oor van Spip..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 13:25

Ik denk ook dat iets anders dan een kap niet gaat helpen. Je zal haar bekje onbereikbaar moeten maken voor haar pootjes.

Die kappen zijn niet heel handig nee. T zijn echt ondingen

Ze lijkt zo groot terpetijn!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:31

Ze is 65 cm schofthoogte, is dus niet zo groot voor een Dober. Heeft nog wel een groeibult op haar schedel. ,aar ik verwacht niet dat ze veel hoger wordt. Wel nog wat breder, maar ook niet veel, zij is voornamelijk een heel atletisch type, niet zo'n bodybuilder (mijn vorige teef Calla was ruim 72 cm schofthoogte!). Maar ze heeft een ontzettend fel en scherp karakter, superwaaks, honds(!)brutaal, maar echt weer iets voor een Dobermann fanaat zoals ik.Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 13:38

Grappig is dat met foto's. Ze lijkt echt mega!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:48

Er zijn er wel meer die haar vanaf de foto veél groter inschatten. Zal haar uitstraling wel zijn, want DIE is idd. mega (als je van Dobers houdt tenminste...).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:27

Azmay, misschien kun je een pot thee kamillethee zetten en dan daar een theedoek in weken. Laten afkoelen zodat het lauw is en dan dat geven. Vaak gaan ze daar op 'kauwen', het is meer zuigen en sabbelen. Wij noemen het 'miemelen', de kamillethee verzacht ook alles.

Wij geven het de honden ook geregeld, vinden ze heerlijk.

En als de pups beginnen te wisselen krijgen ze vaak zo'n theedoek op de eerste moment. De meeste honden vinden het prettig. :j

Er is een hele Facebook pagina over hersenwerk, misschien leuk om die eens te bekijken en ideeën op te doen.

Ik zou balans oefeningen gaan doen met egeltjes, krukjes, plankjes. Kwartiertje daarvan en ze zijn kapot. :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:19

Dexter verliest wat gewicht en ik wil hem graag een wat dikmakendere (mooi woord) brok voeren.

Nu heb ik al heeeeeel veel bekeken en mijn plan is om uiteindelijk vers te voeren maar wil ook wel even wat brokken zien.

Mijn eisen zijn: geperst (liefst koud), veel vlees, tussen de 16-20% vet, max 30% koolhydraten en dan verder nog wel wat maar dat is afhankelijk van wat de brok te bieden heeft. Ook liever niet duurde dan 50€ per 13kg.

Ik heb al bekeken:
-Edgar & Cooper
-DLG
-Acana
-WOW
-Biofood
-Riverwood
En nog wel wat waar ik niet op kan komen nu :')

Dus mocht iemand ideeën en vooral ervaring hebben hoor ik dat heel graag :D

Edit: ik kan natuurlijk ook gewoon heel veel voeren maar er zit erg weinig vet en andere dikmakende dingen in de huidige brok dus ik kan er niet zo goed tegenop voeren. Hij weegt nu 16.3kg en dat mag van mij wel +-17kg zijn.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:26

TOTW heb je ook nog? En de High Energy van DLG.

AJ wordt overigens wel gewoon dik als ik hem teveel DLG voer :'), maar je kunt ook die worsten van Jarco of Devotion bijvoeren. Doe ik wel eens bij Zig, die veel beweegt en weinig dik wordt van brokken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 20:33

Paardenvet en rundervetpoeder zijn dikmakers. Geen brokaar een supplement. T is altijd wat lstig. Waar de een dik op word blijft de ander te dun op.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:18

Oh ja rundervetpoeder is wel een goeie. Had Romy ook al eens genoemd maar weer vergeten :')

Dexter krijgt nu 280g op een dag (doen we nu een week) maar is in diezelfde week van 16.8 naar 16.3 gegaan >;) Dus vermoedelijk moet ik dan naar 300g of 320g maar dat vind ik echt veel in zo'n kleine hond. Dus geef ik liever een wat hoogwaardiger voer.

TOTW zal ik even bekijken. Had ik volgens mij nog niet aan gedacht.

DLG HE vond ik wat hoog in combi vet en eiwit (had in mn andere bericht koolhydraten getypt, bedoelde eiwit). Vermoed dat hij daar van aan de schijt gaat...

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:21

Naya krijgt nu ook ongeveer 280 a 300gram :)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:25

Je kunt ook altijd Cavom voeren *D

AJ krijgt ongeveer 300 gram en dan ook nog vaak worst, gedroogde kip, zalm of ei tussendoor.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:27

Hoeveel weegt Naya?

En AJ weegt wem 7kg meer dan Dexter + is 1,5 maand (?) jonger. Dus dan vind ik dat niet zo goed.

Ik vind het ook niet meteen zorgwekkend ofzo hoor. Maar ik voer liever een iets passendere brok die beter aansluit qua vet en eiwit dan dat ik heel veel voer van een brok waar hij weinig in zit op die gebieden.

Cavom heb ik zelfs nog overwogen _O- maar vind daar echt te weinig vlees in zitten.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 16-10-18 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:27

Mijn honden krijgen dus 350 en een daarvan weegt het dubbele van Dexter. Teveel voeren is ook niet goed.

Rundervetpoeder doet het hier super. Maar ja, de enige hond die moet aankomen bij mij thuis is allergisch.

Verder minder laten bewegen/minder laten verbruiken ( stress, inspanning etc ) wilt nog wel eens werken. Dexter is echter niet broodmager dus dat zou ik nog niet gaan doen.

Wel een ideaal gewicht, riskant onder gewicht en riskant boven gewicht bepalen voor jezelf. Olivia gaat dus als ze onder de 25 kg komt veel minder uit en krijgt dan heelveel dikmakende dingen in haar kong.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:29

Naya zal nu ongeveer 17kilo wegen denk ik. En ze is ook totaal niet te dik.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:36

Dit vond ik trouwens over DLG laatst:

''Onze geperste brok heeft meer koolhydraten en minder vet en vlees in zijn samenstelling dan de Dog Lovers Gold geëxtrudeerde brokken.''

Dan is het wel weer logisch dat je meer moet voeren dan ik, die van AJ zit meer vet en vlees in. Daarom twijfel ik ook over overstappen, de samenstelling is minder.

Edit: Ik hoor ook goede dingen over 'Markus Mühle', maar daar heb ik zelf geen ervaring mee en het vetgehalte is niet erg hoog. ALleen dat heb je al snel bij geperst.
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 16-10-18 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:54

Missen er woorden uit die quote? Ik snap m niet helemaal :')