Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:29

Bij ons op de club is het ook minimaal 1 jaar en heet beestje mot een bepaalde standaard aan gehoorzaamheid hebben :)

Wij hebben gisteren de tweede les mantrailen gehad :) wat een fijn hondje <3

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:46

Ik ben met volgens mij 1,5 jaar of 2 jaar begonnen met mijn border :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:53

Ik zou eerst al beginnen met rontgenfoto's laten maken voordat ik zou beginnen met belasten. Nu zit ik in een andere sport, maar wij laten met een maand of 8 / 9 rontgenen en beginnen dan voorzichtig met opbouwen van springen. Dat wil zeggen 1 sprongetje van 10 cm om het commando te leren en dat niet elke training. Pas vanaf ruim een jaar gaan we wat vaker springen en laten we ze nog officieel rontgenen. Tussen die 8 / 9 maanden en anderhalf jaar gebeurd er best nog veel qua groei en wij willen wel dat ze echt gezond zijn of dat we weten wat er mankeert eventueel.

Machie, wat leuk! :):)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:07

Bij ons mag je beginnen met 5 a6 maanden. Maar dat is een aparte puppygroep met aangepaste korte stukjes. Eerst zonder springen en dan heel langzaam opbouwen. Vanaf 1 jaar pas in de hoogte opbouwen etc

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:12

Oke had ik dus toch gelijk wat betreft nog te vroeg.

Mywishmax we gaan geen fotos laten maken hij blijft niet bij ons. Hij gaat nog weer weg dat kan deze week zijn maar ook nog wel maand of wat duren. Ga ik niet zoveel geld voor uitgeven om fotos te maken.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:23

Ik ben pas begonnen met jaar of 2, maar wij hadden wat moeite met de gehoorzaamheid te halen hihi

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:37

Veel geld? Wij waren voor heupen, ellebogen en rug op een CD mee 86 euro kwijt. ;) Maar goed, ik zou dus geen hond blootstellen aan belasting zoals agility zonder dat ik weet of deze goed in elkaar zit. En sowieso pas met een jaar of 1, maar liever ouder beginnen.

Even iets wat ermee te maken heeft; ik zag dus van de week op FB een filmpje van een DH pup, die in mijn ogen niet ouder was dan 5 maanden, die een parcours deed. Geen paaltjes geloof ik, maar wel sprongen(okee, het was laag, maar de hond sprong er flink hoog over), kattenloop, schutting en wip. Kwamen alleen maar positieve reacties op, maar ik vond het echt too much. Vooral omdat het heel netjes ging, netjes te sturen, korte bochtjes enzovoorts. Daar moet dus al vaker wat mee gedaan zijn.

Zoals bij arabella met 5/6 maanden beginnen, wat doe je dan in zo'n cursus? Want ik vond ook die schutting al te veel, die stond niet laag ofzo?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:47

Dat valt mee idd. Maar mocht ie langer blijven kunnen we altijd dat nog doen. Jullie zijn iig met me eens 8 maand nog wat te jong is.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:44

MyWishMax schreef:
Veel geld? Wij waren voor heupen, ellebogen en rug op een CD mee 86 euro kwijt. ;) Maar goed, ik zou dus geen hond blootstellen aan belasting zoals agility zonder dat ik weet of deze goed in elkaar zit. En sowieso pas met een jaar of 1, maar liever ouder beginnen.

Even iets wat ermee te maken heeft; ik zag dus van de week op FB een filmpje van een DH pup, die in mijn ogen niet ouder was dan 5 maanden, die een parcours deed. Geen paaltjes geloof ik, maar wel sprongen(okee, het was laag, maar de hond sprong er flink hoog over), kattenloop, schutting en wip. Kwamen alleen maar positieve reacties op, maar ik vond het echt too much. Vooral omdat het heel netjes ging, netjes te sturen, korte bochtjes enzovoorts. Daar moet dus al vaker wat mee gedaan zijn.

Zoals bij arabella met 5/6 maanden beginnen, wat doe je dan in zo'n cursus? Want ik vond ook die schutting al te veel, die stond niet laag ofzo?

Tender heeft puppyagility gedaan. Daarin leerde wij een recht lijntje nemen met latjes op de grond. Kattenloop plat op de grond en dan 2on2off oefenen. Paaltjes in een straatje, zodat ze niet in hoeven te buigen. Balansoefeningen. Dat soort dingen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:06

Oh, dat is leuk! Dat zou ik ook doen :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:33

Hee ik kom even inspringen. Ik heb nu al iets meer dan 2 weken een puppy. En we zouden afgelopen zondag voor het eerst naar de puppycursus gaan, maar helaas hebben ze nog niet terug gemaild. Dus we zijn niet kunnen gaan. Dus het is wel de bedoeling dat ze op puppycursus gaat.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:00

Ik begin vanaf dag 1 dat ik de pup heb al met de basis voor agility. Dat bestaat uit leren draaien, vlakjes, vooruit werken, balans en coordinatie enz enz. Niks lastigs of belastend. Maar wel de basisdingetjes.

Csiva is ook jong begonnen. Met lessen met een maand of 7. En dan de eerste maanden alleen maar alles laag en latten op de grond en geen heel scherpe wendingen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:02

Dat was in mijn ogen niet eens echt wat ik voor ogen had bij beginnen, maar dat is het natuurlijk wel. :j Zoals jullie het uitleggen vind ik niks mis mee idd.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:19

@LoveGlove: Leuk zeg een pupje :) Wat is het er voor één?

Ik zou gewoon nogmaals mailen en/of bellen. Ik zou toen ook gemaild/gebeld worden als er een plekje was, nou dat waren ze dus vergeten... Dus toen had ik al 4 gehoorzaamheidslessen gemist... Het is goedgekomen ;)

Met pups inderdaad nog rustig aandoen, valt mij wel op dat er best veel mensen zijn die al veel te veel doen met hun pup. Lange wandelingen, behendigheidsdingen als springen etc. Ook mensen die beter zouden moeten weten.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:35

hier nog altijd druk aan het trainen. Vanavond geslaagd voor puppy, en we konden meteen door naar de volgende klas *\o/*

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:39

MyWishMax schreef:
Machie, wat leuk! :):)

Ik stuiter heerlijk rond nog steeds.
Na mn 2 hongaartjes nu een kroaatje erbij. Ik denk dat Csiva heel blij gaat worden met een racemaatje ;)

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:47

Hier zijn mijn pup en ik geslaagd voor de puppycursus en hebben we zelfs de eerste prijs gewonnen, dus mevrouw heeft een mooie beker staan. :) In februari gaan we starten met E.G. en tot die tijd hebben we al wat oefeningen meegekregen om de winter door te komen.

Met behendigheid gaan wij hier ook niet te vroeg starten, eerst lekker aan de gehoorzaamheid werken. Ik wacht liever iets langer totdat alles goed volgroeid is dan dat mijn hond er later last van gaat krijgen omdat ik niet langer wilde wachten.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:54

Ik ben inderdaad ook bang om snel te veel te doen haha. Nou is hij met 8 maand wel wat minder breekbaar dan 1 van 10 weken naar toch. Is de eerste pup die ik (en vriend) sanen in huis hebben. Vroeger wel bij mn ouders pups gehad maar dat is toch anders

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:58

Dat is helemaal waar hoor en ik ben er zelf ook nog niet uit wanneer ik mijn pup (nu 4 maanden) oud genoeg vind. Echter is mijn pup als ik mijn E.G. afgerond heb al bijna een jaar en dan moeten we nog V.E.G. doen.. Voordat wij van start kúnnen gaan is ze dus al ongeveer anderhalf, dan kunnen we onderhand wel beginnen. Neemt niet weg dat als die cursussen niet verplicht waren ik het ook lastig vind om in te schatten wanneer het kan.. Ik ben alleen wel iemand die liever wat langer wacht, dan dat het net aan kan.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:15

Heel veel basis kan je al wel trainen. Maaaar dan moet je wel enig benul hebben met wat je aan het doen bent vind ik.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 07:16

Met Guinness begonnen met één jaar, compleet fout begonnen, maarja toen wisten we nergens vanaf. Toen we daar eenmaal bezig waren viel ons op wedstrijden op hoe onhandig wij deden handelen. Toen doorgeschoven naar een goede club.

Daar met Puk begonnen met 5 maanden, latjes op de grond, schutting, Kat en Wip op kratjes. Slalom op het allerbreedst en de tunnels rechtuit. Ideaal! Want op die manier kun je de basis al lekker erin 'monteren'. Daar hebben we nu alleen maar profijt van, ze is sinds Augustus een jaar en nu zijn we de hoogte in gaan werken en zetten we al die kleine handelen achter elkaar. Gaat prima. :j

Alleen is ze afgelopen zondag van de Wip geschrokken, ze schoot zo hard erop en ging braaf op de rem dat de klap abnormaal hard was. Tussen even back to basic wat betreft Wip. Sowieso had ze zondag een off day, ze ging heel goed vooruit en dergelijke maar bleef onderweg weer in mijn enkels happen. Ik wijt het aan de schrik van de Wip, daar blijft ze dan in hangen.

Binnenkort hebben we de hal een paar dagen gehuurd, dan gaan we even zo'n dingen op ons dooie gemakje doen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:08

Dagmar80 schreef:
@LoveGlove: Leuk zeg een pupje :) Wat is het er voor één?

Ik zou gewoon nogmaals mailen en/of bellen. Ik zou toen ook gemaild/gebeld worden als er een plekje was, nou dat waren ze dus vergeten... Dus toen had ik al 4 gehoorzaamheidslessen gemist... het is goedgekomen ;)

Met pups inderdaad nog rustig aandoen, valt mij wel op dat er best veel mensen zijn die al veel te veel doen met hun pup. Lange wandelingen, behendigheidsdingen als springen etc. Ook mensen die beter zouden moeten weten.

Een Labradoedel. Het wordt wel een hele kleine van maar iets groter dan 25 cm waarschijnlijk :')

We hebben inderdaad terug gemaild. Gisteren hebben we mail gekregen dat we vanaf zondag 12 december ofzo konden beginnen. Ik kan niet wachten *\o/*

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:10

labrador x poedel en dan maar 25 cm?
Daar kan amper labrador bloed inzitten dan.... ;)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:31

Machie schreef:
labrador x poedel en dan maar 25 cm?
Daar kan amper labrador bloed inzitten dan.... ;)

Het is een ruwharige. Dus ze heeft meer het haar van een labrador. Ofja een poedel heeft een hoop krullen, en die van ons heeft dat niet. In principe hebben we de kleinste maat van 35 cm schofthoogte genomen. Maar volgens de dierenarts is het een wonder als ze zo groot wordt :')

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:24

Een labrador is niet ruwharig maar gladharig ;)
heb je een foto? En van de ouders? Ik ben zeer benieuwd :)