Wij hebben gisteren de tweede les mantrailen gehad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Veel geld? Wij waren voor heupen, ellebogen en rug op een CD mee 86 euro kwijt.Maar goed, ik zou dus geen hond blootstellen aan belasting zoals agility zonder dat ik weet of deze goed in elkaar zit. En sowieso pas met een jaar of 1, maar liever ouder beginnen.
Even iets wat ermee te maken heeft; ik zag dus van de week op FB een filmpje van een DH pup, die in mijn ogen niet ouder was dan 5 maanden, die een parcours deed. Geen paaltjes geloof ik, maar wel sprongen(okee, het was laag, maar de hond sprong er flink hoog over), kattenloop, schutting en wip. Kwamen alleen maar positieve reacties op, maar ik vond het echt too much. Vooral omdat het heel netjes ging, netjes te sturen, korte bochtjes enzovoorts. Daar moet dus al vaker wat mee gedaan zijn.
Zoals bij arabella met 5/6 maanden beginnen, wat doe je dan in zo'n cursus? Want ik vond ook die schutting al te veel, die stond niet laag ofzo?
Dagmar80 schreef:@LoveGlove: Leuk zeg een pupjeWat is het er voor één?
Ik zou gewoon nogmaals mailen en/of bellen. Ik zou toen ook gemaild/gebeld worden als er een plekje was, nou dat waren ze dus vergeten... Dus toen had ik al 4 gehoorzaamheidslessen gemist... het is goedgekomen![]()
Met pups inderdaad nog rustig aandoen, valt mij wel op dat er best veel mensen zijn die al veel te veel doen met hun pup. Lange wandelingen, behendigheidsdingen als springen etc. Ook mensen die beter zouden moeten weten.
Machie schreef:labrador x poedel en dan maar 25 cm?
Daar kan amper labrador bloed inzitten dan....