Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Little_Gift schreef:lor1_1984 schreef:Dan zal ik wel helemaal een monster zijn want ik heb daadwerkelijk eens een hek opengezet van een hondenwei nadat iemand haar herders zonder vragen zo bij mijn kleintjes gooide en ze lekker op mijn teefje liet jagen, die inmiddels letterlijk gillend in paniek rondrende.
Had diegene gevraagd of ze erbij konden dan had ik aangegeven 'als je me een minuut geeft om mijn honden bij me te roepen en aan te lijnen, heb je daarna het veld voor jezelf'.
Maar mevrouw vond het blijkbaar heel normaal om haar honden erbij te gooien en vond schijnbaar ook dat de honden het onderling wel konden oplossen.
2 witte herders die zo ongeveer met hun neus ín een keesje van ±35cm die duidelijk in paniek is zitten en haar samen opjagen vind ik geen fijn of eerlijk spel.
Had mevrouw haar honden bij zich geroepen en mij de ruimte gegeven mijn hond te kalmeren en van het veld te halen had ik het ook een ander verhaal gevonden.
Nu kon ze in het park haar honden gaan zoeken.
Niet mijn probleem, ook geen centje spijt van, had ze zelf maar moeten ingrijpen.
Dit is toch een ander verhaal? Die vrouw was erbij en zag wat ze zelf deed en wat jij deed en wat er gebeurde en kon gelijk handelen om haar honden te gaan veilig stellen.
Plus jouw kleintjes waren in gevaar.
De honden van Kim waren niet in gevaar, werden wel geambeteerd en er was geen sprake van bazen die zagen dat hun hond vastgebonden werd, die moesten hem maar op goed geluk zien te vinden.
Bo_Y schreef:Heel jammer voor die baas, had hii zijn maar aan de lijn moeten hebben of onder appel ipv ongecontroleerd overlast veroorzaken
Little_Gift schreef:Een vreemde hond zonder baas vastbinden en achterlaten omdat die overlast veroorzaakt bij jou omdat die niet onder appel staat, zijn geen woorden die ik verzin maar die jij schreef
En het verhaal van lor staat daar haaks op want dat is wel een noodsituatie en dan moet je wel wat doen, dan kan je niet anders.
en nu nog steeds zijn we blij als hij goede kak heeft haha Citaat:Maar eerlijk, het aantal keer dat ik echt heb moeten uithalen is op één hand te tellen maar daar zag je het van mijlenver aankomen. Die honden stonden bij ons zonder baas. Daar was enige controle ver te zoeken.Als ze niet vanzelf afdruipen bind ik ze ergens aan vast, de eigenaar vind ze wel. In de praktijk is het gelukkig zelden echt een probleem.
Citaat:Vind jij het ok dan dat een vreemde hond zonder baas onze honden komt lastigvallen? Die staat toch niet onder appèl?
Ik kan die hond ook aanlijnen, meenemen, in de garage zetten en laten ophalen door het asiel 40km verderop. Ook al eens gedaan, wordt vaak minder gewaardeerd. Dan moeten mensen én de hond zelf ophalen én betalen, daarnaast komen ze daar vaak pas achter nadat een zoekactie op FB staat of de hond vermist wordt gemeld bij bijvoorbeeld Amivedi want in veel gevallen is de hond wel gechipt maar niet geregistreerd.
Dus een hond zonder baas vastbinden is vaak de betere optie, zeker als ik loopse teven bij heb.
Bo_Y schreef:Little_Gift schreef:Huh? Wat is daar nou persoonlijke aanval in?
Ik begrijp werkelijk niet hoe je kan zeggen dat je andermans hond ergens vastbindt en de eigenaar die ergens wel vinden zal... Dat doe je toch niet?
Dacht dat dat emoji dingetje dat dus wel duidelijk maakte maar blijkbaar niet dus, dus vandaar dan maar met tekst deze keer...
Vind je dat zelf ok dan? Om andermans hond ergens vast te binden en achter te laten? Wat als dat net die hond is die de baas niet weet te vinden?
Denk niet dat kim het evht zou doen.
Maar snap de neiging wel.
Als een losse hond zonder baas erbij overlast veroorzaakt wat moet je dan?? Die baas had zijn hond gewoon in zicht en appel moeten hebben. Dan veroorzaakt die geen overlast…Citaat:Wel dus, al meer dan eens.Werkt prima.
dierenfan schreef:Ik zie nu iemand met 10 temu of alieexpress jachtlijntjes van 1 euro lopen en overal honden vast binden en achterlaten hahaha.
Ach ik heb van het voorjaar mijn honden letterlijk in een voortuin gegooid en dat hek naar de tuin dicht getrokken. Gewoon uit nijd en voor hun veiligheid. Een mechelaar die niet te benaderen was die liep alleen los. Langs drukke doorgaande weg en wou wel potje vechten. Mijn toenmalige herder was natuurlijk erg agressief en mijn terrier is geen partij. Die hond was een mislukte politie hond en liet zich absoluut niet benaderen. Niemand durfde te helpen. Dus dan maar zo opgelost. Die tuin trekt wel weer bij en die hond met hoop lawaai en gedoe weg gejaagd. Mijn honden gepakt en rondje geslenterd want ik was net herstellende van griep en zwaar over mijn grens gegaan in die paniek. Mijn agressieve hond heeft nooit schade kunnen maken maar heb regelmatig daarvoor wel geweld moeten gebruiken richting eigen hond (ophangen) en richting andere honden (letterlijk weg schoppen). Zou zo fijn zijn als mensen gewoon rekening met elkaar houden. Fouten maken we allemaal natuurlijk maar sommige mensen zijn net labradors. Dikke plaat voor het hoofd en kwispelen maar haha (vind labradors heerlijke honden hoor vooral als kruising met steviger karakter ras).
ik vang alle loslopende honden die ik kan vangen als ik geen eigenaar zie. Stel dat ooit een hond van mij weg loopt dan hoop ik dat ook iemand dat voor mij doet. Zo heb ik dus ook al eens een kilometer achter mijn man gereden met auto met gevaren lichten aan omdat we een paard midden op 80 km weg tegen kwamen in het donker. Paard lief vond mee lopen aan een halster gemaakt van een hondenriem helemaal niets. Mijn man heeft best spierpijn gehad maar paard was veilig
KimD schreef:Als ze niet vanzelf afdruipen bind ik ze ergens aan vast, de eigenaar vind ze wel.

Little_Gift schreef:Want het dier ergens vastbinden en die dan maar aan zijn lot overlaten tot de baas die vindt (of niet als de hond pech heeft),
Het zijn de bazen die fout zijn, niet het dier.
Little_Gift schreef:als ik het dier zijn veiligheid niet kan garanderen, dan zal ik het dier zelf desnoods meenemen en veilig stellen maar nooit of te nimmer aan zijn lot overlaten ergens vastgebonden waar die zichzelf kan verhangen, ophangen, kan gestolen worden door mensen met slechte bedoelingen, kan verhongeren of God weet wat kan overkomen als die niet gevonden wordt.
Little_Gift schreef:De honden van Kim waren niet in gevaar, werden wel geambeteerd en er was geen sprake van bazen die zagen dat hun hond vastgebonden werd, die moesten hem maar op goed geluk zien te vinden.
Little_Gift schreef:Uiteraard maar dat was niet het geval in het verhaal van Kim.
Daar ging het om kim die geambeteerd werd door het feit dat die hond in de buurt kwam.
Die loopse teef was niet direct in gevaar als een andere hond van zelfde kaliber nadert.
Little_Gift schreef:Een vreemde hond zonder baas vastbinden en achterlaten omdat die overlast veroorzaakt bij jou omdat die niet onder appel staat, zijn geen woorden die ik verzin maar die jij schreef
En het verhaal van lor staat daar haaks op want dat is wel een noodsituatie en dan moet je wel wat doen, dan kan je niet anders.
dierenfan schreef:Ik zie nu iemand met 10 temu of alieexpress jachtlijntjes van 1 euro lopen en overal honden vast binden en achterlaten hahaha.
dierenfan schreef:Ik ben heel eerlijk ik heb die temu lijntjes in elke jaszak, bodywarmer, aan elke rollijn enz haha. Eigenlijk meer omdat ik 9 van de 10x een riem voor mijn terrier vergeet en nu altijd een reserve bij heb. Zijn stiekem sterk want nog nooit 1 gesneuveld maar zou er niet op vertrouwen bij een hond die niet 99% luisterd.

cursebreaker schreef:Echt, zo'n mensen kan ik wel wat aandoen
Little_Gift schreef:dierenfan schreef:Ik ben heel eerlijk ik heb die temu lijntjes in elke jaszak, bodywarmer, aan elke rollijn enz haha. Eigenlijk meer omdat ik 9 van de 10x een riem voor mijn terrier vergeet en nu altijd een reserve bij heb. Zijn stiekem sterk want nog nooit 1 gesneuveld maar zou er niet op vertrouwen bij een hond die niet 99% luisterd.
Meer dan één reserve duidelijk![]()
Hopelijk moet je er niemand mee vastbinden dan, anders kom je er alsnog te kort
En kim, nope, ik zie de verschillen niet, de andere quotes die ik postte waren namelijk ook van jou. Het was niet enkel die ene quote die jij nu aanhaalt namelijk.
Hoe zie jij het dan voor je als je een onbekende hond vastbindt waar geen baas bij is? Wat klopt er niet aan dat dat dier dan aan zijn lot overgelaten wordt en die eigenaar hem op goed geluk moet zien te vinden? En dat er een kans bestaat dat dat net die ene hond is die niet gevonden wordt of zichzelf per ongeluk ophangt?

Little_Gift schreef:cursebreaker schreef:Echt, zo'n mensen kan ik wel wat aandoen
Dat ben ik volledig met je eens, ik kan zo'n mensen ook echt iets aandoen maar ik zou dat nooit doen via diens hond.
Want die hond is evenzeer slachtoffer van die onverantwoordelijke laconieke baas.
En de hond in gevaar brengen, daarmee doe je die baas helaas niks.
KimD schreef:Little_Gift schreef:En kim, nope, ik zie de verschillen niet, de andere quotes die ik postte waren namelijk ook van jou. Het was niet enkel die ene quote die jij nu aanhaalt namelijk.
Hoe zie jij het dan voor je als je een onbekende hond vastbindt waar geen baas bij is? Wat klopt er niet aan dat dat dier dan aan zijn lot overgelaten wordt en die eigenaar hem op goed geluk moet zien te vinden? En dat er een kans bestaat dat dat net die ene hond is die niet gevonden wordt of zichzelf per ongeluk ophangt?
Citaat:Ik kon mijn bericht nog aanpassen, dus heb het zelf maar even dikgedrukt gemaakt, net zoals in dit bericht weer... Ik ben benieuwd waar je de dikgedrukte stukken in mijn berichten terugvind.