De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:01

Oh haha cobelens, lekker makkelijk zo haha.

Ik had altijd een gewoon goedkoop cameratje bij mn lammetjes hangen. Wel een ideaal ding.
Als je een geheugenkaartje erin deed kon hij ook opnemen.
Best helder beeld had ik ook, zelfs ‘s nachts.

Vandaag naar de dierenarts geweest, prikje gehad, nagekeken en nu een weekje wachten en dan komt ze!
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:24

Weet je toevallig nog van welk merk hij was? :)

Leuk beestje! <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 06:23

Moppie kun je geen wildcamera ophangen?
Aah knappe zilver! <3

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:00

_Tarzan schreef:
Moppie kun je geen wildcamera ophangen?
Aah knappe zilver! <3

Dat is wel een optie inderdaad, maar als dat dat ding alleen opneemt als er beweging is. Zou dat goed werken? Zijn natuurlijk wel alleen die momenten die ik nodig heb.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:46

Vanmorgen twee konijntjes uitgezocht. Worden nu gekoppeld en als dat goed gaat kunnen we ze volgende week ophalen.
Het binnenverblijf van 3x3 is in principe al klaar, buitenren van 4x3 wordt hard aan gewerkt :D

Wie heeft nog wat tips om het gehele verblijf in te richten?
Binnen hebben we een oude dekenkist omgebouwd tot nachthok. Loopplankje eraan zodat ze er ook op kunnen zitten. Verder wil ik nog een tunnel en een schuilhokje voor buiten, maar wat is verder nog leuk?
We hebben nog zo'n afgezaagde boomstronk, leek me ook wel leuk voor ze om op te klimmen en te zitten. Ik wil ook nog een graafbak maken.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:11

Ik zou er vooral op letten dat je het niet té vol zet met spullen. Ik zie regelmatig grote verblijven die zo vol liggen met tunnels enz. dat ze geen sprintje meer kunnen trekken.

Chester heeft net even buiten gespeeld, dus heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om zijn nieuwe coupe op de foto te zetten.
Afbeelding
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:17

Gigi, ik krijg altijd commentaar op m’n ren dat er te weinig ligt :Y) :')
Er ligt een tunnel, 2 boomstronken, een tafeltje, nog iets om onder te schuilen, trap voor op het hok en het hok. (En zandbak komt nog) Ik vind dat prima zo! :D

Ik zou het inderdaad ook niet te vol leggen!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:36

Je hebt hem inderdaad wel alleen nodig bij beweging natuurlijk MoppieFilou. Wat dat betreft zou t wel werken.
Ik ga eens kijken of ik m nog heb liggen die camera.
Kan ik t merk even checken

Zou inderdaad kijken dat niet te vol ligt.
Heb ik hier ook eigenlijk maar tis allemaal zo leuk haha.
Al kunnen ze hier nog wel een sprintje trekken.

Ahh lieve Chester!
Mooie coupe haha

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:53

Gigixponys: Lilly heeft ook dringend een nieuwe coupe nodig haha. Momenteel heeft het meer weg van een coronacoupe :') .

Jolmer: Bedankt! :)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:06

Haha wij grapte hier ook dat hij nu pas naar de kapper kon door corona. :')
Maar eigenlijk was ik er gewoon niet eerder aan toe gekomen. Volgende keer toch iets rapper knippen, want had nu een uur geduurd. :oo

Ik vind jouw ren precies goed qua inhoud Tarzan!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:21

_Tarzan schreef:
Er ligt een tunnel, 2 boomstronken, een tafeltje, nog iets om onder te schuilen, trap voor op het hok en het hok. (En zandbak komt nog) Ik vind dat prima zo! :D

Oke, dan heb ik eerst wel genoeg :) Ook nog een hooiruif besteld waar ze op kunnen klimmen.

Wat zouden jullie in het binnenverblijf op de bodem leggen? In het nachthok komt sowieso stro en ik wil twee toiletbakken neerzetten met vlasstrooisel.
Mijn vorige konijnen zaten graag op zo'n hennepmat, dus die heb ik ook vast gehaald. Maar zou ik verder nog stro neerleggen of kunnen ze gewoon rondhupsen op de kale vloer?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:50

Gigixponys schreef:
Haha wij grapte hier ook dat hij nu pas naar de kapper kon door corona. :')
Maar eigenlijk was ik er gewoon niet eerder aan toe gekomen. Volgende keer toch iets rapper knippen, want had nu een uur geduurd. :oo

Ik vind jouw ren precies goed qua inhoud Tarzan!

Lilly gaat binnen twee weken gewoon naar de trimmer voor een zomercoupe (wat zoveel betekent als helemaal kort) :') . Alleen voor de foto's die Ik binnenkort van beiden ga maken, ga ik het gordijn voor haar ogen wel even knippen _O-

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 18:31

Ik zou er verder geen stro neerleggen in het binnenverblijf pearlie. Als ze daar poepen/plassen is het een stuk moeilijker schoonmaken en nodigt ze misschien uit om het ook daar te doen? Heb je foto's van de konijntjes? :D

Whaha de zomer coupe :+

Ik denk soms dat wombat wat te dik is, maar hij is ook gewoon echt heel erg fluffy. Ik kan zn ruggengraat goed voelen en z'n (iets minder makkelijk wel, maar nog te voelen) ribben ook.

Hier liggen Jut&Jul lekker op de bank. Ik vind het zo'n gek idee dat het in NL nog lang licht is. Hier is het nu alweer hartstikke donker.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met zonsondergang <3

edit; volgensmij voelde ik verkeerd voor de ribben, wat hogerop naast de ruggengraat kan ik ze makkelijk voelen.
Ik zie trouwens dat Ziggy een kaal plekje heeft naast haar oor, van het wassen. Van haar of van Wombat dat weet ik niet.. kan ik daar iets mee/moet ik daar iets mee?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:44

Oh wat heerlijk dat ze gewoon bij je op de bank kunnen! <3 <3

Geen idee of je wat met dat plekje moet doen, heb ik geen ervaring mee.

Ik was daarnet weer bezig met ons zwembad en ben daarbij weer enkele keren langs de konijnen gelopen, en volgens mij (ik ben niet helemaal zeker) was Lilly Lou aan het wassen :oo *\o/* . Ze liggen ook gewoon, zeker met dit warme weer, iedere middag lekker naast elkaar in de doos, en Lilly soms ook languit, dus dat is volgens mij toch wel een teken dat het best goed gaat tussen hun. Wel kwam ik vandaag tot het besef dat ik Lilly eigenlijk nooit binkies zie maken. Nu is ze sowieso een geval apart maar toch.. Hebben jullie konijnen (gehad) die dat ook nooit doen?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:00

Oh wat fijn zeg! Wombat en ziggy doen dat eigenlijk ook niet echt. Maar liggen altijd lekker languit tegen elkaar aan te kleffen haha. Soms ben ik wel bang dat ze zich wat vervelen. Vinden jullie mijn ruimte misschien wat klein voor 2 konijnen? Het is 2x2m. Vraag me af of dat ze idd genoeg ruimte hebben om een gek sprintje te trekken.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:47

laughterline schreef:
Oh wat fijn zeg! Wombat en ziggy doen dat eigenlijk ook niet echt. Maar liggen altijd lekker languit tegen elkaar aan te kleffen haha. Soms ben ik wel bang dat ze zich wat vervelen. Vinden jullie mijn ruimte misschien wat klein voor 2 konijnen? Het is 2x2m. Vraag me af of dat ze idd genoeg ruimte hebben om een gek sprintje te trekken.

Ja dat denk ik dus ook soms bij de mijne. Ze hebben hier ook 2x2 maar heb er bewust voor gekozen om de nieuwe ren 1x4,5 te maken omdat ze in de lengte beter een sprintje kunnen trekken denk ik. Een vierkant is daar niet zo ideaal voor.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:15

Whaha wat een superlogo LL _O- Inderdaad net een uitnodiging voor het circus :')
En leuke foto's :D

Dat zijn positieve berichten Moppie... :oo Hopen dat het zo doorzet!!

Hahaha lekker drinken zo cobelens _O- :') Wel gezellig!

Leuk pearlie! Ben benieuwd :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:28

xXutopiaXx schreef:
Dat zijn positieve berichten Moppie... :oo Hopen dat het zo doorzet!!

Ja ik hoop het zo!! Net lag Lilly weer super schattig gebunnyflopt te slapen <3 . En even later waren ze samen aan het eten. Ik snap die beestjes soms toch echt niet hoor. Het gaat met ups en downs in hun relatie :') . Ben benieuwd of de nieuwe ren binnenkort verschil gaat maken, want moet zeggen dat als ik ze even binnen zet omdat het bv veel te warm wordt buiten dat Lou het dan niet doet.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:44

Haat-liefde relatie :P
Jaaa, zo gebunnyflopt slapen zie ik hier ook steeds meer _O- En dan het liefst met z'n alle tegelijk :=

Een van de kleintjes die ik pas nieuw heb niest een beetje, heeft ook steeds beetje vies neusje.. :(:) Die vrouw is al langsgekomen en heeft me vitaminespul gegeven en een antibiotica (geloof ik) wat ik door het water kan doen.. zo sneu, als zo'n kleintje zo'n niesaanval heeft.. :(:) Geef 'm dan maar aan mij, ik nies toch al de hele dag door, door de hooikoorts _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:49

Ja echt haha >;) :')

Heerlijk al die slapende nijntjes!! <3

Ja dat heeft Lilly dus ook met haar chronisch snot. Zo sneu als ze weer begint te niezen! Degene die ze komt verzorgen als we op vakantie zijn dacht dat ze zou stikken toen ze het voor de eerste keer zag :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 00:04

pearlie schreef:
_Tarzan schreef:

Oke, dan heb ik eerst wel genoeg :) Ook nog een hooiruif besteld waar ze op kunnen klimmen.

Wat zouden jullie in het binnenverblijf op de bodem leggen? In het nachthok komt sowieso stro en ik wil twee toiletbakken neerzetten met vlasstrooisel.
Mijn vorige konijnen zaten graag op zo'n hennepmat, dus die heb ik ook vast gehaald. Maar zou ik verder nog stro neerleggen of kunnen ze gewoon rondhupsen op de kale vloer?

Ik heb in het hok hennep liggen en voor het hok een kleedje. Verder lopen ze op laminaat. Was even wennen, maar gaat prima :+.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:27

Ooh wat liggen ze lekker zeg!

Ik hoorde net een lawaai en dacht wtf is happening there :')

Ziggy heeft het trapje ontdekt :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:30

Haha knappe Ziggy!
Heerlijk Utopia, geweldig leuke konijnen heb je!

Hoi Suusje :D <3 <3 <3
Afbeelding
Afbeelding
Wat een heerlijke knuffel is het!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:28

Oooo Suusje is schattig!! <3 wat een lange oren :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:50

Ja het is een Franse hangoor dus ze moet nog in dr oren groeien :')