Ginger was ontsnapt vandaag erge is dat ik het niet eens doorhad. Ik merkte het pas toen ik haar voor de tuindeur zag wachten zodat ik haar binnenliet Door de wind was de hordeur open gegaan en glipte ze naar buiten en daarna was de tuindeur dicht gevallen kon mevrouw niet naar binnen. Ik weet iig dat ze terug komt zal niet lang buiten zijn geweest, gok 15 minuten ofzo
Wij hebben vanmorgen onze pup opgehaald! Kennismaken was even spannend... Kaatje ging er steeds dapper en heel nieuwsgierig op af, maar zette wel staart en rug op (en blazen!) als de pup richting haar bewoog. Maar ze bleef het proberen!
En Karel kijkt de kat uit de boom hij lijkt het niet zo spannend te vinden als Kaatje, maar ook lang niet zo interessant. Hij at liever brokjes en speelde met zn veertje
Ons kattenbak probleem is nog niet helemaal opgelost. Gisteren een tweede bak bijgezet. Karel gaat netjes op de open bak met geurend grit. Kaatje weigerde. Ze ging naast de bak zitten (10cm) op de doos en daarna nog eens op de kokosmat. Ze lijkt prima te weten waar ze moet zijn, maar gaat niet op de bak. Vanmorgen incontinentiematjes gehaald voor rond de bak en ander grit (ongeparfumeerd, misschien helpt dat dan?). Wij waren de pup ophalen. Heeft ze daarna 1x op het matje geplast, weer net naast de bak. Gaat mijn vriend dat opruimen, gaat ze met haar voorpoten wel in de bak (de ongeparfumeerde bak), maar met haar achterpoten niet vriend opgepakt enn er helemaal ingezet en dat was wel oke... Dus... we tobben nog even verder.
Froukje
Forever young
Geplaatst: 21-07-16 15:57
Heb je beide bakken wel zonder kap? Meeste kittens vinden met kap niet fijn namelijk.
wij krijgen een nestje zo leuk zag het topic voorbij komen..ik volg dus
Pikkepor
Geplaatst: 21-07-16 22:47
Ja! Inmiddels hebben we twee open bakken. En het verschil in grit was de oplossing. Ze is vandaag al meerdere keren op de bak gegaan! Whoehoe! (Waar je al niet blij mee kunt zijn )
Amable: ze komen uit het asiel en dat meisje daar zei: ze zijn nog klein dus dat zal weinig problemen geven
Ooh Rebecca, ik zag je topic...
Rennie89
Geplaatst: 21-07-16 22:49
Fijn dat het opgelost is!! Rebecca
Morgen met Tonic naar de DA, ik gok toch op een blaasontsteking (zonder gruis want hij plast gewoon en hij jammert niet ofzo). Vroegen ze of ik urine kon opvangen... Dat is onmogelijk... Ik werk nu nachtdiensten, overdag naar de klote en de katten scheiden is een erg trieste situatie, voor Tonic dan. Hij vind het een hel als hij word gescheiden van Ginger en hij haar nog wel hoort Heb alleen een gang, woonkamer en slaapkamer aan ruimtes, dus veel ruimte heeft hij dan ook niet
Ahh arme Boris. Hiermee moet je inderdaad naar de DA hopelijk kan je snel terecht
Amable
Geplaatst: 22-07-16 07:22
Achgossie, arme Boris
renskep schreef:
Amable: ze komen uit het asiel en dat meisje daar zei: ze zijn nog klein dus dat zal weinig problemen geven
En zo komen dieren dus ook weer heel snel terug in het asiel Zo slecht als er zulke slechte voorlichting gegeven wordt. Jij zoekt gelukkig verder, maar voor hetzelfde geld deed je dat niet en was je er na een week zo klaar mee dat je haar terug brengt. In het asiel snappen ze er dan niets van want daar gaat het dier gewoon op de bak En dat terwijl de oplossing vaak eigenlijk heel simpel is.
Ja en over het voer waren ze dan juidt wel weer heel erg uitgesproken. De kat moest royal canin krijgen. Dat waren ze gewend (oke dat is een begrijpelijke reden), maar het was ook een heel goede brok. En natvoer was niet nodig onze pup krijg hoofdzakelijk vers vlees en dat had ik voor de kat ook ingedachten. Ik heb nu een zak kittenbrokjes staan en die maken we op, maar ze krijgen er al vers vlees bij. Imo beter dan brokjes (ik ben ook niet zo'n royal canin fan).
Bhodi gaat vandaag naar die dierenarts. Naar aanleiding van jullie antwoorden op de vraag met betrekking tot het weghalen van kittens, ben ik benieuwd wat de dierenarts gaat doen. Ook ben ik benieuwd of ze überhaupt drachtig is..
Boris zijn pootje is uit gespoeld onder een roesje en hij voelt zich gelijk weer beter ,helaas nog een kuurtje antibiotica en wat pijnstillers de eerste dagen . Nu pootje geschoren is op plekje zie je pas hoe rood het is. Dus huisarrest voor hem tot het minimaal dicht is en niet meer rood. Missie onmogelijk
Wat een schattig pluisje is die Luna!! Planten slopen doen ze hier nog niet... *klopt even af* ik heb wat kattengras staan, maar dat snappen ze nog niet echt. Ze vinden het alleen heel leuk dat die sprietjes zo wiebelen
Ik twijfel een beetje of ik nog met Karel naar de dierenarts (van het asiel) moet gaan. Hij nieste een beetje toen we m ophaalde en dat is niet beter geworden. Eigenlijk ook niet erger, maar wel groene kledders die hij uitniest... (hij nieste op mijn boek dus toen kon ik het zien). Maar verder toont hij absoluut niet ziek. Eet goed (te goed bijna), is erg levendig, geen vieze oogjes... Wat zouden jullie doen? En na hoelang zou zoiets een beetje op moeten knappen?
xniieeenke
Geplaatst: 23-07-16 13:02
Ik zou gewoon even de DA bellen, niet omdat ik denk dat het heel heftig is maar gewoon even voor advies omdat hij verder op en top is maar dit toch gebeurt?
Mila gaat lekker hoor ruig beest - oke laat he geluid maar uit blijkbaar zat dat er bij in hahaha