smurffie schreef:Ik ben echt een leek met windhonden, is dat een " lastig " ras?
Windhonden op zich niet - afgezien van dat ze zichtjagers zijn en dus niet allemaal los kunnen.
Maar onze westerse windhonden zijn makkelijker, minder zelfstandig, dan de meeste oosterse windhonden. Saluki hebben wel bloedlijnen erbij die al laaaaange tijd in Europa gefokt zijn, en die zijn vaak een stuk meer vergelijkbaar met de westerse windhonden. Maar eentje met een echt oosterse bloedlijn wil wel eens een uitdaging zijn. Geen slechte karakters verder hoor, in het geheel niet. Maar van origine dus honden die samenleven met de bedoeïenen. Heel zacht karakter, doet het (net als de meeste windhonden) geweldig op geprezen worden en niet zo goed op schreeuwen. Maar daarnaast dus ook echt wel zelfstandige karakters.
(edit: barsoi vind ik zelf veel heftiger dan saluki trouwens, die horen echt bij liefhebbers en kenners thuis in mijn ogen. Maar een greyhound kun je bij wijze van bij bijna iedereen wel plaatsen, mits je snapt dat een windhond en konijnen nou niet écht een veilige combinatie is
)