Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cursebreaker schreef:Nee ik snap wat je bedoelt en ben het daar ook grotendeels mee eens hoor.
Ik heb ook overgewicht maar wil mijn dier absoluut zoiets niet aan doen, om maar wat te noemen. Ze zijn idd afhankelijk van wat we ze geven, dus het is imo ook belangrijk dat elke dieren eigenaar z'n best doet om z'n dier gezond te houden en ze goed te voeren en daar ook onderzoek naar te doen ipv het eerste de beste te kopen en te geven.
Ik ben zelf nu ook al weken bezig met het zoeken naar voer en hoop dat het dan ook goed is waar ik voor kies straks maar ik vind het wel jammer dat er ook veel mensen zijn die per definitie tegen zijn op alles wat zij zelf niet voeren omdat ze denken dat er maar 1 keus is in hun ogen - Ik was met die voer kwestie met Rex al veel ermee bezig, inlezen enz, maar ben bij hem uiteindelijk bij prins senior graanvrij gebleven omdat hij echt problemen had met zijn maag en het hier gewoon goed op deed en dan is het gewoon de keus maken om te blijven bij hetgeen wat werkt. Als hij niet zo plots van ons heen was gegaan was hij hopelijk nog makkelijk 14 geworden bij ons. Maar met 13,5 jaar gezond oud worden als grote hond zijnde, mag ik ook niet klagen wat dat betreft, ondanks dat hij dus niet altijd goed samengesteld voer heeft gekregen - achteraf ook spijt van, maar 12 jaar geleden wist ik ook niet beter. Door de jaren heen heb ik als paraveterinair in opleiding en interesse in 't algemeen voor de medische dieren wereld ook wel genoeg gezien - maar uitgeleerd ben je nooit. En is er ook veel geweest waar ik idd mijn mening over heb bijgesteld door de jaren. Nu hoop ik gewoon een keus te maken waarvan ik nu denk dat hij goed is met wat ik weet en ga ik me tzt verder verdiepen in het vlees. Ik wil niet zomaar wat gaan aanmodderen. Maar ik voel me dan verder niet aangesproken. Ik probeer zo goed mogelijk onderzoek te doen naar wat ik m'n hond ga voeren. Ik vind de samenstelling van WoW of Taste of the Wild bv. goed maar zo zijn er ook genoeg mensen die alleen vlees geven en dit per definitie dan niet goed vinden 'want het is brok en brok is nooit goed'. En die discussie zal ook altijd blijven bestaan, want brok zal nooit weggaan en vlees ook niet. Maar het is idd wel zo dat je met sommige dingen vandaag de dag wel weet dat je er het beste van kunt wegblijven wat voer samenstelling betreft. Zo zijn er ook KVV soorten waar mij de haren van recht overeind gingen staan toen ik de samenstelling zag, want het feit dat iets vers vlees is, is ook niet heilig allemaal natuurlijk. Daar zitten net zo goed merken bij die je beter kunt vermijden. Ik probeer zoveel mogelijk rekening te houden met alles en een gouden middenweg te vinden waarvan ik denk dat het goed is en ik me prettig bij voel. Ik schuif niks volledig van tafel, qua vers vlees keus bv. en ga me er nog meer over inlezen en ik ben er veel en bewust mee bezig - ook al ben ik misschien nog niet 100% goed genoeg bezig zoals sommigen dat graag zouden zien - en sta ervoor open.
En advies geven kun je altijd, maar mensen staan ervoor open of niet en die mensen wat jij aankaart met 'zomaar wat geven' op advies van dierenwinkel en buurvrouw weten of niet beter vaak omdat ze denken dat het advies wat ze krijgen gewoon goed is, of het zijn mensen wat niet openstaan voor andere ideeën en daar zul je dan ook niet tot doordringen - ik heb een schoonmoeder die zo al jaren is met d'r honden en dat is erg frustrerend kan ik je vertellen haha. Maar uiteindelijk zijn er idd zoveel meningen, ook onder deskundigen en wetenschappers, en is er nooit maar 1 goede weg. Er zijn natuurlijk dingen bewezen en onderzocht waar je niet omheen kunt, maar dan nog vind ik wel dat je gewoon elkaar moet respecteren in de keuzes die ieder maakt voor z'n dier. Net als de discussie van tuigje/harnas of halsband. Ook een discussie wat altijd zal blijven doorlopen haha.
KimD schreef:Ik wilde de verschillende mini's bestellen, maar 1-2 werkdagen levertijd in combinatie met Zooplus vertrouw ik niet. Ik ga morgen even bij Fressnapf langs, die hebben ook verschillende brokken die op WoW lijken, dus ik ga eens even daar kijken.
cursebreaker schreef:KimD schreef:Ik wilde de verschillende mini's bestellen, maar 1-2 werkdagen levertijd in combinatie met Zooplus vertrouw ik niet. Ik ga morgen even bij Fressnapf langs, die hebben ook verschillende brokken die op WoW lijken, dus ik ga eens even daar kijken.
Ik moet zeggen dat ik ook niet altijd tevreden ben over die levertijd bij Zooplus, maar WoW zal zeker wel alleen daar te bestellen zijn dan, zo te merken? Dan wordt het goed vooruit bestellen voor mij als Arya de brok lekker vind.Het proCani vlees wat ik er bestelde wordt bv. ook maar 1x aangeboden en dan moet je dus echt zorgen dat je thuis bent. Vind dat erg omslachtig zo. Ik snap het wel aangezien het diepvries is, maar lastig haha. Nu ben ik sowieso wel veel thuis, dus dat scheelt weer, maar is voor werkende mensen wel een dingetje denk ik.