Puppy erbij 2018

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:52

kiwiwitje schreef:
KimD schreef:
Maar als puppy zijnde komt die niet zo makkelijk over 1.20cm. En tegen de tijd dat de hond daar groot genoeg voor is heeft hij al geleerd dat het niet mag.

1.00 zoals het voorbeeld van RM.

Ja ik denk dat ie daar indd als pup van 8 weken niet overheen zal kunnen. Maar er zijn er genoeg die op 4/6 maanden beginnen te uitproberen. En dan vind ik het wel spannend.

Ik zou het ook niet doen. Maar heb er verder ook geen ervaring mee. Misschien eens aan de fokker vragen hoe die dat aanpakte RM

Al gedaan. Die kwam exact met dit idee.
Juist om de bench in de puppyren te zetten (altijd met deurtje open). Zodat de hond bv straf nooit gaat relateren met zijn bench. Die moet veilig zijn en altijd uit zijn eigen intentie in kunnen gaan. De ren is dan een stukje loopgelegenheid.
Vind dt toch een fijner idee dan enkel een bench.
Als hij eroverheen springt zijn er afdekzeilen voor aan de bovenkant. Maar dat komt wel goed. Gaat ons er voornamelijk om dat we hem n iet op hoeven te sluiten in een bench wat echt een klein hokje is waarin ie net kan omdraaien.
Durf het niet aan om hondlief direct los te laten.

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 19:13

Zorry; wij vinden een foto van mama natuurlijk heeeeel leuk!!! :D

Oh kijk dat is ook een oplossing inderdaad RM dan dat proberen als je je daar fijn bij voelt toch?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:05

Ahhh. Skip heeft net flink op een bot geknaagd en heeft dus eigenlijk een flinke maaltijd op. Na het eten wacht ik altijd minstens een half uur met wandelen om een maagtorsie te voorkomen. Nu heeft meneer echter een wilde bui }:) heb hem maar in de bench gelegd. Gaan we over een half uur wel naar buiten :Y)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:58

Kaus, een LPC zie je juist wel op een foto, daar maak je dus ook de officiele ED foto's voor o.a. Maar ik snap wel dat je er niet teveel geld in wil stoppen, omdat het uiteindelijk niets oplevert voor haar.
Ik heb ook zo'n puppyren voor Roetsj, ze kan er makkelijk uit als ze wil, maar ze snapt prima, dat wanneer ze erin moet het ook de bedoeling is dat ze daar blijft en dat doet ze dan ook braaf. Ze krijgt er nu alleen nog eten in (met deurtje open) en evt bij veel drukte in huis, verder zit ze er niet meer.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:06

Kaus, dat is niet zo'n fijn nieuws.. hopelijk kan hij toch nog een paar jaar pijnloos leven!

Heb je een foto van moederhond? Ben benieuwd naar je toekomstige nestje!

Hier komt Troy in een bench, die we toevallig vandaag besteld hebben, met een kussen van het merk Lief. Ik ben best benieuwd naar kwaliteit van het kussen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:07

Kaus: is inderdaad geen goed nieuws. Is hier een oorzaak van bekend?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:13

Ik zou voor een pup niet meteen al een duur kussen in de bench leggen...

Olivia heb ok in een binnen kennel gehad als pup. Dit was een gedeelte van een gang die we niet gebruiken en dan daar een hondenhok voor. Ging prima.

Nu hebben we in de kamer achter die gang een hondenkamer gemaakt met eventuele uitloop naar onze achter ‘ tuin ‘

Heb daardoor wel veel honden te logeren op het laatste moment of honden die niet met andere honden samen kunnen/noodopvang.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:17

Fannetje, mijn fysio zei dat een LPC nog wel eens te missen was. Afhankelijk van de hoek van de foto en hoe de fragmentjes zitten. Was een beetje te kort door de bocht om te zeggen dat het niet te zien was.

Oorzaak, de slijtage en ruimte tussen wervels is gewoon slechte bouw. Het is een buitenlandse hond dus niks geen bewuste fok natuurlijk.

De stijfheid en spanning is puur onderbespiering. Daardoor vangt hij alles op met pezen en gewrichten. Dat is dus redelijk makkelijk te verbeteren met meer bewegen maar dan loop je vrij snel tegen de slijtage en kromme bouw aan. Dus eigenlijk alleen nog wandelen.

Ik bedenk me nu dat Dexter als pup weleens over de ren heen klom. Nu nooit meer. Hij is er bang voor want ding maakt een takkeherrie wanneer ze hem omgooien. Probleem loste zichzelf dus wel op :Y)

Galaika, ik zou in het begin gaan voor handdoeken of dekbedden in de bench. Pup zal geheid eens gaan slopen of kauwen in zijn bench. En ook plasjes. Tenzij je het natuurlijk niet erg vindt om een nieuw kussen te kopen.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:22

Zal morgen even een nieuwe foto maken.

Kaus jeetje wat heeft hij veel, heb je het idee dat hij pijn heeft?

Even vraagje aan jullie ben benieuwd wat jullie zouden doen.
Onze oudste reu is nu 10 jaar, je merkt dat hij oud word. Heeft vanaf een ongeveer 15 maanden tot 8,5 jaar fanatiek gesport en veel gedaan in zijn leven. Je merkt nu goed dat zijn lichaam niet meer helemaal wil, na lange wandeling heeft hij spierpijn en loopt moeilijk.
Na onze vakantie kwam hij terug van het logeren en zag ik dat hij links voor niet helemaal lekker liep, naar dierenarts geweest en die dacht middenvoetsbeentje gekneusd of artrose. Pijnstillers en ontstekingsremmers, het manken ging weg. Nu echter loopt hij weer niet helemaal lekker, vanmorgen ging onze andere reu bij hem liggen maar op zijn poot, hij gaf een harde gil en werd boos. Nu zit ik dus in twijfel ga ik hem nog helemaal op de foto zetten kijken waar het zit, terwijl we eigenlijk wel weten dat er ergens artrose zit of ga ik hem op cbd olie zetten kijken of dat helpt. Wat zouden jullie doen.
Morgen ochtend bel ik zoiezo Sleeuwijk om te overleggen, maar hun gaan toch zeggen foto’s maken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:28

Zorry, ja absoluut. Mijn voornaamste reden om te gaan was zijn algemene ongemakkelijkheid. Hij wilde niet aangeraakt worden, gaat op wandelingen liggen zodra je eventjes stilstaat, staat liever niet op als je binnenkomt, gaat liggen met een dikke zucht en kreun. Als ik hem vergelijk met Dexter en Dundy beweegt hij als iemand My 600lbs Life.

Ik zou zijn pootje op de foto laten zetten. Absoluut. Zeker als het echt duidelijk die poot is. Dan weet je of daar het probleem ligt of dat je verder moet zoeken. Als dat niet het probleem is zou ik naar een fysio gaan. Die kunnen (naar mijn ervaring) vrij makkelijk voelen waar het probleemgebied zit. Stel dat het overduidelijk in de schouders zit en zinn heupen helemaal soepel en fijn voelen, weet je dat de heupen niet per se op de foto hoeven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 21:31

Gezien zijn leeftijd en activiteit is slijtage wel te verwachten.
Een foto maken, als je echt weet waar je het moet zoeken, is een optie. Anders was ik naar een fysio gegaan en eventueel een supplement voor zijn spieren en gewrichten bijvoeren. Het is met supplementen altijd een beetje lastig omdat er veel supplementen zijn die redelijk het zelfde zijn maar toch reageert de ene hond er wel op en de andere niet.

Bij agradi is een massage deken te koop ; sportz vibe. Eventueel ook wel lekker voor zijn spieren als je aangeeft dat ie snel stijf is.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:34

Hij reageerde op zijn poot toen die aangeraakt werd zeg maar, maar wij hebben zelf het vermoeden dat het uit zijn schouders komt daarom de twijfel.
Misschien eerst is kijken bij een fysio.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:36

Jeetje kaus dat klinkt niet best, krijgt hij nu wat tegen de pijn?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 22:08

Heb je een pb gestuurd. Maar als je dit leest heb je dat vast al gezien :')

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:55

Afbeelding

Haar favoriete plek om te liggen.

Effe foto aangepast zie je het verschil in een paar dagen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 10:08

Dat is al flink!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:17

Ja ze groeit echt heel snel. Nog 19 dagen maar vorige 2 keer dag 50 bevallen dus zal nu ook wel weer zo zijn denk. Volgende week donderdag toch nog maar een foto laten maken weten we toch zeker hoeveel ze er krijgt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 10:22

Spannendddd! Dag 50 is wel vroeg. Wat apart dat ze dat toch al 2x gedaan heeft!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:49

ik mag hopen dag 50 van de laatste dekking geteld? d epups zijn toch pas levensvatbaar bij dag 53 van eisprong geteld?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:57

eigenlijk moet je tellen vanaf de eisprong maar als je geen progesteron prikt is die lastig te bepalen, bij dag 50 zouden ze normaal gezien inderdaad nog niet levensvatbaar zijn.

Zo trots op mijn roedeltje, Prim hoort er echt al een beetje bij al merk je wel dat ze nog wat zoekende zijn. en toch ook een beetje jammer dat prim 's nachts steeds in de bench poept.. (terwijl ze net voor het slapen nog uit is geweest..)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:00

wat leuk dat prim het goed doet!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:52

Haha geen paniek tik foutje bedoel dag 60 sorry.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:54

oh hahahah, ik dacht al even "wow wat ene hond als die pups op dag 50 leven, moet je een kliniek over aanschrijven voor research" hihihhi.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 11:54

Haha das wel een heel verschil :P Maar nog steeds wel apart dat ze steeds op dezelfde dag bevalt

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:04

Ja heel apart. Ze is nu zaterdag eerste dekking dus we tellen altijd vanaf de dag er na.

Haha Zoe ja dan had ik wel een aparte hond gehad.

Wat gezeik gehad op me werk over vrij vragen en gelukkig toch nog voor elkaar gekregen dat ik vanaf dag 59 in de middag me vakantie begint, we hebben er wel een camera op staan en mochten we het niet vertrouwen kan me vriend thuis blijven maar hopelijk wacht ze tot ik vakantie heb.