Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 17:10

Cavia's kunnen van alles schrikken. Soms zit ik buiten naast de ren en blijven ze zitten als er een paard langs loopt en soms beweeg ik een teen en dan vliegen ze naar binnen. :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:15

Maar ze schrikken dan nergens van. Het lijkt meer alsof ze dan opeens teveel prikkels hebben gekregen en het eerst weer even moeten verwerken onder een handdoekje of iets wat op een holletje lijkt. Vooral de jongste lijkt erg paniekerig. Die kruipt dan ook helemaal onder de ander en eroverheen etc. zo bang lijkt hij. Terwijl de ander soms lijkt te genieten van wat er te kijken valt (totdat het weer teveel wordt ofzo :+)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 17:19

Tja het blijven vluchtdieren en het duurt gewoon even voor ze eea gewend zijn.
Overigens wennen sommigen nooit; ik heb er ook tussen zitten die in de hand nog steeds heel vluchterig zijn. Is ook een karakter-dingetje.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:05

Begrijp ik. Zal sowieso nog wel even duren voordat ik die karakters echt ontdekt heb. Maar de een lijkt er af en toe wel echt schik in te hebben. Dan zit ie lekker om zich heen te kijken, op zijn gemakje. Af en toe klimt ie dan nog even mn arm op, zodat ie nog beter zicht heeft := alleen zodra de ander weer een paniekaanval krijgt dan weet hij het ook even niet meer haha. Maar ik zeg dus bewust dat het zo lijkt, omdat ik niet goed weet of hij het daadwerkelijk wat vindt of dat hij juist gewoon weer op zoek is naar zijn eigen plekje in de kooi. Thanks voor je reactie though, DubbelDun! :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:46

Gadverdamme abces is geknapt van Sammie. Precies op de dag van de afspraak. Wat stinkt dat pus niet normaal :r

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 10:51

Wees blij dat het open is, dat scheelt voor hem een hoop ongemak. De DA kan het nu goed uitspoelen zonder dat ie het aan hoeft te prikken.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:08

Ja dat ruikt behoorlijk, heb het eerder meegemaakt.
Alleen heeft geen van mijn cavia's het gered als ze zo'n abces hadden.
Hoop voor jou het beste.

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:08

Er zal een behoorlijke spanning op hebben gestaan dat deze zich spontaan heeft ontlast. Dat zal voor hem wel als een opluchting voelen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:40

yvje86 schreef:
Ja dat ruikt behoorlijk, heb het eerder meegemaakt.
Alleen heeft geen van mijn cavia's het gered als ze zo'n abces hadden.
Hoop voor jou het beste.

Hoop dat het goed gaat. En anders heeft ie een mooi leven gehad als ie het niet overleefd. Maar ga er niet van uit. Moet zelf elke dag spoelem

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:36

@mira283 Wat zei de DA er zelf over?

Ik heb een reactie terug gehad van de opvang! Ze hebben een heel leuk baby zeugje zitten die nog opzoek is naar een leuk plekje. En ze gaat even kijken of ze een leuke match voor haar kunnen vinden die met haar mee naar ons mag <3

Dit is Bindi <3
Afbeelding

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:39

Ach wat een dropje <3

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:52

Ohh wat leuk! Wanneer ga je bij haar kijken? :D

Ik heb nog een foto van dat nestje! Niet zo'n goeie foto, maar het is een heel leuk nestje <3
Afbeelding

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:59

melody7 schreef:
Ohh wat leuk! Wanneer ga je bij haar kijken? :D

Ik heb nog een foto van dat nestje! Niet zo'n goeie foto, maar het is een heel leuk nestje <3
[ [url=m/VJUfVV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh leuke foto! Jij bent er recent nog langs geweest?

Haar broertjes en moeder zijn al gereserveerd dus ze was nog alleen over, maar vond Bindi er het leukst uitzien met al dat pluis :o

Ik ga waarschijnlijk eind volgende week kijken, wachten duurt altijd te lang :(

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:03

Ja ik loop daar stage dus ik kom er 2 keer per week, vanaf volgende week elke donderdag omdat school weer begint :D Zippy komt ook uit de opvang. Effie & Nibbit uit haar voormalige foklijn, Effie is bij haar gedekt. Nu heeft ze zelf geen nestjes meer, maar uit de opvang natuurlijk wel regelmatig.

Ik vind haar ook heel leuk ja! Ik geloof dat ik haar gisteren ook nog vast heb gehad, maar er zijn zoveel baby's dat ik het niet meer zeker weet :=
Oh dat duurt nog even ja, spannend!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:04

Kimmie schreef:
@mira283 Wat zei de DA er zelf over?

Ik heb een reactie terug gehad van de opvang! Ze hebben een heel leuk baby zeugje zitten die nog opzoek is naar een leuk plekje. En ze gaat even kijken of ze een leuke match voor haar kunnen vinden die met haar mee naar ons mag <3

Dit is Bindi <3
[ [url=m/nNyeMU.png]Afbeelding[/url] ]

Dat ik het schoon moet houden. Want het was te riskant om een cavia die al zo oud is onder narcose te brengen. En ik geen zin heb in een dode cavia....
Wat een schattig pluisje!

@melody7 mag ik vragen hoe groot je hokken zijn? Wil ze nu naar een van de slaapkamers brengen. Want heb drie katten rondlopen dua een open kooi kan niet. Maar is het niet sneu dat ze daar heen gaan?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:07

Ik heb de 6 op ongeveer 4 vierkante meter zitten. De 2 beren op 3, die hebben dat ook wel nodig omdat ze elkaar wel eens willen vervelen. Maar zo'n 1.20 traliekooi is ook prima hoor :j Wat voor combinatie heb je en kunnen ze het goed met elkaar vinden?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:16

Twee jonge beertjes en een oude beer. Maar merk dat de kleintjes zich vervelen en dan de opa gaan pesten. Wat dan weer ruzie word of er wat flink geklapper tand maar vliegen elkaar niet aan.

Ze slapen ook samen in een hok nadat ze wat mopperen. En hebben niet tot bloedens toe gevochten. Heb de oude beer ondanks het abces gewoon bij ze zitten want de Cali mist hem en schreeuwt allea bij elkaar als de oude beer er niet is
Laatst bijgewerkt door Mira283 op 25-08-17 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:18

Met 3 beren heb je waarschijnlijk wel meer ruimte nodig, zijn meerdere verdiepingen geen optie?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:21

Zou kunnen ze kunnen op het hok springen. Maar wil ze veel ze meer ruimte geven maar vertrouw mijn katten niet

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:22

Kun je niet zo'n bak maken met een frame met gaas erop?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:25

Moet ik even kijken hoe ik dat ga doen, had ook een ren gezien die van compleet gaas was ook boven op.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:39

Knoop doorgehakt en nog een 120 kooi besteld. Dan maar twee kooien maar ze hebben meer ruimtr

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 01:31

Mag ik onbeleefd zijn en even inbreken? Y;(
Ik heb echt een groot probleem, ik word ziek van de cavia,s van mijn dochter. Zware astma aanvallen. Nu heb ik gewisseld van strooisel maar het maakt weinig uit. Ik heb drie mannetjes, twee kunnen goed samen en eentje niet. Ze zijn niet gecastreerd, twee jaar.
Heeft iemand enig idee waar ze heen zouden kunnen voor een goed tehuis? Ik wil ze echt niet als voer.

Excuses nogmaals voor mijn inbraak maar ik dacht, echte liefhebbers weten wellicht meer dan de mensen om me heen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 02:33

Super Mira! Als je die aan elkaar maakt heb je mooi veel ruimte :j

Wat balen Paulinr :(:) Je zou ze naar een opvang kunnen brengen (op afspraak), dan zoeken zij een goed nieuw baasje voor ze. Ik zou daarbij kijken naar een opvang die niet alle beren direct castreert zodat die twee bij elkaar kunnen blijven.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:35

Ach wat jammer Pauline.. Echter heb ik nog een tip qua bodembedekker. Ik gebruik nu puppy training papa ipv strooisel. Naast dat het makkelijker schoon te maken is, komt er ook geen stof vanaf. Ik haal ze bij de Action, maar bijna elke dierenwinkel heeft ze ook. Misschien dat eens proberen?