Hard handling (hond uitschelden/vastpakken om te 'rust' te manen) is bij agility not done.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Linn_ schreef:Wauw ziet er goed uit dat filmpje! Mooi hoor om te zien hoe snel ze zo'n parcours doorgaan!
Het zou echt vast en zeker onzekerheid zijn vanuit Mancha en onduidelijkheid vanuit mij maar ik vind dat ik haar best nog die steun mag geven door haar bewust even verplicht tot rust te laten komen.
Zoals ik al zei doet ze het alleen bij/na een horde en bijv de breed. Nu in dit geval kwamen de palen na een horde en zat ze dus in die hyper en wilde ze niet rustig worden, dan moet ik haar daar even bij helpen door het haar te verplichten zodat ze goed door die palen kon. Daarna was weer een horde en toen begon ze weer opnieuw maar wanneer er bijv een rijtje hordes staat dan blaft ze wel ook maar blijft ze wel nog nadenken en eroverheen gaan, dus het is ook gewoon echt puur ervaring opdoen.
En ik ben zeker niet hardhandig, dat zou zeker niet fair van me zijn en is ook nergens voor nodig.
_Linn_ schreef:Echt super leuk om te zien joh! Semmie doet het echt super goed zeg voor zo weinig lessen! Al helemaal de wissels erin zitten zo te zien, dat kunnen wij echt nog niet hoor (wij zitten nu op les 11 geloof ik).
En wat Juna op het einde van het filmpje doet, dat doet Mancha dus ook. Omdraaien en naar mij toe springen e.d., en dat terwijl we dus nog door moeten met de rest van de lijn bijvoorbeeld. Dat maakt het zo moeilijk.
Kalab schreef:Ik kom hier even binnenvallen met een vraag die al langer door mijn hoofd spookt. Bij mij thuis doe ik - met de beperkte hindernissen die ik beschikbaar heb - af en toe aan behendigheid met mijn (kleine) hond. We beleven hier beide ontzettend veel plezier aan en ik zou graag, hobbymatig, verder met haar willen trainen op dit gebied. Echter heeft zij nooit een puppy- of gehoorzaamheidscursus gevolgd en zullen wij deze eerst moeten volgen (en halen) voordat zij mag deelnemen aan de agilitylessen van onze hondenclub.
Is het realistisch om nog aan deze gehoorzaamheidscursussen te beginnen met een 5-jarige hond? Uiteraard heb ik dit gevraagd bij de hondenclub waar ik nu de puppycursus volg met mijn andere hond en zij gaven aan dat zij verwachten dat het moeilijk is, maar zeker niet onhaalbaar. Ik hoor liever ook wat objectieve meningen en ervaringen over deze kwestie.