Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 18:07

Karin_deB schreef:
Thanks voor de reminder! Hier ook alvast een zak op voorraad besteld.
Wij moeten van de DA op lam/pompoen blijven.
Hij heeft nu voor de 2e keer een dubbele oorontsteking. Nog te vroeg om te spreken over een evt allergie maar dat willen ze wel gaan checken indien het aanhoudt met ontstekingen.

2 consulten en 2x oordruppels was ook weer 120,-
Kaching :=

Ben benieuwd hoe hier de eerste Oud en Nieuw gaat zijn.
Hij reageert iig niet/amper als ik de filmpjes met geluid aanzet om te oefenen.

Wij wonen buitenaf, je ziet het goed maar het geluid is wat verder weg.
Overdag moeten wij werken en gaat hij naar vrienden (1e keer) en in de nacht doen we een sleepover met de kinderen in de woonkamer zodat we iig naast hem liggen :)

Je kan ook eens kijken naar puur auris. Die kun je ook preventief geven.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 09:00

Gisteren 8 maanden en 36 kg! Hij vierde z'n 8 maanden aan het strandje met een wandeling van wel 15 minuten ivm het vele rennen en vliegen en de groeipijnen. Al lang blij dat dit kan zonder nadien meer pijn te hebben!
Afbeelding

Met korte maar stevige beweging en veel interactie met de andere honden is het heerlijk slapen

Afbeelding

Vandaag een rustdag met 2 aangelijnde wandelingen vzn 20 minuten en morgen weer weekend! Ik ben zo ongelooflijk gek met deze hond, nu al op deze leeftijd al zo onmisbaar. Hij is zo lief, zo puur en tegelijk zo wijs en zelfstandig maar toch erg aanhankelijk. 1 bonk liefde <3 <3

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 22:45

Wat een langdurig proces ook, groeipijn. Het is wel een knappe vent. <3

Ica heeft inmiddels een paar keer meegelopen met de reddingshondengroep en ze doet het harstikke goed! De eerste keer vond ze het echt onwijs spannend, in het donker in een bos. Zaklampen, porto's en dan staat er een wildvreemde met je speeltje te zwaaien. Vandaag was de derde keer en mooi om te zien hoe je zo snel dan je puppy loslaat en ze precies doet wat de bedoeling is. Nog een paar keer meekijken en dan hoor ik of we de opleiding in mogen, maar ik geloof dat ze tot nu toe wel tevreden zijn.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 14:31

Wat fijn dat het bij jullie de goede kant op gaat dierenfan. Hij ziet er heerlijk tevreden uit *D

Gaaf ook, de reddigshonden training!

Hier hadden we vandaag de afsluiting van ons agility lessen seizoen. Superleuk parcours gelopen, met echt goede resultaten. Weer megaveel geleerd dit seizoen. *\o/*

Ik houd d'r nog maar net bij haha, maar dat komt omdat ik zelf in verwachting ben van ons eerste kindje <3
Volgende lessenreeks slaan we dus even over haha, maar daarna kunnen we hopelijk weer lekker verder gaan! Veel te verslavend!

Afbeelding

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-25 16:08

Gefeliciteerd!!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 16:24

Wat leuk! Gefeliciteerd <3

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 16:56

Super leuk!! Gefeliciteerd!! <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:48

Mooi boy....zo onwijs gek met hem...ondanks dat hij mijn auto interieur aan het restylen is. Ja ik weet een bench is de oplossing en die staat er ook in maar met deurtje open :D :+ misschien dat deze toch wel eens dicht moet 8-)

Afbeelding

Zo lagen ze vanmorgen na een wandeling terwijl ik de rest van de vloer aan het dweilen was. Lekker in hun nachtren.

Afbeelding

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 10:52

Haha, uit ervaring kan ik vertellen dat nieuwe autogordels erg duur kunnen zijn. :')

Voor de Tractive gebruikers, ik ben een nieuwe gebruiker en als ik een openbare link wil delen geeft hij een error. Is dat bij jullie ook?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 19:44

Miepmiept schreef:
Haha, uit ervaring kan ik vertellen dat nieuwe autogordels erg duur kunnen zijn. :')

Voor de Tractive gebruikers, ik ben een nieuwe gebruiker en als ik een openbare link wil delen geeft hij een error. Is dat bij jullie ook?

Hij pakt de extra rubberen mat en de rubbers van de deuren...en tja ik sluit nog steeds niet op want tenslotte leert hij dan niets :D wel het 1 en ander extra vastgezet nu haha.

Hij kost toch al flink geld. Gisteren een revalidatie arts bij de hydrotherapie en die verdenkt ook links voor van ED. Oftewel 30 december CT scan van die poot. Zul je zien. Prachtige hond, tof karakter, stamboom en dan dit. Nou ja. Allerbelangrijkste is dat hij zonder pijn kan gaan lopen! Dat is mijn doel.

1 hoektand heeft geen goed glazuur en gekke plekken. Volgens de arts is dat omdat hij zeer waarschijnlijk tijdens de vorming van die tand hondenziekte gehad heeft. Nu heb ik totaal niets gemerkt daarvan. Herkent iemand dit verhaal? Heb onwijs veel ervaring en zit al jarenlang in de hondenwereld maar dit nooit gehoord. Uiteraard wordt dit verder gecheckt bij andere dierenartsen die ik in de komende weken vast ga ontmoeten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 00:15

Oh dierenfan wat zuur als dat echt zo is, ben heel benieuwd naar de uitslag van de scan.
Geen ervaring met honden ziekte..

Snuf heeft helaas Giardia :\ die begon ineens als een gek jankend door het huis te rennen, snel met hem naar buiten gegaan en het spoot er echt uit. Voor de zekerheid getest, positief. De eerste 5 dagen panacur en 5 rustdagen gehad en nu verder met de laatste 5 dagen. Hij was gelukkig binnen 2 dagen van zijn spuitpoep af en heeft nu weer mooie drollen. Alles is heet de was in gegaan en zijn bench en de bank reinigen we nu elke dag met de stoomreiniger. Elke dag krijgt hij een schoon speeltje die ‘s avonds weer weggaat om weer gewassen te worden en alle voer- en drink bakken reinigen we elke dag met gekookt water ipv alleen maar uitsoppen met warm water. Hopelijk is deze behandeling voldoende. Ze gaven advies om de dag na de laatste pil te testen en dan na 10 dagen nog een keer om zeker te zijn. Gelukkig was hij al snel weer de oude en is het gewoon een enorm blije hond, de laatste 2 lessen van de cursus helaas niet mee kunnen doen hierdoor, maar wil niet daar een andere hond besmetten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 04:07

Bah Kaitlyn giardia is ook echt niet grappig. Bij ons nam een pup dat ooit mee onze roedel in van toen 6 honden. Gelukkig was idd die behandeling zo die jij nu ook gedaan hebt echt wel afdoende. Goede hoop dus voor jullie gelukkig!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 06:57

Ooh wat enorm zuur -O- hopelijk blijft het hierbij en zijn jullie er snel vanaf!

Hij is prachtig Dierenfan! Zo ontzettend zuur dat jullie zo veel pech hebben :\ :(:)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 07:50

Kaitlyn schreef:
Oh dierenfan wat zuur als dat echt zo is, ben heel benieuwd naar de uitslag van de scan.
Geen ervaring met honden ziekte..

Snuf heeft helaas Giardia : die begon ineens als een gek jankend door het huis te rennen, snel met hem naar buiten gegaan en het spoot er echt uit. Voor de zekerheid getest, positief. De eerste 5 dagen panacur en 5 rustdagen gehad en nu verder met de laatste 5 dagen. Hij was gelukkig binnen 2 dagen van zijn spuitpoep af en heeft nu weer mooie drollen. Alles is heet de was in gegaan en zijn bench en de bank reinigen we nu elke dag met de stoomreiniger. Elke dag krijgt hij een schoon speeltje die ‘s avonds weer weggaat om weer gewassen te worden en alle voer- en drink bakken reinigen we elke dag met gekookt water ipv alleen maar uitsoppen met warm water. Hopelijk is deze behandeling voldoende. Ze gaven advies om de dag na de laatste pil te testen en dan na 10 dagen nog een keer om zeker te zijn. Gelukkig was hij al snel weer de oude en is het gewoon een enorm blije hond, de laatste 2 lessen van de cursus helaas niet mee kunnen doen hierdoor, maar wil niet daar een andere hond besmetten.

Wij hadden dat vorig jaar op onze tien honden, wat een nachtmerrie was dat. Wij hebben het heel resoluut aangepakt maar waren er godzijdank ook in één keer vanaf. Succes en sterkte! En zeker blijven testen de komende tijd.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 08:16

Ik vond het topic zo stil, maar bleek jullie te hebben ontstipt 8)7

Wat groeien ze allemaal hard!

Dierenfan, dikke pluim voor jou en hoe graag je het goed wilt doen voor Gabber. Ik hoop dat hij er binnenkort echt vanaf is, ik had niet gedacht dat groeipijn zo heftig kon zijn en zo lang kon duren. En dan nu weer dat idee van de dierenarts, het houdt niet op :(:)

Vuurwerk is hier gelukkig nog niet echt een ding. Zo af en toe een knalletje, maar nog niet echt veel of hard. Tot nu toe reageert Plucky niet echt.

Gefeliciteerd met de zwangerschap xSanne! <3

Oh giardia, wat een hel Kaitlyn! := Ik hoop dat je er snel vanaf bent.
Verstandig om de laatste lessen even te skippen, dat wil je niemand anders aandoen.
De eerste keer dat Plucky heel erg diarree had vermoedden we ook giardia en heb ik ook alles heet gewassen, de bench met bleek geschuurd en drie keer nagespoeld... Maar 'gelukkig' kwam het bij hem door de voedselallergie.
Met 10 honden lijkt het me helemaal een ramp, dan blijf je wassen en dweilen. :=

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 08:32

dierenfan schreef:
Miepmiept schreef:

Hij pakt de extra rubberen mat en de rubbers van de deuren...en tja ik sluit nog steeds niet op want tenslotte leert hij dan niets :D wel het 1 en ander extra vastgezet nu haha.

Hij kost toch al flink geld. Gisteren een revalidatie arts bij de hydrotherapie en die verdenkt ook links voor van ED. Oftewel 30 december CT scan van die poot. Zul je zien. Prachtige hond, tof karakter, stamboom en dan dit. Nou ja. Allerbelangrijkste is dat hij zonder pijn kan gaan lopen! Dat is mijn doel.

1 hoektand heeft geen goed glazuur en gekke plekken. Volgens de arts is dat omdat hij zeer waarschijnlijk tijdens de vorming van die tand hondenziekte gehad heeft. Nu heb ik totaal niets gemerkt daarvan. Herkent iemand dit verhaal? Heb onwijs veel ervaring en zit al jarenlang in de hondenwereld maar dit nooit gehoord. Uiteraard wordt dit verder gecheckt bij andere dierenartsen die ik in de komende weken vast ga ontmoeten

*Stille meelezer komt even onder de steen vandaan*
Het klopt dat hondenziekte op jonge leeftijd het glazuur van de tanden aantast. In het buitenland komt het vaker voor en zie je die tandproblemen ook meer. In Nederland zie je het nagenoeg niet dus niet gek dat je het eerder nog niet bent tegengekomen :). Zelf ook een Spanjaard gehad die op hele jonge leeftijd hondenziekte had gehad, het grotendeel van het nest was daar aan overleden. Hij en een zusje hadden het overleefd, maar inderdaad ook plekken op het glazuur van het volwassen gebit. De besmetting in jouw geo zal hoogstwaarschijnlijk bij de fokker hebben plaatsgevonden, besmetting op latere leeftijd geeft die aantasting van het gebit niet (voor zo ver ik op de hoogte ben).
*kruipt terug onder de meelees-steen*

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 08:52

Oh jeetje Kim wat een hel met 10 honden! Hier “gelukkig” maar 2 dagen echt last van gehad en er ‘s nachts 2x uit gemoeten maar daarna in ieder geval van de diarree af. Ik durf nog niet te hard te juichen, maar we nemen alle voorzorgsmaatregelen die we kunnen nemen.
Was wel lastig toen er echt water uit kwam, want je wil de poep goed opruimen om geen andere honden te besmetten maar hij weigert om in de tuin te poepen tegenwoordig (zelfs toen hij het amper kon houden). Dus met een zakje om de hand de boel opgevangen, want je krijgt het echt niet normaal van de grond af. Moet wel een bijzonder gezicht zijn geweest. := De eerste keer alles weg geschept en daarna emmers heet water er overheen gegooid. Dat was gelukkig wel in onze voortuin want verder kwam hij niet meer.
Mijn vriend helemaal in de rats “want hoe kan dat nou, we laten hem nooit aan andere poep ruiken of uit publiekelijke drinkbakken drinken.” Ja dat is 1 ding, maar in het losloopgebied of los in het bos kan hij er wel een keer aan ruiken wat we niet zien, of met spelen door een andere hond besmet of op de hondenschool. Je kunt helaas niet alles voorkomen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 08:58

Je kunt het inderdaad niet 100% voorkomen, ze zijn soms zo snel met even de bosjes in duiken achter hun neus aan, en je kunt nou eenmaal niet altijd zien wat ze daar uitspoken.
En sommige mensen nemen een zieke of loopse hond ook gewoon overal mee heen zonder voorzorgsmaatregelen. Best wel aso, maar je hebt ze.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 09:27

Ja en het kan zelfs aan gras hebben gezeten waar hij langs loopt en later zijn poten likt. Het kan in plassen water zitten. Die cystes overleven 30 dagen, en zeker in dit weer gedijen ze goed. Je kunt het gewoonweg niet altijd voorkomen -O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 10:04

Bedankt liannevh! Fokker zit tegen Tsjechië aan dus kan. Dit verklaard wel het 1 en ander voor mij. Als het hierbij blijft dan mogen we ons zeer gelukkig prijzen. Gabber is in alle opzichten inmiddels goud waard :D <3 :+
Grootste geluk is dat hij er zelf niet mee zit en alles prima ondergaat!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 10:08

Qua giardia is het mazzel hebben of niet. Hier mogen ze overal aan ruiken en overal door lopen. Ze lezen hun krantjes maar hoor. Zie ik slechte ontlasting probeer ik ze weg te houden maar het immuunsysteem behoort het op te lossen. Drinken doen ze dus ook overal al leer ik wel een 'nee'. Bij zout strooien is het natuurlijk veel 'nee' ivm mogelijk zout er in maar ze drinken nu eenmaal het liefst regenwater. Daarom in de tuin altijd regenwater wat ik vers op vang en ze vers mogen drinken.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 11:03

Konstantine schreef:
Je kunt het inderdaad niet 100% voorkomen, ze zijn soms zo snel met even de bosjes in duiken achter hun neus aan, en je kunt nou eenmaal niet altijd zien wat ze daar uitspoken.
En sommige mensen nemen een zieke of loopse hond ook gewoon overal mee heen zonder voorzorgsmaatregelen. Best wel aso, maar je hebt ze.

Eh want? Een loopse hond is niet besmettelijk?
Of een loopse hond mag plots niet meer wandelen en niet meer buiten komen? :?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 11:09

Nee, dat is niet besmettelijk en natuurlijk mogen die ook naar buiten, maar het is wel zo verstandig/sociaal die niet zomaar los te laten op een losloopveld waar op dat moment ook andere honden lopen, want voor je het weet gaat het mis. Toch heb ik dat al een paar keer meegemaakt.
Bij ons op de hondenschool zijn ze volgens het reglement ook niet welkom, maar ook dat proberen sommige mensen aan hun laars te lappen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 11:11

Losloopgebied ga ik nooit, is ook niet zo populair in België, eerder een stuk vierkant lapje weide waar een hek rond is en levensgevaarlijk wat daar allemaal hun hond dropt dus daar kan ik niet van meespreken.

Loopse teven verbieden op de hondenschool is dom. Jaren gehoorzaamheids en africhtingswedstrijden gedaan met mijn vorige honden en daar heb je ook gewoon loopse teven.
Normaal in een afzonderlijke categorie maar ze zijn er wel en eens met mijn toenmalige herder een hele wedstrijd gedaan met een loopse teef vlak naast hem, zelfs de down oefening lagen ze een halve meter naast elkaar. Die reu had enkel oog voor zijn werk, won die wedstrijd ook met de volle 100 punten.
Eigenaar van de teef had niet vermeld dat zijn teef loops was, pas na de wedstrijd kwam dit uit.

Wil maar zeggen, een reu kan prima functioneren met een loopse teef erbij, dat ligt niet aan de teef maar aan de opvoeding van de reu dus een hondenschool die ze verbiedt, is best vreemd bezig.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 11:21

Little_Gift schreef:
Losloopgebied ga ik nooit, is ook niet zo populair in België, eerder een stuk vierkant lapje weide waar een hek rond is en levensgevaarlijk wat daar allemaal hun hond dropt dus daar kan ik niet van meespreken.

Loopse teven verbieden op de hondenschool is dom. Jaren gehoorzaamheids en africhtingswedstrijden gedaan met mijn vorige honden en daar heb je ook gewoon loopse teven.
Normaal in een afzonderlijke categorie maar ze zijn er wel en eens met mijn toenmalige herder een hele wedstrijd gedaan met een loopse teef vlak naast hem, zelfs de down oefening lagen ze een halve meter naast elkaar. Die reu had enkel oog voor zijn werk, won die wedstrijd ook met de volle 100 punten.
Eigenaar van de teef had niet vermeld dat zijn teef loops was, pas na de wedstrijd kwam dit uit.

Wil maar zeggen, een reu kan prima functioneren met een loopse teef erbij, dat ligt niet aan de teef maar aan de opvoeding van de reu dus een hondenschool die ze verbiedt, is best vreemd bezig.

Vind dit wel wat kort door de bocht. Tuurlijk is training en opvoeding een heel groot aspect, maar de ene hond is ook de andere niet natuurlijk.

Onze eurasier kan ik makkelijk eten laten weigeren, maar de kleine keeshond is gewoon permanent uitgehongerd en daarvoor moet ik toch echt iets meer mijn best doen wil ik zorgen dat hij iets niet opeet. Hebben allebei dezelfde opvoeding/training gehad en de keeshond misschien nog wel meer dan de Eurasier.