cursebreaker schreef:Ja, ik snap wat je bedoelt. Maar hoe wil je erachter komen hoeveel procent van de brok ze opnemen als energie? Dat is toch vooral goed kijken naar je hond toch. Ik zie aan haar gedrag dat ze op zich fit genoeg is voor een pup van haar leeftijd, dus de energie lijkt ze wel gewoon te hebben wat dat betreft. Dus in dat opzicht zou ik eigenlijk zeggen dat ze wel genoeg uit haar voeding haalt, anders zou ze toch veel slomer en lusteloos zijn denk ik? Zo heb ik het geleerd dan en zo legde de DA het mij ook uit.
De DA denkt, en ik zelf ook, dat het waarschijnlijk ook te maken heeft met het feit dat ze nog niet lang hier is en nog moet wennen aan dingen; wat betekent dat ze toch, zeker in de eerste dagen, stress ervaart wat tot uiting kan komen in gewichtsverlies (sommige honden zijn daar wel gevoelig voor hoor dus misschien Arya ook wel) en het feit dat ze een stuk actiever is hier met het opdoen van indrukken e.d. als dat ze in het nest was. Dus wat dat betreft is alleen al de verhuizing naar hier en alle nieuwe indrukken opdoen dagelijks genoeg om te verklaren dat ze opeens wat mager is natuurlijk - zeker gezien het feit dat ze verder wel gewoon de energie lijkt te hebben dat normaal is voor een pup.
Maar omdat de poep wel aanzienlijk meer is geworden en vrijwel 2x per dag momenteel, denk ik dat het voer gewoon niet goed genoeg is voor d'r dus vandaar dat ik daar nu ook zsm mee wil wisselen. Maar als ik kijk naar haar energie niveau dagelijks is dat eigenlijk wel normaal voor een pup van haar leeftijd.
Dat zou echter niet zo'n groot verschil mogen maken in gewicht.
Normaal staat energieopname ook ergens op de verpakking.