De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:02

Haha zo schattig <3

Hier ben ik de beslissing echt aan het uitstellen... En mijn moeder werkt ook niet mee door te zeggen, "Maar nu lijkt het toch weer beter te gaan?"... :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 21:33

Lastig hoor!

Te schattig Cobelens <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:16

Ik kom weer meekletsen, jullie gingen mij veeeeel te snel, volgde het niet meer :')
Lastig Moppie :(:)
Geweldig lieve en leuke foto's zag ik voorbij komen <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:17

MoppieFilou schreef:
Nog even een vraagje. Als er een voedster bij zou komen zou ik graag een groter formaatje hebben. Is dat te doen wat eten betreft, een groot en klein konijn samen? Of is dat heel moeilijk "af te meten?" Voor groenten en hooi lijkt me het nog niet zo'n probleem maar brokjes is al moeilijker.

Hier gaat dat gewoon goed, Saar eet sneller dan de rest dus die krijgt ook gelijk meer binnen :')
Ze zijn allemaal goed op gewicht. (Ik voer op het oog)

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:57

Vooral sneller idd, jeetje wat die Fransman hier naar binnen werken, hij eet 3 brokjes als Majoor er 1 weg werkt

Edit, ik hou het ook soms dagen niet meer bij, zo snel gaat het hier

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:00

Ja echt niet normaal hoe snel die kunnen eten toch?!! :')

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:13

Nelson is absoluut geen bijter, maar door zijn gulzigheid en grote mond, raakt hij zelfs wel eens een vinger met zijn tanden. En dat ongeduld....als ik naar buiten kom met iets dan staat die met twee voorpootjes recht op, Dus aan mijn boven been te krabbelen als een hond

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:24

We misten je al Tarzan!

Jaa dat doet Koekie hier ook inderdaad.
Koekie is een klein beetje groter dan Bliksem, Donder was t grootste maar qua eten maakte het niet uit!

Het konijntje dat nu naar me toe komt misschien is zelfs groter dan Donder was, dus ben benieuwd hoe dat gaat haha.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:37

Hihi lief jolmer!
Wanneer komt je nieuwe konijntje?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:54

Ahhh haha die Nelson! :D

Hier ook allemaal wel redelijk uit de hand eten, maar alleen Choco komt echt naar me toe voor een aai :P En nu die kleintjes, maar die zijn nog bleu :')

Mijn ouders hebben het: "je hebt teveel dieren"-gezeik opgegeven toen ik op mezelf, op een boerderij _O- , ging wonen hahaha en daarna is het aantal nog verdubbeld _O- En we zijn nog lang niet klaar <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:56

Mijn vader heeft m'n vriend eens gevraagd wat ik met 6 konijnen moet, die zei alleen maar, laat haar maar, als ze daar blij van wordt :') _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:45

Precies haha, gelukkig heb ik ook zo'n vriend die dat begrijpt.. Sterker nog, soms komt hij wat tegen en komt ie 't aan mij laten zien: kijk nou Natas.... die zou er toch zo goed bij passen!!! <3 <3 :') Neeeee, Kevin... je moet me remmen!! :') Niet aansporen hahaha

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:03

Ik denk volgende week ergens, ze liet haar eerst helemaal nakijken door de dierenarts! Dus dat is al superfijn! Het is wel een leukie hoor, kan niet wachten <3

Hahaha dat hoop ik ook ooit nog eens Utopia, dat ik gewoon op een boerderij kom te wonen, hebben ze helemaal niks te zeggen haha.

Hahha Tarzan, toch fijn dat je vriend het begrijpt!

Haha zo is mn vriend ook Utopia! Toen we het erover hadden hoe we het verder doen met de konijnen zei hij ja, maar we moeten er wel minimaal 2 bij hoor!
Uhhh, van de week zat je nog te zeuren: ja jij wilde konijnen, ik niet!
Hmm.. mannen haha

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:37

Haha hier ook geen ouders die er wat over zeggen maar een vriend :+ Die was niet zo blij dat lilly en hazel tijdelijk hier kwamen. Ze zijn er nog steeds trouwens, blijven niet meer in hun box dus soortvan free roaming en pooping in die kamer :roll: Ze worden zometeen opgehaald voor hun nieuwe huisje. :o

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:11

xXutopiaXx schreef:
Precies haha, gelukkig heb ik ook zo'n vriend die dat begrijpt.. Sterker nog, soms komt hij wat tegen en komt ie 't aan mij laten zien: kijk nou Natas.... die zou er toch zo goed bij passen!!! <3 <3 :') Neeeee, Kevin... je moet me remmen!! :') Niet aansporen hahaha

Dat doet die van mij dan weer niet :')
Voor hem hoeft het allemaal niet maar omdat ik er zo blij van wordt gaat hij er maar in mee :')
Ik heb heel lichtelijk *ahum* ons zoontje ook aangestoken, zodra hij de tuin in loopt rent hij ongeveer naar de konijnen whahaha _O- Papa vindt dat iets minder grappig :')

Jolmer, wat fijn dat ze haar laat nakijken voordat ze komt! Hopen dat het klikt :D

LL _O- Free Lilly en Hazel _O-

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:42

Ben benieuwd naar je nieuwe konijntje Jolmer!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:16

Ben ook wel benieuwd Jolmer! :D

Bye bye little Hazel & Lilly, have a lovely new home. Stiekem ben ik een klein beetje sad. Maar er staat een mooi huis op ze te wachten. Hopelijk matcht het met de andere 3..... Anders kan ze een scheiding maken maar het zou leuk zijn als ze een leuk groepje vormen.

Even snel wat fotootjes gemaakt voor ze gingen. Gewoon als herinnering <3 .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu die kamer nog schoonmaken _O- Heb wel 3x per dag de poep opgeveegd maar dat wordt even dweilen haha.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:48

Ik snap dat je ze gaat missen! Je hebt ze in totaal een hele tijd bij jou gehad hè.

Het moet nog even overlegd worden, maar momenteel neig ik naar Lou een nieuwe vriendin geven en Lilly even alleen op adem laten komen. Als ik er over nadenk heb ik een veel sterkere band met Lilly dan met Lou, maar als ik nog maar denk aan Lou wegbrengen krijg ik al tranen in mijn ogen := . Ik ben echt van het principe, alle dieren die hier binnen komen gaan ook hier dood.

En dan is het plan om ze te laten inzien dat als we toch al een aparte ren voor Lilly hebben het helemaal geen groot verschil zou maken om er nog eentje bij te nemen <<) . Je hebt immers toch al twee rennen gemaakt, en je moet er ook twee schoonmaken, dus dan zijn enkel de extra kosten nog het verschil, maar dat ene konijn kan ik wel betalen met een vakantiejob denk ik! Plus, als je een konijn uit de opvang haalt weet je wat je hebt. Ik heb bij mijn drie konijnen altijd al tandproblemen gehad, maar bij een opvangkonijn kan je eentje nemen die al gesteriliseerd is en geen tandproblemen heeft dus dat zijn al minder extra kosten dan!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:56

MoppieFilou schreef:
Ik ben echt van het principe, alle dieren die hier binnen komen gaan ook hier dood.

Haha dat heb ik ook :P Kan het níet over m'n hart verkrijgen. Tenzij ik een paard voor het trainen/de handel koop

Zal wel gek zijn LL dat ze nu weer weg zijn... hopelijk wordt het 1 mooie grote groep daar :+: En mooie foto's nog even <3

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:23

xXutopiaXx schreef:
MoppieFilou schreef:
Ik ben echt van het principe, alle dieren die hier binnen komen gaan ook hier dood.

Haha dat heb ik ook :P Kan het níet over m'n hart verkrijgen. Tenzij ik een paard voor het trainen/de handel koop

Inderdaad! En ik zou er dan gerust wat geld voor over hebben moest ik het zelf hebben. Het is niet dat we nog honden, katten of paarden moeten betalen..

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:21

Ah dat snap ik zeker ja! En als je het zo zegt dan is er ook niet veel verschil, alleen een blijer konijn :)

Ik heb ze vorig jaar 7 maanden in totaal gehad, toen proberen te koppelen met Wombat en dat lukte toen niet, toen de dames terug naar m’n werk gebracht en waren ze prima daar en stabiel. En toen kregen we Ziggy voor wombat :P

Dus ja ze hebben zeker een speciaal plekje hihi. Vind het wel fijn dat ik de nieuwe eigenaar ‘ken’ en mag er ook een keer op bezoek dus dat is leuk :) ze zijn een beetje in shock van de 45 min auto rit maar ze zitten nu blijkbaar lekker binnen in het hooi om bij te komen. Niet meteen voorgesteld aan de rest gelukkig haha.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:49

Ahhh, snap ik Laughterline maar fijn dat ze een nieuw huisje hebben!

Ja zo sta ik er ook altijd in hoor MoppieFilou! Alles wat komt gaat niet meer weg!
Of het moet echt niet gaan, maar dan nog verzin in wel een oplossing haha.
Snap je punt, je maakt toch al 2 hokken schoon, maakt ook niet meer uit haha.

Zie hier:
Zilver
Afbeelding
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:18

laughterline schreef:
Ah dat snap ik zeker ja! En als je het zo zegt dan is er ook niet veel verschil, alleen een blijer konijn :)

Ik heb ze vorig jaar 7 maanden in totaal gehad, toen proberen te koppelen met Wombat en dat lukte toen niet, toen de dames terug naar m’n werk gebracht en waren ze prima daar en stabiel. En toen kregen we Ziggy voor wombat :P

Dus ja ze hebben zeker een speciaal plekje hihi. Vind het wel fijn dat ik de nieuwe eigenaar ‘ken’ en mag er ook een keer op bezoek dus dat is leuk :) ze zijn een beetje in shock van de 45 min auto rit maar ze zitten nu blijkbaar lekker binnen in het hooi om bij te komen. Niet meteen voorgesteld aan de rest gelukkig haha.

Inderdaad!

Wel leuk dat je ze nog kan zien!! Dat zou ik ook w echt willen als Lou toch nog weg zou gaan. Iemand die het niet erg vindt dat ik om de paar maanden ofzo eens een berichtje stuur om te vragen hoe het gaat. Ik zou dat zelf ook met alle plezier doen als ik iemand anders' konijn zou overnemen.

jolmer20 schreef:
Ahhh, snap ik Laughterline maar fijn dat ze een nieuw huisje hebben!

Ja zo sta ik er ook altijd in hoor MoppieFilou! Alles wat komt gaat niet meer weg!
Of het moet echt niet gaan, maar dan nog verzin in wel een oplossing haha.
Snap je punt, je maakt toch al 2 hokken schoon, maakt ook niet meer uit haha.

Zie hier:
Zilver
[ [url=m/1Lujt9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SbZ3d2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha inderdaad!

Ze zijn echt zooo mooi!! Echt een prachtige kleur vind ik! <3

Edit: Nu zit Lilly aan de ene kant de restjes op te eten en Lou zit aan de andere kant op de doos... Ik vraag me soms af hoe Lilly zou zijn als ze alleen of met een ander konijn samen zou zitten, of m.a.w. hoeveel last ze heeft van Lou zijn gedrag.. Want het blijft toch een issue hoor, konijn erbij... :\

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:23

Ohhh Zilver is mooi <3 <3

Echt een moeilijke situatie Moppie... -O- Zo jammer dat je je ouders niet over kan halen...

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:25

Ja echt waar... En dan vraag ik, waarom zou je het niet willen, een konijn erbij, en voor elk argument dat zij kunnen geven heb ik een tegenargument, dus ik zie het probleem niet... :\