RoyceMack schreef:Heeft iemand ervaring met het maken van een binnenkennel ten opzichte van alleen een bench?
Ik heb het er met de fokker over gehad, die had speciaal een aanbouw laten maken met een mooie kennel in hun woonkamer waar de honden slapen. Hier worden ook de pups geboren en groeien daar op (alles in huis dus, voor mij een grote plus).
Echter moet een pup een bench als zijn veilige plekje gaan zien natuurlijk (daarbuiten is het natuurlijk ook veilig, maar bench komt niemand in).
Echter willen mijn partner en ik liever niet opsluiten snachts en als we even weg moeten. Vrij rondlopen is voor mij ook geen optie zonder toezicht. Onze meubels moeten ook veilig zijn.
En ik wil wel een plekje waar ik de hond neer kan leggen/zetten als hij oostindisch doof is en ik bv mn aandacht even bij iets nders moet houden.
Nu gaf de fokker aan dat zo'n kennel in huis dan wel fijner is voor zowel mij als de hond. Zet er een bench in en hij kan zelf kiezen wanneer hij erin gaat of niet, maar ik kan hem dan in de kennel zetten en door met mn andere activiteit.
Dat idee vond ik wel wat. We hebben opzich genoeg ruimte.. Maar werkt dat echt zoals ik dat hier benoem. Dus dat je hond toch even een time out kunt geven zonder hem op te sluiten in een bench? Dat ie er toch zelf uit kan.
De kennel zal ongeveer 2,5meter breed worden en 1meter breed. Dan hoeven de bakken met water bv ook niet in de bench. Gewoon lekker kussen erin.
Je kan ook gewoon zo'n puppyren gebruiken, kun je zo groot maken als je zelf wilt. Is misschien handiger?