Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:04

Pff Kaus, dat is geen nieuws wat je wil voor een 5 jarige hond. Hopelijk kan hij zichzelf straks beter redden met wat spieren er op, maar alles wat kapot is, zal niet meer heel worden. Geen foto's nog gemaakt?

Diandra, fijn dat je Prim thuis hebt, ben idd ook bang voor de vraag Berner en dan zonder staart? Maar ach, mensen weten soms gewoon niet beter. Lekker genieten van je meisjes.

AJ, lekker aan het spitten in de tuin, ach iemand moet het tuinwerk doen :+

Paloedie, wat ligt ze braaf op schoot, Roetsj heeft daar echt het geduld niet voor hoor.

Ik heb de tuin gisteren van gras voorzien, nu nog even vastgroeien en dan kan Roetsj lekker rollen over haar eigen gras. En ze heeft een mooi nieuw kussen gehad, wat direct is goedgekeurd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 09:37

Mooi kussen Fannetje!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:26

Heeft iemand ervaring met het maken van een binnenkennel ten opzichte van alleen een bench?
Ik heb het er met de fokker over gehad, die had speciaal een aanbouw laten maken met een mooie kennel in hun woonkamer waar de honden slapen. Hier worden ook de pups geboren en groeien daar op (alles in huis dus, voor mij een grote plus).
Echter moet een pup een bench als zijn veilige plekje gaan zien natuurlijk (daarbuiten is het natuurlijk ook veilig, maar bench komt niemand in).
Echter willen mijn partner en ik liever niet opsluiten snachts en als we even weg moeten. Vrij rondlopen is voor mij ook geen optie zonder toezicht. Onze meubels moeten ook veilig zijn.
En ik wil wel een plekje waar ik de hond neer kan leggen/zetten als hij oostindisch doof is en ik bv mn aandacht even bij iets nders moet houden.
Nu gaf de fokker aan dat zo'n kennel in huis dan wel fijner is voor zowel mij als de hond. Zet er een bench in en hij kan zelf kiezen wanneer hij erin gaat of niet, maar ik kan hem dan in de kennel zetten en door met mn andere activiteit.
Dat idee vond ik wel wat. We hebben opzich genoeg ruimte.. Maar werkt dat echt zoals ik dat hier benoem. Dus dat je hond toch even een time out kunt geven zonder hem op te sluiten in een bench? Dat ie er toch zelf uit kan.
De kennel zal ongeveer 2,5meter breed worden en 1meter breed. Dan hoeven de bakken met water bv ook niet in de bench. Gewoon lekker kussen erin.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:54

RoyceMack schreef:
Heeft iemand ervaring met het maken van een binnenkennel ten opzichte van alleen een bench?
Ik heb het er met de fokker over gehad, die had speciaal een aanbouw laten maken met een mooie kennel in hun woonkamer waar de honden slapen. Hier worden ook de pups geboren en groeien daar op (alles in huis dus, voor mij een grote plus).
Echter moet een pup een bench als zijn veilige plekje gaan zien natuurlijk (daarbuiten is het natuurlijk ook veilig, maar bench komt niemand in).
Echter willen mijn partner en ik liever niet opsluiten snachts en als we even weg moeten. Vrij rondlopen is voor mij ook geen optie zonder toezicht. Onze meubels moeten ook veilig zijn.
En ik wil wel een plekje waar ik de hond neer kan leggen/zetten als hij oostindisch doof is en ik bv mn aandacht even bij iets nders moet houden.
Nu gaf de fokker aan dat zo'n kennel in huis dan wel fijner is voor zowel mij als de hond. Zet er een bench in en hij kan zelf kiezen wanneer hij erin gaat of niet, maar ik kan hem dan in de kennel zetten en door met mn andere activiteit.
Dat idee vond ik wel wat. We hebben opzich genoeg ruimte.. Maar werkt dat echt zoals ik dat hier benoem. Dus dat je hond toch even een time out kunt geven zonder hem op te sluiten in een bench? Dat ie er toch zelf uit kan.
De kennel zal ongeveer 2,5meter breed worden en 1meter breed. Dan hoeven de bakken met water bv ook niet in de bench. Gewoon lekker kussen erin.

Je kan ook gewoon zo'n puppyren gebruiken, kun je zo groot maken als je zelf wilt. Is misschien handiger?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 13:02

Ja je zou er ook een puppyren omheen kunnen zetten. Al zal de gemiddelde herder wel uit een puppyren kunnen komen als ie dat wil. Heb je een voorbeeld( van google ofzo) van wat je zoekt?

Hier slapen ze gewoon in de bench in de nacht en als we overdag weg zijn ook. Dus geen ervaring met iets wat jij bedoelt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:06

MyWishMax heeft kennels. Weet dat KimD van die benches icm puppyren heeft.

Fannetje, wat een leuk kussen <3 Zouden die van ons ook wel willen maar die mogen het doen met de bank en dekbedden :=

Op de foto zetten zou kunnen, dan weet je wel hoe erg het precies is. Nadeel is dat je LCP vaak niet op de foto ziet. Heupen en knieeen kan ik wel op de foto laten zetten maar er gaan toch geen behandeling of medicijnen komen vanuit mijn moeder. Dus wanneer Floyd weg is stopt alle zorg van hem dus ga ik nu ook niet enorm veel geld investeren in behandelingen die niet gaan gebeuren .

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:16

Poeh wat gaan jullie weer hard! Prim is leuk <3
Ik houd juist wel van dat kleurtje maar ja, heb dan ook eerder altijd Berners gehad. Met staart :+

Mijn hond is volgens de meeste voorbijgangers toch echt een IJsbeertje en anders denken ze dat het een Keeshond is. Tot een paar weken geleden werd Pomeriaan ook nog wel eens genoemd. Maar een Samowat? dat kennen ze dus niet....
Niet zo erg, ik heb gelukkig dus in elk geval geen modehond ;)
En dan is het wel weer lachen dat we deze eigenlijk hebben door een leuk filmpje op facebook...

Qua kennel, hier een Puppyren in huis, wij hebben er een met 8 panelen van 1 meter hoog en 80 breed. Kan je in alle vormen neerzetten, hier staat ie nu in een L vorm.
Marley heeft geen enkel probleem met in de ren slapen en verblijven als we weg gaan, geef hem iets lekkers en geheid "vlucht" hij er gauw mee zijn ren in om het op zijn kleedje op te peuzelen. Voordeel is dat hij gewoon lekker op de vloer ligt en niet op een stuk blik. Kan met onze vloer ook prima, dus wij zijn er blij mee, met de ren! Onze meubels blijven heel en Marley heeft toch lekker wat ruimte. Zodra het wisselen voorbij is en we denken dat het kan, gaan we wel proberen om hem gewoon los in huis te laten, we hebben niet de bedoeling de ren voor altijd te laten staan. Was bij onze vorige honden ook niet nodig.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:16

Ik heb een overige slaapkamer omgetoverd tot hondenkennel. Mijn honden springen niet over hekwerk dus heb gewoon 2 puppy rennen aan elkaar met in 1 hoek een grote bench zodat ik ze apart op kan sluiten in dezelfde ruimte.
Rondom dus panelen zodat de muur en plinten beschermd zijn. In deurgat is de normale deur weg en paneel van pupren vast gezet waar uiteraard de deur in zit. Zo hebben ze flinke en veilige bewegingsvrijheid. Daar ligt een gewoon 1 persoons matras en groot 1 bij 1.5 meter vetbed en in bench dik kussen en verder kaal laminaat. Een hoop speelgoed en een waterbak. Ideaal zo voor s nachts en als ze alleen zijn en bij visite...
Ze slapen s nachts bij mij op bed, gaan overal mee naar toe en denk 3x per jaar visite dit was voor ik bij huidige werkgever terecht kwam en wil als kymo wat ouder is ze wel s nachts daar weer gaan zetten en af en toe alleen thuis gaan laten. Gewoon omdat ik ze het wil leren voor als mijn leefsituatie ooit mocht veranderen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 13:29

Ahh Billy, een ijsbeertje mag ook wel <3

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:47

kiwiwitje schreef:
Ja je zou er ook een puppyren omheen kunnen zetten. Al zal de gemiddelde herder wel uit een puppyren kunnen komen als ie dat wil. Heb je een voorbeeld( van google ofzo) van wat je zoekt?

Hier slapen ze gewoon in de bench in de nacht en als we overdag weg zijn ook. Dus geen ervaring met iets wat jij bedoelt.

Ja zon puppyren bedoel ik ook.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 13:48

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 14:07

Wij hebben inderdaad van die rennen in huis als het moet, niet altijd, meestal de winterperiode. Het achterste gedeelte van onze woonkamer is 'leeg' en bedoeld voor de honden, het zal ongeveer 6 bij 4/5 meter zijn en we hebben boven nog een hondenkamer, daar kunnen ze zelf bepalen wanneer ze gaan liggen.

Het werkt voor ons heel fijn. We hebben de 1.20m. Theoretisch gezien zouden ze er makkelijk overheen kunnen, maar dat doen ze niet, ze weten dat het niet de bedoeling is.

Op de camping is ons hekje ook maar 1 meter hoog, en daar blijven ze ook braaf achter.

Edit: Wij hebben dus geen vaste kennelpanelen in huis.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 14:33

Ik denk inderdaad dat tenzij je een hond hebt die in paniek raakt, je niet naar de hoogte van het hek moet kijken. Wij willen de honden niet in de keuken en bij de prullenbak als we weg zijn dus staat een hekje voor van 50cm. Ho maar dat ze daar doorheen gaan :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 14:50

Nouja, ik denk dat er veel in dit topic het idee van ondeugende pups/jonge honden wel kennen. En als je dan over het formaat herder praat, zie ik nog best gebeuren dat ie gewoon over het rennetje heen gaat.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:47

Mijn husky's blijven er ook braaf achter :D ik denk persoonlijk als je consequent blijft dat ze het goed kunnen leren

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 15:52

KarmaChansy schreef:
Mijn husky's blijven er ook braaf achter :D ik denk persoonlijk als je consequent blijft dat ze het goed kunnen leren

Tuurlijk, maar je kan ze “alles” leren. Maar ik zou er bang voor zijn dat ondeugd, zeker in puppyfase, er wel eens overheen zou springen/klimmen en dan nog alles overhoop trekt. Voor een volwassen hond zou ik daar niet zo banb voor zijn maar juist voor een pup/jonkie wel. Juist omdat je in het leerproces zit dan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:11

Maar als puppy zijnde komt die niet zo makkelijk over 1.20cm. En tegen de tijd dat de hond daar groot genoeg voor is heeft hij al geleerd dat het niet mag.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 17:40

KimD schreef:
Maar als puppy zijnde komt die niet zo makkelijk over 1.20cm. En tegen de tijd dat de hond daar groot genoeg voor is heeft hij al geleerd dat het niet mag.

1.00 zoals het voorbeeld van RM.

Ja ik denk dat ie daar indd als pup van 8 weken niet overheen zal kunnen. Maar er zijn er genoeg die op 4/6 maanden beginnen te uitproberen. En dan vind ik het wel spannend.

Ik zou het ook niet doen. Maar heb er verder ook geen ervaring mee. Misschien eens aan de fokker vragen hoe die dat aanpakte RM

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:51

Ze zijn in alle hoogtes te krijgen, beginnend bij 60cm tot 1.40cm. Wij hebben dus de 1.20m.

Bij ons dus nog geen honden die over de hoge zijn gegaan, en onze borders zijn ook vrij groot.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 18:01

Dan heb jij er duidelijk dus een goede ervaring mee. :) RM en ik hadden er beide 1 van 1 meter laten zien. Maar vooral voor haar misschien handig om te weten dat ze ook hoger bestaan ;)

Ik zie verhalen genoeg voorbij komen incl foto’s en filmpjes van honden die uit benches komen die gewoon dicht zijn. En dan het huis verbouwen.Dus dan vind ik zo’n ren niet iets wat een hond wel binnen zou houden..
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 14-10-18 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:01

Hier zat mijn reu (en elin trouwens ook) achter een traphekje van 80cm. Geen probleem, bleef er altijd braaf achter!

Afbeelding
Gisteren op terras wat gaan eten en prim is ook al terrasproef.. *\o/*

Afbeelding
And at this moment.. :Y)

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:14

Hier eentje die met 9 weken over een ren van 80 cm kwam, toen 100cm gekocht en daar kwam ze met 11 weken uit. Nu klimt ze met gemak uit een kennel van 180, ze is zelf maar 37 cm hoog . Dus helaas zegt hoogte ook niet alles.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:15

Koppig meiske dan haha zorry, hoe is het met aanstaande mamma nu?

de mijne waren makkelijk :+ zelfs tijdens karma haar loopsheid bleef balto er achter

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:29

Hier blijven gelukkig de andere er wel achter, maar eentje die zo eigenwijs is.

Met mama gaat het goed, ze is nu 6 weken drachtig en al extreem dik dus vraag me af of er echt maar 6 inzitten.
Ze heeft ook heel veel honger om gek van te worden, ze krijgt nu al het dubbele aan brokken en daarnaast nog 250 gram vlees. Probleem is een beetje dat ze dik is wat betreft de buik maar de rug word al wel weer zichtbaar dus daarom al zo veel extra voeren in de hoop dat ze toch ook dikker word door voer ipv pups zeg maar.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:32

Spannend! Ja ik snap het wel dat honger zijn :D kan niet zo zijn dat er veel vruchtwater in zit?

Hopelijk zet het extra voeren aan :j