Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:15

Bij mij krijgen ze nu die kleine er is in de ochtend 1 zakje over 3 verdeeld en in de avond hun eigen zakje.
Verder staan er onbeperkt brokjes

De mijne komen niet buiten dus kan je niet adviseren

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:56

Ik ben net boos geworden op Tonic :oo Echt heel boos. Hij piste gewoon zo tegen de muur aan op mijn slaapkamer boven mijn schone was. Het gekke is dat hij wel echt de plashouding had, niet de standaard sproeihouding die een kater normaal heeft. Dus ik weet niet wat ik er van moet denken... Heb hem in elk geval heel goed gecorrigeerd, zelfs onder de douche gegooid :') Hopelijk was dit de eerste en laatste keer. Ze komen in elk geval voorlopig niet meer in mijn slaapkamer.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:04

Dat gebeurde mij dus pas ook lifaya, en pukkie bleek blaasontsteking en blaasgruis te hebben. Dus ik zou wel even in de gaten houden of het eenmalig was en je verder niks geks aan hem ziet :)

Vandaag weer urine laten testen van Pukkie, en alle gruis was weg, nog wat ontstekingscellen wel, maar bijna helemaal over dus. Ik moet de zak met speciaal voer nog opvoeren (heb nog een kilo) en dan over op Royal Canin urinary onderhoudsvoer. Duur grapje helaas, dat zou hij de rest van z'n leven moten krijgen. Poekie vind het alleen nogal lekker dus die blijft er maar van eten... En zij heeft gewoon haar eigen iams :( omdat ze het zo lekker vinden eten ze er zoveel van dat ze daarna weer alles uitbraken :(...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:06

Ja dat schoot ook in mijn hoofd inderdaad, als hij dit vaker gaat doen en dan in een plashouding, ga ik even naar de dierenarts. Moet er sowieso heen voor zijn program injectie. Want als het echt sproeien is gaan die ballen er toch af :=

Fijn dat jouw kat in elk geval er van af is! maar lijkt mij wel heel lastig met voeren...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:35

Ja inderdaad, en eigenlijk moet ik nu elke maand/ om de maand urine laten testen. Wat een ellende, heb nu ook 2 volle dagen bij die kattenbak zitten waken zo ongeveer :+ Van die 'nep korrels' erin van de dierenarts, en elk half uur kijken, want het mocht niet ouder zijn dan een half uur. vervolgens opzuigen met een pipetje en snel naar de dierenarts... Ze komen er nooit meer vanaf hoor ik overal, zijn vader is hier ook aan dood gegaan een paar maanden geleden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:37

oef wat een gedoe zeg :oo en ook een behoorlijk kostenplaatje.... hoe herken je het verder?

Tonic zijn urine stonk niet ofzo en hij leek ook niet echt pijn te hebben. Het droop van de muur naar beneden, wel waterachtig.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:44

Ik heb geen flauw idee, ik weet ook niet of hij het al langer had. Maar ik dacht eerst dat hij steeds sproeide, maar de dierenarts zei dat ik daar niet mijn hele bed tot aan het matras onder de matras hoes aan toe nat van kon hebben, en dat sproeien nooit gewoon 1 grote natte plek is maar meer een spoor van druppeltjes, en dat het van alles kon zijn, zoals stress, pijn, enz. dus dat ik beter even de urine kon laten testen, en ik anders maar met hem naar de gedragstherapeut moest.
Nu weet ik niet of ik het me verbeeld, maar hij lijkt ineens veel meer energie te hebben een aanhankelijker te zijn, maar wellicht komt dat ook omdat ik nu de hele tijd overdag bij hem ga kijken en aaien enzo en ik hem nu nogal in de gaten houd :P

Ik weet ook nog niet of ik elke maand de urine ga laten testen. Elke keer 16,95 en een hoop gedoe. Misschien kan ik het volgende keer beter herkennen, en ik zie ook recensies van dat speciale voer van katten waarbij het jaren niet meer terug is gekomen, tot ze bijvoorbeeld stoppen met dat voer.

Sorry trouwens dat ik niet op de rest heb gereageerd, er waren teveel schattige kittens en oudere poezels tijdens het bijlezen om het bij te houden :P :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:52

Als ik kijk naar de symptomen en oorzaken van blaasontsteking dan is het enige wat overeenkomt die ene keer plassen en dat hij op vol voer staat := Hij drinkt genoeg, is absoluut niet dik, heeft veel energie etc. Maar ik kijk het even aan, wil vrijdag of volgende week sowieso even naar de DA gaan...

Dure maanden heb ik nu :') Nieuwe TV, ga een (eerste) auto kopen, een nieuwe telefoon en een extra krabton voor de katten gezien die lief! krabpaal echt veel te klein is voor hen en gewoon kapot is := Gelukkig kan ik sparen :')

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 00:16

Ik kan ook meepraten met het topic!
Sinds afgelopen zaterdag hebben we onze Luna opgehaald..
Ze is een ( goed gelukte) kruising tussen een Noorse boskat met een pers..
We waren op slag verliefd!

Afbeelding

Ze is heerlijk relaxed van karakter! Ik borstel haar nu alvast elke dag, dat laat ze goed toe...
Ze moet alleen erg wennen aan onze (ADHD ) hond van 1 jaar..

Afbeelding

Kinderen zijn helemaal happy, ze is zoooo leuk!

Oh en douchen vind ze grappig, en ze speelt echt met water, typisch Noorse boskat streek geloof ik?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 00:22

Wat een schatje zeg <3

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:47

Wat een droppie!

Haha Renee ik heb hier eentje van 215 hoog maar de bank is favoriet :') (ze durven wel bovenin maar nog niet zo goed omlaag)

Jeetje wat zijn ze hard gegaan in 8 weken qua groei..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Red en zn muis <3 En zn beginnende kraagje <3

Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:50

Wauw wat een knapperds hierboven! *kwijl* :)

Mila moet vandaag haar eerste enting hebben, ze is super nuchter als ze iets niet leuk vinde dus ik denk dat het niet heel eng wordt.
Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:29

Je moet schoon, nee jij moet schoon.. nee jij!

Zo waren ze elkaar 10 mij lang aan het aflebberen hahaha :=

Zal best meevallen Nienke. En anders moet je dr maar troosten hihi

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:40

Oh wauw! Die Rode maine coon staat nog op mijn lijstje voor ooit!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:15

balou zat bij zijn eerste enting zelfs te knorren die sukkel ook haha die tweede mieuwde hij wel ff

balou is ook al een stuk gegroeid van 700 gram naar 1,3 en hij staat een heel stuk hoger op zijn poten

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:35

Oh ze schreeuwde het uit met enten :( onderweg steeds piepen dus ik moest haar knuffelen, dan was het echt een kwart van het gepiep

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:25

Die groeien mooi uit zeg.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:09

Onverwachts kat in laten slapen sucks... Echt... -O- |(
Nu is Turbo alleen.... Maar ik ben nog lang niet toe aan een andere kat, daar is het verdriet veel te vers voor %)
Maar wij werken beide full time, dus zal tzt wel wat bij moeten... Pfff -O- ik wil mn poesje weer terug ;(

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:11

pluche_pluus schreef:
Onverwachts kat in laten slapen sucks... Echt... -O- |(
Nu is Turbo alleen.... Maar ik ben nog lang niet toe aan een andere kat, daar is het verdriet veel te vers voor %)
Maar wij werken beide full time, dus zal tzt wel wat bij moeten... Pfff -O- ik wil mn poesje weer terug ;(

Och :( heel veel sterkte!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:13

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:37

Sterkte Pluche pluus!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:20

Sterkte met dit verlies

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:26

Sterkte! :(:)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:30

Aah dat is naar ja.. Heel veel sterkte :(:)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:48

Dankjulliewel meiden.... Geniet alsnog van Turbo hoor. Maar zijn maatje is er helaas niet meer ;(