Wij hebben een zware training achter de rug met hele slechte raakvlakken. De A is geen probleem, maar de Kat & Wip is ècht een punt van aandacht. Hebben we gecombineerd met een vleugel en lekkers waardoor Guinness niet meer kan uitzwenken, dat ging goed.
Laatste rondje fijn kunnen afsluiten, maar het was te merken dat Guinness mentaal kapot was na die Kat.
Gisteravond weer gehoorzaamheid gehad. Opeen werd ze heel sloom en toen ze bijelkaar moesten zitten ging ze braken. Gelukkig maar 1x en daarna was ze ook wel weer aardig fit. Nu ligt ze naast met te pitten op de bank
Wij hadden gisteren proeftoets bij behendigheid. Dus geen echt proefexamen maar gewoon een x een echt parcours oefenen. We deden tot nu toe elke keer lijnen oefenen enzo.
Mancha en ik hadden geslaagd geweest, we hadden 2 fouten en een weigering in anderhalve minuut.
Mancha is alleen nog zoooo extreem hyper en blaffen en springen pff. Ik moest haar voor de paaltjes echt even vast grijpen bij dr hoofd en zeggen dat het nu echt klaar was want ze kreeg de rust niet voor de paaltjes waardoor ze er ook uit sprong. Ik moest het nog een x doen en toen deed ze het wel goed. Ik ben blij dat ze zo enthousiast is maar pff het is wel lastig hoor zo'n spring in het veld.
KimD
Geplaatst: 13-11-16 15:38
Je verwacht naar mijn inziens veel te veel van die (jonge) hond, want je was nog niet lang bezig toch?
Je kunt niet verwachten dat het vlekkeloos verloopt en zeker de paaltjes niet, dat is een behoorlijk lastig onderdeel voor veel honden.
Zeker niet gefrustreerd raken op je hond, verlaat dan het parcours als je voelt dat je gefrustreerd raakt. De hond heeft daar niks aan.
Zoals eerder aangegeven ben jij waarschijnlijk te onduidelijk, wat logisch is, want je bent ook beginnend.
Maar verpest het spelletje niet voor jezelf of voor je hond, het blijft tenslotte een spelletje.
Edit: even een filmpje van Puk erbij gezocht van twee weken geleden. Wij trainen nu sinds April en sinds Oktober wekelijks. Met Puk doe ik ook bewust rustig vanwege haar agressie.
Veel moeilijker dan dit maken we het nog niet, hier en daar een om en een blinde tunnel. Vaak breken we ook het parcours en doen we alleen sprong katteloop of sprong paaltjes, kleine techniekjes. Waarbij de palen nog open staan waardoor haar kans of slagen groot is.
Hmmm dat parcours komt me bekend voor haha vorige week hadden ze die blijkbaar laten staan. Gioia ging er lekker op. Ben benieuwd hoe ze het vandaag doet. Tot strax kim!
KimD
Geplaatst: 13-11-16 17:08
KarinW86 schreef:
Leuk filmpje!
Dankjewel! Puk vind het ook erg leuk allemaal.
Dat parcours heeft inderdaad de hele week gestaan, heb het die week drie keer gelopen. Zowel voor als achteraan. Gelukkig had Bea de nummers omgezet.
@KimD: nee ik verwacht zeker niet teveel van Mancha. Ja dit is onze eerste keer behendigheid en ja het is een jonge hond maar ik doe niet meer als ons is aangeleerd de afgelopen maanden. Ik weet wat ze kan en ze doet alles super goed, zeker voor zo'n jonge hond! Maar ik weet ook wanneer haar gedrag (het extreme blaffen en springen en doen) even teveel is en ik haar even moet toespreken, dat is zeker niet teveel vragen van dr. Daarna is de rust gewoon weer een stuk terug en kunnen we weer rustig verder. Tuurlijk maak ik nog fouten ook qua sturing enzo maar het voornaamste komt toch echt vanuit haar enorme enthousiasme wat soms dus iets teveel wordt. Als ik teveel zou vragen van dr dan zou ik dat echt wel te horen krijgen van de instructeurs.
Ik train in Nieuwegein. Ze blaft al na de eerste horde, daar doe ik echt niks fout. Zij moet er ook gewoon in groeien, samen moeten we er in groeien. Ze doet het met name alleen bij de hordes, de rest van de toestellen niet.
Ik denk dat het toch echt onzekerheid van je hond is Linn en ik zou hem hier zeker niet voor bestraffen. 2 van mijn 3 agility honden vertonen dit gedrag ook en dit is ook altijd als ik zelf niet duidelijk ben.
Is blaffen en springen altijd onzekerheid? Ik heb hier namelijk ook een blaffer (en giller, springer, joeler etc etc) Maar hier is het geen onzekerheid hoor pure onvervalste drive Maar das wel een hele andere tak van sport Vandaar de vraag
Hier is het blaffen ook echt drive. soms schreeuw ik gewoon naar haar dat ze haar kop moet houdrn en gewoon door de tunnel/paaltjes mort gaan. Dan kan ik hrt 10x perfect aangeven, maar is ze gewoon te druk met keffen/blaffen
Bedenk me ook wel dat ook hectiek door drive opgelost kan worden door de situatie uit te lopen en pas weer verder te gaan of opnieuw te beginnen na een Time out Maar dat is ook niet voor iedere hond weggelegd