Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 18:34

Ik ben een beelddenker :') ik zie dat serieuze gesprek zo voor me _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 18:51

Little_Gift schreef:
Ik ben een beelddenker :') ik zie dat serieuze gesprek zo voor me _O-

Dan heb ik er nog 1 :D omdat ik kwaad was wou ik niet kroelen tijdens de wandeling. 3 pogingen deed hij, 3x genegeerd. Meneer ging plat op z'n gat zitten en zat te zitten. No way dat hij zich nog verroerde. :D ik lag in een deuk :D ach hij heeft momenteel enkel oude of gratis kleden en kussens dat houden we nog even zo. Er komen vast nog meer gesprekken :D

En oké de foto natuurlijk

Afbeelding

Kaitlyn

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 18:55

Hahaha oh die is ook wel heel flink stuk _O-

Mijn vriend onlangs “het gesprek” gehad met Snuf over de bloemetjes en de bijtjes. Hij tilde voor het eerst zijn poot omhoog tijdens plassen toen, dat vonden we een goede tijd ervoor. :')

We waren vandaag bij een (zeer luxe) honden winkel die bij ons om de hoek zit. Hebben echt prachtig spul, maar even “prachtige” prijzen. Snuf vond dat hij nog wel een kussen mocht, maar voor €489,- mocht deze mooi in de winkel blijven liggen. := Hij mag wel zijn voerbak langs komen brengen aankomende week voor st. Nikolaus en heeft een uitnodiging gekregen voor kerst foto’s laten maken daar.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 19:52

Little_Gift schreef:
Miepmiept schreef:
Ja al bevalt Ydolo ook wel erg goed.

Mijn vriendinnetje alweer bijna 6 maanden! Aanstaande dinsdag gaan we kennismaken en beginnen met reddingshondenwerk. Ik ben erg benieuwd, maar ik merk dat ze toe is aan meer.
[ Afbeelding ]

Is dit een "van het Heldenveld"?

Ja klopt! Ica van het Heldenveld. :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 21:46

@dierenfan, je kan niet zeggen dat hij niet zn best heeft gedaan :=

@Kaitlyn, wow zat er goud in dat kussen :oo

@Miepmiept, klinkt tof! Hoe ben je daar bij terecht gekomen?

Wij hebben een hondenmand met wasbare hoes. Die was ik 1x per week.
De kussens erin spray ik eens in de zoveel tijd in met azijn en laat ik buiten luchten.

Als DJ zo blijft groeien moeten we uiteindelijk een grotere mand haha.
Dan zou ik wel voor andere kussens kiezen, die minder snel gaan ruiken.

Vorige week iets gevonden wat hij niet lust: sperziebonen :D

Afbeelding
Zwaar leven..

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 21:52

Miepmiept schreef:
Little_Gift schreef:
Is dit een "van het Heldenveld"?

Ja klopt! Ica van het Heldenveld. :D

Nice!! Mag je trots op zijn hoor! <3
Supergoed bezig die fokker!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 06:42

Ik spray binnenhoezen in met dry wash van robijn. Even aanbiedingen afwachten van 1 plus 2 gratis en je kan weer maanden vooruit. Doe ik overigens ook de filters van de stofzuiger regelmatig mee insprayen.

Meer dan 400 euro voor 1 kussen? Dat er mensen zijn die zo gek zijn zeg...wow...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-25 19:22

Daar is ze weeeer _O-
Special Muchi’s My Kind Of Girl - Guinness
Bijna 6,5 maand nu
Afbeelding
Afbeelding

Little miss attitude O:)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 19:19

Nieuw hoofdstuk gestart. Vandaag is mijn eigen infrarood laser binnen gekomen. We hopen in combinatie met de professionele wekelijkse behandeling nu echt vooruitgang te boeken qua de groeipijnen. Ik hoop zo dit jaar de pijnstilling volledig af te kunnen bouwen!
Helaas wel aan de nervo van puur voorlopig. Meneer is absoluut niet stoer en nu al 2x enorm geschrokken van illegaal vuurwerk wat vrij dichtbij de lucht in ging. Absoluut niet fijn!!
Gisteren heeft hij nog heerlijk in de zee gezwommen haha. Hij liever dan ik
Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 21:15

dierenfan schreef:
Nieuw hoofdstuk gestart. Vandaag is mijn eigen infrarood laser binnen gekomen. We hopen in combinatie met de professionele wekelijkse behandeling nu echt vooruitgang te boeken qua de groeipijnen. Ik hoop zo dit jaar de pijnstilling volledig af te kunnen bouwen!
Helaas wel aan de nervo van puur voorlopig. Meneer is absoluut niet stoer en nu al 2x enorm geschrokken van illegaal vuurwerk wat vrij dichtbij de lucht in ging. Absoluut niet fijn!!
[ Afbeelding ]

Ik hoop dat het helpt!
Hoe oud is ie nu?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 03:58

Hij wordt over een week 8 maanden.
Ik heb net 4 zakken farmina gekocht met 20% korting. Bijna 1 zak gratis haha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 11:04

dierenfan schreef:
Hij wordt over een week 8 maanden.
Ik heb net 4 zakken farmina gekocht met 20% korting. Bijna 1 zak gratis haha

Bij ons is ook 110kg verschillende smaken binnengekomen van Farmina om te testen, ik ben heel benieuwd. De honden waren in ieder geval erg enthousiast toen de zakken open gingen en ze hebben 's avonds als konijntjes rond gesprongen toen ze thuiskwamen en het op het aanrecht stond. :')

Op het eerste gezicht heeft de Prime wel mijn voorkeur. Bij het openen een dunne laag vet in de zak maar wel geurloos, zeker niet zo'n draplaag als in bijvoorbeeld RC zakken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 11:08

dierenfan schreef:
[ Afbeelding ]

Erg knappe hond is ie aan't worden wel! Hopelijk kunnen jullie nu idd fijn aan een nieuw hoofdstuk beginnen. Denk dat het inderdaad erg waardevol is om nu zelf ook zo'n laser te hebben. Mooie investering. En dat vuurwerk... Vreselijk is het gewoon. Mocht je hierin meer willen doen, zou ik ipv Nervo ook de Tranquil van PUUR nog gaan aanvullen (deze zet je normaal zelfs als eerste in, die vormt de basis van het 'vuurwerk pakket'). Helaas ervaringsdeskundige hier wat vuurwerk drama betreft.

Ik ben momenteel voor de opleiding veel brokken aan't vergelijken (voor specifieke levensfases nog, zoals pups) en Farmina komt daar idd als 1 van de weinige met alles groen naar voren :j (waar ik tot nu toe op beoordeel qua filters/eisen). Erg mooi merk binnen het brok aanbod om een mooie basis mee te leggen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 11:47

Mijn vorige herder maandenlang op tranquil gehad. Ging lekker hoor maar vind voor deze kortere periodes de nervo fijner. Dit omdat ik al met supplementen en pijnstilling zit wil ik niet nog poeder er over doen. Mijn ervaring is dat ze die poeder niet heel graag eten. Hij blijft gelukkig wel bereikbaar en komt steun zoeken. Mijn terrier was als pup panisch en deed ik dubbel aangelijnd optillen. Die wou enkel weg weg weg. Nu al jarenlang jaar rond los lopen en reageerd totaal niet op welk vuurwerk of welke bom dan ook. Hopelijk krijg ik Gabb ook zo onverstoorbaar. Hij is enkel met zijn nu al 36 kgniet te tillen bij paniek maar desnoods ga ik maar zitten en trek hem op schoot

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 11:47

Waar hebben jullie de Farmina in de aanbieding besteld? Ik voer de pumpkin lam en bosbes.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 12:01

dierenfan schreef:
Mijn vorige herder maandenlang op tranquil gehad. Ging lekker hoor maar vind voor deze kortere periodes de nervo fijner. Dit omdat ik al met supplementen en pijnstilling zit wil ik niet nog poeder er over doen. Mijn ervaring is dat ze die poeder niet heel graag eten. Hij blijft gelukkig wel bereikbaar en komt steun zoeken. Mijn terrier was als pup panisch en deed ik dubbel aangelijnd optillen. Die wou enkel weg weg weg. Nu al jarenlang jaar rond los lopen en reageerd totaal niet op welk vuurwerk of welke bom dan ook. Hopelijk krijg ik Gabb ook zo onverstoorbaar. Hij is enkel met zijn nu al 36 kgniet te tillen bij paniek maar desnoods ga ik maar zitten en trek hem op schoot

Nee inderdaad, snap ik wel. Al kun je altijd met de mensen van PUUR overleggen bv. Ze bieden hierin echt prima advies, ook als er medicatie gebruik is. Maar op dit punt kun je gelukkig wel nog wat doen ermee allemaal en als je al ervaringsdeskundige bent, neem je idd al wat kennis mee.

Arya heeft plots trauma ontwikkeld en daar was echt geen land meer mee te bezeilen (dag na haar castratie was de dag dat er mega vuurwerk protesten werden gedaan en ze was toen echt niet lekker nog van de operatie en dat heeft er zo ingehakt). Dat was van het een op het andere moment gewoon klaar. Daar hebben we echt een aantal jaren radeloos en machteloos bij moeten toekijken hoe ze onderdoor ging aan de vuurwerk stress (want sinds corona is het hier ongelogen maandenlang bezig). Maar ondertussen heeft ze al 2x oudjaarsavond slapend doorgebracht, kan ik weer relaxed lopen in het donker en op momenten dat er knallen zijn, is ze weer bereikbaar bij me). Dat is allemaal zo anders geweest. Ik heb ook letterlijk bovenop haar gelegen bij ons bovenaan de straat een keer (Arya is ook 37kg), omdat ze zo in angst schoot en er vandoor wilde - en ze is echt geen weg renner normaal, want overdag kan ze bv ook prima los, ook als er knallen zijn). En als zoiets maandenlang gaande is, sijpelt dat ook gewoon door in andere dingen; onweer werd vreselijk, wandelen in het donker was niet meer te doen... Bloed, zweet en tranen en een aantal jaren verder, maar ondertussen zit er goddank echt weer een stabiele basis in, waarvan ik eerder niet had verwacht of durven dromen dat we op zo'n punt terug zouden komen (maar als pup, jaar 1, was ze eigenlijk heel stabiel met oudjaarsavond dus er was ook nooit de verwachting dat zo'n trauma zou ontstaan, maar je kunt het gewoon echt met de beste wil en kennis van de wereld niet voorkomen). Het blijft een ding wel nu... Ik neem het niet vanzelfsprekend en ben altijd diep vanbinnen voorbereid op een terugval wel. Maar ondertussen is er gelukkig echt weer een stabiele basis en heb ik wel door eigen ervaringen geleerd welke handvaten bij haar helpen waardoor ik er wel van overtuigd ben dat het nooit meer ZO erg zal worden als toen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 12:10

Dierenfan, fijn dat je een eigen laser hebt! Hopelijk is gabber snel van zijn pijnen af.

Waar we hiervoor woonden in Nederland werd echt bijna dagelijks vuurwerk afgestoken. Tegenwoordig wonen we in Duitsland en heb, op oudejaarsdag na, niks gehoord hier. Ben heel benieuwd hoe Snuf erop reageert, maar het scheelt al heel veel dat onze ramen niet op straat uitkijken. Vorig jaar was het hier heel rustig met vuurwerk, en in huis hoorde je bijna niks. De dagen dat er al verkocht mag worden zijn wel wel voorzichtig met de wandelrondes, omdat we dus niet weten hoe hij erop reageert. Oudejaarsdag gaan we in de ochtend nog naar een losloopgebied hier waar in de omgeving echt geen huizen zijn, kan hij daar mooi even energie kwijt en dan ‘‘s avonds doet hij zijn behoefte maar even in de tuin.

Wij gaan nu van WoW af, Snuf wil het gewoon niet meer eten. Mijn vriend had nu voer van Orijen besteld, maar lees hier zoveel goede dingen over Farmina dat ik daar toch maar eens naar wil kijken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 12:18

Ja wij wonen wat dat betreft echt niet gunstig mbt vuurwerk en zou daarvoor inderdaad wel echt weg willen. Heerlen-Noord en dan ook nog kort aan 2 landgrenzen. Veel mensen hier in de regio wie lekker opstandig zijn 'omdat alles ze afgepakt wordt in NL, boehoe' en dus tegenwoordig maandenlang knallen. Ik zie bij ons in de directe omgeving dus ook weinig veranderen qua vuurwerk overlast vanaf volgend jaar. Die gaan het gewoon over de grens halen helaas.

Wij hebben rolluiken die dicht kunnen e.d. maar we wonen in een rijtjeshuis in een wijk en het geluid galmt ontzettend overal tussen de huizen dus al die knallen hoor je echt wel keihard hier. Maar het is vooral gewoon de structurele overlast en dat heeft echt invloed op de stress/gemoedstoestand. Hoewel Arya enorm vooruit is gegaan de laatste jaren, is het met zo'n structurele overlast alsnog wel dat er onderliggend nog steeds stress opbouwt en dat is gewoon echt niet fijn. Het komt niet Echt tot uiting, maar het is er wel. Het zal nooit helemaal weg gaan zijn tenzij ze stokdoof gaat worden :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 12:21

cursebreaker schreef:
Ja wij wonen wat dat betreft echt niet gunstig mbt vuurwerk en zou daarvoor inderdaad wel echt weg willen. Heerlen-Noord en dan ook nog kort aan 2 landgrenzen. Veel mensen hier in de regio wie lekker opstandig zijn 'omdat alles ze afgepakt wordt in NL, boehoe' en dus tegenwoordig maandenlang knallen. Ik zie bij ons in de directe omgeving dus ook weinig veranderen qua vuurwerk overlast vanaf volgend jaar. Die gaan het gewoon over de grens halen helaas.

Wij hebben rolluiken die dicht kunnen e.d. maar we wonen in een rijtjeshuis in een wijk en het geluid galmt ontzettend overal tussen de huizen dus al die knallen hoor je echt wel keihard hier. Maar het is vooral gewoon de structurele overlast en dat heeft echt invloed op de stress/gemoedstoestand. Hoewel Arya enorm vooruit is gegaan de laatste jaren, is het met zo'n structurele overlast alsnog wel dat er onderliggend nog steeds stress opbouwt en dat is gewoon echt niet fijn. Het komt niet Echt tot uiting, maar het is er wel. Het zal nooit helemaal weg gaan zijn tenzij ze stokdoof gaat worden :')

Heerlen Noord is ook wel echt de Ghetto van het zuiden. Daar is een enkelband een mode accessoire. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 12:23

KimD schreef:
cursebreaker schreef:

Heerlen Noord is ook wel echt de Ghetto van het zuiden. Daar is een enkelband een mode accessoire. :')

Ik kan hier helaas echt geen tegenwoord op geven nee :') Hahahaha.

En dat is wel jammer, want op zich woon ik verder qua locatie niet verkeerd qua uitvalswegen alle kanten op, alle winkels en voorzieningen dichtbij en de Brunssummerheide naast de deur. Maar... ugh. Het komt idd ook met de nodige neven effecten ja. Ooit - ik hoop dat Arya het nog mag meemaken - gaan we wel echt nog verkassen :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 12:44

Hier is t qua vuurwerk ook gewoon ****. Spreek de jeugd die gewoon random afsteekt ook altijd aan. Ik kom vrij hard en fel uit de hoek meestal overdondert ze dat wel en kijken ze daarna uit als ze me zien :o

Hier heel tevreden over farmina. Ik heb de pumpkin lam blueberry eigenlijk altijd. En ik had de puppy lam tropical als afwisseling naast de lam blueberry puppy.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 13:08

Via farmina Nederland site zelf met code BLACKFRIDAY werkt enkel vandaag.

Heb nu 4 x 12 kg
Pumpkin wild zwijn en appel
Pumpkin eend en cantaloupe
Ocean haring en sinaasappel
Ocean kabeljauw, pompoen en sinaasappel.

Alle 4 onder de 1% calcium en als deze zakken op zijn is hij 12 maanden gepasseerd want heb nog zo'n 15 kg op dit moment plus die 48 kg haha.
Ik meng vis en 1 van de andere door elkaar met voeren.

Mijn terrier eet momenteel 5 merken brok door elkaar heen als die de 20 kg op heeft dan gaat hij waarschijnlijk over op farmfood met zalmolie. Zeer slechte eter en farmfood weinig van nodig dus mooi ter afwisseling.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 14:25

Thanks voor de reminder! Hier ook alvast een zak op voorraad besteld.
Wij moeten van de DA op lam/pompoen blijven.
Hij heeft nu voor de 2e keer een dubbele oorontsteking. Nog te vroeg om te spreken over een evt allergie maar dat willen ze wel gaan checken indien het aanhoudt met ontstekingen.

2 consulten en 2x oordruppels was ook weer 120,-
Kaching :=

Ben benieuwd hoe hier de eerste Oud en Nieuw gaat zijn.
Hij reageert iig niet/amper als ik de filmpjes met geluid aanzet om te oefenen.

Wij wonen buitenaf, je ziet het goed maar het geluid is wat verder weg.
Overdag moeten wij werken en gaat hij naar vrienden (1e keer) en in de nacht doen we een sleepover met de kinderen in de woonkamer zodat we iig naast hem liggen :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 15:32

Ik voer eigenlijk nooit brokken dus daar kan ik niet over meepraten….

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 16:20

dierenfan schreef:
Via farmina Nederland site zelf met code BLACKFRIDAY werkt enkel vandaag.

Heb nu 4 x 12 kg
Pumpkin wild zwijn en appel
Pumpkin eend en cantaloupe
Ocean haring en sinaasappel
Ocean kabeljauw, pompoen en sinaasappel.

Alle 4 onder de 1% calcium en als deze zakken op zijn is hij 12 maanden gepasseerd want heb nog zo'n 15 kg op dit moment plus die 48 kg haha.
Ik meng vis en 1 van de andere door elkaar met voeren.

Mijn terrier eet momenteel 5 merken brok door elkaar heen als die de 20 kg op heeft dan gaat hij waarschijnlijk over op farmfood met zalmolie. Zeer slechte eter en farmfood weinig van nodig dus mooi ter afwisseling.

Bedankt! Heb gelijk even twee zakken besteld. Hier eten ze ongeveer een zak per maand met zn tweeën. Scheelt toch weer!