Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:38

Gelukkig niks aan de hand!!

Mijn vorige was ook zo hysterisch als hij onder narcose was geweest. Thuis was hij dan weer een vaatdoek..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:52

IMJ schreef:
Gelukkig niks aan de hand!!

Mijn vorige was ook zo hysterisch als hij onder narcose was geweest. Thuis was hij dan weer een vaatdoek..

Jep, hier vandaag ook. Thuis gekomen en direct op de bank geploft: Skip sliep.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 00:24

Oh jongens, als ik nu op mezelf woonde hè! Jip zijn zusje staat te koop op marktplaats, als het kon had ik die wel in huis genomen :(:)

Hoop dat het beestje nu bij een goede eigenaar beland en niet bij "corona kopers"

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 06:08

CupCakes_ schreef:
Oh jongens, als ik nu op mezelf woonde hè! Jip zijn zusje staat te koop op marktplaats, als het kon had ik die wel in huis genomen :(:)

Hoop dat het beestje nu bij een goede eigenaar beland en niet bij "corona kopers"

Waarom gaat die niet terug naar de fokker?! :oo

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 06:16

Och wat sneu..
Denk je dat dat de reden is inderdaad?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 07:29

@mvdende ow, vervelend, maar inderdaad: better safe than sorry! En euhm ja, dat schreeuwen... gewoon doen of je gek bent haha

@cupcakes wow, dat is stom! Waarom gaat die inderdaad niet terug naar de fokker? Nou ja, misschien wil de huidige eigenaar de hoofdprijs en dat is via internet makkelijker dan via de fokker... zusje uit hetzelfde nest, dus nog jong ook? pfff

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:10

@ KimD, IMJ, Skippy

Geen idee waarom ze haar niet terug brengt naar de fokker. Ze staat op marktplaats voor 800,00 euro, dus dat is niet bepaald de hoofdprijs. Ze wilde geen reden geven waarom ze haar weg doet. Als ik op mezelf woonde had ze zo hierheen mogen komen :(:)

Ze is inderdaad ook nog maar 10 maanden, net zoals Jip

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:19

@cupcakes oh, wat gek zeg!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:19

misschien fokker berichten? neem aan dat er ook soort van regels afgesproken zijn wat betreft herplaatsing?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:40

punjab
Ohh Grevenbicht! Daar in de omgeving stond ik met m’n paard een tijdje heel lang geleden hihi. Is zo’n 30minuutjes van mij vandaan :) Kun je ook mooi wandelen, in die omgeving - is het voornamelijk vlak, maar veel routes langs het water enz en kleinere dorpjes, wat erg mooi is vind ik.

IMJ
Jaa zullen ze idd ook doen; minder in de buurt lopen ivm confrontatie en op andere tijden bv. Hebben wij met Rex ook jaren moeten doen helaas door z’n uitvalsgedrag. Dus snap het wel. Maar ik was in dit geval echt in de veronderstelling dat ze de hond niet meer hadden haha.

En idd, ouders die toekijken terwijl kids aan de oren trekken, op de hond gaan zitten, e.d.; brr. Fijn dat je dochtertje al van zo kleins af instinctief zo lief is met de dieren!! Heerlijk. Oh en de mensen die ik buiten wel eens tegenkwam met honden toen Milan jonger was; HIER LAAT JE KIND MAAR AAIEN *grijpt hun hond vast bij de kop en houdt ’t beest stil welke echt heel angstig kijkt*. ‘Eh nee bedankt hoor, hij hoeft niet iedere hond te aaien’ *en loopt snel door*. Viel me soms echt de b*k van open hoe dwingend mensen daarin konden zijn, vreselijk. Milan heeft per ongeluk ooit een snorhaar uitgetrokken van Rex toen Rex naast ‘m lag op het speelkleed. Milan was toen 7 maanden gok ik en het gebeurde zo snel terwijl ik gewoon toezicht aan’t houden was. Dus niet alles is 100% te vermijden, maar we doen wel ons best haha. Hij heeft verder nooit bewust en oprecht een dier pijn willen doen en ook met vreemde dieren leerden we ‘m dat ie niet ergens op af moest rennen en ook niet zomaar mocht aaien; eerst laten snuffelen en kijken of de hond echt geïnteresseerd is en ook dan rustig doen en op bepaalde plekken aaien.

Momenteel is Milan soms wel wat onzeker met vreemde honden die plots en vocaal op ons afrennen. Is begonnen na het akkefietje waarin iemand de hond losgooide die toen bleek niet met kids samen te kunnen waarna die hond op milan af is gevlogen, heel intensief en naar ons idee dus met minder fijne bedoelingen (daar is Arya toen tussen gesprongen met d’r 4 maanden oud). En erna kwamen we hier in het losloop gebied ook een paar x mensen tegen waarvan de honden uitval gedrag hadden naar kinderen en dus ook hem (konden de honden nog net op tijd aanlijnen, ook echt top was dat pfft). Sindsdien neem ik ‘m ook minder snel mee nog naar het losloop gebied als ik alleen ben, tenzij ik bv. wel samen met een groep bekende honden loop bv. of als Lucien erbij is. Ik kan gewoon echt niet zowel Arya als Milan dan begeleiden op zo’n moment. Arya s natuurlijk ook echt beschermend naar Milan toe, wat ik aan de ene kant wel fijn vind - zoals ze liet zien met die hond wat op 'm af vloog toen, want ik wil niet weten hoe dat afgelopen was; die hoefde maar even omhoog te komen en zat op Milan's ooghoogte bv - maar vind d'r ook nog te jong om zelf te beslissen wanneer ze ertussen gaat staan want ik wil niet dat zoiets dan dadelijk bij elke hond gebeurt. Dus ze moet zelf ook nog eerst het eea leren haha. Maar ik weet wel dat als puntje bij paaltje komt, dat Arya er is voor ons (doet ook niks als in aanvallen ofzo, maar blaft de ander wel uit en probeert 'm dan weg te jagen. Ze voelt dan schijnbaar toch goed aan dat de andere hond gewoon op dat moment onbetrouwbaar is) en dat is ook wel fijn :j <3

mvdende
Ah schrikken toch wel dan in eerste instantie en dan ‘Better safe than sorry’ idd. Vind het eng om te zien hoe Snel die grasaren zich nestelen (we hebben het laatst zelf mogen ondervinden toen Arya stukjes grasaar in een van d’r oren had en die zijn onder een roesje verwijderd geworden. Waren we gelukkig snel bij; binnen een paar uur. Wil niet weten wat de schade was geweest als we een dag langer hadden gewacht, want het was pinkster zondag. Konden binnen een half uur toen gelijk terecht). Dan zou ik zelfs met die nacht er overheen al flink paniek hebben gehad haha maar ik ben na onze laatste ervaring ermee toch wel soms wat Te paranoia geworden denk ik :'). Rex heeft ze godzijdank nooit gehad, maar die kwam wel minder veel in de natuur als Arya (en die vliegt echt gewoon overal doorheen; hoog gras, doornstruiken, prikkeldraad. Die kijkt soms nergens naar pfft. Gelukkig kennen we wel genoeg plekjes ook waar ze niet staan en momenteel loopt ze sowieso alleen aan de lijn dus heb ik d'r zo ergens weg als ik al iets zie) Maar fijn dat ze dus niks meer konden vinden met de endoscopie. Misschien is het een insect ofzo geweest? En anders veel geluk gehad dat de grasaar niet is gaan nestelen. Ik probeer ze ook echt te vermijden, maar die k*t dingen staan echt op veel plekken. Blij als ze weer weg zijn binnenkort. En zo sneu is dat als ze dan idd zo wakker worden uit een narcose. Kan me goed voorstellen dat hij gewoon een beetje paniek heeft dan ook en het niet leuk vind omdat hij alleen dan in zo’n kooi zit. Nu lekker weer bijkomen thuis.

Cupcakes
Oh jeetje op MP. Vraag me af waarom zo’n eigenaren niet iets via de fokker proberen te regelen dan. Maar goed, dat is bij Arya’s broertje idd ook anders gelopen en toen hebben de pupeigenaren ‘m gewoon achter d’r rug om van de fokster doorverkocht en dan sta je als fokker zijnde daar met je goede gedrag, pfft. Denk dat ze wel zo weg zal zijn, als ze net zo’n leukerd is als Jip. Hopelijk nu bij een fijne eigenaar idd. Wel vreemd ook dat ze je niks wil vertellen over waarom ze haar weg doet. Hopelijk zijn ze wel eerlijk naar de nieuwe eigenaren dan. De pupeigenaar van het broertje van Arya was dus ook alles behalve eerlijk naar fokker toe (want ik had ook contact met ze en hoorde hele andere dingen die ze de fokster niet vertelden) en ook naar de nieuwe eigenaren toe waar ik ook contact mee heb. Kan soms zo naar lopen he en het dier is er weer de dupe van :( De fokster benaderde ons toen (want de eigenaren hadden in eerste constantie met de fokster contact opgenomen en gezegd dat ze een nieuw plekje wilde omdat ze meer moesten gaan werken en de hond meer verdiende volgens hun) met een beetje het idee van 'misschien is het broertje wel wat voor jullie om erbij te nemen: 'kan goed met kinderen en katten', aldus volgens de pup eigenaar. De eigenaar die mij om de haverklap berichtjes stuurde omdat de hond niet te handelen was en de kinderen aanvloog en de kat alleen maar wilde pakken 8)7 (beestje was nog geen 6 maanden oud, huilen) En toen hebben ze uit 't niks de hond dus achter de rug om doorverkocht.

Maar kan me goed voorstellen dat je dan nu zoiets hebt van ohh kon het maar! Benieuwd of je een beetje kunt volgen nog waar de hond terecht gaat komen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 09:46

chick is toen ook niet via de fokker herplaatst. En toen ik de fokker benaderde was een andere pup ook al verhuisd in die dagen..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:03

CupCakes_ schreef:
@ KimD, IMJ, Skippy

Geen idee waarom ze haar niet terug brengt naar de fokker. Ze staat op marktplaats voor 800,00 euro, dus dat is niet bepaald de hoofdprijs. Ze wilde geen reden geven waarom ze haar weg doet. Als ik op mezelf woonde had ze zo hierheen mogen komen :(:)

Euhm. Voor een stamboomloze nergens op geteste hond is dat echt wel de hoofdprijs.....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:33

Zoe_97 schreef:
CupCakes_ schreef:
@ KimD, IMJ, Skippy

Euhm. Voor een stamboomloze nergens op geteste hond is dat echt wel de hoofdprijs.....

Ik schrik inderdaad ook ontzettend van de prijs ja! Wat een geld voor een kruising. Voor honderd euro meer heb je er een met stamboom. := Zéker voor een herplaatser, dan is het nieuwe thuis toch belangrijker dan het geld lijkt me?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:08

Even egopost hoor, ik reageer later even wat uitgebreider. O:)
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 13:15

ahww lekker genieten!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:33

Geniet ervan Nayo! Zo’n lief koppie <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:39

Genieten Nayomie!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:50

Leuk Nayomie! Geniet ervan!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:08

Noohhhh zo'n lief pluizig puppyvachtje

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:17

Ik denk dat veel mensen ze ook niet terugbrengen naar de fokker omdat die de koopprijs niet teruggeeft. Lekker zelf op marktplaats gooien in de hoop dat je je geld ermee terug verdient... :=

Mijn BarkKing bestelling is bezorgd! Nu nog uitpakken, ik zit in de bus dus zo thuis kijken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 14:20

Simoonzel schreef:
Ik denk dat veel mensen ze ook niet terugbrengen naar de fokker omdat die de koopprijs niet teruggeeft. Lekker zelf op marktplaats gooien in de hoop dat je je geld ermee terug verdient... :=

Mijn BarkKing bestelling is bezorgd! Nu nog uitpakken, ik zit in de bus dus zo thuis kijken.

Dat was bij Chick ook, al vroegen ze daar toen ''maar'' 500 voor gelukkig.. :P

Veel plezier met de bestelling!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:10

Simoonzel hier ook elk moment ons barkking bestelling binnen.

Nayomie genieten van jullie knapperd.

Hier bedoel ik dus af en toe Senna pesten. Ze is er ook gelukkig niet gemeen voor.

Bij gebrek aan tegels of papier. :+

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:14

Nayomie
Ohh wat een snoetje. Lekker genieten!! Al thuis ondertussen?

Simoonzel
Altijd leuk als er een bestelling van Barkking binnenkomt xD

punjab
Hahahaha oh dat snoetje!!!
Staat Senna goed hoor die kleurtjes. Ze kijkt ook echt zo van ‘kijk nu toch waar ik toch mee moet omgaan? Zuuuuucht.’ Hihi

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:20

Heel veel plezier met je pup, Nayomie!

En jij met je bestelling, Simoonzel. Of nouja, eigenlijk je hond, haha.

Ach, die Senna. Het staat haar goed. :')

Ik ga zo met Melle even langs de dierenarts. Hij heeft toch wat minder eetlust vandaag en de diarree wordt erger, dus maar even een check voor de zekerheid. Zijn ontlasting wordt dan ook direct nagekeken, dus dan weten we als het goed is direct of Giardia de boosdoener is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 15:28

hahaha mooi ingekleurd! :P

Spannend blijnijn. je had nu van een paar dagen verzameld toch?