Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:59

De helft daarvan slaat als een tang op een varken, want ieder kynologisch instructeur heeft uiteindelijk een andere opvatting van honden gedrag en honden trainen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:02

Iemand die een goeie riem kan aanraden? Eentje die je vastklikt aan de halsband, geen politielijn, kleur rood of oranje (eventueel zwart). Geen flexi :Y). Geen leer. We hadden die van JuliusK9 maar erg ontevreden over de kwaliteit.

Dundy heeft in paniek zijn riem doorgebeten toen we belaagd werden door twee hele boze honden :(:)

Edit: en als ik dan toch al zoveel eisen heb. Liefst niet te lang. Vind riemen van twee meter echt te lang want dan sleept het achterste deel over de grond of je hebt een dikke prop in je hand. Bij voorkeur antislip ivm handschoenen in de winter.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 03-09-19 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 22:07

KimD schreef:
De helft daarvan slaat als een tang op een varken, want ieder kynologisch instructeur heeft uiteindelijk een andere opvatting van honden gedrag en honden trainen.

Dat maar zo ook over voeding bijv.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:26

Kaus schreef:
Iemand die een goeie riem kan aanraden? Eentje die je vastklikt aan de halsband, geen politielijn, kleur rood of oranje (eventueel zwart). Geen flexi :Y). Geen leer. We hadden die van JuliusK9 maar erg ontevreden over de kwaliteit.

Dundy heeft in paniek zijn riem doorgebeten toen we belaagd werden door twee hele boze honden :(:)

Edit: en als ik dan toch al zoveel eisen heb. Liefst niet te lang. Vind riemen van twee meter echt te lang want dan sleept het achterste deel over de grond of je hebt een dikke prop in je hand. Bij voorkeur antislip ivm handschoenen in de winter.

Biothane? En dan op maat laten maken, dan kun je de lengte laten maken die jezelf prettig vind.

Ik overweeg nog steeds om krachtlijnen à 50cm te laten maken. Die standaard maat is net te lang om comfortabel te lopen met veel honden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:11

Kaus schreef:

Rogz for dogz!! Heerlijke kwaliteit, snijdt niet en kan overal tegen. Kun je uitwassen en hun 140 cm lijnen liggen erg fijn in de hand.

Ook de zogenaamde "martin gaus" lijnen vind ik best fijn. Kunnen versteld worden maar zodanig dat je geen last heb van bijvoorbeeld musketon haak in je handen of ring die blijft haken
Deze bedoel ik https://www.gauswebshop.nl/Hond-Lijnen- ... jnen-Nylon

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:19

Qua lijnen kan ik niet helpen. Voor Rex hadden we een handgemaakte van soepel leer politielijn, maar dat zocht je niet dus ben ik snel klaar haha. Ik vond 'm echt geweldig. Kon ik op 3 plaatsen verstellen en dan langer/korter maken en is na 12,5 jaar gebruik nog steeds zo goed als nieuw met geen onderhoud wat ik eraan heb hoeven doen. Echt geweldige kwaliteit. Ondertussen heeft de zoon van de man die 'm gemaakt heeft, het bedrijfje overgenomen dus als ik echt een nieuwe wil, kan ik die nog eens laten maken. Ben echt bijzonder verrast van de geweldige kwaliteit die ze leveren. Als Arya volwassen is, ga ik die lijn van Rex bij haar ook gebruiken. Wil niks anders meer.

Nu gebruik ik een vrij dunne soft leren riempje die ik bij pets place in de aanbieding kocht. Al eens in verschillende winkels zelf gaan kijken? Dat je ze in handen kunt houden? Misschien dat dat makkelijker is met iets nieuws uitzoeken.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-09-19 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:22

dierenfan schreef:
Kaus schreef:

Rogz for dogz!! Heerlijke kwaliteit, snijdt niet en kan overal tegen. Kun je uitwassen en hun 140 cm lijnen liggen erg fijn in de hand.

Ook de zogenaamde "martin gaus" lijnen vind ik best fijn. Kunnen versteld worden maar zodanig dat je geen last heb van bijvoorbeeld musketon haak in je handen of ring die blijft haken
Deze bedoel ik https://www.gauswebshop.nl/Hond-Lijnen- ... jnen-Nylon

Brrrr, Gaus.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:27

Kenzo inmiddels aan kuur zoveel bezig maar hij lijkt te genezen. Nu nog bijna 2 weken door gaan met stevige antibiotica en pijnstilling en ontsteking remmer af gaan bouwen. Erg hard duimen dat het daarna weg blijft anders zal het toch foute boel zijn.
Kymo gaat gewoon door als altijd. Inmiddels gezien dat hij zeker 2 kilometer gelopen heeft over oesters die toen net onder zee water lagen waardoor ik ze niet zag. Liep er deze week met laag water en snap nu zijn kapotte pootjes enz

Tja, vreemde ras keuzes haha. 3 boxers gehad daarna een labrador x rottweiler en toen kwam duitse herder/mechelaar/Hollander vervolgens de 2 husky's en daarna duitse jacht terrier x labrador

Allen passen geweldig goed bij mij, elk op hun manier al zal er geen platsnuit/boxer meer komen ivm kwijlen in algemeen en gezondheid
Ook geen husky's meer ivm veranderingen in mijn leven en te grote zelfstandigheid.

Wel vermoed ik, ondanks gezondheid van labrador in algemeen dat hier altijd wel iets zal lopen van herder, rottweiler ofzo gekruist met labrador. Gewoon gemiddeld net wat gezelliger karakter en energie van de lab vind ik erg fijn maar de lab oo zich te sociaal en vaak ongeleide projectielen richting andere mensen.

Mijn beide lab kruisingen tot nu toe zijn in alles sociaal en ontoombare energie maar wel puur op mijn gefocust en niets met vreemde mensen qua contact willen of opzoeken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 09:32

Ik heb gewoon nylon lijnen van hunter(zooplus )

Wat een sukkel die kymo :P Maar fijn dat Kenzo p lijkt te knappen!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:36

Hier ook fan van Rogz. Hele fijne lijnen en ijzersterk. Wij hebben er lijnen van die al tien jaar gebruikt worden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:49

Esplendido schreef:
Hier ook fan van Rogz. Hele fijne lijnen en ijzersterk. Wij hebben er lijnen van die al tien jaar gebruikt worden.

Hier lijnen en banden van inmiddels 20 jaar oud van rogz haha. Zijn soms jaren intensief gebruikt en soms niet maar voor ze langdurig opgeborgen worden altijd eerst uitwassen hier. Blijft gewoon heel mooi en degelijk spul naast dat het niet snijdt in mijn handen.

Overigens gebruik nu van aliexpress de lijnen en tuigen van true love en ook erg over te spreken al liggen die wat gevoeliger in de hand. Deze hebben wel anti slip en in diverse lengtes verkrijgbaar. Gebruik zelf wel de 2 meter lijnen maar hier in omgeving kan dat gemakkelijk en mijn honden lopen graag voorop

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:29

Ik gebruik alleen jachtlijnen dus kan daar helaas niet veel zinnigs over zeggen..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:12

Bedankt voor de tips allemaal :D
Biothane vind ik te glad als ik handschoenen aan heb. Heb de riem niet bij het handvat vast maar ergens halverwege. En vaak heb ik m na een tijdje helemaal niet meer vast omdat ie door mn handen heen glijdt :Y)

Die Rogz riemen zien er mooi uit!

In dierenwinkels verkopen ze vaak niet meer dan nylon riemen en die vind ik ook te glad.

Ik twijfel eventueel nog over de riemen van Non Stop. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Ben nogal al specifiek in mn riemkeuze _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:04

kiwiwitje schreef:
Ik heb gewoon nylon lijnen van hunter(zooplus )

Wat een sukkel die kymo :P Maar fijn dat Kenzo p lijkt te knappen!

Wij hebben de jachtlijnen van Hunter, die zijn ook heel fijn! :j

Nou, ik ging om 9.30u wandelen, maar moest van tevoren even bij de DA zijn om eierdozen af te geven. Dus we zouden ons daar treffen voordat we naar het losloopgebied van de heide gingen. De koffie smaakte erg goed, om 11.15u gingen we richting de heide. :Y) Bij de DA kwamen nog wat bekenden binnen, en die ging spontaan mee wandelen. Goed, gewandeld, lekker gewandeld ook, nog best warm! Daarna nog meer koffie gedronken bij andere vrienden met zijn allen, en dan nu alweer thuis. _O-

Zo heerlijk soms!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 15:13

Ik ben wel benieuwd wat de DA doet met eierdozen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:14

Haai!

Veel pagina's erbij!

Candalisa wat een fijne foto's.lekker spelen in de rivier zo.

Wat een mooie foto van Skye zeg!

Ik heb echt niks met nakies. Mijn man had een naaktkat ik vond het zo vies :X

Senna lekker in het zwembad gespeeld!

Lastig hè welmoed een school vinden die bij je past. Ik heb uiteindelijk fijne privé lees gevonden.

Barzoi heb ik nog nooit van gehoord :oo

De foto van Elin met de bruine achtergrond vind ik erg mooi <3

Ik duim voor Kenzo!

Ik was druk met een kitten met diarree die niet wilde eten (dat gelukkig weer wel inmiddels) en zorgen dat Ylvi hem van enthousiasme niet opvrat en proberen om ongelukjes te voorkomen wat dus niet helemaal nog lukt helaas. Echt best balen. Maar goed de aanhouder wint toch uiteindelijk?? :D

Had het afgelopen week beetje moeilijk ermee. Begon me echt onzeker te voelen of ik het wel goed doe allemaal. Ze is zo hardleers en alles duurt zoveel langer dan bij Nysse. Na peptalk vd lesgever ging het wel weer, maar ik zit niet echt op een roze wolk eerlijk gezegd en dat vind ik wel moeilijk om toe te geven... Zo lang naar haar uitgekeken en natuurlijk ben ik dol op haar. Maar het gaat allemaal met een stuk meer moeite en frustratie dan ik had ingeschat. Verwachtingen aanpassen dus en vooral blijven volhouden...

Wij hadden afgelopen vrijdag familieshoot. Alvast 1 voorproefje van Ylvi gehad <3

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:54

Non stop is idd ook fijn materiaal... Jep heb veellll lijnen en vooral veel setjes haha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:59

kiwiwitje schreef:

Hahaha! Ze heeft 120 kippen. :') Ik vergeet de dozen steeds mee te nemen als ik op bezoek ga, of ga trainen.

En ik moest nu een nieuwe riem hebben (Was er één verloren 8)7 ) En toen dacht ik: 'laat ik in een keer die eierdozen meenemen!' 8)7

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:00

kiwiwitje schreef:

Hahaha! Ze heeft 120 kippen. :') Ik vergeet de dozen steeds mee te nemen als ik op bezoek ga, of ga trainen.

En ik moest nu een nieuwe riem hebben (Was er één verloren 8)7 ) En toen dacht ik: 'laat ik in een keer die eierdozen meenemen!' *\o/*

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:03

Hoi :wave: mag ik mij hier ook melden? Ik heb sinds afgelopen donderdag een Jack Russel x teckel pup in huis! Volgende week gaan we van start met puppy cursus! Maar vind sommige dingen best lastig haha

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:21

Wat een kruising, hahaha! Veel plezier en succes!

Welkom uiteraard! *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 16:27

Ohhh dat verklaart een hoop! _O-
Zoiets doen ze bij een boer hier in de buurt ook. Lege eierdozen achterlaten als je nieuwe eitjes koopt bij die boer.

Welkom! Als je vragen hebt gewoon stellen en we houden van fotospam *\o/*

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:32

Coquette wat een leukerd.

Suze wat een mooie foto, lijkt net geschilderd. Snap dat je benieuwd ben naar de rest.

KimD altijd veel gezelliger met meedere wandelen.

Heb 2 gave actie foto's van Senna in zwembad.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:34

@kiwiwitje & @kimd & punjab bedankt!

Het is vooral dat je dan over voer gaat googlen en je dan heul veel verschillende merken tegen komt dat je het niet meer weet haha..
Ze at bij de fokker smolke en dat hebben wij nu ook maar of het ook echt goed voer is?

Oortjes werken ook nog niet bepaald.. :') nu is het natuurlijk ook een kruising tussen 2 rassen die het al niet te makkelijk maken haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 16:36

Het beste voer is het voer waar jouw hondje het goed op doet. Dat is het belangrijkste!

Maar het is verder net wat jij wil. Wat is je budget. Graan vrij? Aardappel vrij? Gewoon bij iedere dierenwinkel te halen of alleen online te bestellen etc.