De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:11

Ik hoop stiekem toch echt gewoon dat mijn ouders er twee bij willen... Mijn moeder begrijpt het wel, maar mijn vader zegt dan, "eigen schuld als ze alleen zitten, dan moeten ze maar geen ruzie maken!". Ja zo werkt het dus niet >;)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:13

MoppieFilou schreef:
Ik hoop stiekem toch echt gewoon dat mijn ouders er twee bij willen... Mijn moeder begrijpt het wel, maar mijn vader zegt dan, "eigen schuld als ze alleen zitten, dan moeten ze maar geen ruzie maken!". Ja zo werkt het dus niet >;)

Oh herkenbaar.
Mijn papa heeft ook liever niet dat ik fok, want je hebt toch al genoeg konijnen. Vervolgens staat hij wel als eerste aan het hok, als ze bevallen zijn. :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:18

Gigixponys schreef:
MoppieFilou schreef:

Oh herkenbaar.
Mijn papa heeft ook liever niet dat ik fok, want je hebt toch al genoeg konijnen. Vervolgens staat hij wel als eerste aan het hok, als ze bevallen zijn. :')

Hahaha :') . Nee hier echt totaal niet geïnteresseerd in de nijnen. Hij weet niet eens wie wie is >;).

Edit: Heb al eens rondgesnuffeld op tweedehands.be, en er zijn zoveel leuke konijntjes die een beter huis verdienen! Maar vind het toch een risico om zomaar een konijntje te kopen zonder te weten of het echt klikt...

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:24

Oh dat is wel erger! Mijn papa vind soms ook wel dat ik te snel naar de DA wil. Maar goed, straks ben ik zelf DA haha.

Hier kunnen ze de broers ook wel niet onthouden (die weg gaan). Krijg van eentje nog regelmatig een update en als ik dat dan vertel, zeggen ze elke keer 'Wie is dat?'. Elke keer. :P
Mijn mama heeft ook ooit verteld dat Napoleon de papa was van de baby's. Wel cool een papa die baby's baart.

Edit: ja, dan zit je misschien straks met 3 konijnen die niet samen kunnen. Of ze zouden proefperiode ok moeten vinden, maar dat is vaak niet.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:31

Gigixponys schreef:
Oh dat is wel erger! Mijn papa vind soms ook wel dat ik te snel naar de DA wil. Maar goed, straks ben ik zelf DA haha.

Hier kunnen ze de broers ook wel niet onthouden (die weg gaan). Krijg van eentje nog regelmatig een update en als ik dat dan vertel, zeggen ze elke keer 'Wie is dat?'. Elke keer. :P
Mijn mama heeft ook ooit verteld dat Napoleon de papa was van de baby's. Wel cool een papa die baby's baart.

Edit: ja, dan zit je misschien straks met 3 konijnen die niet samen kunnen. Of ze zouden proefperiode ok moeten vinden, maar dat is vaak niet.

Ja haha lijkt me zo handig! Kan niet wachten tot ik dierenarts ben! :P

Hahaha

Ja idd, en ik denk dat Lilly in het begin echt heel afwachtend gaat zijn omdat ze terroristje Lou gewend is...

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:49

Ahh leuke foto’s Laughterline! Ziet er goed uit kwalitatief ook!

Ahh lekker slapen met Minty Utopia!
Wel fijn dat ze niet weggelopen is dan!
En haha, zulke houdingen zouden konijnen gewoon niet aan moeten nemen :')

Lastige keuze Moppie! Wel duidelijk wat alle opvangen zeggen, maar toch blijft het lastig. Want al zou je er 1 weg doen, welke kies je dan he..
Hoop dat je ouders overstag gaan met 2 konijnen erbij..

Ik zit daar ook wel mee hoor, zoveel leuke konijntjes maar toch lastig om dat te zeggen ik neem maar gewoon wat..

Vandaag het hok weer schoongemaakt van de monstertjes, pff moet echt weer vaker gebeuren nu met al die vliegen. Doe het nu twee keer per week, misschien toch nog een keertje extra doen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 23:18

Lastig Moppie!
Als je pa ze niet uit elkaar houdt... ziet ie niet dat er wat extra bijzitten toch <<) ?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:27

Jolmer20, die keuze zal niet zo moeilijk zijn bij mij. Ik ben veel te bang dat een sukkeltje als Lilly niet de zorg krijgt die ze nodig heeft en daarnaast was ze vroeger zo'n vrolijk en aanhankelijk konijn dat ik het fantastisch zou vinden haar weer te zien openbloeien met een vriendinnetje <3 .

Esther: Hahaha ik kan proberen :P

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 06:54

Denk je wel even aan de privacy? De gegevens van deze opvang staan nu open en bloot op internet, plus zijn hele email. Lijkt mij niet zo netjes ;)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:01

Coconut schreef:
Denk je wel even aan de privacy? De gegevens van deze opvang staan nu open en bloot op internet, plus zijn hele email. Lijkt mij niet zo netjes ;)

Daar had ik niet aan gedacht := . Maar ik kan ze nu niet meer weg doen toch?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 08:14

Je kan altijd een mod een pb sturen of die ze weg wil halen :).

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:19

Es_ther schreef:
Je kan altijd een mod een pb sturen of die ze weg wil halen :).

Ga ik doen!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:09

Oh, daar had ik ook helemaal niet bij stilgestaan... wel 'fijn' dat ze allemaal zo eensgezind zijn, maar leuk is 't niet om te horen. Succes met de keuze... :(:)

Twee dierenartsen to be hier?! Leuk :D

Hier gelukkig geen vliegen bij de konijnen.. die zijn te druk met de paarden denk ik :=

Haha, die ouders.. Mijn vader vindt 't ook maar onzin, maar begint wel te glunderen als ie ziet hoe blij ik er van word :') Mijn moeder vindt het nog wel leuk :+: Maar ook die wordt vooral blij, omdat ze ziet dat ik er blij van word haha :D Dan zegt ze: "wat ben je toch een lieverd", als ik daar weer als volwassen vrouw, in de ren, met een babykonijntje zit te kroelen als een klein kind _O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 10:13

Mijn moeder is helemaal gek op ze :') .
Maar ze zijn ook zo komisch, ook omdat ze best we een deel uit maken van het huishouden hier.

En misschien omdat ze super tam (aka verwend) zijn en gewoon om aandacht vragen :D .

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:17

Ja langs de ene kant wel fijn inderdaad dat er geen vijf verschillende visies zijn want dan ben ik er nog weinig mee natuurlijk, al was een andere oplossing natuurlijk wel leuker geweest.

Haha ja, da's althans toch de bedoeling :D .

Ja bij mijn moeder net hetzelfde _O- . Die hoeft niet per se konijnen maar ze is helemaal blij als ik blij met ze ben!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:24

Heb in mijn examenjaar nog eens op Utrecht gekeken naar de studie diergeneeskunde... maar ik vond het teveel leren voor mij _O- Vriendin waarmee ik was, is wel daar gaan studeren (is nu ook DA) en van haar heb ik wel meegekregen dat 't inderdaad geen studie voor mij was geweest _O- Op dat moment althans, kon me er toen echt niet toe zetten om te leren :') Dus ben ik bij Psychologie beland, waar ik uiteindelijk ook nog flink moest leren :') Maar toen was ik er al wel redelijk ingegroeid haha

Tamme konijnen lijken mij ook fantastisch :D Nu zijn die NHD'ertjes sowieso al niet erg actief, en dus niet heel erg wegrennerig :') Maar ze trekken ook niet per se heel erg naar me toe, op 2 na :D Choco en Minty <3 Leuk stel ook.. hoe heet dat: after eight?! :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:16

Ja ik hou van tamme konijnen!! <3 Moppie was er zo eentje! Zo'n lieverd!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:20

Hier eten ze allemaal wel uit de hand, maar maar 2 vinden aanraken leuk. Vind ik wel genoeg want als ik ze allemaal een hele dag moest aaien werd het wel wat veel haha.
Omdat Chester binnen zit, staan we ook elke avond aan zijn hok op een rijtje aan te schuiven om slaapwel te zeggen. :P

Ik zou ook eens moeten gaan leren. :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 11:31

Aaien, uit de hand eten, knuffelen, vinden ze allemaal prima.
Oppakken tolereren ze, omdat ze weten dat wij ze ook weer neerzetten. Niet hun favo hobby, maar laten het (bij ons) toe :).

En we worden ook geregeld gebruikt als speelgoed, zeker als we op de grond bij ze zitten/liggen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:05

Gigixponys schreef:
Hier eten ze allemaal wel uit de hand, maar maar 2 vinden aanraken leuk. Vind ik wel genoeg want als ik ze allemaal een hele dag moest aaien werd het wel wat veel haha.
Omdat Chester binnen zit, staan we ook elke avond aan zijn hok op een rijtje aan te schuiven om slaapwel te zeggen. :P

Ik zou ook eens moeten gaan leren. :+

Haha fantastisch! :')

Succes zou ik zeggen dan ;) .

Es_ther schreef:
Aaien, uit de hand eten, knuffelen, vinden ze allemaal prima.
Oppakken tolereren ze, omdat ze weten dat wij ze ook weer neerzetten. Niet hun favo hobby, maar laten het (bij ons) toe :).

En we worden ook geregeld gebruikt als speelgoed, zeker als we op de grond bij ze zitten/liggen.

Hier eigenlijk totaal niet :\ . Lou tolereert aaien maar of hij het echt leuk vindt...

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:54

Mijn ouders vinden t niks, maar dat is meer omdat ik teveel dieren heb volgens hen haha!

Afbeelding
Afbeelding

Lekker grasjesss.

Hier misschien uitzicht op een vrouwtje erbij. Oude verzorgster van de paarden stuurde me gestressed een appje, dat haar ouders zijn gescheiden en dat ze nu in een appartement woont en dr ene konijntje (wat nog over is) kan ze daar niet makkelijk kwijt..
Dus even kijken of het gaat

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:06

Nog even een vraagje. Als er een voedster bij zou komen zou ik graag een groter formaatje hebben. Is dat te doen wat eten betreft, een groot en klein konijn samen? Of is dat heel moeilijk "af te meten?" Voor groenten en hooi lijkt me het nog niet zo'n probleem maar brokjes is al moeilijker.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:28

MoppieFilou schreef:
Nog even een vraagje. Als er een voedster bij zou komen zou ik graag een groter formaatje hebben. Is dat te doen wat eten betreft, een groot en klein konijn samen? Of is dat heel moeilijk "af te meten?" Voor groenten en hooi lijkt me het nog niet zo'n probleem maar brokjes is al moeilijker.

Hier een franse hangoor heer, en 2 kilo formaatje dame. Brokjes ben ik zo ie zo niet royaal in(zijn goed op gewicht en krijgen niet veel) maar dan eet dame gewoon mee totdat het op is. Verder groenvoer en hooi en als ze wat als beloning krijgen is dit na formaat, zo ook een stukje fruit. Groenvoer stopt de dame als ze genoeg heeft gehad en de rest is voor de heer

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:32

Lijkt wel te gaan dus!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:27

Hier geen issue 2 formaten

Afbeelding

Ober, ober ....OBER! Graag een gemengde salade en een spa blauw. Nelson heeft het terras stiekem al eerder dan 1 juni geopend